Np-ultrasta ja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja veriseulasta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

veriseulasta

Vieras
Onko sillä väliä, kumpi tehdään ensin np-ultra vai veriseula? Eli jos olen menossa niskapoimu-ultraan viikolla 12 jotain (ensimmäinen ultra täällä), niin milloin pitää varata aika seulaan, vai katsovatko ultrassa ensin onko turvotusta, ja sitten seulaan?

Mulla neuvolasta annettiin ns. lähete veriseulaan, siinä oli np-ultraajallekin täytettävät kohdat. Otin labraan mukaan ja paperi lähetettiin kaikilla tiedoilla eteenpäin tutkittavaksi.
Olen kyllä kuullut, että asian voi tehdä toisinkinpäin, joten sama se kai on, lopputulokseen ei järjestys vaikuta.

Ne pitää tehdä suht samoihin aikoihin, jotta vertailtavuus ja laskenta luotettava; joissakin paikoissa ne tehdäänkin samalla kertaa. Toisissa paikoissahan ei sitten mitään veriseuloja tarjoillakaan........

Olisiko kenelläkään suositella, millä yksityisellä klinikalla veriseula kannattaisi Hgissä teettää.

Kaupunki ei kuulemma teetä, vaan homma on hoidettava omalla rahalla.

Ks. nimimerkin mirkku aloittama keskustelu ""lapsivesitutkimus"", siellä mm. hyvä linkki. Ajoitus riippuu siitä oletko menossa ensimmäisen vai toisen raskauskolmanneksen veriseulaan.

Yhteistyössä