Pää räjähtää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mehis65
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
...ole riippa, enkä maanvaiva. Saati hyökkääjä. Ei tämä hänen suuntaansa ole näin aktiivista kuin mitä oman pääni sisässä ja tässä nyt tätä asiaa tilittäessäni. Koitan vaan saada päätäni järjestykseen ja tämä näin monelta kantilta asian vatuloiminen saattaa sitä tehdäkin. Mutta se, että hän kavereittensa kanssa minulle naureskelisi, ei ole hänen luonteensa omaista. Hän on mukava ja iloinen. Ja kyllä, flirttikin. Koskaan ei ole minulle pahaa sanaa sanonut/kirjoittanut. Mutta pitää tietyn etäisyyden nyt kun asiaa tuumaan. Paitsi humalassa, jolloin haluaa olla seurassani.

Vaimonsa petti häntä tänä keväänä ja siksi erosivatkin vähäksi aikaa. Nyt yrittävät taas uudelleen, mutta viime viikonloppuna viihteellä jutteli hän pitkään kanssani eikä ollut vaimonsa kanssa, joka oli samalla terassilla omien kavereittensa kanssa. Vielä on heilläkin käsittelemättömiä asioita.

Tämä ei ole niin mustavalkoista kuin miltä näyttää. Lisäksi hän ehdotti läheistä yhteistyötä erään projektin kanssa. Ehdottaisiko hän tämmöistä, jos pitäisi minua riippana? Kyllä tässä menee taas ihan kummalliseksi tämä touhu.

No niin menee. Ehkä hän kuitenkin harkitsee kostoa vaimolleen ja sinähän olet sopivasti saatavilla.

Oletko valmis myös tekemään saman katalan tempun omalle miehellesi mitä asiaa olette puineet yhdessä tämän miehen kanssa hänen vaimonsa tekemisten suhteen? Teet saman ja olet yhtä toivoton petturi, vai? Et sinä sillä ainakaa yhtään pisteitäsi nosta sen miehen silmissä, jonka vaimo petti.

Humalassa sitä tulee tehtyä paljon tyhmyyksiä, joita selvinpäin katuu. Kuten laulussakin sanotaan: En koskaan mene sänkyyn ruman naisen kanssa, mutta monen vierestä oon herännyt jne. Tämä rumuus ei välttämättä ole kohdallasi ulkoista rumuutta, vaan sitä että mies on päättänyt ettei makaa kanssasi, mutta saattaa se humalapäissään tehdäkin ja katuu sitä kyllä jälkeenpäin.

Se, että mies on sinulle ystävällinen jne. ei ole tae mistään. Eikö vain hän ole sitä myös muille ihmisille, kun he ovat paikalla kuulemassa? Eihän hän kenellekään muullekaan sano suoria sanoja, eihän? Ehkä vaimolleen, koska hän on se lähin, mutta ei vieraille ihmisille tai työtovereille.

Voihan se tietty pukillekin haluta ja jos pillu on valmiina niin saattaapa jopa sitä hetken jyystäääkin, koska vaimokin on niin tehnyt.

...järkeä, niin en varmaankaan tässä kirjoittelisi. Ja en todellakaan ole varma, että ryhtyisinkö hänen kanssaan suhteeseen tai edes kertapetikaveriksi, jos tilanne todella tulisi vastaan. Humalassa saattaisin, ja kai hänkin, repsahtaa, mutta aamulla asiat olisivat taas ennallaan. Ei tästä mitään pysyvää tulisi, sen verran häntä tunnen ja tiedän.

Mutta asian pointti onkin nyt se, että miten saisin itseni revittyä irti tästä noidankehästä, johon olen juuttunut. Päivästä toiseen, yhtä ja samaa, hän pyörii mielessäni kuin huume (joita en tosin ole koskaan käyttänyt, mutta voin kuvitella että tämmöinen pakkomielle niistäkin tulisi). Ja tavallaan itse ruokin tätä riippuvuutta juuri tälläkin hetkellä vatvomalla tätä täällä netissä. Saan teiltä vastaajilta lisäsyyn kirjoittaa hänestä ja näin ikään kuin olen lähellä häntä. Sairasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Mehis65:
...järkeä, niin en varmaankaan tässä kirjoittelisi. Ja en todellakaan ole varma, että ryhtyisinkö hänen kanssaan suhteeseen tai edes kertapetikaveriksi, jos tilanne todella tulisi vastaan. Humalassa saattaisin, ja kai hänkin, repsahtaa, mutta aamulla asiat olisivat taas ennallaan. Ei tästä mitään pysyvää tulisi, sen verran häntä tunnen ja tiedän.

Mutta asian pointti onkin nyt se, että miten saisin itseni revittyä irti tästä noidankehästä, johon olen juuttunut. Päivästä toiseen, yhtä ja samaa, hän pyörii mielessäni kuin huume (joita en tosin ole koskaan käyttänyt, mutta voin kuvitella että tämmöinen pakkomielle niistäkin tulisi). Ja tavallaan itse ruokin tätä riippuvuutta juuri tälläkin hetkellä vatvomalla tätä täällä netissä. Saan teiltä vastaajilta lisäsyyn kirjoittaa hänestä ja näin ikään kuin olen lähellä häntä. Sairasta.

Ja teet/ajattelet varmasti myös niin että oman miehesi piirteet alkavat ärsyttämään. Eli käytännössä luot pettämiseen sopivamman tilanteen. Sopivamman kuin se olisikaan.

Käyppäs naimassa, niin nähdään miten hyvin teidän perhe sen jälkeen jaksaa. Muista käydä kertomassa!

Tuota olen itsekin pohtinut. Eikä varmaankaan ole sen arvoista. Olen toista kertaa naimisissa ja tämä liitto on kaikkea mitä voi parisuhteelta toivoa. Mieheni on kuin lottovoitto :) Tulen onnelliseksi pelkästään häntä ajatellessani. Mutta kiihko on kadonnut. Vähän kuin siideri, josta hapot on karanneet. Maku on sama, mutta kiksit puuttuvat. Haluaisin tuntea jälleen kiihkoa ja vatsanpohjan kutkutusta. Juuri niitä tunteita mitä tunnen tämän toisen miehen läheisyydessä. Hän on niin käsittämättömän komea, kaunein mies mitä olen koskaan tavannut. Niin vangitseva persoonaltaan, karismaattinen, taiteilija. Siis se että hän on hyvän näköinen ei riittänyt, vaan että hänen täytyi olla vielä niin mukava ihminenkin, oli se niitti mikä on minut tähän jamaan saanut.

Sinä et halua muuta, kuin kiihotusta. Niinhän tuossa kirjoitit, joten tee miehellesi hyvä asia ja ota ero hänestä, niin sitten hän voi löytää omanlaisensa naisen. Naisen, joka haluaa olla vain hänen, eikä fantasioi jostain muusta miehestä. Tietenkin tuo nuorempi mies pitää sinua jännityksessä, mutta kysy häneltä, että ottaisiko hän avioeron vaimostaan sinun takiasi. Minusta hän pitää sinua narrina ja sinä uskot häntä.
Voihan kiesus, miten tyhmiä naiset voi olla!!!!!!!!!!!

Tiedän tuon tunteen, se on kamalaa, tavallaan, ja sitten sitä itse kyttä pientäkin merkkiä siltä mieheltä, että se näyttäisi että on ajatellut myös. Se on kuitenkin niin, että nuo merkit tulee tulkittua ihan oman pään sisällä niin, että niillä mukamas olisi jotain merkitystä.

Itse olin, ja olen ehkä yhä edelleen samassa tilanteessa. Molemmat olemme naimisissa, kummallakin periaatteessa kaikki hyvin, mutta se kipinä välillämme, siis vieraan miehen ja minun, se on ja pysyy.

Minä riuhtaisin itseni siitä totaalisesti irti, kaikki yhteydenpidot, kaiki paikat joissa saattaisimme törmätä toisiimme, jätin ne kaikki. Kun joskus vahingossa satumme samaan paikkaan hänen kanssaan, juttelen olen yliflirtti ja pistän kaiken flirtin ikään kuin huumoriksi, niin se on vain hauskaa ja menee ohi, eikä mikään jää kaivelemaan. Sitten mietin mitä tapahtuisi, jos "jäisimme kiinni". En todellakaan halua rikkoa en omaa, enkä hänen perhettään, se pitää muistaa ja pysyä vain ystävinä, ei enempää.

...pikkuhiljaa. En ole viime viikonlopun jälkeen ollut häneen yhteydessä emmekä ole tavanneet, joten tilanne alkaa normalisoitumaan. Se on aina niin vahvana tämä tunne kun olen häntä jossain nähnyt ja olemme jutelleet, kuten nyt viime viikonloppuna ja siksi tännekin olen nyt asioitani tilitellyt.

Minä nyt kiitän ja kuittaan. Kaikkien kommentit olen ajatuksella lukenut ja kiitos varsinkin heille, jotka ovat ymmärtäneet tämän olevan vain elämää, ei sen kummempaa. Mitään pahaa ei ole tapahtunut muuta kuin omien korvieni välissä, ja jos joku sen takia olisi perhettään jättämässä, niin jättäköön itse. Itse aion jatkaa ihanan mieheni kanssa ja koitan olla hänelle niin hyvä vaimo kuin mitä paukkuja minulle on siihen hommaan annettu.

Ja mitä tähän toiseen mieheen tulee, niin aika näyttää. Yritän päästä eroon hänen minussa aiheuttamistaan tunteista (joille en itse voi mitään, voin ainoastaan hallita tekojani) ja näin tukea myös hänen pyrkimyksiään yrittää uudelleen vaimonsa kanssa. Hän on todellakin ihana ihminen ja ansaitsee vain onnea ja iloa. Pimeä puoli minusta haluaisi hänen vastaavan tunteisiini, mutta sen pimeän koitan haudata elävältä.

Oikein mukavaa alkavaa viikonloppua ja loppukesää :)

Kokemuksesta sanoisin sen verran, etta tallaisissa tapauksissa auttaa ainoastaan se etta pysyy erossa ihastuksen kohteesta (ei tapaamisia tahallaan tai vahingossa, ei sahkoposteja...) Vahitellen ne tunteiden liekit sammuvat ja jaljelle jaa vain (toivottavasti) hyva muisto kyseisesta ihmisesta. Muuten ei mielestani ole paljoakaan mahdollisuuksia vakisin yrittaa tukahduttaa tunteitaan, siis jos perhoset liitelee vatsassa aina tavatessa...

... että tämä yhteinen projektimme saattaa toteutua. Ja se tarkoittaa sitä, että joutuisimme tekemään töitä samassa huoneessa, ja minä vielä projektivastaavana, hän alaisenani. Mutta onneksi tässä on vielä aikaa, tämä proggis siirtyy ensi vuoden alkuun tietyistä syistä. Olemme olleet sähköpostiyhteydessä asian tiimoilta, ja hän tuntuu olevan kohtuu innostunut uudesta tehtävästään (vanhat hommat alkoivat puuduttamaan).

Eli vaikeaa tulee olemaan etäisyyden pito... Koitan kerätä voimia...

"Mieheni ei ansaitse sitä, että haaveilen tästä toisesta ja kuvittelen kaikenlaisia kohtaamisia välillemme. Fantasiat vievät valveillaoloajastani aivan liikaa, työtkin jo kärsivät. Perhana kun saisi lobotomian tai tämä toinen mies katoasi maan päältä mua kiusaamasta.

En tiedä miksi tänne kirjoitan. Tämä on ensimmäinen oma avaukseni Elleihin, enkä todellakaan tiedä minkälaisia vastauksia edes odotan, jos niitä edes saankaan?"

En ole muistaakseni kommentoinut tähän viestiketjuun. Olet tosiaan hankalassa tilanteessa.

Minulle riittää telkkarin saippuasarjat. Kun yhdestä pääsen eroon, niin huomaan taas olevani jonkun toisen sarjan koukussa. Sinä elät Tuhkimotarinaa elävässä elämässä.
Jos katsoisit tuota syksyllä jatkuvaa telenoveloa, niin oppisit samalla espanjaa.
Mistäpä minä tiedän vaikka jo puhutkin sitä sujuvasti.

Lobotomia ei tietääkseni enää ole käytössä. Kävin aikoinaan katsomassa elokuvan Fransesca. Elokuva on tositarina 30-luvun filmitähdestä. Naisen mielenterveysongelmia hoidettiin huonolla menestyksellä ko. hoidolla.

Minulle hoito voisi auttaa niin, että pääsisin eroon nettikoukusta. Tänään suljin kodin laajakaistayhteyden. Sitä ennen laitoin tietokoneen kierrätykseen.

Elleissä on ihan mukava antaa vertaistukea, mutta ei minulla ole elämänkokemusta kaikista mahdollisista vaikeuksista. Vaikka luen paljon ja katson jonkun verran telkkaria, niin jokainen tapaus on erilainen.

Mietipä seuraavaa. Kirjoittaisin jotain ihmissuhdesarjaa. Roolihahmosi käsikirjoitus olisi vielä kehittelyasteella. Miten kehittäisit tuon roolihahmon tarinaa?

Suo anteeksi, mutta tarinasi on huvittava. Tuskin sinäkään ap. ihan tosikko olet.
Opi naureskelemaan itsesi kustannuksella. Nauti tilanteesta, mutta älä anna asioiden luisua käsistä. Ole tiukkana ja syö rusinat pullasta. Flirtti on ihan mukavaa höystettä arkipäivään. Kerro lisää kuulumisia ja meilläkin on jotain piristystä arkiseen puurtamiseen.

Yksi neuvo vielä. Älä laita töihin liian syvään uurrettuja puseroita. Minä laitoin tänään, mutta minulla ei ole enää ongelmia työpaikoilla miesten takia. Saan olla ihan yksin pienessä työkopperossa. Johan tuota riittikin vuosikymmeniä.

Nyt on taas kello paljon. Ehkä menen kirjaston kautta kotiin. Ellien 50+ palstalla olen kertonut tangosta, joka soi päässäni. Se löytyy Mr. Googlen mukaan Toivelaulukirjasta numero 13 sivulta 200. Musiikkiosaston hylly 783.1.

Sitten hipsin kotiin ja testaan muutaman Ellit/Kodinhoitopalstan niksin. Pidän eniten Toivottomien tapausten klubi viestiketjusta. Tule sinne selvittämään päätä, kun paikat käyvät työpaikalla liian kuumiksi. Kyllä tuon viestiketjun Ellit jonkun niksin sinulle heittävät pahimpaan hätään.

Alkuperäinen kirjoittaja AnnaLeena:
Tuota olen itsekin pohtinut. Eikä varmaankaan ole sen arvoista. Olen toista kertaa naimisissa ja tämä liitto on kaikkea mitä voi parisuhteelta toivoa. Mieheni on kuin lottovoitto :) Tulen onnelliseksi pelkästään häntä ajatellessani. Mutta kiihko on kadonnut. Vähän kuin siideri, josta hapot on karanneet. Maku on sama, mutta kiksit puuttuvat. Haluaisin tuntea jälleen kiihkoa ja vatsanpohjan kutkutusta. Juuri niitä tunteita mitä tunnen tämän toisen miehen läheisyydessä. Hän on niin käsittämättömän komea, kaunein mies mitä olen koskaan tavannut. Niin vangitseva persoonaltaan, karismaattinen, taiteilija. Siis se että hän on hyvän näköinen ei riittänyt, vaan että hänen täytyi olla vielä niin mukava ihminenkin, oli se niitti mikä on minut tähän jamaan saanut.

Sinä et halua muuta, kuin kiihotusta. Niinhän tuossa kirjoitit, joten tee miehellesi hyvä asia ja ota ero hänestä, niin sitten hän voi löytää omanlaisensa naisen. Naisen, joka haluaa olla vain hänen, eikä fantasioi jostain muusta miehestä. Tietenkin tuo nuorempi mies pitää sinua jännityksessä, mutta kysy häneltä, että ottaisiko hän avioeron vaimostaan sinun takiasi. Minusta hän pitää sinua narrina ja sinä uskot häntä.
Voihan kiesus, miten tyhmiä naiset voi olla!!!!!!!!!!!

Jos ei halua enää miehensä kanssa olla, on reilua todeta tilanne ja erota.

Oletko ajatellut tuon nuoremman miehen flirtin olevan osittain omaa itsetunnon kohotusta, hänen vaimo kuitenkin petti häntä?

...itsetunto on ihan kohillaan. Vaimokin petti luultavasti siksi, kun toinen on niin paljon poissa kotoa harrastuksensa vuoksi ja vieraita naisia pörrää ympärillä riesaksi asti. Minä yhtenä rikkana rokassa. Monien joukossa. Ja onhan tämä juttu huvittava :) Oikeasti. Mutta myös mun elämää. Ei voi mitään. Enkä ole tosikkokaan ;)

Kyllä minä haluan olla mieheni kanssa. Siitä ei todellakaan ole kysymys. Mutta haluan myös tätä toista miestä. Valitettavasti.

...itsetunto on ihan kohillaan. Vaimokin petti luultavasti siksi, kun toinen on niin paljon poissa kotoa harrastuksensa vuoksi ja vieraita naisia pörrää ympärillä riesaksi asti. Minä yhtenä rikkana rokassa. Monien joukossa. Ja onhan tämä juttu huvittava :) Oikeasti. Mutta myös mun elämää. Ei voi mitään. Enkä ole tosikkokaan ;)

Kyllä minä haluan olla mieheni kanssa. Siitä ei todellakaan ole kysymys. Mutta haluan myös tätä toista miestä. Valitettavasti.

Diih...Tässä yksi idea ongelman ratkaisuun. Kuvittele tilanne toistepäin: miehelläsi on halu olla kanssasi, mutta hän kokee että välillänne ei ole enää tulta ja kemiaa. Työpaikalla on nuori, eksoottinen ja upea nainen, jonka kanssa hänellä on flirttiä. Hän ajattelee naista usein, ja hänellä on kuumia seksifantasioita hänestä. Hän on alkanut epäilemään kykeeneekö uskollisuuteen. Toisaalta hän myös haluaa olla sinun kanssasi edelleen.

Minkä ratkaisun toivoisit että miehesi tekisi tällaisessa tilanteessa:

1) Pettäisi sinua nuoren, kauniin naisen kanssa, mutta se jäisi yhteen yöhön

2) Pettäisi sinua, rakastuisi kaunokaiseen ja aloittaisi salasuhteen

3) Kertoisi sinulle dilemmastaan, ja osoittaisi luottamusta että ymmärrät

4) Hautaisi tunteensa, ja jatkaisi elämäänsä sinun kanssa, vaikka kokee että seksi ei enää ole niin kiihkeää

5) Ottaisi koko jutun ohimenenvänä ihastuksena, ja koska ei haluaisi pettää sinua, lakkaisi flirtin ym. kirjoittelun. Viettäisi enemmän aikaa sinun kanssa

Tärkein kysymys miltä sinusta tuntuisi jos miehesi jatkuvasti fantasioisi työpaikan nuoresta kaunottaresta? Miltä sinusta tuntuisi jos miehesi pitäisi seksielämäänne latteana, ja katselisi toisen naisen perään?

...kysymyksiin:

Tosi vaikeaa yrittää vastata näihin objektiivisesti :( Koska taustalla lurkkii tämä oma lehmä.. Ajattelen niin, että "mitä ei tiedä, sitä ei ole tapahtunut". Jos mieheni olisi samassa tilanteessa kuin minä nyt (ja mistä tiedän ettei ole) niin toivoisin hänen käyttäytyvän kotona kuten ennenkin, olisi oma ihana itsensä, ja se mitä hänen päässään liikkuu, on täysin hänen oma asiansa. En ole ajatuspoliisi. Jos hänellä on fantasioita muista naisista, se hänelle suotakoon, en halua niistä tietää, eikä kiinnostakaan. Jos hän pettäisi, pitäköön senkin omana tietonaan, kunhan se ei vaikuta meidän yhteiselämäämme.

Luultavasti mieheni pitääkin seksielämäämme latteana, minä taas en pidä. Minä saan sitä kutakuinkin aina kun haluan, mieheni taas ei. Asiasta on käyty joskus vuosia sitten kiihkeitäkin keskusteluja, mutta tilanne on tasaantunut. Mieheni on tyytynyt seksin määrään (1-2 krt/vko) ja tilanne on suht koht demokraattinen. Välillä pidämme hotelliviikonloppuja, jolloin harrastamme ns. gourmet-seksiä, kotona on sitten enemmänkin sitä arkiruokaa ;)

Luulisin, että hän itseäni viriilimpänä on keksinyt tavat hoidella homman kotiin (ehkä nettikuvia ja videoita katsomalla tmv) omilla tavoillaan, eikä mesoa niistä minulle. Ei minun tarvitse tietää.

Varmaankin huonoin noista vaihtoehdoista on tuo 3). En todellakaan haluaisi tietää että hän olisi ihastunut johonkin ja taistelee itsensä kanssa miten asian hoitaa. Ja seuraavaksi huonoin olisi kohta 2). Muitten kanssa pystyisin elämään. Ehkä. Se on kuulkaa vaikea sanoa kun ei ole noissa tilanteissa ollut.

Tärkein lause "kysymyksiä" -viestissä oli tuo "Toisaalta hän myös haluaa olla sinun kanssasi edelleen." Tämä on se lause, minkä haluaisin kuulla mieheltäni. Jos halua yhteiselämän jatkamiseen on, vaikka olisikin ihastunut johonkuhun, niin eikö se tarkoita sitä, että rakkautta/kiintymystä on vielä. Sitten kun ei enää pysty toiseen päin katsomaankaan, saati koskettamaan, niin sitten on paras pistää lusikat jakoon. Olen yhden eron käynyt läpi yli 10 vuotta sitten, ja kyllä sitä tietää, milloin rakkaus loppuu ja inho alkaa.

Tämmöttis.

Se on sitten seksuaalista häirintää, kun sinä "pomon" asemassa siinä projektissanne flirttailet hänelle tai vihjailet tai lähettelet vihjailevia sähköposteja.

Kannattaako tuon takia oikeuteen lähteä? Tiedä vaikka se tyyppi pääsisi työissä sitten sun paikalle. Sehän ei ole tehnyt mitään vaan sinä.

... ole ehtinyt ajattelemaankaan :D Näinhän se tietysti on... sen takia se varmaan halusikin mun kanssa samaan proggikseen että saa mut narautettua... hmm. Onpas kaveri laskelmoiva ja suunnitelmallinen käänteissään. Huh huh.

No nytpä kannattaa sitten olla ihmisittäin! Kiitosta kovasti :))) Jep jep.

Laskelmoiva ja suunnitelmallinen, kylläkin. Mutta sitä et voi puolustuksenasi käyttää, koskapa hän ei ole lähennellyt sinua ei fyysisesti eikä sanallisesti.

Nyt menee jo överiksi. Ei tässä ole lähennelty eikä mitään muutakaan. Ja tuo edelllisen "oleppa varovaisen" skenaario on jo niin kaukaa haettu että nauruksi pistää. Ihan hupaisessa hengessä tässä on asialla oltu. Ketään ei ole ahdisteltu, eikä ahdistellakaan :D

Jos olet noin sekaisin tästä miehestä niin jos jatkat hänen kanssaan pyörimistä, on aivan selvää että päädytte jossain vaiheessa samaan sänkyyn.

Pysy kaukana tästä miehestä jos et halua rikkoa perhettäsi. Älä hakeudu hänen seuraansa, keksi tekosyitä hankkiutuaksesi hänestä eroon jos hän tulee lähellesi. Kerro hänelle suoraan, että et halua tällaista peliä. Älä humallu hänen läsnäollessa (ei yhtään mitään alkoholipitoista), äläkä anna hänen tulla lähellesi kun hän on humalassa. Ei sähköpostiviestejä, ei puhelinsoittoja, ei pitkiä keskusteluja hänen parisuhteensa laadusta, EI MITÄÄN.
Suojele itseäsi itseltäsi!! Ei alkoholistinkaan kannata oleskella panimossa....

"Ei alkoholistinkaan kannata oleskella panimossa...."

Osuvasti sanottu. Panimo lienee pahin paikka, sitten työskentely ravintolassa, pubissa, kosteissa edustustehtävissä etc.

Ex-juovan vaimona hymyilen nykyään itsekseni, kun menen Alkon pääkonttorin ohi.
Sieltä kuuluu aamulla iloista pullojen kilinää. Aikoinaan kilinä sai minut kihisemään raivosta.

Tulella ei pidä leikkiä eikä siihen pidä jäädä makaamaan. Miten paljon vanhaa kansaviisautta pääkopassani onkaan. Suosittelen keventämään oloa Ellit/Julkut pää uutinen viestiketjussa. Jos mieli on vielä myrtsi tuon lukukerran jälkeen, niin lyön keittiöpsykologina hanskat tiskiin ja vaihdan vastaanottopalstaa esim. Suomi24:n avioeropalstalle.

Yhteistyössä