N
Nuori_aiti
Vieras
Milloin ensimmäinen ultra jos käy näissä jommassa kummassa sairaalassa? Ja miten se ultra tehdään? Onko pakko antaa tehdä ala-kautta?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja talvikeiju pakkashangella:johonkin viikkoihin asti se on pakko tehdä alakautta, koska vatsanpeitteiten päältä ei näy. ja eiköhän nuo viikot lie samat meni kumpaan tahansa. rakenne joskus 20 viikon kieppeillä ja niska joskus 13-14 viikolla.
Alkuperäinen kirjoittaja oululainen:Alkuperäinen kirjoittaja talvikeiju pakkashangella:johonkin viikkoihin asti se on pakko tehdä alakautta, koska vatsanpeitteiten päältä ei näy. ja eiköhän nuo viikot lie samat meni kumpaan tahansa. rakenne joskus 20 viikon kieppeillä ja niska joskus 13-14 viikolla.
OYS tai siis ylipäätään Oulussa ainakaan ei tarjota rakenneultraa lainkaan. Eli ensimmäinen ja viimeinen ultra on toi n. 12 viikon kieppeillä oleva niskapoimu-ultra, siis jos sellaisen haluaa. Sen jälkeen saa olla oman onnensa nojassa.
Alkuperäinen kirjoittaja MinäÄiti:Itsellä ei ole kokemusta kuin oyssista ja se miten hyvän ultrauksen saa niin riippuu siittä ultraajasta. Viimeksi sain niin tylyä kohtelua et ärsytti kyllä ihan täysillä. Joskus taas ne on niin ihania että.
Ei ole koskaan tehyt alakautti tuotaa ultrausta siellä.
Ja me jotka tulemme muualta ko Oulusta niin meillä on kaks ultraa jo ihan siksikin et täältä on pitkä matka aina lekureihin niin kunta maksaa mieluummin nuo ultart ku sit et laukkuuttaa ''turhaa'' polilla.
täältä paikkakunnalta kaikki äidit käy, juuri noilla viikoilla ultrassa ja ihan oysissa. eli täällä kunta on ostanut nuo palvelut äideille ja oulusta saatu edullisimminAlkuperäinen kirjoittaja oululainen:Alkuperäinen kirjoittaja talvikeiju pakkashangella:johonkin viikkoihin asti se on pakko tehdä alakautta, koska vatsanpeitteiten päältä ei näy. ja eiköhän nuo viikot lie samat meni kumpaan tahansa. rakenne joskus 20 viikon kieppeillä ja niska joskus 13-14 viikolla.
OYS tai siis ylipäätään Oulussa ainakaan ei tarjota rakenneultraa lainkaan. Eli ensimmäinen ja viimeinen ultra on toi n. 12 viikon kieppeillä oleva niskapoimu-ultra, siis jos sellaisen haluaa. Sen jälkeen saa olla oman onnensa nojassa.
Alkuperäinen kirjoittaja Nuori_aiti:Onko kokemusta kumpi paikka on parempi? Itsellä tunne, et haluisin OYS, mut neuvolasta yrittävät väkisellä Oulaskankaalle...![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Nuori_äiti:Joo on mulla Ouluun matkaa yli 100km... Mut en halua paikkakuntaa sanoa
Eka raskaus, niin en tiedä oikein mistään mitään ja neuvolasta ei saa mitään tietoa ulos... Eikö sen saa itse päättää, että kumpaan sairaalaan menee? Käydäänkö siellä sairaalassa missä aikoo synnyttää niin alusta asti vai onko esim. ultrat oulaskangas jos synnyttää oys? Mun mielest tuttava kulki kyl koko ajan OYS..
Alkuperäinen kirjoittaja Nuori_äiti:Mä oon itse aikoinaan syntynyt oulussa ja samoin mun veli, nuoremmat pari sisarusta sit oulaskankaalla ja äidilt kuullu et siihen aikaan oulussa oli ollu ilkeemmät lääkärit.. Mut ajat muuttuu... Oulaskangas pelottaa vähän siks, jos sattuu vaik jotai synnytyksen aikana... Vaik onhan tämä aika aikaista puhua näin...
Kauanko OYSis pidetään ensi synnyttäjää? Entä oulaskankaalla.. Valitsen sen perusteella josta pääsee ekana poisMulla on ihan kammottava sairaala kammo, enkä yksinkertaisesti pysty siel olee ettei taju lähde...
Alkuperäinen kirjoittaja Nuori_äiti:Ok, eli oulu vois olla... koska 2 tuttavaa on ollu oulaskankaalla 5-6vrk vaik kaikki ok...
Alkuperäinen kirjoittaja Nuori_äiti:Saako oulussa muuten helposti sellaisen perhehuoneen tms et mis saa olla koko ajan mun seurassa?
Alkuperäinen kirjoittaja I:Jokainen suomalainen nainen saa valita synnytyssairaalansa ihan itse, neuvolalla ei ole asiaan mitään naputtamista. Itse kävin neuvolassa Raahessa, mutta synnärille halusin Ouluun. Sinne sitten pääsinkin kun vielä muutettiin lähemmäs Oulua noin 1 kk ennen synnytystä... Eikä paljon ole pahaa sanottavaa OYS:sta, se vaan, että ne pirulaiset eivät päästäneet samana päivänä meitä kotiin! *vihaista puhinaa*
Alkuperäinen kirjoittaja Nuori_äiti:MinäÄiti, muuten kyllä oon koko ikäni kulkenut syystä sun toisesta molemmissa sairaaloissa et sillee tuttuja paikkoja paitsi noi äitiyspuolet.. toki oulaskankaal äippäpuolella käyny ku omat sisarukset synty![]()