Oisitteko laittaneet koiran tässä tilanteessa jo pois? (lisää jupinoita!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HaaveitaVain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HaaveitaVain

Aktiivinen jäsen
25.03.2008
1 023
0
36
Meillä on 1.5v. mäykky ja se on todella itsepäinen. Murisee ja haukkuu päivittäin lähes kokoajan sisällä. Ilman näkyvää syytä. Jos sitä komentaa niin käy kiinni, puree ja murisee. Lapsiin ei ole käynyt päälle eikä vieraisiin. Ainoastaan minuun ja mieheen.

Ollaan yritetty vaikka mitä että saatais ongelma pois. Ollaan siedetty haukkumista 2vkoa puuttumatta siihen (ajateltu että jos hakee sillä huomiota).

Ollaan alistettu ja sillon vasta sen kanssa saakin painia ja hammasta tulee.

Ollaan kokeiltu sitruunapantaa ja ei auta.

Mä en enää käsitä mitä me tehdään ja lemmikki ei tunnu rakkaalta vaan lähinnä riesalta koska on niin h........ vaikea.

Mitä tässä enää voi tehdä??

Mulla tuli ekana mieleen että onko koira kipeä? Ootkö käyttänyt sitä lääkärissä? Siis jos ongelma on alkanut yhtäkkiä, vai siis onko aina ollut samanlainen?

Koira ei tiedä paikkaansa laumassa. Ottaisin yhteyttä ammattimaiseen koirien kouluttajaan ja keskustelisin koiran kasvattajan kanssa. Sitruunapanta ei auta haukkumiseen jos sen tueksi ei anneta kunnollista tapakasvatusta.

Tuntuu oudolta, jos ongelma on alkanut yhtäkkiä. Ehdottaisin kanssa lekuriin viemistä jos yhtäkkiä on alkanut, poissulkeakseen vaan isomman "vian".
Onko kotona jotenkin muuten tilanne muuttunut niin, että koira on voinut stressaantua jostakin?

Varaisin ajan eläinlääkärille tarkastukseen. Kannattaa myös lukea Pertti Vilanderin koirankorjauskirja. Ihan kaikkea hänen kirjoittamaansa en suosi, mutta jotain vinkkeä hänellä on koiran kouluttamiseen.

Monet pitää niitä helppona rotuna, mutta metsästyskoirahan se on ja itsepäisyys jos mikä kuvaa sitä rotua. Saako koira tarpeeksi aktiviteetteja jos sillä on liikaa energiaa ja purkaa sitä teihin? Voisitteko viedä sitä ihan kouluttajall? Jos alkaa käyttäytyä uhkaavasti lapsia kohtaan alkaisin etsiä uutta kotia. Nyt tässä vaiheessa yrittäisin vielä muita keinoja.

sido koira itseesi kiinni hihnalla ainakin kahdeksi viikoksi aina kun olet sisällä. Lyhyt hihna jolloin koira joutuu kunnioittamaan sinua, ja oikeasti liikkumaan silloin kuin sinä tahdot. Älä myöskään puhuttele tai lepertele/silittele koiraa kahteen viikkoon.
Koira on päässyt jotenkin ihmeellisesti sinun ylitsesi arvojärjestyksessä.
Pidä huoli, ettei tyrkytä tassua rapsutuksien takia, tai mene ovesta ensimmäisenä, ja katso ettei pääse sänkyyn.
Ole huomioimatta häntä. Rankkaa mutta jostain syystähän tähän on tultu. Ei herkkuja, ei huomiota, ja ehdollistamista siihen että kun sinä liikut hänkin liikkuu.

Ei se koiran vika ole että hänestä on sellainen tullut. Tehän hänet olette kasvattaneet.
Jos siis olette. Koiraa en pistäisi pois ton takia, mutta tekisin selväksi että jossei nyt lopu niin sit ei auta koiran kiusaaminen enää. Tarkoitan ettei sit ole muuta vaihtoehtoa kun luovuttaa joko jollekkin joka saa koiran kuriin, tai viedä piikille.

Terveisin,
Yhden lempeän haukuttoman lapinkoiran omistaja :)

Kiitos vastauksista.

Pertin kirjan olenkin lukenut ja tätä jääkautta ollaan yritetty. Ollaan itsekkin sitä mieltä että koira luulee olevansa pomo ja vaikka kuinka ollaan yritetty tätä kääntää niin ei!

Kun alkaa murisemaan ja haukkumaan, kun komentaa niin usein laittaa hännän koipien väliin ja tärisee. Kun tilanne ohi niin tekee saman uusiksi ja kaikki toistuu taas.

En osaa sanoa koska oireet on alkanut, tuntuu että tätä on jatkunut pitkään. Olen ollut raskaana ja nyt poika on 2vkoa, mutta todella tämä alkoi ennen vauvan syntymää.

Koiraa käytetään metsästykseen ja saa aktiviteettejä silloin.

Seuraa myös minua joka paikkaan ei miestä. Tuntuu että yrittää vahtia mua??

Nyt mä todella alan olemaan täynnä tota piskiä!!!! :kieh: Ei mitään muutosta mihinkään ja tuntuu ettei mulla ja miehellä oo voimia ees tehdä asian eteen mitään. Kokoajan vaan puhutaan että nyt tarttis jotain tehdä ja mitään ei tapahdu.

Alkaa vaikuttamaan meidän perheelämäänkin jo, kun miehellä pinna ihan kireenä koiran takia jokapäivä ja me saadaan sitten kuunnelle huutamista ja kiukuttelua. Oikee vaihtoehto olis vissiin antaa koira jollekkin jolla voimia kouluttaa sitä. Kui tää on niin vaikeeta :'(

Alkuperäinen kirjoittaja OdottavanAikaOnPitkä:
Nyt mä todella alan olemaan täynnä tota piskiä!!!! :kieh: Ei mitään muutosta mihinkään ja tuntuu ettei mulla ja miehellä oo voimia ees tehdä asian eteen mitään. Kokoajan vaan puhutaan että nyt tarttis jotain tehdä ja mitään ei tapahdu.

Alkaa vaikuttamaan meidän perheelämäänkin jo, kun miehellä pinna ihan kireenä koiran takia jokapäivä ja me saadaan sitten kuunnelle huutamista ja kiukuttelua. Oikee vaihtoehto olis vissiin antaa koira jollekkin jolla voimia kouluttaa sitä. Kui tää on niin vaikeeta :'(

Vie se koira aidosti nyt koiraneuvolaan, ei siihen auta kirjojen lukemiset.
Parilla kerralla tilanne korjaantuu niin, että et usko koiraa enää samaksi. Miksi ihmeessä jaksat katsella tuollaista tilannetta, kun se on todennäköisesti hyvin helppo asian osaavan henkilön avustuksella korjata.

Nimimerkillä kokemusta on.

Sääliksi käy... Sitä koiraa :( Auttaako miehesi huutaminen asiaa? Uskooko koira sitten, vai meneekö araksi/ lukkoon?

Etsikää ihmeessä koiralle uusi, HYVÄ koti. Voisiko kasvattaja auttaa? Jos kyseessä narttu, älkää lahjoittako minnekään minkään otto-ilmoituksen perusteella. Voi joutua pentutehtaaseen siitosnartuksi nääntymään.

Itse kasvattajana haluaisin ehdottomasti OTTAA koiran takaisin, edes katsotatvaksi, vieläkö saisin aikaan jotain ja sitten etsisin koiralle uudet ihmiset.

Alkuperäinen kirjoittaja OdottavanAikaOnPitkä:

no voi vee, teidän laiskuuttahan toi sitten on!! ei perhana pidä koiraa ja pieniä lapsia hommata yhtä aikaa kerta kaikkea ei jaksa!

sen näkee ku otetaan mettästys koira sohvaaperunaksi :( tuomoset koirat vaativat kurian alusta asti, paljon liikuntaa ja sinne mettälle pääsyn! ei koristeeksi sohvan nurkkaan. anteeksi AP mutta oisit ottanu vaikka villakoiran ennemin, vaikka pitää sitäki kouluttaa :)

[
Kun alkaa murisemaan ja haukkumaan, kun komentaa niin usein laittaa hännän koipien väliin ja tärisee. Kun tilanne ohi niin tekee saman uusiksi ja kaikki toistuu taas.

Jospa koira onkin epävarma seurassanne?

Ensin tutkitutatte koiran läpikotaisin vikojen varalta. Sitten varaatte ajan pätevältä koiratulkilta jotta saatte suhteenne laadun selville. Kaikki koirat eivät sovi kaikkiin perheisiin.

Mäyräkoira kuulemma on tosi jääräpäinen otus ainakin olen kuullut. Itsellä on 2,5 v jämpti narttu ja olen sen kans joutunut painimaan että uskoo myös minua eikä vain miestä! On murissut mulle kun menen miehen viereen ja yrittänyt purra, mut ei se auttanut muuta kun tehdä selväksi että minä olen se pomo ja sillä selvä. Nyt on rauhoittunut ja jopa uskoo jo muakin. Metsästyskoirilla ei ole sellaista miellyttämis halua kuin seurakoirilla, huomaan nyt sen kun hommasimme toisen koiran joka cockerspanieli.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Koira ei tiedä paikkaansa laumassa. Ottaisin yhteyttä ammattimaiseen koirien kouluttajaan ja keskustelisin koiran kasvattajan kanssa. Sitruunapanta ei auta haukkumiseen jos sen tueksi ei anneta kunnollista tapakasvatusta.

Peesailen. Ensin EL, jossa suljetaan sairaudet pois.
Jos ei ole voimavaroja tähän, niin kiireesti koiralle uusi koti.

Yhteistyössä