OYS/OULASKANGAS ketkä tietää?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nuori_aiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja talvikeiju pakkashangella:
johonkin viikkoihin asti se on pakko tehdä alakautta, koska vatsanpeitteiten päältä ei näy. ja eiköhän nuo viikot lie samat meni kumpaan tahansa. rakenne joskus 20 viikon kieppeillä ja niska joskus 13-14 viikolla.

OYS tai siis ylipäätään Oulussa ainakaan ei tarjota rakenneultraa lainkaan. Eli ensimmäinen ja viimeinen ultra on toi n. 12 viikon kieppeillä oleva niskapoimu-ultra, siis jos sellaisen haluaa. Sen jälkeen saa olla oman onnensa nojassa.

Itsellä ei ole kokemusta kuin oyssista ja se miten hyvän ultrauksen saa niin riippuu siittä ultraajasta. Viimeksi sain niin tylyä kohtelua et ärsytti kyllä ihan täysillä. Joskus taas ne on niin ihania että.
Ei ole koskaan tehyt alakautti tuotaa ultrausta siellä.
Ja me jotka tulemme muualta ko Oulusta niin meillä on kaks ultraa jo ihan siksikin et täältä on pitkä matka aina lekureihin niin kunta maksaa mieluummin nuo ultart ku sit et laukkuuttaa ''turhaa'' polilla.

Alkuperäinen kirjoittaja oululainen:
johonkin viikkoihin asti se on pakko tehdä alakautta, koska vatsanpeitteiten päältä ei näy. ja eiköhän nuo viikot lie samat meni kumpaan tahansa. rakenne joskus 20 viikon kieppeillä ja niska joskus 13-14 viikolla.

OYS tai siis ylipäätään Oulussa ainakaan ei tarjota rakenneultraa lainkaan. Eli ensimmäinen ja viimeinen ultra on toi n. 12 viikon kieppeillä oleva niskapoimu-ultra, siis jos sellaisen haluaa. Sen jälkeen saa olla oman onnensa nojassa.

Riippuu minkä kunnan alueella asuu, et montako ultraa.

Alkuperäinen kirjoittaja MinäÄiti:
Itsellä ei ole kokemusta kuin oyssista ja se miten hyvän ultrauksen saa niin riippuu siittä ultraajasta. Viimeksi sain niin tylyä kohtelua et ärsytti kyllä ihan täysillä. Joskus taas ne on niin ihania että.
Ei ole koskaan tehyt alakautti tuotaa ultrausta siellä.
Ja me jotka tulemme muualta ko Oulusta niin meillä on kaks ultraa jo ihan siksikin et täältä on pitkä matka aina lekureihin niin kunta maksaa mieluummin nuo ultart ku sit et laukkuuttaa ''turhaa'' polilla.

Mulle ei ole ikinä tehty ultraa vatsanpeitteiden läpi ja samassa sairaalassa siis olemme käyneet ;) Aina on alakautta tehty.

Ei mulle ainakaan oo tehty oysissa alakautta koskaan niskapoimu tai rakenneultraa... aina on mahanpäältä saatu näkymään ja hyvin. Viimeksi vain niskapoimu-ultrassa tokaisi, että hyvin näkyy vatsanpeitteiden läpi, kun olen niin hoikkanen. *imarreltu*

Alkuperäinen kirjoittaja oululainen:

täältä paikkakunnalta kaikki äidit käy, juuri noilla viikoilla ultrassa ja ihan oysissa. eli täällä kunta on ostanut nuo palvelut äideille ja oulusta saatu edullisimmin

Mä siinä mielessä olen luottanu paremmin Oysiin mitä Oulaskankaaseen kaikessa. Kun siellä pääsee nopeemmin tehohoitoon jos tarvetta ja ei minulla on synnyräin puolelta ihan kivat kokemukset.
Vaikka kaikki tuttavani jotka on Oulaisissa synnyttäny niin haukkuu Oulua. Tosin he eivät ole edes siellä synnyttänet mut tietävät kaiken :D
Me asutaan tässä rajalla et kumpaan kuulutaan ja olen käyny Oulussa aina.

Joo on mulla Ouluun matkaa yli 100km... Mut en halua paikkakuntaa sanoa :)
Eka raskaus, niin en tiedä oikein mistään mitään ja neuvolasta ei saa mitään tietoa ulos... Eikö sen saa itse päättää, että kumpaan sairaalaan menee? Käydäänkö siellä sairaalassa missä aikoo synnyttää niin alusta asti vai onko esim. ultrat oulaskangas jos synnyttää oys? Mun mielest tuttava kulki kyl koko ajan OYS..

Alkuperäinen kirjoittaja Nuori_äiti:
Joo on mulla Ouluun matkaa yli 100km... Mut en halua paikkakuntaa sanoa :)
Eka raskaus, niin en tiedä oikein mistään mitään ja neuvolasta ei saa mitään tietoa ulos... Eikö sen saa itse päättää, että kumpaan sairaalaan menee? Käydäänkö siellä sairaalassa missä aikoo synnyttää niin alusta asti vai onko esim. ultrat oulaskangas jos synnyttää oys? Mun mielest tuttava kulki kyl koko ajan OYS..

Sä saat itse valita synnytyssairaalan.

Mä oon itse aikoinaan syntynyt oulussa ja samoin mun veli, nuoremmat pari sisarusta sit oulaskankaalla ja äidilt kuullu et siihen aikaan oulussa oli ollu ilkeemmät lääkärit.. Mut ajat muuttuu... Oulaskangas pelottaa vähän siks, jos sattuu vaik jotai synnytyksen aikana... Vaik onhan tämä aika aikaista puhua näin...

Kauanko OYSis pidetään ensi synnyttäjää? Entä oulaskankaalla.. Valitsen sen perusteella josta pääsee ekana pois :D Mulla on ihan kammottava sairaala kammo, enkä yksinkertaisesti pysty siel olee ettei taju lähde...

Mä oon itse aikoinaan syntynyt oulussa ja samoin mun veli, nuoremmat pari sisarusta sit oulaskankaalla ja äidilt kuullu et siihen aikaan oulussa oli ollu ilkeemmät lääkärit.. Mut ajat muuttuu... Oulaskangas pelottaa vähän siks, jos sattuu vaik jotai synnytyksen aikana... Vaik onhan tämä aika aikaista puhua näin...

Kauanko OYSis pidetään ensi synnyttäjää? Entä oulaskankaalla.. Valitsen sen perusteella josta pääsee ekana pois :D Mulla on ihan kammottava sairaala kammo, enkä yksinkertaisesti pysty siel olee ettei taju lähde...

No se nyt on ihan tuurin kauppaa et minkälaisen lekurin oulussa saa. Ne vaihtuu aika tiheesti. Mut minulle ainaki sattunu ihan kivat. Yks kätilö on ollu sellanen jonka kans ei synkänny.
Oulussa ensisynnyttäjää pidetään se 3vuorokautta,ja pääsee kotiin jos on kaikki hyvin.

Ok, eli oulu vois olla... koska 2 tuttavaa on ollu oulaskankaalla 5-6vrk vaik kaikki ok...

Oulusta laitetaan minusta joskus vähän turhankin aikaisin kotiin. Siellä on yleensä aika tungosta osastoilla.
Oulaisissa on vähempi väkeä ja olen kuullu et siellä olis vähän yksilöllisempää se hoitokin.
Mietiskele ja käy vaikka tutustuun molemmissa :)

Jokainen suomalainen nainen saa valita synnytyssairaalansa ihan itse, neuvolalla ei ole asiaan mitään naputtamista. Itse kävin neuvolassa Raahessa, mutta synnärille halusin Ouluun. Sinne sitten pääsinkin kun vielä muutettiin lähemmäs Oulua noin 1 kk ennen synnytystä... Eikä paljon ole pahaa sanottavaa OYS:sta, se vaan, että ne pirulaiset eivät päästäneet samana päivänä meitä kotiin! *vihaista puhinaa*

Saako oulussa muuten helposti sellaisen perhehuoneen tms et mis saa olla koko ajan mun seurassa?

Jos se on vapaana niin tiettävästi saa. Mut viimeksi ku olin niin siellä oli kaks äitiä ku oli niin täyttä.
Oulaisista en osaa sanoa.

Alkuperäinen kirjoittaja I:
Jokainen suomalainen nainen saa valita synnytyssairaalansa ihan itse, neuvolalla ei ole asiaan mitään naputtamista. Itse kävin neuvolassa Raahessa, mutta synnärille halusin Ouluun. Sinne sitten pääsinkin kun vielä muutettiin lähemmäs Oulua noin 1 kk ennen synnytystä... Eikä paljon ole pahaa sanottavaa OYS:sta, se vaan, että ne pirulaiset eivät päästäneet samana päivänä meitä kotiin! *vihaista puhinaa*

Mä tiedän monta jotka tässä kolmen synnärin rajamailla asuu, niin suurin osa menee ouluun. Mut jotka on tottunu Raaheen niin tykkäävät siitä ja osa Oulaisista.
Raahesta mä en osaa sanoa yhtään mitään.

Ihan on tuurissaan, saako oyssista perhehuoneen... viimeksi en saanut, vaikka oisin kovasti halunnut. Sen verran täyttä oli, että perhehuoneetkin oli muutettu tavan huoneiksi.

MinäÄiti, muuten kyllä oon koko ikäni kulkenut syystä sun toisesta molemmissa sairaaloissa et sillee tuttuja paikkoja paitsi noi äitiyspuolet.. toki oulaskankaal äippäpuolella käyny ku omat sisarukset synty ;)

MinäÄiti, muuten kyllä oon koko ikäni kulkenut syystä sun toisesta molemmissa sairaaloissa et sillee tuttuja paikkoja paitsi noi äitiyspuolet.. toki oulaskankaal äippäpuolella käyny ku omat sisarukset synty ;)

Siellä synnärilläkin voi käydä tutustuun etukäteen:) Et jos ajat täsmää niin mä suosittelen.

Ok... no toivottavasti omalle kohdalle sattuu niin et ei olis täyttä kumpaan sit päädynkään ja sais perhehuoneen... muuten en kyl kestä siellä sairaalassa... hirvee paniikki jo päällä vaikka raskaus näinkin alussa... joskus heinäkuussa vasta LA.

Yhteistyössä