Ovatko muut saaneet apua räyhäävään mieheen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tosi ahdistava tilanne meillä menossa, ajattelin että netistä voisi saada vinkkejä tai tukea sillä nyt on paha mieli enkä viitsi lapsille läheistä henkilöä muille mollata, noh, ainakaan kamalasti. Heh. Siitä on aikaa kun olen keskustelupalstoilla käynyt.

Mies on pääsääntöisesti ihan mukava, mutta

a) saa yhtäkkisiä raivonpuuskia, jolloin mm.
- haukkuu lapset TÖRKEILLÄ, ilkeillä KIROSANOILLA höystettynä, siis todella julmasti
- saattaa paiskoa ovia, hajottaa jotain (jotka minä sitten siivoan / korjaan väsyneenä muiden hommien lisäksi)
- haukkuu minutkin, tosin olen siihen jo tottunut ja oppinut sanomaan takaisinkin nyt kun tämä on alkanut kohdistua yhä enemmän lapsiin
- äkillisyys ja tosiaan ne haukkumiset, eli lapsilla mielestäni todella turvaton olo

b) viettää kamalasti aikaa puhelimessa, kaverien kanssa ja tietokoneella, saattaa myös lähteä puhelimen soidessa tuosta vain ovesta pihalle enkä tiedä yhtään mitä sanoa lapsille tuleeko takaisin vai ei

c) hänestä on tullut todella rahanahne parin vuoden sisällä, itseensä törsää mielestäni jo liikaa tai sitten lapsiin siten että hankkii todella kalliita dvd:itä tai leluja = "lahjontaa", lapset viihtyvät itsekseen paremmin... (ja isin kanssa saa hlposti periksi esim. jos haluaa herkkuja, äiti ei anna ja on tyhmä)

d) valittaa kokoajan raskaista työajoistaan vaikka omani ovat paljon kamalammat ja eteenpäin on vain sinniteltävä lasten vuoksi

e) Haukkuu aina toiset, kaikilla on aina paremmin kuin hänellä vaikka siihen ei ole todellista syytä

f) Valehtelee ja ottaa salaa itselleen vapaa-aikaa, ja viettää aikaansa lapsellisten itseään nuorempien "kakaroiden" kanssa ja on kadottanut aikuisuutensa

Tarkalleen ottaen hän ei ole kypsä isäksi. Tämä on siis TAKAPAKKIA elämänkoettelemusten jälkeen, mutta en enää tiedä mitä tehdä! Ovathan miehet ikuisia lapsia mutta tämä menee jo yli ja tätä on jatkunut pitkään. Tyhmä huumori ja "kotoa karkailu" viittaa puolustusreaktioon mutta lapsiperheen arjesta ei noin vain lähdetä! Olen neuvoton. En jaksa sinnitellä kauaa sen epätiedon kanssa saako tämän homman vielä toimimaan vai ei.

Onko KOKEMUKSIA? Mitä olette tehneet? Mitä tälle voisi ihan arjen kiireen keskellä tehdä vai voiko mitään?

Kiitos jos joku jaksoi lukea ja erityisesti jos tietää jotain vinkkejä...

Lopeta internetissä roikkuminen, ota mieheltäsi enemmän suihin, tee hyvää ruokaa, älä nalkuta äläkä muutenkaan avaa suutasi enemmän kuin on pakko. Fundamentaaliset syyt tällaisiin ongelmiin löytyvät yleensä sieltä peilistä eikä miehestä.

Anna kaksi vaihtoehtoa: joko hommaa apua itselleen ja sitten hommaatte apua vielä teille yhdessä tai pakkaa tavaransa ja häipyy. Miehelläsi on selvästi jonkunlaisia vihanhallintaongelmia, ja mielestäni varsinkin kun perheessä on lapsia, nuo ongelmat on yksinkertaisesti pakko hoitaa!

Kuulostaa, ettet oikein tuntenut miestäsi ennenkuin pistit perheen pystyyn hänen kanssaan.
Meillä kaikilla ottaa pannuun miehet välillä. Mutta kyllä se on vuorovaikutusta se suhde, anna palautetta miehelle suoraan.
Ja voisi sitä joskus kehuakin, yhteistyökyky voi parantua. Teillä on selvästi nyt vastakkainasettelua.

Myönnän että peiliinkin täytyy katsoa! Todellakin osaan tehdä pahaa ruokaa, nalkuttaa (nykyisin aika vähän) ja olla ärsyttävä.

Ja itse asiassa omat välini mieheen ovat jopa parantuneet, tulemme toimeen, mutta tämä lasten haukkuminen on mennyt sellaiseen pisteeseen että minulla on mennyt sormi suuhun totaalisesti. Ja sille ei tunnu tulevan loppua.

En usko että pettää, niin on vakuuttanut ja on itse hyvin mustasukkainen eli olen aina saanut kuulla suurinpiirtein jo siitä että kohteliaasti hymyilen toisille miehille.
Voisiko homot käyttäytyä näin?

[QUOTE="vieras";22936593]Lopeta internetissä roikkuminen, ota mieheltäsi enemmän suihin, tee hyvää ruokaa, älä nalkuta äläkä muutenkaan avaa suutasi enemmän kuin on pakko. Fundamentaaliset syyt tällaisiin ongelmiin löytyvät yleensä sieltä peilistä eikä miehestä.[/QUOTE]

oletko sä se sama valopää joka tuolla neuvoo ihmisiä narun jatkoksi? Eikö sulla ole edes koiraa potkittavaksi?

Voisiko homot käyttäytyä näin?

Täh? Haukutko sinä äijääsi homoksi, ei ihme että räyhää sinähän olet joku henkisen väkivallan mestari, kyllä sitä saa toisen hulluksi näinkin. Ehkä sinä olet tehnyt miehestäsi räyhäävän sekopään.

Aika sietämättömältä kuulostava tilanne. Oletko puhunut tästä miehelle? Tajuaako hän oman käytöksensä? Jos et ole jo niin tehnyt, sun pitää heti ensimmäisenä ottaa asia puheeksi, kun mies on rauhallisella tuulella, ja tehdä selväksi ettei tuollainen käytös enää vetele. Ei kannata vaan odotella, että tilanne muuttuu, vaan sanot, että sulla on mitta tullut täyteen.
Räyhäämisestä: Mun mies oli suhteen alkuaikoina "temperamenttinen" ja sellainen toisia arvosteleva marmattaja :D Ei koskaan räyhännyt mulle, mutta sai ihme raivareita tuntemattomille, esim. jos jossain kaupassa sai huonoa palvelua. Otin asian lopulta puheeksi ja sanoin, että se ei ole mun mielestä normaalia käytöstä ja että asiaan on tultava muutos. Mies alkoi pikkuhiljaa parantaa käytöstään ja miettiä sanomisiaan. Nykyään sitä jo hävettää, millainen raivopää se ennen oli. Eli kyllä tällaisiin asioihin voi vaikuttaa, mutta kuulostaa vähän, että sun miehen kohdalla taustalla on jotain muuta kuin kipakka luonne, kun käytös on muutenkin noin outoa.

Todellakin asiasta puhuttava rauhallisena hetkenä, eikä syytellen vaan niin että mikä mahtaa olla muuttunut? Jos ei kerran aiemmin tällaista ole ollut, vaan on muutosta tullut mieheen. Hakisin myös apua perheneuvolasta tms ammattiauttajalta, mies voi osallistua tai olla osallistumatta. Pelkkä avunhakuehdotus voi herättää miehen keskustelemaan. Lasten takia hae apua!!

[QUOTE="outoa";22936849]Aika sietämättömältä kuulostava tilanne. Oletko puhunut tästä miehelle? Tajuaako hän oman käytöksensä? Jos et ole jo niin tehnyt, sun pitää heti ensimmäisenä ottaa asia puheeksi, kun mies on rauhallisella tuulella, ja tehdä selväksi ettei tuollainen käytös enää vetele. Ei kannata vaan odotella, että tilanne muuttuu, vaan sanot, että sulla on mitta tullut täyteen.
Räyhäämisestä: Mun mies oli suhteen alkuaikoina "temperamenttinen" ja sellainen toisia arvosteleva marmattaja :D Ei koskaan räyhännyt mulle, mutta sai ihme raivareita tuntemattomille, esim. jos jossain kaupassa sai huonoa palvelua. Otin asian lopulta puheeksi ja sanoin, että se ei ole mun mielestä normaalia käytöstä ja että asiaan on tultava muutos. Mies alkoi pikkuhiljaa parantaa käytöstään ja miettiä sanomisiaan. Nykyään sitä jo hävettää, millainen raivopää se ennen oli. Eli kyllä tällaisiin asioihin voi vaikuttaa, mutta kuulostaa vähän, että sun miehen kohdalla taustalla on jotain muuta kuin kipakka luonne, kun käytös on muutenkin noin outoa.[/QUOTE]

Kiitos. Ehkä todellakin otan, vielä kerran, asian puheeksi rauhallisessa ilmapiirissä ja nyt vähän rohkeammin ja suorasukaisemmin. Kamalaa, kun en halua loukata koska pelkään sen vaikuttavan tilanteeseen pahentavalla tavalla. Toisaalta en näe juurikaan vaihtoehtoja...

[QUOTE="vieras";22936726]Myönnän että peiliinkin täytyy katsoa! Todellakin osaan tehdä pahaa ruokaa, nalkuttaa (nykyisin aika vähän) ja olla ärsyttävä.

Ja itse asiassa omat välini mieheen ovat jopa parantuneet, tulemme toimeen, mutta tämä lasten haukkuminen on mennyt sellaiseen pisteeseen että minulla on mennyt sormi suuhun totaalisesti. Ja sille ei tunnu tulevan loppua.

En usko että pettää, niin on vakuuttanut ja on itse hyvin mustasukkainen eli olen aina saanut kuulla suurinpiirtein jo siitä että kohteliaasti hymyilen toisille miehille.
Voisiko homot käyttäytyä näin?[/QUOTE]

Olet väärässä. Vika ei ole sinussa, vaan ukko on kusipäinen.

[QUOTE="vieras";22936995]Minä veikkaisin myös sitä säpinää kodin ulkopuolella ongelmien aiheuttajaksi![/QUOTE]

Voisi olla ja voi ollakin, mutta kun tiedetään, että usein pettäjä käyttäytyy noin kumppaniaan kohtaan, niin ei se silti lapsia ala huonosti kohtelemaan.

Voisi olla ja voi ollakin, mutta kun tiedetään, että usein pettäjä käyttäytyy noin kumppaniaan kohtaan, niin ei se silti lapsia ala huonosti kohtelemaan.

Tuo on kyllä totta...
Ja oikeastaan mies saa tehdä mitä lystää mutta lapsiin se oma paha olo ei saisi kohdistua noin rankasti. Ongelmallsita on että toisina hetkinä on taas oikein mukava ja kiltti lapsille. Se vasta sekavaa on.
Jos vielä tulee mieleen mikä tuohon auttaisi (mahd.pian) terapian lisäksi niin kiitollisena luen. Hän siis on alkanut mm. kohtuuttoman paljon pelleilemään, koko elämä on yhtä pelleilyä ym. ja yhä harvemmin hänen kanssaan voi puhua vakavasti. Ikinä hän ei ole suostunut lukemaan artikkeleita/kirjoja tms. parisuhteesta ja muusta ihmisen psykologiasta eli viesti pitäisi saada perille jotenkin konkreettisemmin.

[QUOTE="vieras";22937028]Tuo on kyllä totta...
Ja oikeastaan mies saa tehdä mitä lystää mutta lapsiin se oma paha olo ei saisi kohdistua noin rankasti. Ongelmallsita on että toisina hetkinä on taas oikein mukava ja kiltti lapsille. Se vasta sekavaa on.
Jos vielä tulee mieleen mikä tuohon auttaisi (mahd.pian) terapian lisäksi niin kiitollisena luen. Hän siis on alkanut mm. kohtuuttoman paljon pelleilemään, koko elämä on yhtä pelleilyä ym. ja yhä harvemmin hänen kanssaan voi puhua vakavasti. Ikinä hän ei ole suostunut lukemaan artikkeleita/kirjoja tms. parisuhteesta ja muusta ihmisen psykologiasta eli viesti pitäisi saada perille jotenkin konkreettisemmin.[/QUOTE]

Sitä vielä, että tuhlaileva, vastuuton käytös ja raivonpuuskat voivat olla myös bipolaari-oireita. Toki voi olla, että miehesi on yksinkertaisesti muuttunut kusipääksi :D , eikä tällaisia nojatuolipsykologien nettidiagnooseja pidä muutenkaan ottaa vakavasti, mutta tulipahan vain mieleen, kun tätä on lähipiirissä. Eli tärkeintä on edelleen, että saat miehen tajuamaan oman käytöksensä siinä määrin, että voitte hakea apua.

Yhteistyössä