**Oviksen metsästystä HUHTIKUUSSA**

Sain tänään apoteekista ihan oikeat Clomifenit matkaan. :D Veikkaan ettei ne oo täälä loppuneetkaan ollenkaan, pieni paikka, ei varmaan kysyntää niin paljoa.

Reilun viikon päästä pääsen sitte alottaan taas clomit. Toivottavasti taukokierrot ois tehny hyvää limakalvolle. Välillä oon miettiny, että nakkaisko koko purkin naamaan (annostus mulla oikeesti 3tabl pvä ), sellasen pommin antais munasarjoille että varmasti tuottais vaikka pari hyvää follia, mutta enpä taida uskaltaa. Eiköhän se 3 saa oviksen aikaseksi, kun ennenkin on saanut. :) Vaikkakaan silloinkaan ei ollu ku se yks vaivanen, 3.ssa kierrossa kun oli 3 tabl, oli kp 11 tai 12 vasta 12mm folli...
 
Voi apua tänään tuli valkovuodon seassa muutama veriviiru... jos mun menkat on nyt alkamassa niin kierto jää 23 tai jos huomenna alkavat niin 24 päivään... Menkkamaista jomotusta on nyt ollut lauantaista asti, outoa sinänsä jos alkavat koska ovulaatio oli silloin kp 14-15 jos sieltä nyt sitten mitään irtosi. Mutta jos näin on että alkavat on tämä lyhyin kierto mitä on ikinä ollut... :(
 
Sojalle iso :hug: ! Mä luulen, että mulla on ensi tiistain ultrassa vähän samanlainen kohtalo. En usko, että pelkkä Puregon riittää herättämään mun uinuvat munasarjat henkiin... Aloitan siis Puregon-pistokset torstaina. Hiukan jännittää tuo pistäminen, vaikka siihen kyllä varmasti tottuu nopeasti, mutta ennen kaikkea tosiaan tuo ultra, että minkä "tuomion" sieltä saan. Täytyy vaan toivoa parasta.
Halauksia kaikille muillekin niitä tarvitseville ja paljon tsempitystä! Nautitaan aurinkoisesta tiistaista B)
 
heksamiina tsemppiä ultraan, tulehan kertomaan sitten tilanne :D

taru82 toivotaan että olis vaan jotain ohimenevää..onko sulla yleensä minkä pituinen luteaalivaihe? joko olisikin jotain raskauteen viittaavaa vuotoa, jos ei ole ennen ollut :saint:

orion sillon kun sulla on ollut kp 12 12mm folli niin ootko syönyt minä päivinä clomit? mulla kp 12 11.4mm ja kuulemma juuri oikean kokoinen kun söin kp 5-9. olin ultrassa 3 päivää liian aikasin.

ovistestissä hieman vahvempi viiva, muttei lähelläkään plussaa :headwall: lääkärin mukaan ovis viimestään viikonloppuna, niin kyllä sen testin pitäs kohta näyttää!

onko kellään oikeeta tietoa paljonko se folli kasvais päivässä, kun on niin erilaista infoa siitäkin lukenut..?
 
HEISSAN ja ISOT kiitokset kaikille tsemppauksesta! kyllä se aina kummasti helpottaa kun täällä avautuu... sit taas jaksaa eteenpäin! ja halaukset ja potkut teille muillekin, kyllä meitä vielä tärppää :kieh:

JJ-t voi että, koita nyt jaksaa ja oottele ihan rauhassa, kyl se munis kasvaa ja irtoaa aikanaan... itse on oo tikutellut, kun ei se sinällään auta asiaa, eikä lääkärit oo sitä erikseen käskeny tekemään.... anna aikaa itsellesi....

Orion no, ihan varmasti tulosta tulee, kun aiemminkin on onnistunu, tsemiä

taru82 onpa sulla erikoinen tilanne nyt, toivottavasti täti ei oo tulossa vaan oudot oireet ois jotain ihan muuta mukavaa... hengessä mukana ollaan

pikkuvadelma kyllä luulisin että lääkärit hommansa osaa, mullakin ollu itse asiassa tässä kierrossa 3 eri lääkäriä, mut en oo sitä ongelmaksi kokenu
Tiinuli pahoittelut että tää yritys ei onnistunut, mutta hyvä että te ennätätte vielä kerran koittaa ennen kesää... ja kyllä niihin piikkeihin jotenkin tottuu
Kirma sullahan jo jännät paikat, oikein kaikki peukut ja varpaat pidän pystyssä että nappais
heksamiina jaksuja, elä nyt vielä etukäteen masennu, koita jaksaa uskoa, kerkeet murehtia myöhemminkin jos siihen on tarvetta

omaa: huomenna ois taas ultra, saas nähdä onko tupla annos mitään herätystä saanut aikaiseksi. tuntemuksia ei kyllä oo ollu... nyt lähen nukkumaan, oon ollu taas kauheen puhki... :'( varauduin kyllä jo unilääkkeellä, jännittää huominen niin sais paremmin nukuttua :ashamed:

soja
 
JJ-t, luteaalivaiheesta en tiedä koska nyt ensimmäinen oviskierto ( toivottavasti) menossa... mutta ennen tätä ensimmäistä clomikiertoa on aina kierto ollut 26-29 päivän välillä. Ja muistaakseni vain kerran on ollut tuo 26.. Joten vähän hirvittää että mitäs nyt, pahoin pelkään että huomen aamulla alkaa menkat koska näitä veriviiruja on tullut joskus aikaisemminkin ja aina enteillyt seuraavana päivänä alkavia menkkoja :/ Mutta tulen huomenna ilmoittamaan miten kävi.

Soja, toivotaan että oireet olisi jotain muuta mukavaa, onhan sitä tullut luettua kiinnittymisvuodoista sun muista mutta mutta... Hankala tilanne tosiaan jos ne menkurat nyt huomenna päräyttää paikalle, lääkärin soittoaika vasta 6.5. Eikä tunnu normaalilta ja riittävältä jos kierto vaan sen 24 päivää.. Mutta toivotaan parasta ja pelätään pahinta!!
 
soja kiitos tsempityksistä :hug: kyllä sitä nyt tosiaan pitäs vaan rauhottua ja antaa sitä aikaa itselleen..helpommin sanottu kun tehty :LOL: paljon onne ultrareissuun, täällä varpaat ja sormet ristissä, että olisi hyviä uutisia :saint:

orion kiitti :flower: mulla voi siis ihan hyvin olla se ovisplussa vasta parinpäivän päästä..oon aika helpottunut..miehen vaari joutui eilen sairaalaan: sydänkohtaus :'( tänään saadaan tietää kuinka paha tilanne. sitä ei oo päässy peittoja heilutteleen kun viimeksi sunnuntaina, niin kaippa tässä aikaa on. tuntuu tosi itsekkäältä kun ajattelen jotain ovista, kun on tämmönen tilanne :headwall:

taru no tuliko ne menkat...? toivottavasti ei!!! muista sitten että jos ne tulee, niin kannattaa silti uhrata yksi r-testi, clomipurkissahan varotellaan, että pitää varmistaa ettei raskaus ole alkanut ennenkun aloittaa toisen satsin! varsinkin jos on erilaiset kuukautiset tai lämpö ei laske normaaliksi!
 
JJ-t, vielä ei ole lorissut mutta pahasti tuntuu siltä että kohta lorisee.. ja sen mitä olen lämpöjä seurannut puolihuolimattomasti niin näyttää sekin laskeneen :( Voi että ottaa pattiin, nyt sitten pitää lähteä selvittelemään mistä johtuu näin lyhyt kierto... Koska kp 12 oli tosiaan yks 18 mm munis kasvamassa ja lekuri veikkas et se irtoais parin päivän päästä siitä eli n. kp 14 jos on irrotakseen.. en vielä tässä ekassa clomikierrossa käyttänyt ovistikkuja, täytyy seuraavissa ottaa kehiin.

Clomi+tero popsijat, luuletteko että tällä mun ongelmalla saattaa olla yhteyttä siihen että kierto ennen clomeja söin yhden kuurin teroja, sit kierto clomeilla jätettiinkin ilman niitä vaikka alunperin piti syödä molemmat samassa kierrossa.. lääkäri vaan totes että jätetään terot pois koska jos ovulaatio tapahtuu alkaa keltarauhasta erittyä luonnostaan. Mietinkin että oliko vikatikki. Tapaus tällainen että yks lääkäri sanoo yhtä ja toinen toista, ketä pitäis uskoa?!?
 
Ultra kuulumisia..
Olin siis ekaa kertaa Clomien syönnistä seurantaultrassa. Nyt kiertopäivä 12 siis menossa ja lääkäri löysi kaksi hyvän kokoista yksilöä :) Toinen 19 ja toinen 14. Ovulaatio kuulemma tapahtuis pe-su aikana.. Jee!! Mutta tiputtakaapa minut maanpinnalle ja kertokaa mikä voi mennä sittenkin pieleen, ettei vauvaa tulisikaan, vaikka vällyjen välissä pysyttäisiin viikonlopun yli. Miestä ei ole ikinä tutkittu, joten voihan hänessäkin olla jotain vikaa....
 
pikkuvadelma, kiva kuulla hyviä ultrakuulumisia :) Itselläni oli vähän samanlainen tilanne, eli kävin kp 12 ultrassa ja toisella puolen oli 18mm folli ja toisella 15mm mollukka. Sinuna kuitenkin varautuisin että ovis on jo parin päivän päästä, koska lääkäri sanoi mulle että munasolu irtoo siinä 20-22 millisenä, ja se kasvaa n. 2 mm päivässä. Eli varman päälle vaan ja aloittakaa hommat hyvissä ajoin :p Oletko menossa verikokeella varmistamaan irtosiko munasolu? Itse kävin toissapäivänä ja tulokset saan ensikuun alusta. Mulla menossa nyt kp 25, jännät on paikat vaikka tuntuu jatkuvasti siltä että menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä. Ja eilen vielä kaiken kukkuraksi tuli tosiaan ne ihmeelliset veriviirut valkkarin seassa, ei hyvältä näytä siis...
 
Taru Mulle kävi ekassa raskaudessa niin, et tuli valkkarin seassa verisiä viiruja, mutta raskaana olin silti tanakasti :)
No mä vähän tuota ihmettelinkin, et kui se lääkäri veikkas viikonloppua kun täällä olen lueskellu just tuota 20mm irtoamista. Eli aloittakaamme siis jo valmistelut ajoissa ;) En ole tuohon verikokeessa ilmeisesti menossa..tai ainakin lääkäri meinas, et kun mulla on jo yks lapsi ennestään, niin ei olis siinä irtoamisessa ongelmia! Mutta niin.. mulla oli tänään toinen lääkäri, kuin yleensä, niin täytys varmaan soitella vielä sille omalle vakituiselle. Milloin siihen pitäisi mennä?
 
Kymmenen päivää ultrauksesta eli kp 22. Toivotaan että olisi kyse raskaudesta :) Mulla on joissain luomukierroissa käyny just silleen et edellisenä päivänä ennen menkkoja on tullut parit veriviirut, sit seuraavana aamuna alkanu menkat. Nyt ei ainakaan ihan toista itseään sillä vielä ei ole alkanut vaikka koko ajan pahoin pelkään. Ja tosiaan itse luulen että ovis oli siinä kp 14-15 vaihteessa, limoja tuli reilusti lauantaina ja kohdunnapukka oli kauniisti levällään ainakin silloin :LOL:
 
no niin omaanapaa tulee tässä...
olin siis siellä ultrassa tänään, kp10 menossa, niin molemmissa munasarjoissa n. 11 kpl folleja. isoin niistä oli 12 mm. no tämäkin ihan hyvä kun ovis voipi hyvin olla vasta esim. 7 päivän päästä, mutta nyt veti ihan paniikin puolelle, jos ovis napsahtaa lauantaille , menee koko kierto hukkaan koska klinikka on vkl kiinni. jos sunnuntaille niin sitten no hätä koska inssin voi tehdä ma aamuna, no jos menee keskiviikkoon niin taas tulee huti koska se on vappuna kiinni, kesällä kiinni puoltoista kuukautta ja taas menee kaksi kiertoa...huokaus...
no nyt täällä on kaikki sormet ja varpaat ristissä, et ovis paukahtaisi päälle su tai ma.. tai ti mutta ei lauantaina, tietysti onhan sekin mahdollista ettei nuo follit tuosta enää kasva mutta kaikki edennyt normaalisti joten tarttee nyt vaan toivoa että kasvavat ja kypsyvät juuri oikeaan aikaan, ekan kerran tuli tosi vahvasti mieleen, et nyt pitäisi olla se mies kotona et voisi puputella h.hetkellä eikä miettiä klinikan aukioloja...
olin ihan poikki käynnin jälkeen, vaikka kaikki oli hyvin niin pelko hiipi kyllä tämän tytsin mieleen....
no eipä voi mittää... :'( :) :|
 
pikkuvadelma ei me tiputeta vaan leijutaan sun kanssa
JJ-t :hug: surullista, mutta kyllä sen ymmärtää että se omakin tärkeä ja iso juttu silti pyörii mielessä.. toivottavasti isoisä kuntoutuu..
taru plussia

ja muille aurinkoa... ja kiitos kun sain purkaa tuon kaiken... =) olette ihania... :heart:
 
heissan!
Taru82 Peukkuja pidän edelleen! on kyllä jännät paikat sulla
Pikkuvadelma eikun vaan peittoja heiluttelemaan ja nauttimaan keväästä, hyvältä kuullostaa, nyt sitten on tärppäys tuurin varassa, enää et voi itse asialle mitään joten nauti elämästä=)
JJ-t toivottavasti vaari toipuu. kuitenkin elämä on tälläistä, toisaalla iloa, toisaalla surua. jaksamista teille ja elä suotta tunne huonoa omaa tuntoa tunteistasi. kyllä ihmiset murehtii paljon turhemmastakin kun oviksesta.

omat: no, tänään oli ultrasta hyviä ja huonoja uutisia. eli isompi menopur annos laittoi liikettä muniin ja limakalvo oli kasvanu 5,5mm:iin ja folleja oli useita (en tiijä monta) noin 9mm kokoisia. eli kävi niinkuin lääkärit pelkäs, yli menee. no, meidän onni onnettomuudessa on se, että sairaalassa IVF viikot menossa, labrassa siis niihin valmius (käsitin että tekeevät vaan parissa jaksossa/kausi) joten meidät hypäytetään nyt sit lennosta IVF:n yritykseen. tästä oli jo meille kylllä aiemmin sanottu, että jos mun tilanteessa saadaan kasvua aikaan, niitä ei kannata tuhlata. sitten tulikin ongelma kun olen matkoilla to-pe... olin jo perumassa reissua, mutta saivat järjestettyä mut sairaalaan ultraan lauantaina, sattui niin hyvin, että polin lääkäri on takapäivystäjänä lauantaina ja lupas mut ottaa.... huh... sitten kai ois ens viikolla punktio ja siirto. hurjaa mut hienoo että päästään ees jotain yrittämään kun tuntu et ei saada mitään aikaseksi... ja piikkejä nyt jo 19 takana. nyt sit jatkan tänään, to ja pe menopuria 150 yksikköä ja pe tulee mukaan se orgalutron, että eivät munat karkaa :LOL:

nyt pitää lähtee reissuun valmistautumaan... mitenhän lennolla noi ruiskut ja piikit?kohtahan toi selviää

soja :flower:
 
pikkuvadelma hionoa! onnea hyvistä uutisista :flower:

taru voi vitsit kun jännittää toi sun tilanne!! toivotaan parasta :saint:

jennuli toivotaan nyt että ovis osuisi oikeille päiville, eikä menisi kierto hukkaan!!! ja vaikka klinikka on kiinni kesällä niin ainahan sitä voi harjotella :LOL: eikä sitä tiedä jos vaikka luomuna onnais :saint:

soja harmi kun ei ollut toivottua tulosta :hug: mutta todella hienoa että saatte noin ison askeleen ja nopeasti, kuulostaa todella hyvältä!!! nyt sitten nautit reissusta, eihän sitä tiedä vaikka se olisi teidän viimeinen ennen pikkuista ;)

vähän hävettää mun panikointi :ashamed: lähes plussa pärähti tänään ovistestiin, eilen ei siis mitään! ovis on siis aikasintaan huomenna, testaan huomenna vielä josko olis vahvempi, jos ei niin kyllä tää oli sitten plussa :D
 
JJ-t niin jos musta puhut että aina voi harjoitella, niin niin,,, kun mie olin se joka yrittää lasta ihan yksin... toki siis minäkin voin harjoitella, mutta noissa vapaissaharjoituksissa on niin isot riskit että, mielummin luotan klinikan hedelmöityshoitoihin.... :D
 
Heippa kaikki!!

Positiivisia uutisia, eipä ole vieläkään menkat alkaneet vaikka olin aivan varma että näin kävisi :D Toivotaan siis edelleen että kyse olisi jostain aivan muusta..

Kirma, mikä sun tilantees samassa veneessä kun ollaan kiertopäiviä ajatellen??
 
jennuli anteeksi kamalasti :ashamed: kyllä mä sen viestin luit, missä kerroit, mutta nimimerkit menee sekasin enkä tajunnut :headwall:

taru saattaa olla että oli kiinnittymisvuotoa. mulla tuli viieme raskaudessa (kesken) vuotoa ihan vähän ja sellanen äkillinen kipu syvällä vatsanpohjassa. tämä 7 päivää hedelmöittymisestä ja tästä 9 päivää tein plussatestin :saint:

aamuinen ovistesti hieman vahvempi, kun eilinen. testaan vielä päivällä ja tosiaan toivon ettei se olis vielä mennyt, tänään ainakin sellaset limat että kyllä se on tulossa taikka just päällä :D ehtis töitten jälkeen sitten vielä hyödyntään :saint:
 
[/b]JJ-T kuule ei haittaa, elä lyö päätäsi seinään... :D ei millään pysty aina muistamaan kuka on kuka ja missä vaiheessa ja tosiaan en olisi ollenkaan huolissaan jos olisi se mies mutta ilman sitä miestä ovis lauantaina on kuin huonoa pilaa, mutta tällä mennään ja tämäkin vaihtoehto oli olemassa... mutta ei haittaa siis... :D
 

Yhteistyössä