12vkon ultra?Mies mukaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oijgi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Unohtakaa nyt nuo eritekiistanne.

AP:lle: Suosittelisin että otat miehen mukaan. Ei vain siltä varalta, että jotain olisi pielessä, vaan myös siksi, että ultraaja kertoo yhtä sun toista sikiöstä ja voi olla hankalaa yrittää painaa kaikki mieleen ja kertoa kotona miehelle. Saatikka sitten yrittäisit vastata miehen kysymyksiin kotona...

Yleensä miehen paikka on siellä pääpuolella eikä alapäässä, ja varmasti miehesi napittaa sitä ruutua yhtä lailla kun sinäkin. Voit myös ottaa miehesi oven toiselle puolelle odottamaan, josta hänet voidaan pyytää sisään myöhemminkin. Vauvan sykkeiden näkeminen on niin ihmeellinen juttu, että tuskin maltat olla jakamatta näkyä miehesi kanssa. Ja jos maltat niin tuleehan niitä uusia tilaisuuksia :)

Hyi hemmetti miten ällöttäviä vastauksia täällä on!

Aikuiset ihmiset kiistelee siitä, onko normaalia piereskellä aviokumppanin kanssa?! Käytöstavat on tainneet unohtua liian monelta. Emme mekään ujoja tai niuhoja ole,mutta emme todellakaan pieri ja röyhtäile kotona. Ja meilläkin jaetaan kaikki ilman salaisuuksia. Ei meidän silti tarvitse jakaa peräpukamia jotta suhteemme kukoistaisi. Kuinka joku voi ehdottaakaan tuollaista? Että pyytäisin miestä rasvaamaan peräpukamat tai etten laittaisi ovea kiinni kun menen asioille! Sairasta. Tai siis junttia.

Mulla oli aluksi kans epävarma olo ottaa mies mukaan ultraan, tuntui kuin sen ottaisi gynekologille mukaan. Varoittelin kyllä, että "se sitte on semmonen jalat levällään-ultra", mutta äkkiäpä siinä unohtui tuo itse toimenpide, kun sai tuijotella ruudusta ihmettä.:) Niin, ja mies siis EI ollut siellä tuijottamassa mihin se kapula uppoaa, vaan ihan siinä minun pään vieressä istui.:D

Kannatan kyllä miehen mukaan ottamista, siinä tulee viimeistään miehelle selväksi, että jotain on tapahtumassa!:)

Alkuperäinen kirjoittaja Ellise77:

Aikuiset ihmiset kiistelee siitä, onko normaalia piereskellä aviokumppanin kanssa?! Käytöstavat on tainneet unohtua liian monelta. Emme mekään ujoja tai niuhoja ole,mutta emme todellakaan pieri ja röyhtäile kotona. Ja meilläkin jaetaan kaikki ilman salaisuuksia. Ei meidän silti tarvitse jakaa peräpukamia jotta suhteemme kukoistaisi. Kuinka joku voi ehdottaakaan tuollaista? Että pyytäisin miestä rasvaamaan peräpukamat tai etten laittaisi ovea kiinni kun menen asioille! Sairasta. Tai siis junttia.

JUNTTIA on haukkua täällä muita junteiksi! Eikö teillä ole mitään käytöstapoja? Jopa meidän pienet lapset tietävät tuon.

Olen täällä repeillyt naurusta kun olen lukenut noita pieruviestejä. Siis näköjään meitä on kahteen junaan, toiseen niitä, jotka nauraa pierujutuille, ja toiseen taas ne, joita ne suorastaan ahdistaa. En voi mitään, mutta kyllä kuulostaa niuholta, jos jonkun mielestä kotona ei voi piereskellä vapaasti. Ja vielä juntiksi nimitellään. No, ehkä me "juntit" ollaankin tyytyväisiä elämäämme näin. Itsekin miehen kanssa varmasti piereskellään kotona sillon kun huvittaa. Toki välillä kauhistellaan omaa käytöstä, mutta pilke silmäkulmassa.

Kyllä minä kotona ollessani pieraisen just silloin kun tuntuu että pierettää. Enkä pyydä mieheltä anteeksi nolona.
Minä kuulemma pieren unissani, tämä on miestäni huvittanut. Näin on kuulemma tapahtunut jo suhteen alku ajoista lähtien.

Olisi kyllä oikeasti outoa jos en voisi mieheni läsnäollessa pieraista. Maailman luonnollisin asia. Ei paha ilma hyvässä ihmisessä pysy

kauheaa ajatella ettei omassa kodissa saisi piereskellä silloin kun siltä tuntuu! :O siinähän tulisi maha ihan kipeäksi :S

en tietenkään päästele ilmoja vieraiden seurassa, mutta mieheni seurassa se on ihan normaalia.

Kyllähän sitä välillä kumpikin kommentoi toiselle jotain "hyyyi" tai "oliko pakko" mutta hei, ihan normaali joka päivänen asia!

Samaa mieltä! Kuulostaa iohan pöyristyttävältä että pamauttaisin kunnon pierun sohvalla leffaa katsoessa tai vaikka että mies röyhtäisi häpeilemättä ruokapöydässä. Ei voi muuta sanoa, kuin että erittäin junttia käytöstä.

Ettekö yhtään ajattele mitä lapsenne oppivat seuraamalla käytöstänne?? Onko opettajien mielestä ok piereskellä ja röyhtäillä koulussa? Koska sellaisen esimerkin te käytöksellänne annatte.

Viimeksi muokattu:
Keskustelu on nyt mennyt pierulinjalle, mutta alkuperäiseen aiheeseen palatakseni suosittelen lämpimästi miehen mukaan ottamista. Sikiö on tuossa vaiheessa sen kokoinen, että näkyy ruudulla kokonaan ja näyttää "valmiilta" vauvalta. Meillä se oli ainakin miehelle upea kokemus.

Niin kuin joku muukin tuossa kirjoitteli, niin ensin tehtiin tarkastusultra alakautta. Sen jälkeen ultrattiin vatsan päältä. Todella herkkä hetki. Yritä rohkaista miestäsi kestämään epämiellyttävä alakauttaultraus. Älä itse tee siitä mitään numeroa, sillä tätähän se raskaus on. Mutta isosta asiasta miehesi jää paitsi, jos ei mukaan tule.

Itse olen ollut vuosia sitten paikalla vierestä katsomassa, kun mieheltäni ultrattiin kiveksiä epäiltäessä, ettei kaikki niissä ollut kunnossa (onneksi homma hoitui ja kaikki ookoo). Ultraaja oli nainen, mutta eipä tuo minua tai miestänikään haitannut. Kyseessä oli terveydenhuollon ammattilainen ja jos on syytä epäillä, ettei kaikki alapäässä tai sen seutuvilla ole kohdillaan, niin sitten sitä on sieltä päästä myös tutkittava.

Itse kävin ekassa ultrassa viikolla 12 ja sanoin miehelleni, että en tiedä tehdäänkö se vatsan päältä vai sisätutkimuksena ja että onko tutkimuksen tekijä mies vai nainen. Vatsan päältä tehtiin ja kaikki tarpeellinen nähtiin. Tämän jälkeen mies on tullut mukaan myös rakenneultraan ja neuvolaan sillä kerralla, kun ekaa kertaa sydänääniä kuunneltiin. Seuraavan kerran pääsee mukaan (töiden vuoksi) parin viikon päästä lääkärineuvolaan. Jos olen tiennyt, ettei neuvolassa ole luvassa mitään ihmeempiä ja miehellä on ollut samaan aikaan töitä, niin hän ei ole mukaan tullut.

Molemmat ymmärretään, että kaikella intiimialueiden tutkimisilla jne. tähdätään sekä tulevan lapsen, että minun terveyteeni. Jos lapsi syntyisi suun kautta, niin silloin tutkittaisiin nieluani. :) Ja jos korvien terveyteen liittyen käydään lääkärissä, niin on luonnollista, että lääkäri katsoo korviin. Ei meidän mielestä sen kummempaa..

Minusta piereskely julkisilla tai sopimattomilla paikoilla on kyllä hyvien käytöstapojen vastaista, mutta kyllä minustakin olisi varsin epämukavaa jos kotona ei saisi lasketella. Joten pieren mieheni kanssa, joskus jopa röyhtäisenkin. Peräpukamavoidetta pyytäisin varmaan laittamaan jos en itse saisi muuten varmaan hoitaisin itse. Vessassa käyn ovi kiinni, saatan poiketa hakemaan kyllä jotain jos mies siellä istuu. En todellakaan usko että se että pieremme tekee meistä pätkääkään juntteja ja en tiedä todellisuutta mutta anteeksi vaan te joiden mielestää tekee kuulostatte kyllä niuhoilta. Varmasti tulevat lapsemme oppivat myös, että kotona piereskely on okei, mutta vieraissa ei. Enkä minä tunne montakaan ainakaan alle kouluikäistä lasta jotka ensinnäkään osaavat pidätellä pierujaan. Enemmän olisin huolissani miten herkkä lapsi voisi reagoida saadessaan nuhteluja kotona pierennästä.

Mutta alkuperäiseen asiaan, sanoisin minäkin, että ota ihmeessä mukaan jos pääsee. Minun varhaisultraan mies ei valitettavasti päässyt mutta olisin ottanut jos olisi päässyt. Seuraavaan ultraan kyllä tulee. Mullakin se oli vaan se sauva jonka päälle laitettiin kondomi ja liukastetta, ilma mitään levittimiä. Ei kyllä koskenut yhtään, toki hiukan epämukavalle tuntu, kun kaiveli 'pohjamutia' myöten katsellessaan munasarjat yms.

Yhteistyössä