* OYS 2011 hoidot *

Moi kaikki!!

Ajattelin kirjoitella tänne kun olen itsekki hoidoissa oys:ssa. Olen kirjoitellut tuonne IVF/ICSI-hoitoja aloittavat ryhmään, mutta tänne on mukava kirjoittaa ku täällä on muitakin OYSsilaisia.

VALOA: kirjoittelinkin sulle tuonne toiseen ryhmään kun kyselit niistä mun Clomeista PASsissa. Eli mullahan on monirakkulaiset munasarjat ja sen takia en kunnolla ovuloi ja kierto on todella pitkä 39-53pvä. Eikä ne rakkulat kyllä oikein tahdo kunnolla kasvaakkaan siellä ni sen takia niitä söin.

Minä kävin siis eilen OYS:ssa kun oli kp 10 ja katsottiin mikä oli mun rakkuloiden tilanne. Huonoltahan se toistaiseksi näytti. Toisella puolella ei mitään eloa ja toisella puolella oli rakkuloita mutta todella pieniä. Ens tiistaina sitten uudestaa UÄ ja sitten selviää miten tässä mun kohdalla jatketaan. Veikkaan kyllä että pitää odotella uusi kierto ja uudet Clomit isommalla annosmäärällä tai sitten vaihdetaan lääkettä. Mulla siis tulossa ensimmäinen PAS ja pakasteessa odottelee viisi huurrenenää. Mulle tehty yksi tuoresiirto, josta tuli heti tulosta ja poika syntyi 6/2009. Kaikki meni silloin hyvin ja onnistui ekalla kerralla, joten pitää toivoa ettei tästä tule kovin pitkää prosessia.

Tsemppiä kaikille hoitohin ja toivotaan kaikille onnistumista!! :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!!!
 
Nellikaneli ja Kata, onpa jännä homma et mulle hoitaja puhelimessa sanoi ettei siihen voi saada mitään lääkettä. Välillä on hankala kun ei saa lääkäriä langan päähän ja tuntuu et hoitajat ei aina osaa ihan varmuudella sanoa asioita. Olisi ehkä täytyny kysyä vielä lääkäriltä. Mut nyt kävi niin onnellisesti et sain bongattua elämäni ensimmäisen oviksen. Tämän oli tarkoitus olla välikierto hormonikiertojen välissä ja varalta kävin ultrassa kattomassa tilanteen ja ovulaation aika oli just nyt. Mä oon aika ihmeissäni kun en ole sitä koskaan ennen saanut varmuudella bongattua. Ensimmäiset kolme PAS:a on tehty hormonikiertoon juuri sen vuoksi ettei ovulaatiota ole tullut eikä limakalvo ole riittävästi kasvanut. Nyt tilanne näytti hyvältä ja siirto olis tarkoitus tehdä tiistaina jos viimeinen huurunenä selviää.

Mä olen tasan kerran saanut epikriisin kotiin. Olis ihan kiva saada se aina kun yleensä lääkärit on kovin vähäsanaisia eikä juurikaan kerro mitään. Tuosta yäkertaan muutosta vielä. Kiva juttu et nyt on koko toiminta samassa kerroksessa. Mä en ultraan mennessä käynyt alakerrassa ilmottautumassa ja selvis sitten et olisi pitänyt. Mä käsitin et ultra, suunnittelukäynnit ym. täytyy käydä ilmottautumassa alakerrassa mut punkiot, siirrot riittää et ilmottautuu yläkerrassa. Se oli vähän sekavaa..
 
mä en ole saanut kertakaan epikriisiä kotiin OYSista mutta OASista olen kun silloin niihin lappuihin laitoin rastin että haluan tiedot itselle kun vaihtoehtona oli että omaan tk:hon tai lähettäneelle lääkärille, OYSissa mulla taitaa olla että omaan tk:hon. pitäisköhän vaihtaa kun seuraavan kerran sinne menee:)
 
Nellikaneli taitaa olla tapauskohtaista tai jotain, mulle sanottiin että yks välikierto. toivotaan ettei sitä nyt tarvita:)

Menen verikokeisiin tiistaina tai keskiviikkona.. en edes enää jaksa ostaa kotitestejä.
 
onlyer, no niinpä taitaa! Voi tietysti sotkea sekin kun hypin kahden eri sairaalan välillä.
Sulla on siellä jännät paikat. Toivotaan nyt...

ON: Tänään oli ultra, varattiin perjantaille PAS. Jänskättää, että jääkö yksikään kolmesta jäljellä olevasta alkiosta eloon. Tämä elämä on kyllä vaan etappi etapin jälkeen jännittämistä, sitten jännittämistä.
 
onlayer, milloin saat verikokeen tuloksen?

Nellikaneli, toivottavasti pääsette PASsiin perjantaina. Jännittämistä, odottamista ja piinailua...sitä tämä kyllä on! :(

).( Nega testi tehty ja odottelen menkkoja alkavaksi. Kolmas inssi takana ja IVF-jono kutsuu. IVF-hoitajalle pitäis varata aikaa. Ois hyvä olla jo kuulemma tämän vuoden puolella vaikka jonot on 4–5 kk. Mitähän siellä mahdetaan käydä läpi? Kokemuksia?
 
onlyer, toisesta ketjusta huomasin että ilmeisesti uusi pas on elokuussa :( tsemppiä.

piu_pau, kun mä jonotin viime vuonna näihin aikoihin ivf:ään, niin jonot oli 6kk eli nyt on ilmeisesti parempi tilanne jos jono on 4-5kk :)

mitäs muille kuuluu?

ON: Me haettiin perjantaina kaksi huurunenää kyytiin. Tällä reissulla sitten pakkanenkin tyhjeni, yksi kolmesta alkiosta ei selvinnyt joten siirrettiin kaksi. Osasyy kahden alkion siirtoon lienee myös niiden laatu, molemmat oli kolmosluokkaa : / Yritän olla ajattelematta tuota laatua kun eihän se välttämättä mitään meinaa. Selvis tosiaan vasta kun housut pistin jalkaani että siirrettiin kaksi alkiota!
Voi kunpa sais jotain muuta ajateltavaa nyt kahdeksi viikoksi....
 
Nellikaneli, olin kans yllättänyt että hoitojonot noin "lyhyitä". Olin varautunut paljon pidempään odotukseen. IVF-hoitajalle pitäis varata suunnitteluaika. Meinasivat että jo tämän vuoden puolella olisi. Aika äkkiä sekin. Jos vain pääsis läpi...perjantaina ei päässyt läpi. Huomenna uus yritys.

Onko kokemuksia tuosta suunnittelu käynnistä?

Ja oikein tuplasti voimia piinailuun! =) Eihän se laatu tosiaan mitään meinaa silti voi tärpätä. Tuo odottelu on kyllä turhauttavaa kun ajatukset laukkaa ja kroppan juilintoja ja muita tulee mietittyä koko ajan. :)

onlyer :hug:
 
Nellikaneli jos kuitenkin joulukuussa :D :D

piu_pau Suunnitelu käynti, hmmm... joo-o, siellä käydään kuvien avulla läpi eri hoidot(IVF ja ICSI), mitäpä tuosta vois sanoa kun ei oikein enää muista kaikkea enää, olin vaan niin pettynyt koska tiesin että hoitoja joudutaan lykkäämään kilpirauhasen liikatoiminnan ja basedowin taudin takia (joka todettiin reilua kuukautta aikasemmin, viimeisin inssin jälkeen). Enemmän tuntu vaan silloin että nuo suunnittelu käynnit on vain poliklinikan maksun helppoa keräystä...


mutta joo, joulukuuta odotellessa ja toivottavasti seuraavat menkat tulee niinkuin pitääkin niin saadaan ehkä huurunenät(jos selviää sulatuksesta) kyytiin.
 
Mikäs täällä on väellä tilanne?

Meillä ei 1.IVF eikä sen passit tuottaneet tulosta. 2.IVF on tiedossa nyt heti putkeen, kunhan vain saadaan selvitetyksi mitä munasarjan endometrioomalle tehdään. Yritän saada reseptit joulukuun puolella kun on se lääkekatto täynnä niin ei tarttis maksaa sitä päälle 700e taas uudelleen.
 
täällä alko eilen illalla uus kierto ja nyt odotan että voin soittaa oysiin passista. meiehn kanssa eilen puhuttiin ja päätttiin että käydään kaikki hoidot mitä ne meille määrää ja sitten mietitään lisää.. aika vaan kuluu niin pirun hitaasti.
 
Nellikaneli, tasan samassa tilanteessa mennään. 1.IVF ja 4PAS:a ei tuottanut tulosta ja nyt jatketaan seuraavaan IVF:n. Mulla myös munasarjoissa endometrioomat jotka ensin oli tarkoitus leikata ekan hoidon jälkeen mut nyt lääkäri päätyi kuitenkin siihen et tehdään vielä seuraava hoito ennen leikkausta. Mä kans toivon, et saatais reseptit tän vuoden puolella. Joko te olette ilmoittautuneet seuraavaan hoitoon?

Onlyer, tsemppiä pas:n!!
 
Hei, anteeksi kun näin tänne tuppaudun, mutta osaisiko joku Teistä sanoa, milloin Oysissa alkaa "joulutauko"? :)
Ja sellaista vielä kysyisin, että onko Teille tehty automaattisesti tutkimuksissa ollessanne aukiolotutkimus? Kiitos kovasti! :)
 
Viimeksi muokattu:
Hei, mitkäs olikaan Oysin soittoajat ja ovatko nyt miten joulutauoilla? Meillä olisi kaksi pakkasessa ja pitäisi varmaan ruveta kyselemään siirtomahdollisuuksista.

Meillä vuosi sitten syntynyt vauva, joka sai alkunsa toisesta IVF:stä. Osaako joku sanoa, että miten paljon meillä on hoitoja jäljellä? "Nollautuuko" hoidot lapsen saannin jälkeen vai onko meillä jäljellä tämä seuraava pas + 3 .IVF+ mahdolliset passit?
 
tuulia84, varmuudella en tiedä sanoa, mutta olisikohan joulutauko loppiaiseen saakka?

Toiveikas_, mulle ei ole tehty aukkaria. Olemme selittämättömiä. Kolme inssiä tehty ja keväällä on 1. IVF.

Aika monessa paikassa aukkari tehdään automaattisesti. OYSissa eivät tee sitä ellei ole syytä. Jos on ollut klamydiaa, kohdunpohjan tulehduksia tms., aukkari tehdään. Hoitavan lääkärin mukaan se on usein turha toimenpide.

).( Suunnittelukäynti ei ollutkaan niin turha kuin ajattelin. Sain reseptit ja hoitoaikataulun. Päästiin hyödyntämään lääkekattokin. :)
 
Viimeksi muokattu:
Hei- pitkästä aikaa :)
Kävimme tosiaan suunnittelukäynnillä ja aukkarissa. Kaikki tulokset oli hyviä, ei siis kummassakaan mitään vikaa. Saman tien aloitettiin clomit, joita menossa nyt kolmas kierto. Vaste on ollut oikein hyvä, uutena vuotena pitäisi testailla kaksosia (oli ultrassa molemmin puolin " täysikasvuiset" follit ja limis 10 mm) - hienoahan se olisi, mutta ainakaan vielä ei tunnu yhtään miltään. lääkäristä riippuen sanovat, että jatketaan 3-6 kk tällä lääkityksellä ja mietitään sitten. Ei onneksi ihmeellisiä oireita lääkkeistä, paitsi pinna palaa nanosekunnissa ihan mistä tahansa aiheesta ja pahasti, miesriepu.
 
TexWiller
Hei kaikille! Olen aikaisemmin kirjoitellut tähän ketjuun ja seurannut teidän kirjoitteluanne. Haluaisin kertoa oman kokemukseni OYS:ssa. Meille tehtiin ensimmäinen ICSI marraskuussa, ja kaikki sujui varsin hyvin, vaikka minulle tulikin lievää hyperstimulaatiota. Testasimme jo pp9 selvän plussan ja olen tällä hetkellä 10. viikolla raskaana! Emme voineet mieheni kanssa kuvitellakaan, että saisimme avun jo ensimmäisestä hoidosta ja alkionsiirrosta! Lapsettomuus silti varjostaa onnea, kun molemmat pelkäämme jatkuvasti pahinta emmekä uskalla vieläkään täysin huokaista helpotuksesta. Tarkoitukseni ei ole lannistaa kenenkään mieltä. Tiedän, että tällaisten uutisten kuuleminen ei ole lapsettomalle helppoa, ja itsekin olen itkenyt lukuisat kerrat vauvauutisia kuullessani. Haluan vain kertoa muille ketjulaisille ja sen lukijoille, että kyllä näillä hoidoilla saadaan tuloksia aikaan ja vieläpä ensimmäisellä yrittämällä!

Tsemppiä kaikille hoitoihin! Olette olleet minulle tosi tärkeänä tukena, vaikka olenkin pysyttäytynyt melko taustalla ja vain lukenut teidän tarinoitanne.
 
Stemppiä onlyer! Pidetään peukut pystyssä. :)

Meillä oli eilen punktio ja nyt toivotaan että puhelinsoittoa ei tule. Huomenna on siirto, jos kaikki menee hyvin. Meillä on siis 1. IVF. menossa.

Miten muilla on hoidot edenneet?
 

Yhteistyössä