**Oviksen metsästystä HUHTIKUUSSA**

Tervetuloa Mivi! Täällä heti yks utelias kyselee että minkä vuoksi sulle on määrätty clomien lisäksi myös terot? Eikö tule kuukautiset muuten? Ihmettelen ja pähkäilen nimittäin itse niiden käytön kanssa, yks kierto syöty ja sitten toinen lääkäri ( naikkarilla joka kerta eri lekuri) meinas että ei tarvitse syödä enempää, kun saatiin muniksia kasvamaan niin hyvin clomeilla. Mulla tulee kyllä menkat ihan säännöllisesti ilmankin niitä, mutta ajattelin että ne olisivat hyvä " tuki" ovulaation jälkeen... Täytyypä tiedustella seuraavalla käynnillä.
 
mivi tervetuloa mukaan :wave: ja onnea ovisplussasta!! täälläkin ekan clomikuurin jälkeen elämäni ensinmäinen ovisplussa tikutettu kp 18-19 :D

taru mä kysyin että tarvinko teroja sitten oviksen jälkeen niin sanoi ettei tarvii, kun se oma keltarauhashormoonin toiminta on kuulemma hyvä, verikokein todettu ja ovis bongattu.. en siitä sen enempää tiä, paitsi eikös yleensä ennemmin lugeja käytetä jos halutaan tukea alkuraskautta..??

nännit vaan kipeytyy enemmän ja enemmän :/ ihan kun plussakierrossa..valkkari ei oo tyrehtynyt niinkun kuuluis oviksen jälkeen vaan on aika runsasta ja oikeen valkoista. kn on pitkulainen ja kiinni, aika ylhäällä..voi kun siellä nyt olis se hedelmöittyminen tapahtunut, niin tuttuja tuntemuksia verrattaen plussakiertoon :saint: kiinnittymistä odottelen vois tulla jo tänään tai viimestään keskiviikkona. toivottavasti tunnen sen jos on tullakseen, viimeksi todella selvä kipu+vuoto n. 5 päivää oviksesta :saint:
 
JJ-t, täällä on peukut ja varpaat pystyssä että tärppäis! Kiitos terolut inffosta, itse saan ne verikoe tulokset toukokuun alussa niin katsotaan mitä lekuri tuumii. Mä napsasin tänään toisen clomikierron ensimmäisen tabun, kp 3 menossa siis... Nyt sitten täytyy selvitä ilman seurantaa, taidan ottaa ovistikut kehiin tähän kiertoon vaikka kyllä luulen tunnistavani oviksen kun viimeksi oli tosi selkeät oireet :)
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista!

taru82 Mulla kierrot on huidellu kp40-80 välillä, siksi terot. PCO-diagnoosin sain ultran perusteella, clomit aloitin heti samana päivänä, verikoetuloksia odottelen saavani vasta viikon puolivälissä..
Nyt vielä toiseltakin lekurilta tarkistin että terot on ihan tarpeen vaikka clomien seurauksena 19millinen folli ultrassa bongattiinkin :)
Huomenna siis napsaan ekan teron. En kyllä varsinaista "hyötyä" osaa arvioida, mutta... katsotaan nyt mitä tapahtuu...
 
Sen verran vielä utelen Mivi että minä kiertopäivinä syöt teroja? Itselle määrättiin silloin kp 14-25 iltaisin, yleisinhän on kuitenkin vissiin tuo 15-24... Kysyitkö miksi ne on vielä tarpeen hyvästä follista huolimatta?
 
Tervetuloa Mivi!
jennulille pidän peukkuja, että inssi tuottaisi tulosta.. ja peukut myös JJ-t:lle, että tärppi olisi käynyt!
Mä olen nyt neljä päivää pistänyt Puregonia. Minkäänlaisia tuntemuksia ei ole tullut, vaikka olen ahkerasti kuulostellut itseäni. Tiistaina on ultra, jolloin sitten nähdään, onko mun munasarjat mitenkään reagoineet Puregoniin. Toivon niin lujasti, että pistelyt auttaisivat... Pari päivää vielä tätä epätietoisuutta, huokaus.
Halaus kaikille!
 
Tarulle pahoittelut tädistä :hug:
Mivi tervetuloa :wave:
Jennulille ja JJ-t:lle peukut pystyssä ja plussa tuulia!

ja kaikille muillekin ajatukset lähetä, täällä olikin pitkät kirjottelut kun olin viikonlopun poissa koneen äärestä

Itselleni nyt sellasta, että kävin eilen taas ultrassa ja jatkoin edelleen menopuria ja orgalutrania, huomenna taas ultraan. kasvu oli jatkunut sitten keskiviikon ultran. jos kaikki menee hyvin, saattas olla punktio keskiviikkona ja siirto sitten perjantaina. toivottavasti ei toi vappu sotke suunnitelmia jos nyt tää mun kroppa nyt kerran jotenkin lähtee tähän hommaan mukaan... vähän jo jännittää, vaikka toisaalta se tuntuu vielä niin etäiseltä...

no , huomenna oon taas paljon viisaampi asiassa... kaikkee vaan pyörii hirveesti mielessä... ja toki se punktio toimenpiteenäkin jännittää.... mitenhän sairaslomaa töistä joutuu ottamaan?

no, nyt iltapalalla, aurinkoista alkavaa viikkoa kaikille jänskittelijöille =)
 
Tähtisäde
Helou pitkästä aikaa!

Olen ollut reissussa ja olipa täällä ollut sinä aikana ikäviä juttujakin. Voimia kaikille! :hug: Paistaa se päivä risukasaankin... Ja tervetuloa Mivi!

ON: Kp 5 menossa. Täti oli niin surullinen tapaus, että ei mitään rajaa. Vuoto oli nimittäin niin säälittävän pientä, että ei oikein edes voi tädiksi sanoa. Eli ensin ei menkkoja ollenkaan melkein puoleen vuoteen ja sit toisen terokuurin avulla vasta tapahtui ja tällai ihan pientä vain. Kuitenkin nyt aloitin eilen Clomikuurin ja nyt sitten niitä muutama päivä ja sitten pitäisi varata seuraavaksi aika ultraan. TOIVOTTAVASTI saadaan ovis aikaiseksi. Olisi mahtavaa plussata edes joku testi. Mä en kyllä ymmärrä miksi mun menkat ei meinaa tulla edes Teroilla... olen kyllä hoikka, mutta olen ollut aina saman kokoinen (enkä ole mikään dieetti-intoilija) ja menkat tulivat normaalisti silloin 12 vuotta (huh huh) sitten ennen pillereitä. Mikä ihme siinä maksaa nyt? En oikein jaksa uskoa, että olisi kyse hormonien sekoilemisestakaan pillereiden jälkeen enää pelkästään, kun edes terot eivät auta. Tarkoittaako se sitä, että limakalvo on tosi ohut? Mä olen niin tyhmä näissä asioissa. Jos joku on viisaampi niin kertokaa. Pitää laatia oikein kysymyslista gynikselle seuraavaan tapaamiseen.


 
Sojan ultrakuulumisia tulin tänne kärkkymään. Peukutuksia, että kaikki menee hyvin!

Tähtisade: mä en kyllä ole yhtään viisaampi noissa menkka-asioissa. Mullahan menkat on olleet poissa yli 2 vuotta, eikä niitä ole saatu teroilla eikä edes clomeilla aikaiseksi. Saas nähdä, tuleeko nyt tällä Puregonilla.. Mäkin olen hoikka, mutten kuitenkaan mitenkään alipainoinen. Toivotaan, että sulla ovis tapahtuisi!
Mä poistun nyt takavasemmalle odottelemaan ja jännäilemään huomisaamun ultraa... :wave:
 
hei osaisiko joku päivitellä meidän listaa??? mie en siihen uskalla koskea...
:/
kertokaahan niitä ultra kuulumisia?ja toivottavasti menkat teille tulevat jotka niitä odotatte, mie taas toivon että niitä ei näkyisi ainakaan pariin vuoteen...
 
Maanantai 28.4.

Tärpittäjät

Jennuli...........................................................kp 15/28
Pikkuvadelma......2.Clomit, luget......................kp 17/29-30
Tiinuli..................4.Clomit...............................kp 21/28-32
JJ-t......................1.Clomit...............................kp 22/28-32
Orion..................Clomit (tauko) (+terot)..........kp 23/28-30
Jasminette..........Clomit...................................kp 23/30-32
Pupuvaimo..........Menopur,Pregnyl,Luget........kp 25/29-32
mm-72...............Clomit, metut, pregnyl...........kp 27/n.30
soja................... 2.Menopur, Pregnyl................kp 32/28-30
Pimazu................tauko....................................kp 37/28-30
Jonski.................1.Puregon..............................kp ? / ?
Tähtisäde...........terot, ensi kierrosta clomit........kp29/
Heksamiina.........Puregon...........................................kp

Onnekkaat

caffee81



Uuteen yritykseen siirtyneet

Iitukka ICSI
taru82
kirma
 
tossapa päivityksen yritys.... en tiedä miten muut on tehny, mutta kopion edellisen (pe 25.4) ja muutin vaan kiertopäivät kaikilla 3:lla eteenpäin?

että suunnilleen pitäs olla noin. korjatkaa jos meni mönkään. nyt lähen laittamaan taas piikkiä... vihdoinkin pregnyliä :p tuun sit kertoo lisää
 
Alan jo jättämään jäähyväisiä teille. Minun ovulaation iduktiot alkaa olla ohi...Ja näemmä tuloksttomina :( Seuraavaksi pitäisi sitä ivf:ä sitten alkaa harkitsemaan.... |O

Tänään on kp 27, pregnylin pistin kp 16 eli mahdoll. ovis on ollut siinä kp 18 paikkeilla. Melkein viikon ajan on ollut epämääräisiä kipuiluja, vihlontaa, alaselän särkyä ym. Oli jo vähällä, että annoin itselleni luvan toivoa tärppiä. Tänään testasin(ehkä turhan hätäisesti..) negan. Tai joku viivanpaikka näissä kotitestit.fi:n testeissä on. Sellainen tumma viiva, joka erottuu vain kun tietyssä asennossa ja valaistuksessa tihrustaa (ja sitä testiähän joutuu kääntelemään ja vääntelemään moneen otteeseen :ashamed: ) Kipuja on nytkin alamahalla, täti kai haluaa ilmoittaa tulostaan mahdollisimman varhain. Taitaa olla megaluokan menkat tulossa :/

Tytöt, valtavasti tsemppiä kaikille! :heart:
 
Kävin ultrassa aamulla ja kaikki oli niin kuin pelkäsinkin. Eli Puregon ei ole saanut mitään aikaiseksi munasarjoissa, lepotilassa olivat edelleen. Lääkärikin oli aika ymmällään tilanteesta. Nyt sitten lisätään Puregonin annosta, mutta aika epätoivoiselta vaikuttaa. Masentaa ja ahdistaa... :'(
 
Heksamiina Sulla tuntuu olevan sama tilanne kuin mullakin. Eipä mullakaan Puregon ole viellä tehonnut, eikä kyllä clomitkaan. Tarvii varmasti vain suurepia annoksia. itse alan pistelemään ens reilun viikon kuluttua IU75 kp3 lähtien....

mm-72 Toivottavasti IVF tuo teille toivotun tuloksen!

soja Hyvin päivitit listan =) Orionin kp tarvis laittaa 2. Ite oon päivitellyt niin että jos joillain alkaa uus kieto niin laittaa vain kiertopäivän uusiksi, en ole tiputtanut "uuteen yritykseen siirtyneihin" Mut varmaan ihan mukuasia =) =)

Omia kuulumisia........primolutit menossa, viimeisiä viedään ja sitten pisteleen Puregonia yksi kierto. Sit kesätauolle =) =) En aio minkään moista hormionia pistää/syödä kesällä jos elimistökin saisi levätä ja käynnistää omaahormoni toimintaansa....

 
Tiistai 29.4.

Tärpittäjät

Jennuli...........................................................kp 16/28
Pikkuvadelma......2.Clomit, luget......................kp 18/29-30
Tiinuli..................4.Clomit...............................kp 22/28-32
JJ-t......................1.Clomit...............................kp 23/28-32
Orion..................Clomit (tauko) (+terot)..........kp 2/28-30
Jasminette..........Clomit...................................kp 24/30-32
Pupuvaimo..........Menopur,Pregnyl,Luget........kp 26/29-32
mm-72...............Clomit, metut, pregnyl...........kp 28/n.30
soja................... 2.Menopur, Pregnyl................kp 33/?
Pimazu................tauko....................................kp 38/28-30
Jonski.................1.Puregon..............................kp ? / ?
Tähtisäde...........terot, ensi kierrosta clomit........kp30/
Heksamiina.........Puregon...........................................kp

Onnekkaat

caffee81



Uuteen yritykseen siirtyneet

Iitukka ICSI
taru82
kirma
 
Heissan, tossapa taas päivitystä. mites taru82, iitukka ja kirma, nostetaanko teidät tonne ylemmäs? miten teillä nyt jatkuu?

mm-72 minä kanssa vielä pidän sulle peukkuja että ois tärpänny.... ja täti pysyis poissa. jaksamista ja tervetuloa kohti IVF:ää jos niin käy

Heksamiina ja tiinuli toivottavasti teillä alkais lisälääkkeet tehota. mulla kävi niin että 19 piikkiä 75 yksikköä menopuria ei tehonnu, mut sit tuplattiin ja alko kasvaa. eikä mullakaan clomit auttanu.

omaa: piti jo eilen kirjottaa, mutta sivusto kaatu? siis kävin eilen taas ultrassa, ja vauhdilla tässä mennään IVF:ään. folleja oli noin kymmenkunta isompaa ja huomenna sitten punktio. lääkärin toiveissa ois noin 8 munasolua saada kerättyä ja sitten perjantaina ois yhden alkion siirto jos hedelmöityminen onnistuu. Kuulemma ois vielä yksi lisä kasvattelupäivä ollu ihanne, ois parempi saalis ollu, mutta ihan ok näinkin, kun tää oli täysin suunnittelematon IVF. tilanteeni on kuitenkin lääkärin mukaan sen verran haasteellinen, että ei kannata hukata näin pitkää työtä.

no, toivottavasti kaikki menee hyvin ja saadaan pe pikkukyytiläinen ja vaikka pari pakkaseen jatkoa varten. tulen huomenna kertomaan miten punktio meni, vähän kyllä jännittää. onneks mies on tukena mukana! :heart:

AURINKOA KAIKILLE B)
 
Negaa pukkaa...Mulla on kait pakkomielle testailuun :headwall: Vaikka sisimmässäänkin tietää, että ei ole raskaana, niin silti vaan tikkujen kanssa häärää :headwall:
Kiitokset tsempityksestä.

Mä en ymmärrä missä meidän vika piilee... Joko mulla on follit tyhjiä tai sitten ne ei irtoa pregnylistä huolimatta. Oletan, että miehen simeonit on kunnossa (ei ole lusmu mennyt antamaan näytettään :kieh: ) Toinen tuuba on mulla tukossa, mutta nää kaksi vikaa follia on olleet sillä aukinaisella puolella. Ja on nää clomit kohtuu hyvin mulla toimineet.
Missä siis vika? IVF:ssähän sitä saa enenpi tietoa "vioistaankin" ja se on hyvä hoitomuoto mneen ongelmaan.

Soja, oikein mielelläni kuulisin miten sun punktio on mennyyt, ja kaiken muunkin aiheesen liittyen. Tosi hienoa, että homma etenee rivakasti! Missä olet hoidossa?
Mua oikeesti pelottaa ajatus IVF:n ryhtymisestä:x

Niin ja mut saa poistaa listaa listalta...Käyn toki lueskelemassa teidän kuulumiset :wave:
 
soja hieno juttu et asiat hoituu noin nopeasti, perjantaina jo saattaa olla pikkuinen sitten matkassa, varmaan ihana tunne, vaikka jännittääkin... =) pidän peukkuja..

nyt ei ehdi enempiä kirjoitella, mutta hei oikein mukavaa vappua kaikille... :flower: :D :wave:
 
Soja ja Tiinuli81, meillä tosiaan taitaa olla vähän samantyyppiset tilanteet. Lohduttaa, kun on kohtalotovereita, vaikka tietenkään en kenellekään tällaisia kokemuksia toivo. Aloin eilen pistämään Puregonia 75 IU, saapa nähdä, alkaako isompi annos tehota.. Olin aika yllättynyt, kun lääkäri eilen antoi oman kotinumeronsa. Sanoi, että olen sen verran poikkeuksellinen ja haasteellinen tapaus, että hän antaa varmuuden vuoksi numeronsa, johon voin soittaa koska tahansa, jos tulee jotain erikoisia tuntemuksia tms..
Toivottavasti Tiinuli sullakin alkaa Puregon tehota. Ja sojalle tsemppiä punktioon! mm-72:lle ja kaikille muillekin iso :hug:
 
Keskiviikko 30.4.

Tärpittäjät

Orion..................Clomit (tauko) (+terot)..........kp 3/28-30
Taru82.................2 clomit...............................kp 6/?
Jennuli...........................................................kp 17/28
Pikkuvadelma......2.Clomit, luget......................kp 19/29-30
Tiinuli..................4.Clomit...............................kp 23/28-32
JJ-t......................1.Clomit...............................kp 24/28-32
Jasminette..........Clomit...................................kp 25/30-32
Pupuvaimo..........Menopur,Pregnyl,Luget...........kp 27/29-32
Tähtisäde...........terot, ensi kierrosta clomit.......kp31/ ?
soja................... 2.Menopur, Pregnyl................kp 34/?
Pimazu................tauko....................................kp 39/28-30
Jonski.................1.Puregon..............................kp ? / ?

Heksamiina.........Puregon.................................kp

Onnekkaat

caffee81



Uuteen yritykseen siirtyneet :hug:

Iitukka ICSI
mm-72 IVF

kirma
 

Yhteistyössä