* OYS 2011 hoidot *

Kyytiläinen haettu matkaan. Siinä olikin ensimmäisen IVF:n hyvät uutiset. Kahdeksan solua saatiin, joista vain yksi oli siirtokelpoinen. Ei saatu mitään pakkaseen. :(

Toivottavasti tämä ainoikainen on jääräpäinen kaveri! :)

Hyvää ystävänpäivää kanssasisaret ja voimia teille kaikille omiin tilanteisiin! :heart:
 
Saako liittyä mukaan piinailemaan? :)

Syksyllä joskus kirjoittelin tilanteestamme enemmänkin, mutta nyt siis punktio takana (ma) ja alkion siirrossa oltiin keskiviikkona.

Tulin nyt vain pikaisesti moikkaan ja sitten siirryn lukemaan aikaisempia juttuja jotta pääsen vähän porukasta kärryille :)

T: Rizu PP3
 
Moi!!

Pitkästä aikaa tänne kirjoittelen ku ollaan oltu pienellä tauolla. Meillä on siis edessä 1.PAS.
Eilen juuri alkoi kuukautiset ja aloitin Zumenon kuurin. Mulla on monirakkulaiset munasarjat
ja sen lisäksi en ovuloinnut ja eikä minulla limakalvokaan kasvanut. Nyt vaan toivotaan
että Zumenonit alkaa kasvattamaan limistä tarpeeksi jotta päästäisiin siirtoihin tai etes
sulatukseen. Meillä on yksi poika joka sai alkunsa ekasta tuoresiirrosta. Nyt poika on kohta
4-vuotias. Onko muilla kokemusta zumenonista?? Miten on toiminut??

Mukavaa kevään odotusta kaikille ja pidetään kaikille peukkuja pystyssä!! :)
 
Melkein unohtunu, perjantaina kävin PASissa, kaks kyytiläistä otettu mukaan.

Ensimmäinen oli pakkaseen laitettaessa neli kolmonen ja sulatuksessa otti vähän takapakkia eli oli kolmisolunen mutta pyrähti ennen siirtoa kuus solusekse.

Toinen oli pakastettaessa viis kolmonen ja sulatuksen jälkeen jakautunut jo kymmeneen.. Saapi nädä miten käy. 26.2 on testi päivä ja oma syntymäpäivä, saiskohan tuota maailman parhaimman lahjan...
 
  • Tykkää
Reactions: piu_pau
Päivää!

Miten teitä on ohjeistettu tuosta testaamisesta tuoresiirrossa? Mulle hoitaja sano oyssissa et 10 päivän päästä mut jos maltat ni odota 2 viikkoa...

Meille siis siirrettiin 1 top alkio ja 6 meni pakkaseen (niistäki osa oli top alkioita ja osa hyviä mut en ees muista mitä ku olin jotenki niin haltioissaan koko tilanteesta) =)

Risu pp5
 
Kata80, mulla valitettavasti kokemusta vain Suprecurista. Onnea hoitoihin!

onlyer
ja Rizu, onnea kyytiläisestä/kyytiläisistä! :)

Mua ohjeistettiin samalla tavalla. Aikaisintaan saa testata 10 päivän päästä.
 
Viimeksi muokattu:
piu_pau ok eli periaatteessa vois testata sit jo la tai su :)

Kata80 mullakaa ei oo kokemusta tuosta zumenonista, synarela ei toiminu toivotusti mutta suprecur toimi.

Onlyerille ja piu_paulle täältä kanssa onnet kyytiläisistä, toivottavasti tarraa tiukasti kiinni :)

Onko teille tullu lutinuksista millasia oireita?
 
Nyt on menossa pp 4. Tähän mennessä en ole oireita Lutinuksista huomannut.

Tosin olen päättänyt olla välittämättä sivuoireista ja yritän olla kuulostelematta kroppaa. Mieli tekee äkkiä tepposet...tai teki ainakin mulle parissa ensimmäisesssä inssissä. Toivoin raskautta niin paljon että mulla oli kaikki mahdolliset oireet, mutta negaahan niistä tuli.
 
Mulla on lutinuksesta aina yksi ensi oire, koska mulla on basedowin tauti jääny luomiturvotukseen mulla ensimmäisenä yönä aina vuotaa silmä.
Ja mikä on basedowin tauti, katsokaapa michael monroen silmiä, siinä on ääri esimerkki.
itsellä ei kuitenkaan vielä ole silmät turvonnu päästä kuin hyvin vähän mutta luomet on jatkuvasti turvoksissa.. nekään ei enää niin pahasti.

Mä testaan 26.2 se on sit joko maailman paras synttäri lahja tai mä taas putoan ja korkealta...
 
Hei te, joilla on ollut ivf. Käyttääkö oys ivf:n jälkeenkin lutinusta tukilääkkeenä? millä annostuksella?

mua jotenkin epäilyttää koko lutinus. olin vähän yli pari viikkoo sitten passissa ja tuhruvuoto alkoi jo pp 9. koskaan aiemmissa siirroissa (4) ei ole ollut mitään vuotoja. voihan se tietty olla pelkkää sattumaa, mutta mietityttää silti...

ite testattu nega eilen ja nyt odotellaan jonossa viimeistä hoitoa..

kovasti tsemppiä teille piinailijoille!!
 
tuulia84, mulla on Lutinus pähkinäallergian takia. Lugesteronia en siitä syystä voi käyttää. Mulla on 1 tabu kolme kertaa päivässä.

Onnea seuraavaan hoitoon!

onlyer, toivon todella että saisit parhaan synttärilahjan! :)
 
Huomenta!

Mulla on ollut kanssa lutinus käytössä alkionsiirron illasta lähtien ja samalla 3x tabu päivässä määrällä. Kyllä nää lutinukset sitten taitaa aiheuttaa kaikenlaista vaivaa.. mul on tissit välillä ihan sairaan kipeät ja mahallaan nukkumisesta voi vain haaveilla. Samoten vihlaisuja mahassa ja huimausta.

Hitaasti tuntuu päivät kuluvan ja mietin, että uskallanko testata jo viikonloppuna...

T: Rizu pp7 mennään
 
Mulla tuon huimauksen syy nyt kyllä voi olla joku muukin..

onlyer sulla kun on tuon kilpparin kanssa ongelmaa niin kysyisin, että onko sulta testattu kilpirauhasvasta-aineet? Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta myös ja mulla vasta-aineet huitelee pilvissä... Oon lukenu, että joissain paikoissa käytettäis kortisonia laskemaan vasta-ainearvoja, jotta alkio kiinnittyisi paremmin. Ilmeisesti tuo korkea vasta-ainearvo voi haitata kiinnittymistä. Oyssissa puhuin lääkärin kanssa asiasta ja ensimmäinen lääkäri ois ottanu sen mukaan mulle tähän hoitoon, mutta toinen lääkäri sanoi sitten et ku tää hoito on muutenkin niin rankka niin koitetaan sitte passiin jos nyt ei tärppää... En oikeen tiedä mitä mieltä asiasta oon mutta näillä nyt mennään :D
 
mulla on kans kilpirauhasen vajaatoiminta, liekkö koskaan mitattu vasta-aineita?!

tän kuun alussa kokeet otettu viimeksi tsh oli 4 ja jotain. ens viikolla vasta lääkärille soittoaika. saa kyllä nostaa annostusta! vuosi jo venkslattu arvojen ja lääkkeiden kanssa, eikä vieläkään näytä hyvältä :(
 
Rizu Onkohan mä edes koskaan kuullukkaan vasta-aineista. En tiedä.

Silloin kun mulla siis todettiin kilpirauhasen liikatoiminta arvot oli T4V 49.5 ja TSH alle 0.01.
kaks ja puol vuotta ollu jo ilman lääkkeitä ja arvot pysyy kurissa. lääkkeet sain jättää puolen vuoden syönnin jälkeen pois, ja mun lääkäri määräs mulle yhtäaikaa käytettäväks tyrazolia ja thyroxinia sekä prednisolonia. Ihme lääkäri muutenkin, ei koskenutkaan mun turvonneeseen kilpirauhaseen ei edes ultrannu. silmät kiinnosti sitä enemmän, mä kun näytin tapolan merviltä ilman niitä mustelmia vaan(silmät siis niin turvoksissa mitä ne oli nykäsen nyrkin jäljiltä...)
 
onlyer nii en tiiä miten nuo vasta-aineet jos liikatoiminnasta on kyse... sillä vaa kyselin et jos sulla ois ollu tietoo tuosta kortisonista näissä hoidoissa :)

tuulia84 aika korkeelta tosiaan kuulostaa sulla tuo tsh, mulle lääkäri sano et arvon pitäs olla 1-2 välissä mielummin lähellä yhtä varsinkin jos on perheenlisäystä suunnitteilla... tosin tiedän muutamanki kaverin jotka on alkanut odottaa korkeemmillakin arvoilla ku sulla... mistä näistä tietää

omat fiilikset seilaa toivon ja epätoivon välillä eli todellakin piinapäiviä elellään :D
 
Rizu & onlyer, mitä kuuluu?

Kata80, ovatko hoidot edenneet hyvin?

).( Mun pitäis tehdä testi huomenna. Menkat ei ole vielä alkaneet, mutta Lutinushan voi pitää ne pois. Saapa nähdä kuinka tässä käy...toiveet ei kovin korkealla ole.
 
piu_pau tänne ei kuulu kummoisia... menin tyhmä minä tekemään sunnuntaina testin joka nega, joten toiveet ei kauhean korkealla ole. Vuoto ei kuitenkaan ole alkanut, voi tosiaan johtua lutinuksista. Testaan myöskin vielä huomenna aamulla, mutta luulen et nega sieltä paukahtaa...mulla ei oikein ole oireita... saas nähä

Onnea testaukseen!!
 
Rizu, pahoittelut :hug: Eikös teillä ollut kuitenkin pakkasessa tavaraa?
Meillä ei saatu mitään pakkaseen. :( Nopeasti 1. IVF on käyty läpi. Nyt taas jonoon...

onlyer, mitä sinulle kuuluu? Toivon todella että sait maailman parhaan syntymäpäivälahjan! :flower:
 
Rizu ja piu_pau Voimahalaukset molemmille :hug: piu_pau se on aika tyhjä tunne kun 1. IVF on yhdellä epäonnistuneella tuoresiirrolla ohi. Se on pitkä aika, mutta toisaalta hyvin lyhyt. Minä ainakin opin itsestäni tooooosi paljon ensimmäisellä jaksolla. Ennen kaikkea siitä, että kuinka tärkeää on myöntää oma rajallisuutensa ja sitä myöten ottaa aikaa itselleen/parisuhteelle. Voimia ja entistä viisaampana seuraavaa hoitojaksoa kohden. Toivottavasti ehditte aloittaa ennen kesälomia.

tuulia84 Minulla myös ollut tukilääkityksenä Lutinus molempien IVF/ICSI hoitojen jälkeen. Ja juurikin tuolla samalla annostuksella kuin muillakin 1x3 tabua päivässä. Ei kukkaan edes tarjonnut muuta vaihtoehtoa varmaankaan sen vuoksi, että olen allergikko (mm. pähkinä) ja aika monelle lääkeaineelle myös allerginen. Sivuoireita on kyllä tuhottomat määrät, mutta kaikkeen tottuu ja kestää. =) Pitää vaan yrittää pää pitää kasassa, koska oireina on aika paljon raskauteen viittaavia ”vikoja” :D

Kata80 Onko hoidot edenneet suunnitellusti?

onlyer ?? Toivottavasti oli mieluinen synttärilahja :flower:
 

Yhteistyössä