Alkuraskauden ultrasta/np:stä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jahvetti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jahvetti

Aktiivinen jäsen
09.02.2007
19 398
0
36
Tuli mieleen, kun koskaan en kummassakaan ultrassa ole käynyt ( 3 raskautta takana), niin tehdäänkö ne ultrat vatsan päältä vai alakautta? :whistle:
Ilmeisesti alkuraskaudessa tehdään alakautta, mutta miten tuo np-ultra, jos se sijoittuu rv 11-12 kieppeille?

=)

Jahvetti 5+3 :heart:

Minulle tehtiin ensimmäinen ultra (eli se np) alakautta, on vielä niin pieni se toukka siellä, että ei mahan päältä saa kunnon "kuvaa". Toinen ultra oli viikolla 16-20 (muistaakseni) ja se tehtiin mahan päältä. Täällä ei enempää sitten otetakaan ja niidenkin takia täytyi ajaa lähes 100km:ä Seinäjoelle. Nyt kuitenkin meidänkin tk sai ultralaitteen. Ihanaa!

Mulle tehtiin np-ultra alakautta, mutta siirtyi sitten tekemään vatsan päältä kun olikin jo niin iso että ei enää alakautta saanut kunnon kuvaa. Rakenneultra tehdään mahan päältä.

Minulla np-ultrassa vauva meinasi olla koko ajan väärin päin, ja näin ollen lääkäri ultrattuaan alakautta kokeili sitten vielä masun päältä josko saisi paremman kuvakulman. Ja ainakin näin maallikon silmin näytti se mahan päältä otettukin ihan samalta kuin alakautta tehtynäkin...

Mulla kaksi lasta ennestään, niiden aikana on np-ultrat tehty mahan päältä, kuten sitten rakenneultratkin. Nyt tämä kolmas ultrattiin alakautta, np-ultra rv. 12. Ei tuntunut kyllä pahalta, ja oli tosi hyvä kuva, ei kannata sitä etukäteen jännittää!

Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Mulle tehtiin np-ultra alakautta, mutta siirtyi sitten tekemään vatsan päältä kun olikin jo niin iso että ei enää alakautta saanut kunnon kuvaa. Rakenneultra tehdään mahan päältä.

Täällä taas käytäntö (ainakin omalla kohdallani) on että np ultra tehdään alakautta SEKÄ vatsanpäältä. Kuulemma niin saa parhaan selkeyden tilanteesta.

Yhteistyössä