**Oviksen metsästystä HUHTIKUUSSA**

mm72 sinullahan on iso folli kehittymässä :D paljon tärppionnea, toivottavasti onnistuu :saint: juu minäkin ajattelin että tuskin se vielä on, ovistestit eilen ja tänään on ollu selvää negaa..

mies vasta sunnuntaina kotona ja eilen illalla pupuiltu. huomenna aamulla se seuranta-aika niin saa luvan eiliset simpat jaksaa sitten jos ovis on ennen sunnuntaita, mä en kehtaa mennä gynelle miehen eritteet mukanani :LOL: :LOL:

kirma ihan oiken on kiertopäivät, itse sekoilin :ashamed: oletpas sinä tarkkana :D kiitti sinullekkin vastauksesta. aikas loogista se olisi että ovis on kp 14---> ei ainakaan aiemmin.

turhaan sitä tässä arvuuttelee, kun huomenna sen näkee sitten mitä siellä on kehittymässä, mutta kun malttamaton on :headwall: oon muuten suunnitellut että jos sattuis oleen sen kokonen folli, että kohta irtoamassa niin aion lähteä kesken työpäivän käymään kotona ja pikasesti simpat sisään :LOL: tai sitten saa mies jättää muumimukin mua odottamaan :LOL:

taru kirjoitit että menkkamaista särkyä kun munikset kasvoivat...? mä voisin kuvailla tätä mun oloa juuri noin, siis ihan normaalia?? oikeella on tuntunut enemmän kipua kun vasemmalla, mutta sitten ihan alamahassa sellaista menkkakipujen tapasta..

 
Joo, heräsin yöllä lähinnä siihen jomotukseen. Ja tulosta oli kp 12 ultrassa yksi 18 mm munis oikealla puolen, vasemalla yks 15 mm ja yksi siitä pienempi =) Toivotaan että ovat myös irronneet ( tai siis yksi niistä) Sanoisin siis että normaalia on... munikset ne siellä todennäköisesti kasvelee sinullakin ;) Ja itse luulisin että ovis oli siinä k 14-15.
 
Aurinkoista torstai iltaa! täällähän on meillä mukavan vilkasta ja toiset pääsee jo kohta pupuilemaan ja piinailemaan!

Orion no onpa teillä tosiaan huonoa tuuria. mutta vaikka ei varmaan paljon lohduta, ootte onneksi nuorena jo ajoissa liikkeellä, eiköhän se vielä onnistu ja saatte pikkuisen perheeseen
Jennuli olipa kiva kuulla että olet saanut huviä uutisia :) piristää omaakin mieltä kun edes toisilla menee hyvin
mm-72 sulla kans ollu hyvä tulos ultrassa, toivottavasti tärppäis, lähetän oikein paljon plussa tuulia ja mukavia pupuiluhetkiä ;)
JJ-t tsemppiä huomiseen, toivottavasti kuulumiset on mukavia ja munat kasvaneet
Taru82 sullakin varsin hyvä tilanne, toivottavasti toinen nyt irtois... ootko ovista testaillu?( ja pupuilu tuottaisi tulosta sitten aikanaan).
Pupuvaimo mitäs sulle kuuluu?

omat: kävin taas tänään seurantaultrassa ja kiertohan mulla jo tosiaan on pitkällä ja piikkejäkin takana jo 13. tänään oli sitten vaihteeksi huonoja uutisia. ilmeisesti ne maanantaiset follit oli hyytyny, ei mitään merkintöjä ainakaan lääkäri tehny. kysyi vain että jaksanko jatkaa piikittelyä. no enpä sit muuta tajunnu kun sanoin jaksavani. kysyin sit eikö mitään eloa, niin ei kuulemma. jatketaan nyt taas 4piikkiä ja maanantaina katsotaan tilannetta uudestaan. kysyin että miten pitkään jatketaan, niin kuulemma ensi viikolla pitäis jo tapahtua jotain tai sitten ei kande kai jatkaa näin. en oikein jaksanu kysellä enkä kuunnella :'( hyvää kuulemma se, että munasarjoissa on paljon pientä alkua. siksi ei uskalla annosta nostaa kun voi sit helposti mennä hyperpuolelle. Harmittaa kun taitaa olla niin, että IVF on sit se ainut järkevä vaihtoehto. jäin nyt miettimään että oisko kannattanu sittenkään enää jatkaa.... kun ens viikol oon vielä reissuun lähdössä enkä pääse kuitenkaan loppuviikosta lääkäriin jos ois tarve. Onko kellään kokemusta/tietoa miten pitkään ihmiset on pistelly?

Nyt lähen kyllä etsimään kaapista herkkuja ja katsomaan lätkämatsia! :wave:

 
soja Mulla oli samatilanna Puregon kierrossa, piikittelin joka päivä kp 5-30, ei mitään tulosta joten lopetin piikityksen. Näissä piikkikierroissa ei ole kiertopäivillä merkitystä mutta 3 viikkoa yleensä pidetään takarajana. Tänään lääkäri aika ja aion ottaa taas puheeksi IVF:ään siirtymisen...mulle ei uskalleta antaa Puregonia isoja annoksia koska PCO taustalla, ei paljon pikkufolleja valmiiksi. Lääkärit pelkäävät että liian moni lähtee kasvamaan. Lopputulos on kuitenkin se että yksikään ei kasva niin pienillä Puregon annoksilla. IVF:ssä saisivat vaikka kaikki lähteä kasvamaan. Meillä hormonihoitoja viime syksystä lähtien yhteensä 5 kiertoa ja 0 ovulaatiota.

taru82 Sullahan on tosi hyvä tilanne!!! tärppi onnea =)

JJ-t Mites ultrausreissu meni?

 
:flower: :flower:Perjantai 18.4. :flower: :flower:

Tärpittäjät

Jennuli...........................................................kp 5/28
Pikkuvadelma......2.Clomit, luget......................kp 7/29-30
Tiinuli..................4.Clomit...............................kp 11/28-32
JJ-t......................1.Clomit...............................kp 12/28-32
Orion..................Clomit (tauko) (+terot)..........kp 13/28-30
Jasminette..........Clomit...................................kp 13/30-32
Pupuvaimo..........Menopur,Pregnyl,Luget........kp 15/29-32
mm-72...............Clomit, metut, pregnyl...........kp 17/n.30
Taru82................1.Clomit................................kp 20/27-29
Kirma.................3.Clomit.................................kp 20/28-30
soja................... 2.Menopur, Pregnyl................kp 22/28-30
Pimazu................tauko....................................kp 27/28-30
Jonski.................1.Puregon..............................kp ? / ?
Tähtisäde...........terot, ensi kierrosta clomit........kp19/
Heksamiina.........Puregon...........................................kp

Onnekkaat :heart:

caffee81



Uuteen yritykseen siirtyneet :hug:

Iitukka ICSI
 
Meillä minä 23, mies 27 ja esikoinen kk päästä 2v.
Toista yritetty joulukuusta 2006. Toden teolla yritys aloitettiin nyt pari kk sitten, kun hankkiuduin lääkäriin ja nappia popsittavaksi saatiin.
Alunperin jonotin kunnalliselle, kunnes päätin, että se vauva tehdään nyt ja meninkin yksityiselle.. Ennen esikoista lääkäri käski jo pian lisääntyä jos meinaa tehdä sitä ollenkaan. Silloin saatiin raskaus vajaassa vuodessa käyntiin, nyt ei mitään. Lähipiirissä parikin raskaana olevaa tuttua.. toisella "vauva" n.8kk ja laskettuaika seuraavalle jo syyskuun alussa!! Olin ihan rikki kun kuulin :headwall:

Mites caffee81, luos tsemppiä ja kerro oma tarinasi.. Et saatais muillekin vauva aikaiseksi :)
..niin vähän aikaa täällä vasta seuraillut, etten ole tietoinen kovinkaan muiden taustoista.
 
Moromorot!

JJ-t:n ja Tiinuli81:n ultrakuulumisia malttamattomana odotellaan!! Tulkaahan kertomaan!

Sojalle paljon jaksamista. Kyllä kai se raja jossakin vaiheessa on johonkin vedettävä. Piikityksistä ei ole omakohtaista kokemusta, mutta tuo tiinulin kertoma 3vkoa kuulostaa kyllä aika hurjalle. Kyllä siinä taatusti koetellaan hermoja ja pinnaa.

Minä olen tosi iloinen tästä pinosta, on helpottavaa vatvoa näitä samoja asioita joka kantilta toisten niistä ymmärtävien kanssa. Täällä tosielämässä semmoista kaveria ei ole, osa odottaa ja osalla vauvahaaveita ei tällä hetkellä ole.
Luonteeltani olen perfektionisti ja tosi kiinnostunut näistä kaikista uusista asioista ja ihmisten tarinoista mitä täällä tulee vastaan. Ja täällä voi olla aidosti iloinen toisen onnistumisesta ilman kateuden piikkiä, kun tietää, että toinen on tehnyt valtavasti töitä sen eteen. Myös se hyvä puoli tässä on, että samat ihmiset säilyvät mukana kierrosta toiseen, porukka tuntuu tutulta ja silloin myös pysyy kärryillä mitä kellekin tapahtuu. Siinä selvitystä jennulille ;)

taru82 kaikenlaiset kohtutuntemukset pitkin kiertoa ovat tulleet clomikuurien aikana tutuiksi. Eilen illalla ja tänä aamuna on ollut menkkamaista vaimeaa jomotusta, niin kuin ukkosen jyrinää.
Minulla ovis oli samoihin aikoihin kuin sinulla, mutta menkkoja odottelen alkavaksi vasta reilun viikon päästä, dpo 16 on aikaisemmissa kierroissa alkaneet.
Me taidammekin olla ensimmäisinä pölkyillä tässä kierrossa, hui kun jännittävää!!
 
pikkuvadelma, meillä on NIIN samanlaiset tarinat! Myös minulla kaverilla laskettuaika syyskuussa ja pieni esikoinen silloin vasta puolitoista vuotias. Tätä kaveria en pysty oikein vieläkään tapaamaan, siitä mahasta olen niin toivottoman kateellinen :ashamed: :headwall:
 
kirma ihana selvitys :D kateellinen olen kun joku sisäistää noin hyvin ja nopiaan nämä asiat... =)
mä oon jo ihan tulisilla hiilillä kun odotan ensi viikon ultraa ( kp10 uä ) muutama katse jonnekin ylöspäin et kaikki olisi hyvin... te jotka olette useamman vuoden yrittäneet niin kyllä te olette valtavan vahvoja... tietysti onhan se oma nyytti oikeastikin sen arvoinen, että sen vuoksi jaksaa, mutta silti... plussatuulia ja nopeasti kaikille... :hug:
 
lääkärille sanoin että oikeella puolella jomottaa ja oikeeltahan johtofolli löytyi :D koko ei oluut kuin 11.4 mm, mutta sehän on ihan normaalia kun clomit otin kp 5-9. lääkäri sanoi että munis kasvaa 6-10mm päivässä ja sanoi ovulaation tapahtuvan kp 16 ---> joten ei hätiä vaikka mies on reissusssa :D

..joku sanoi että johtofolli on löytynyt,mutta sitten on lähtenyt hyytymään, eli ei ole kasvanut taikka irronnut...? nyt iski sitten taas huoli :/ lääkäri kyllä vakuutteli että hienosti menee, seurannan olisi itänyt olla vasta kp 15, mutten saanut sinne aikaa..

onkos teillä seurantaultra jokaisessa clomikierrossa?? lääkäri sanoi ettei ole syytä tulla enää sseuraavaan, jos nyt ei tärppää, koska nyt näki että mulle ei sitä hyperstimulaatiota tule..no toivotaan ettei tarvitsisi mennäkkään vaan tarppäisi heti
ekasta :saint:

olette ihania ihmisiä, kun jaksatte jännäillä toisten puolesta, niinkun kirma sanoi täälä voi aidosti olla onnellinen toisen hyvistä uutisista. minullakin aivan liikaa raskauksia tuttavapiirissä ja kolmella näistä la. sillon kun itsellä piti olla..en kyllä heitä pysty tapaamaan, varsinkaan nyt loppumetreillä!

aivan ihanaa aurinkoista päivää kaikille!!!








:D :ashamed:
 
JJ-t jes, sullahan ultrakuulumiset tosiaan hyvät!elä suotta vaivaa mieltäsi (vaikka vaivaat kuitenkin) tollasilla kuihtumisajatuksilla, eikun vaan pupuilemaan kun sen aika on. ja käsittääkseni se on ihan yleistä että clomeilla ei aina ole seuranta ultria.

Tiinuli mitkäs ultra kuulumiset? meillä tosiaan tuskastuttavan samanlainen tilanne, itsekin jo henkisesti valmistaudun ensi syksylle IVF kokeiluun

muuten ei itselle mitään uutta, fiilikset hassut, välillä ihan tyytyväinen olo kun toivon että tää loppuu maanantaina kun ei oo kuitenkaan mitään tapahtunu ja saan unohtaa koko vauvan teon koko kesäksi. ja pieni salainen haave kytee, että tän kesän rokit ja grillailut sais olla limpparilinjalla ja kasvatella masuasukkia... pitkältä tuntuu matka maanantaihin... nyt koitan viikonlopun keskittyä muuhun, mies just teki ruokaa ja laittaa grilliä tulille =)

Mukavaa viikonloppua kaikille
 
soja totta on että en voi olla ajattelematta etteikö se munis kasvaisi tai irtoaisi :/ täälä kokoajan googletan ja etin tietoa miten ihmisillä on käynyt tälläsessä tilanteessa :headwall: huolettaa vaan koko ajan, kp 10 ja 11 oli kovia jomotuksia ja nyt tänään taas ei oo ollut yhtään mitään :/ jostain luin että munis tekee sellasia "kasvupyrähdyksiä" josko jomotukset johtuis sit siitä..?

kamalan hiljaista täälä, on niin ihana ilma että olen varmaan ainoa joka on istunut koko päivän neljän seinän sisällä telkkaria kattomassa ja netissä pyörimässä :ashamed:
 
JJ-t
Mulla on ollut muniksen kasvukipuja yli viikon...Joinakin päivinä enemmän, joinakin ei oo tuntunu yhtikäs mitään. Silloin on kyllä epätoivo iskenyt.
Minä olen käynyt joka kierrossa ultrasssa. (ja niitä ultria on melkoisen paljon jo
:p ) Ajan yritän saada kp 14-16, koska tiedän, että mun mahdoll. follit on silloin isoimmillaan. Jonkinlainen "suositus" kai olisi, että n.kp12 folli olisi lähemmäs 20mm, siis jos ovis on yleensä n. kp14. Follihan kasvaa 1,5-2mm päivässä, lähempänä ovista hieman enempi. Irtoaminen tapahtuu yli 20mm.

(.) Tässä taisi käydä taas niin ettei munis irronnut :( Viime yönä olisi pitänyt irrota mutta eipäs vaan ole mitään tuntemuksia, ei nyt eikä yöllä... Aamulla lämmötkin oli niin alhaalla ettei koskaan :|
Ja pregnyliä meni tupla-annos...Ja munasarjan pintaan on niitä reikiäkin tehty, mutta silti ei vaan onnistu :headwall:
Mä en tajua missä tää menee kerta toisensa jälkeen vikaan :'(
 
mm-72 kiitti tiedoista :D joo suositushan ultraan on kp 12 jos clomit syö kp3-7, mutta mä söin 5-9 niin siks mulla piti olla kp 14 tai 15 ultra. en saanu sinne aikaa niin olin kp 12 ja gyne sanoi että tämä riittää tältä erää, koska mulla ei ole minkäänlaista merkkiä pco:sta niin ei ole vaaraa monisikiöraskauksille eikä kuulemma hyperstimulaatioon.

(edellistä tekstiäni korjaten: munis siis kasvaisi 0.6-1 mm päivässä, mun gynen mukaan. ei 6-10mm :LOL: ) mutta sulla mm-72 siis tietoo että kasvais noopeemminkin...? toivotaan todella että sulla olis munis irronnut, taikka tapahtuis kohta
:saint: tsemppiä jännäilyyn :hug:
 
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!!

Kertokaapa kuulumisia, viikonlopun on pitänyt aika hiljaista! Itse olen menossa kohtapuolin verikokeeseen, katsotaan nyt sitten että onko se munasolu irronnut vai ei. Tulokset tulevat vasta 6.5 joten jos tässä kierrossa natsaisi, tieto siinä vaiheessa turhaa :) Mulla on muutaman oireettoman päivän jälkeen alkanut lauantaista kestäneet alaselkä/vatsa jomotukset.. verrattavissa menkkakipuihin, lievempiä vain. Johtuneeko sit clomeista vai mistä, tiedä häntä, se nähdään muutaman päivän päästä, nyt on menossa siis kierron 23 pvä.
Kirma, olet samassa vaiheessa, onko sulla mitään tuntemuksia ollut??
 
JJ-t, minullekin lääkäri sanoi ettei seuraavaan kolmeen kiertoon tarvii käydä seurannassa koska löytyi heti niin hyvä vaste. Jos ei siis tänä aikana tärppää, sitten seurantaan ja katsotaan annostusta sun muuta uudelleen.
 
pikainen omanapa. viikonloppu meni henkisesti varautuessa siihen että tänään ultrakuulumiset ois taas huonot ja homma lopetaan tähän. kuulumiset oli huonot, ei yhtään johtofollia, ei mitään eloa. lääkäri ei nyt sit halunnutkaan luovuttaa, joten tuplataan menopur annos, pistän tänään ja huomenna 150 ja ke ultra. sit oon matkoilla to-pe joten ens ma seuraava ultra jos ke ei mitään katastrofia... sekavat fiilikset.... en enää jaksais... piikkejä jo 17 takana ja ens viikkoon kun mennään näin 24.... väsyttää :'(

aurinkoisempia hetkiä teille muille :wave:
 
Kirma, miten sulla on nuo clomit tehonnut? Mikä on annostus? Mä en ekasta kierrosta päässyt ultraan, mutta nyt on sitten keskiviikkona ultraus! jes.. Osaavatko kaikki lääkärit tuon follien tutkimisen? tai siis että osaavat katsoa koon ja että vaikuttavatko lääkkeet. En päässyt omalle lääkärilleni ja nyt meen sitten toiselle, niin jännittää vaan, että ymmärtääkö se varmasti nämä asiat :p Joko clomeja saa apteekista, tietoa? Sojalle tsemppiä!!
 
:flower: :flower:Maanantai 21.4. :flower: :flower:

Tärpittäjät

Jennuli...........................................................kp 8/28
Pikkuvadelma......2.Clomit, luget......................kp 10/29-30
Tiinuli..................4.Clomit...............................kp 14/28-32
JJ-t......................1.Clomit...............................kp 15/28-32
Orion..................Clomit (tauko) (+terot)..........kp 16/28-30
Jasminette..........Clomit...................................kp 16/30-32
Pupuvaimo..........Menopur,Pregnyl,Luget........kp 18/29-32
mm-72...............Clomit, metut, pregnyl...........kp 20/n.30
Taru82................1.Clomit................................kp 23/27-29
Kirma.................3.Clomit.................................kp 23/28-30
soja................... 2.Menopur, Pregnyl................kp 25/28-30
Pimazu................tauko....................................kp 30/28-30
Jonski.................1.Puregon..............................kp ? / ?
Tähtisäde...........terot, ensi kierrosta clomit........kp22/
Heksamiina.........Puregon...........................................kp

Onnekkaat :heart:

caffee81



Uuteen yritykseen siirtyneet :hug:

Iitukka ICSI

 
Meillä aloitettiin pikkukakkosen yritys 02/07 ja sit 8kk:n yrityksen jälkeen aloin ihmettelemään, kun ei sitä vauvaa vain kuulu. Mietin jo aiemminkin sitä, että miten mun kierto heitteli ihan miten sattuu eli 19-34 päivän välillä. Marssin sit yksityiselle ja sain kuulla, etten ovuloi. Lääkkeeksi sain Clomit 2tabua/pvä. Neljännestä Clomikierrosta menin vasta seurantaultraan ja siellä olikin iso johtofolli kehittynyt, joten ajattelin että nyt varmaan tärppää. No, ei tärpännyt ja menetin melkein jo kaiken toivoni, sillä meillä olisi enää 2 Clomikiertoa jäljellä ennen taukoa. Muutenkin ahdisti, sillä se tiedettiin, ettei meillä ole varaa jatkohoitoihin. Onneksi sitten 5. Clomikierto toi meille sen toivotun tuloksen 13kk:n yrittämisen jälkeen. Piti tehdä 3 testiä ennen kuin uskoin plussaan. Nyt olisikin sit meneillään jo rv 7+4 :heart:

Tsemppiä vaan teille kaikille ja toivottavasti saan teistä pian seuraa odotuspuolelle :heart:
 
Aurinkoiset viikon alut!!

Täällä ollut näköjään rauhallinen viikonloppu, itsekin pidin nettilomaa.
JJ-t:llä hyviä ultrakuulumisia, sojalla huonoja ja mm-72:lla epätoivoa ilmassa. Niin se vaan on, ettei koskaan tiedä mitä milloinkin tapahtuu, tuota kehoa ei pysty mitenkään määräämään. Ja aina ne lääkketkään ei vaan tulosta tuo.
:hug: kaikille surumielellä oleville.
Oletko JJ-t tikuttanut ovista? Miehen otit varmaan avosylin reissultansa kotia ;)

pikkuvadelma, minulla ei ole clomien tehosta muuta tietoa kuin että oviskivut on kovat ja joka kierrossa olen vahvan plussan o-testiin saanut. Syön yhtä pilleriä. Ultraa ei siis missään vaiheessa ole ollut, verikokeista puhumattakaan.

).( Jomottava kipu alkoi perjantai-iltana ja sitä on jatkunut vielä tällekin päivälle. Joku sanoisi varmasti menkkakivuiksi, minulla niitä ei ole, joten vertaan oviskipuihin. Tänä aamuna alkoi ällötys, kurkkua kuristaa koko ajan. Aikaisemmat clomikierrot eivät ole tämmöisiä oireita tuoneet, mutta järki on koitettava pitää päässä. taru:lle minun kuulumiset :wave:
Toivon NIIN kovasti, että siellä tammitoukka olisi aloittanut ihmeellisen kasvunsa :heart: !
 
kirma Sullahan jännät ajat menossa =) Peukut pystyssä että tammitoukka olisi saanut alkunsa B)

caffee81 Kiva kuulla susta =) eiköhän me täältä perässä tulla odotuspuolelle :)

soja :hug: Jospa se suurempi annostus tehoaisi....? Tiiän, pitkään piikittäminen viä hermot ja vaatii jaksamista.

mm-72 Toivotaan nyt kuiteskin että munis olisi vaivihtaa irronnut..ilman suurempia kipuja.

Tjaaha ja sit omaa napaa...perjantaina oli seuranta ultra ja eipä mitään eloo ollut. Pikkufollit möllöttivät aivan samannäköisinä kuin ennenkin. Lääkärinä oli se "ei-mukavampi" tohtori mutta nyt hän mattoi hieman paneutua meidänkin tilanteeseen. Olisikohan johtunut siittä kun olin perjantain viimeinen potilas hänellä :p

Jatkotoimenpiteet ovat seuraavat: Huomenna aloitan primolutin, jolla vuoto saadaa aikaseksi, sit kp3 lähtien pistelemään Puregonia IU75 ja viikon päästä ultra. Määräsi myös verikokeisiin jossa katotaan S-FSH ja P-LH. Katteli koneelta että mulla on joskus muutamia vuosia sitten noi arvot kattottu, olisi pitänyt alle vuosi sitten katsoa. Nyt sit iski paniikki jos arvot pilvissä niin siittä johtuu ettei clomit ja puregon ole tehonneet :eek:

Ultrassa oli "kiva" olla kun lääkäri kauhisteli "ompa noita pikkufolleja paljon vaikka niitä pisteltiinkin jo poiskin" Sit totesi päälle että "joillain pelkkä munasarjojen pistospolttohoito on tehonnut niin hyvin että ovat luomustikkin tulleet raskaaksi" no joopa joo, mulla ei edes lääkkeet tehoo yhtään paremmin :|

No katsotaan nyt sit kun Puregonia pääsen kierron pistelleen ja sit pukkaakin jo kesätauko!

-Tiinuli-
 
johan on ihmeellistä kun kp 10 ja 11 ovistestissä haamu (niinkun yleensä aina) tänään en nähnyt mitään viivan ääriviivojakaan :headwall: ja epätoivo iskee, eikö se folli sitten jaksanutkaan..vai mitä tää on, pitäs vaan lopettaa tää tikuttelu :headwall: IKINÄ en oo saanut ovisplussaa :kieh:

anteeksi omanapaisuuteni :ashamed: mikä pakko sitä on aina pelätä pahinta??
 
JJ-T EIKÖHÄN TÄÄ PALSTA OLE JUST SITÄ/SITÄKIN VARTEN ETTÄ SAA OMAT FIILIKSET PURETTUA....joten no hätä kyllä täällä jaksetaan lukea ja tukea... mullakin on tuossa tuo ovistesti paketti mutta kunhan nyt katson sen keskiviikon ultran niin sitten ottaa sen tarpeen vaatiessa käyttöön...syvä huokaus.... taidan mennä nukkumaan ihan sellainen olo.. :ashamed: =) hyvää yötä ja plussia kaikille... :heart:
 

Yhteistyössä