**Oviksen metsästystä HUHTIKUUSSA**

Soja, kolme kiertoa pitäis nyt mennä ilman seurantaa koska vaste löytyi niin hyvin ( hieman epäilyttää kuitenkin tuo seurantaultraamattomuus..) Jos ei sinä aikana tule tärppiä katsotaan uudestaan annostusta sun muuta. Olen menossa 10 päivän päästä verikokeeseen mistä katsotaan irtosiko mittään vai ei.. Ja jos ei niin sit katsotaan myös uudestaan. Kaikki on vielä niin hankalaa kun oon sairaalan naistentautienpolilla, joka kerta eri lääkäri ja yks sanoo sitä ja toinen tätä. Toissa käynnillä nimittäin toinen lääkäri sanoi että varaudu siihen että joka kuukausi seurantaan ja nyt sit toinen lääkäri meinas et ei tarvii...

Anyway, en olisi kyllä ikinä uskonut että näin hyviä tuloksia tässä tuuletellaan, olin aivan varma että rypälerykelmät molemmin puolin edelleen... Todella positiivista siis.. Toissakertainen lääkäri meinas et mulla on hormoonit sekaisin pillereistä koska kaikki vaivat alkoi sen jälkeen, olenkin miettinyt että vaikuttaako esim. clomit juuri sen takia eri ihmisiin eri tavalla " vaivasta" johtuen...
 
Perjantai 11.4

Tärpittäjät

Tiinuli..................4.Clomit................................kp 4/28-32
Orion...................Clomit (tauko) (+terot)........kp 6/28-30
Jasminette..........Clomit...................................kp 6/30-32
Pupuvaimo..........Menopur,Pregnyl,Luget........kp 8/29-32
mm-72.................Clomit, metut, pregnyl.........kp 9/n.30
Kirma..................3.Clomit................................kp 13/28-30
soja.....................2.Menopur, Pregnyl................kp 15/28-30
Pimazu................tauko...................................kp 20/28-30
Jonski.................1.Puregon.............................kp ? / ?
Pikkuvadelma.....Clomit, Luget........................kp
Tähtisäde...........terot, ensi kierrosta clomit kp13/?
Jennuli............................................................kp
Heksamiina.......................
Taru82...............1.Clomit

Onnekkaat
caffee81



Uuteen yritykseen siirtyneet

Iitukka ICSI







 
Terppa vaan taru82 :wave: Ja samantien onnittelen hyvistä ultrakuulumisista =) ! Haluatko ilmoittaa kiertopäiväsi listaan, kuin myös pikkuvadelma, jonski, jennuli ja heksamiina. Vai onko teillä toisilla vielä uuden kierron odottelu käynnissä?
soja kyselit nukkumislääkkeistä. Minulla just samanlaisia ongelmia kuin sinulla ja apu löytyi triptyleistä. Syön niitä 2vk:n kuurina kun nukkumisen kanssa tulee vaikeuksia. Itse ainakaan en ole huomannut koukkuun jäämistä ja vaikuttavat aamuun asti. Eivätkä ole varsinaisesti uni/nukahtamislääkkeitä ja käsittääkseni myös raskaana ollessa niitä voi käyttää, varsinkin alkuraskaudessa. Korjatkoon joku viisaampi jos löpisen omiani :whistle:
Ja sinulle soja vielä peukutuksia maanantaille!!

).( Tyypilliseen tapaansa tämä mamma menetti toivonsa ihan liika aikasin. Eilen en avannut konetta koko päivänä, kun masennuin niin kovasti ovistestien jatkuvista negoista. Olin satavarma, ettei tässä kierrossa mitään tapahdu. Lämmöt ovat nätisti vielä matalalla ja tänä aamuna testissä kaunis kontrollia tummempi testiviiva. Eli ovis huomenna tai viimestään sunnuntaina :D *tuulettaa täällä vimmatusti*
Aikaisemmin jo mainitsin, että minäkään en seurantaultrissa käy, eikä mitään tietoa tulevasta jos ei tässä tai seuraavassakaan kierrossa tärppää. Vähän hirvitti katsoa clomipurkin sisältöä, kun enää 5 pilleriä jäi. Niissä on sitten kaikki toivo. Ja tässä tulevassa viikonlopussa.
 
Pupuvaimo, kun sulla on tuo prolaktiini koholla, niin tuleeko sulla ihan rinnoista maitoa?
Taru82, tuttua on täälläkin tuo naistentautien polin touhu..Joka kerta eri lääkäri, ei kovin ystävällistä palvelua ja muutenkin tietotaito on vähän niin ja näin(ainakin meillä) Olen todennut, että itse pitää tietää asioista paljon ja olla jokin "oma suunnitelma" miten edetään, jos ei plussat ala paukkua :/

Joku kyseli tuosta fossa douglasista. Se on jokin kohta, olikohan jossain kohdun ja peräsuolen välissä(<--epävrmaa tietoa) Mulla se on aina ollut tyhjä. Ihan varma en ole, mutta se ehkä kertoo siitä onko ovis ollut, siis jos nestettä löytyy. Lisäksi se liitty jotenkin endometrioosiin ja syöpään. Joku muu tarkentakoon tietojani =)

Pikkuvadelma, koska sun ovis oli?

(.)Mulla jäi ylimääräisä clomeja 10kpl
:attn: :whistle:
Enää en niitä suuhuni laita! Nää hommat on mun osaltani tässä, tämä siis vihoviimeinen clomikierto.
Ultra on vasta kp 16, se on siinä ja siinä ettei ole myöhäistä...

Olettko koskaan miettineet sellaista, että jos ja kun follit eivät luonnollisesti kasva minnekkään päin, niin munasolut voisivat olla huonolaatuisia tai puuttua kokonaan. Ja nyt kun niitä väenvängällä kasvatetaan ja jos ne vielä hedelmöittyvät niin tuleva lapsi saattaisi olla vammainen tms.? :ashamed: Tulee tässä mietittyä kaikenlaista, luottamus omaan kroppaan on melko vähäinen |O
 
jonski
kirma: Joo, edelleen odotelleen uutta kiertoa. Tää kierto on maximaalisen hyperpitkä... :LOL:
Tulen sitten ilmoittelemaan, kun uusi kierto alkaa...

tiinuli: Onnea nyt sinne uuteen puregon kiertoon!!! Toivottavasti tärppää :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kirma:
Perjantai 11.4

Tärpittäjät

Tiinuli..................4.Clomit................................kp 4/28-32
Orion...................Clomit (tauko) (+terot)........kp 6/28-30
Jasminette..........Clomit...................................kp 6/30-32
Pupuvaimo..........Menopur,Pregnyl,Luget........kp 8/29-32
mm-72.................Clomit, metut, pregnyl.........kp 9/n.30
Kirma..................3.Clomit................................kp 13/28-30
soja.....................2.Menopur, Pregnyl................kp 15/28-30
Pimazu................tauko...................................kp 20/28-30
Jonski.................1.Puregon.............................kp ? / ?
Pikkuvadelma.....Clomit, Luget........................kp
Tähtisäde...........terot, ensi kierrosta clomit kp13/?
Jennuli............................................................kp
Heksamiina.......................
Taru82...............1.Clomit................................kp13/27-29

Onnekkaat
caffee81



Uuteen yritykseen siirtyneet

Iitukka ICSI
 
Tänään siis vielä pari tuntia kp 13, kooovat oviskivut päällä, jomottaa jomottaa.. YRITETTIIN miehen kans hommailla, mies ollut illan saunaillassa voitte arvata tuliko siitä yhtään mitään.. no ehkä aamulla paremmalla onnella, toivottavasti ei ole liian myöhäistä silloin :/ Vaikka eilen illalla viimeksi hommailtiin niin kuitenkin sellanen paniikki päällä että pitäis päivittäin.. vaikka tietää itsekin että turha hötkyily on todennäköisesti turhaa.. mut tällasta tää on :p Pakko pelata varman päälle..
 
Tähtisäde
Viikonloppuja kaikille!

Taru82: Onnea hyvästä ultrasta! Sitten vaan harjoittelemaan!
Pikkuvadelma: Onko menkat paljonkin jo myöhässä? Jospa olisikin salaa plussaa... ei vaan näkyisi vielä... onko mitään oireita? Entä millainen fiilis ylipäänsä jäi ekasta Clomikierrosta?
mm72: Mä olen aika paljonkin miettinyt näitä hormonien vaikutuksia kehoon. Itse söin pillereitä n. 12v ja ennen niiden aloittamista menkat olivat aivan säännölliset ja kaikin puolin normaalit. Toki en tiedä olenko silloin ovuloinut, ei paljon sellaisia asioita teininä mietitty. Mutta pillereiden jälkeen ei 5 kk menkkoja, ei ovulaatiota, ei ylipäänsä mitään. Ihan kuin keho olisi lopettanut kokonaan toimintansa. Olen ihan varma, että tässä on pillereiden salaliitto taustalla. Ja jos nyt onnistutaan joskus saamaan vauva niin en enää IKINÄ laita suuhuni/käytä mitään hormoneja ennen mummutautia. Mutta vaikka tuo hormonihoito huolestuttaakin vähän niin en tiedä onko se mitenkään yleisempää, että horppahoitojen jälkeen olisi syntynyt enemmän vammaisia lapsia... tietääkö joku muu tilastotietoja?

ON: Hiljaiseloa. Tänään siis kp 14. Olen koittanut tällä viikolla testailla ovista (jos se vaikka tulisikin, vaikka lääkäri sanoo ettei tule). No eipä tietenkään ole viiva tummunut. Koko viikon on kyllä nipistellyt vatsassa, mutta mitään muuta ei kehossa tunnut tapahtuvan. Testaan vielä tänään ja huomenna. Maanantaina alkaa uusi tero-kuuri, joten sitten se onkin jo myöhäistä. Tämä kierto nyt on mennyt tässä, että on koittanut kuunnella, että mitä omassa kehossa tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Jos se täti vaikka tulisikin tällä toisella tero-kuurilla.
 

Lauantai 12.4 B)

Tärpittäjät

Tiinuli..................4.Clomit................................kp 5/28-32
Orion..................Clomit (tauko) (+terot)...........kp 7/28-30
Jasminette..........Clomit...................................kp 7/30-32
Pupuvaimo..........Menopur,Pregnyl,Luget...........kp 9/29-32
mm-72...............Clomit, metut, pregnyl............kp 10/n.30
Kirma.................3.Clomit................................kp 14/28-30
soja................... 2.Menopur, Pregnyl...............kp 16/28-30
Pimazu................tauko...................................kp 21/28-30
Jonski.................1.Puregon.............................kp ? / ?
Pikkuvadelma.....Clomit, Luget........................kp
Tähtisäde...........terot, ensi kierrosta clomit......kp14/?
Jennuli...........................................................kp
Heksamiina....................................................kp
Taru82...............1.Clomit................................kp14/27-29

Onnekkaat :heart:
caffee81



Uuteen yritykseen siirtyneet :hug:

Iitukka ICSI
 
Heissan kaikille =) =)

taru82 Tervetuloa mukaan :flower: Teillähän tilanne näyttää hyvältä muniksien osalta! Uskon että ehtii viellä aamulla tärppi käydä B)

jonski Ootkos jo aloittanut terot? Mulla menos clomikierto.....seuraava kaiketi sit Puregonkierto...

mm-72 Toivottavasti tärppi kävisi tässäkierrossa!!!!! Jos ei niin aiotteko jatkaa IVF:llä?


voi ei...nyt tarvii lähteä, jatkan kirjoitusta kun tulen...

-Tiinuli-
 
Tähtisäde: Mä oon joskus lukenu jostain, että vaikka lapsettomuushoitojen myötä tuleekin vähän (ja vain vähän!) useammin vammainen lapsi, niin se on ennemminkin sen syytä, mikä sen lapsettomuuden aiheuttaa kuin varsinaisesti hoitojen syytä.
 
Leppoisaa lauantaita!!

taru82 tuttu tunne tuo sinun hötkyilyolo ;) . Minulla on ollut sama "ongelma" joka clomikuukausi. Mutta minulla pillerit tuntuu lisäävän haluja ihan valtavasti, mä voisin asua tuolla peittojen välissä :p :ashamed: . Positiivista tässä on se, ettei tämä tehtailu tunnu niin vakavalle vaan on hauskaa, on huippua sopia miehen kanssa treffejä ja oottaa, että sopiva tilaisuus taas tulee. Ja ompa sitten ainakin aina tuoretta tavaraa tuolla alakerrassa odottelemassa :LOL:

pikkuvadelma minulla eka clomikierron jälkeen menkat tuli vasta dpo16, olin tehnyt testejä jo ihan liikaa siihen mennessä. Soitin neuvolaankin, että saanko tulla sinne tekemään testin, kun olin ihan varma raskaudesta. Sitten piti nolona pari tuntia puhelusta soittaa takas neuvolaan, etten tuukkaan kun vuoto alkoi :ashamed: Koitin kysellä, että voiko clomit aiheuttaa kierron viivästymistä, muttei meidän neuvolan täti tiennyt aiheesta. Onneksi nyt sitten toiset menkat alkoivat ajallaan ja parin vkon päästä näkee kuin nyt kävi. Eli pitkää pinnaa toivotan sinulle!!!

jonskille myös pitkää pinnaa turhauttavaan odotteluun!!

tähtisäde, saatko menkkasi tulemaan teroilla? Mietin vaan, että jospa eivät tehoa sinulla vaan tarvitset jytkympää roppia.

).( Ovista odotellaan. Tänään mahassa järkky paine, saas nähä onnistuuko lenkkeily ollenkaan, kun tuntuu niin inhottavan hölskyvälle tuo maha. Mutta kuten jo kirjoitin, eilisaamun ovisplussa ja petikutina on käytetty hyväksi, ei ole taaskaan enään miehestä ja minusta kiinni jos edelleenkään ei tärppää.
Taas niin raivostuttavan itsetyytyväinen ja varma olo, kyllä sitä taas sitten itketään parin vkon päästä kun sitä tammitoukkaa ei yllättäen kuulukaan :headwall:

Ai niin, pupuvaimo, sinulta on pitänyt jo pitemmän aikaa kysyä, että oliko teillä miten kauan yritystä siihen kesken menneeseen raskauteen? Meillä puurrettiin sitä kohdunulkoista pikkuista vajaa vuosi.
 
jonski
tiinuli: Aloittelen terot tuossa ensi viikolla, kun on reissu edessä ilman miestä...Pitää pelaa ihan varman päälle :p Sitten alkaa taas pistely... Osaankohan enää... edellisistä on niiin kauan. Ehkäpä se vanhasta muistista menee. Nyt on helpompi, kun on se kynä, huomattavasti helpompaa, kuin pelailla neuloilla ja ruiskuilla...

Kirma: kiitos, pitkää pinnaa tässä touhussa joskus vaaditaan :p Toivotaan, että ovis natsaisi sinnekin päin, haikaraa odotellessa :whistle:
 
Tähtisäde
Ei ollut tänänkään ovista maisemissa. Haamu kyllä tulee, mutta viiva on selkeästi toista viivaa vaaleampi. blaah... kai se on sitten uskottava, että lääkäritäti on oikeassa.

kirma: Olen nyt syönyt yhden kuurin niitä teroja, eikä niiden avulla tapahtunut mitään. Tuhrua muutaman päivän, mutta ei muuta. Laitettiin sitten kierto kuitenkin alkamaan siitä tuhrusta ja sen mukaan eletään nyt. Uusi yritys tässä kierrossa. Voi olla, että tarvitsen jytkympää lääkettä. Täytyy nyt katsoa mitä tapahtuu tässä kierrossa ja sitten kun aloitan parin viikon päästä ne clomit. Enkä mä edes oikeasti tiedä tästä koko hommasta mitään loppupeleissä. Onneksi siellä seurantaultrassa voi sitten vähän taas kysellä lekurilta, että mikä mussa oikein mättää. Voisiko joku kelata aikaa eteenpäin vauhdikkaammin? Aika matelee... Toivottavasti Kirma teillä on simpat olleet terhakkaita!! Ja kaikilla muillakin, joilla on nyt se yrityksen aika päällä. Ottakaa oviksesta ILO IRTI!
 
tähtisäde kysäsehän lääkäriltä saisitko primoluteja. Itselläni ei mitääs tietoa niistä, mutta tiedän, että niitä määrätään jos teroilla ei vuotoa saada aikaiseksi. Ja ihmettelen tosiaan mikset ole niitä jo saanut :eek: !

Ihanat illan jatkot kaikille :p ;) :wave:
 
kirma Tärppi onnea teille =) =) =)

pikkuvadelma Mulla clomit tekivät kans sen että menkat myöhässä, tosin jouduin aloittaan ne primolutilla kp50 kun eivät koskaan alkaneetkaan itsekseen siinä kierrossa.

Tänään sit otin ekat clomit.....tarkoitus oli ottaa kp 5-9 2tab, mutta voitteko uskoa....nyt illasta alkoi tulemaan näköhäiriöitä!!!! luen pakkausselosteen ja luki että lääkitys välittömästi lopetettava!!!!! :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Ja tietty viikonloppu etten voi edes huomenna soittaa lääkärilleni!!! Onko kellään muulla tullut näköhäiriöitä clomeista???

-Tiinuli-
 
Nonni.. kyllähän ne sitten sieltä alkoivat, tietysti.
Eli täällä nyt kiertopvä 2 ja huomenna alkaa clomien vetely sitten taas. Eli toinen clomikierros. Kyllähän mä tiesin ettei ne mitään ihmelääkkeitä ole, mutta salaa silti toivoin että meillä olisivat :ashamed:
 
Sunnuntai 13.4 =)

Tärpittäjät

Tiinuli..................4.Clomit................................kp 6/28-32
Orion..................Clomit (tauko) (+terot)...........kp 8/28-30
Jasminette..........Clomit...................................kp 8/30-32
Pupuvaimo..........Menopur,Pregnyl,Luget...........kp 10/29-32
mm-72...............Clomit, metut, pregnyl............kp 11/n.30
Kirma.................3.Clomit................................kp 15/28-30
soja................... 2.Menopur, Pregnyl...............kp 17/28-30
Pimazu................tauko...................................kp 22/28-30
Jonski.................1.Puregon.............................kp ? / ?
Pikkuvadelma.....Clomit, Luget.........................kp 2/
Tähtisäde...........terot, ensi kierrosta clomit......kp15/
Jennuli...........................................................kp
Heksamiina....................................................kp
Taru82...............1.Clomit................................kp15/27-29

Onnekkaat :heart:

caffee81



Uuteen yritykseen siirtyneet :hug:

Iitukka ICSI
 
Tiinuli, toivottavasti keskeytit lääkityksen. Se on aina vakava merkki, minkä tahansa lääkkeen kohdalla, jos tulee näköhäiriöitä. Kylläpä sinua koetellaan :hug:
ivf:hän se meillä on sitten seuraavana...ei paljon muuta kannata enää kokeilla. Tästä kierrosta tuskin tärppiä tulee. Mutta missä se ivf sitten tehdään, onkin eri asia, ja saanko miehen siihen suostuteltua :/ Vaihtoehtona naikkari(hoito toteutuisi varmaan vasta joulukuussa) tai ehkä tuonne
felicitakseen pääsisi ennen kesätaukoa.... *huoh* stressaa...
Jonskille kovasti tsemppiä myös!

Mulla on tepsinyt keltarauhashormoneista Lugesteron ja alateitse annosteltuna siis. On luonnon omaa hormonia joten paras vaihtoehto siksi. Sillä pitäisi kierto pysyä kurissa.

Onko teillä muilla clomien aikana/jälkeen kohdussa kipua? Semmoinen jännä aristava tunne niinkuin just ennen menkkoja.
Niin, muistutan taas, että minulla on niitä clomeja 10kpl ylimääräisenä...ei oikein kehtaa roskikseenkaan laittaa, kalliita lääkkeitä.... B)

Mulla on mun mielestä yksi kp enemmän kuin mitä tuo lista näyttää, eli tänään kp12. Seuraava kun päivittää listaa, niin jos korjaisi minun kohdalta tuon. Kiitos =)

 
eli mulle voisi laittaa listaan nyt sitten että kp1/28 ja femar.

miten teillä noi ovikset menee, että missä kohtaa kiertoa teillä on, mie en osaa omasta oviksesta sanoa mitään, mutta tähän kiertoon inssi on mahdollista tehdä kp 12 tai sit kp 15.. ne 13 ja 14 on viikonloppuna, lääkäri sanoi että no panik, sitä ovista voi nopeuttaa tai hidastaa sen kp10 päivän ultran perusteella.. mulla vaan jotenkin kutina et ovis olisi just noi 13 tai 14.. no tarttee vaan luottaa siihen lääkäriin, harmittaa vaan jos esim. se siirtyy tuolla kp15 ja sitten onkin myöhäistä,mutta stressi pois ja luottavaisin mielin.. :ashamed:

ekan kerran erittäin iloinen et menkat alkoi, koska nyt ollaan siinä kierrossa et vauvaa yritetaan eka kertaa, näiden menkkkojen jälkeen ei tarvis sit menkkoja näkyäkkään... :)
 
jonski
Tiinuli: Millaisia sun näköhäiriöt on? Saitkos lääkärille soitettua? Kyllä kannattaa sitten varmaan keskeyttää,jos on pahastikkin tuollaisia oireita... Itsellä ei ole kokemusta kyseisestä asiasta..

mm-72: kiitos tsempityksestä! Meilläkin yhdistetään tuohon puregon-kiertoon inssi, jos sattuu osumaan hyvin kohdalle, että Tampereella on aikaa juuri silloin, kun ovis olisi kohdillaan. Muuten mennään ihan luomusti. Toivottavasti osuisi kohdalleen, koska ilmeisestihän inssillä on hieman suurempi todennäköisyys onnistua. Kurjaa on se,että noihin hoitoihin on pitkät jonot, kun mulla on ainakin sellainen fiilis että mulle kaikki nyt ja heti :D Tsemppiä sinullekin kovasti :heart:

Voimia tähän harmaan sateiseen maanantai päivään kaikille :hug:
 
pääsisinköhän mukaan jännäilemään tänne?? tällä hetkellä menossa ensinmäinen clomikierto ( tai siis clomhexal). huomenna otan viimeiset kaksi pilleriä ja sitten viikon päästä seurantaultraan katsomaan mitä siellä tapahtuu :saint:

minut voisi laittaa listalle kp 8/28-32 ja eka clomikierto :D

kysyisinkin, minä päivänä ootte huomannut oviksen clomikierron aikana?? ja millon lääkäri se arveli olevan? miehellä menee laivareissu juuri sille viikonlopulle kun ovista odotten niin sen takia kyselen.. :ashamed:

ja onko teille tullut jonkilaisia sivuoireita clomeista?? tuleeko ne pillerien syönnin aikana vai myöhemmin? luin että clomien puolittumisaika on 7 päivää.. :/

toivottavasti joku osaa vastata :wave:
 
Tervetuloa JJ-t! :) Enpä osaa hirveemmin clomien sivuoireista sanoa, kun itellä ei ole niitä oikeastaan ollukaan. Yhessä kierrossa oli parina päivänä pientä etovaa oloa ja päänsärkyä, pillereiden popsimisen aikana.


Mulla ois sitte huomena aamulla heti aukiolotutkimus. Pikkuhiljaa rupee ihan ku jännittämään. :D Mut hyvä vaan kun saa alta pois, ollaan vähän viisaampia sitte taas. Oon odottanuki tuota tutkimusta. Toivottavasti vaan olisivat auki! :|
 

Yhteistyössä