Oulun seudun kuumeilijat!

Huomenta!
Ja pahoittelut tädin tulosta ja negoista tasapuolisesti kaikille :/ Missä se plussa-aalto viipyy?

Täällä menossa kp67, ärsyttää, ahdistaa, masentaa.. Ei ole mitenkään mukava tunne kun tietää ettei oma keho toimi oikein! Ja varsinkaan tässä asiassa.. Olen pakottanut itseni unohtamaan vauvakuumeen hetkeksi. Kahden viikon päästä soitan lääkäriin ja ilmottaudun tutkimuksiin, jos menkkoja ei siihen mennessä kuulu. Ja muutenkin ajattelin pitää nyt vähän palstataukoa. Käyn kyllä lukemassa juttujanne, mutta en jaksa itse kirjoitella ennenkuin tapahtuu jotain merkittävää. Nyt on vielä muutto ja muut hässäkät tässä samassa, joten ei olisi aikaakaan.

Tsempit kaikille muille kuitenkin :)
 
Nöhveli minä tosiaan tilasin netistä jotain Sofi one step- puikkotestejä. Olivat vähän kalliimpia ku liuskat, mutta helpompia, ku ei tarvinnu purkkiin pissiä. Varmistukseen käytin sitten apteekista ostettua digiä. Vertailukohtia ei oo, niin en osaa kyllä hyvyydestä tai huonoudesta mitään sanoa.

Täällä odotellaan menkkoja. Eilen testasin hätähousuna negan, kun ajattelin, että oviksesta on jo sen verran aikaa, että voisi näkyä (12 päivää). Pienen maailmanlopunhan se tietysti aiheutti, mutta nyt taas jo mennään eteenpäin. Pieni toivon kipunainen vielä elää, mutta en usko, että huomenna tai torstaina alkavat menkat aiheuttaa enää pettymystä, ainoastaan reissun punaviinikauppaan ;)

Niin ja ehkä siitä eilisestä "maailmanlopusta" ja sen käsittelemisestä oli sekin hyöty, että mulla on nyt koko yrittämisen suhteen paljon parempi mieli ku melkein koko aikana :)

Ai niin, ja pahoittelut toki menkoista kaikille niiden kanssa kärvisteleville. Ja Onnelliselle :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Oulun seudun yrittäjät & kuumeilijat

Tiistai 16.8

Yrittäjät:


Nimimerkki: ikä -- kp -- yk/yv -- haaveissa

Kp 30 -->

Adalemina: 23v. -- kp 71/36 -- yk 2 -- 3. lapsi
Onnellinen<3: 24v. -- kp 67/28 -- yk 1 -- 1. lapsi
Adalmis: 27v. -- kp 46/? -- yk ? -- 2. lapsi
Vilhelmiina78: 33v. -- kp 31/?? -- yk 1 -- 1. lapsi
fantasygirl: 29v. -- kp 30/?? -- tammikuu 2010 -- 1. lapsi


Kp 21-29 -->


Onnenmuru: 29v. -- kp 29/29-34 -- yk 3 -- 1. lapsi
Mesikämmen: 21v. -- kp 25/30-50 -- yk 3 -- 1. lapsi


Kp 11-20


mamitsi: 27v. -- kp 18/? -- yk 1 -- 3. lapsi


Kp 1-10


Lily08: 24v. -- Kp 6/28 -- yk 1 -- 2. lapsi
Empun odottaja: 28v. -- kp 5/27 -- yk 4 -- 3. lapsi
anneli80: 31v. -- kp 3/32-37 -- yk 11 -- 2. lapsi
Nöhveli: 26v. -- kp 2/32 -- yk 2 -- 1. lapsi

Tjot / Kp ??

Moonbride: 21v. -- Kp 26/34 -- 1. lapsi
Sati: 32v. -- Kp ??/24-26 -- yk 1 -- 1.lapsi


Kuumeilijat:


Nimimerkki: ikä -- mahd. aloitusajankohta -- haaveissa

Maria-80: 31v. -- heinäkuu 2011 - 2. lapsi
Marmuska: 38v. -- aloitusajankohta ? -- 4. lapsi
Sennay: 21v. -- elokuu 2012 -- 1. lapsi


Plussat:


Emmuska10: 28v. -- kp 40/38-42 -- yk 3 -- 2. lapsi
felina: 25v. -- Kp 38/30??? -- yk 1 -- 1. lapsi
 
Pahoittelut tädin kohdanneille! Eteenpäin vain on mentävä..nyt aloitetaan uusi kierto ja toivotaan parempaa ja paljon plussa tuulia! Hirveesti on saanut vauva uutisia taas lähi ja ystäväpiiristä, tuntuu että kaikki niin helposti raskautuu..noh, jospa se tännekin osaa joskus sitten=) Ja sinne teillekin kaikille!!
Mulla taas lasten kenkä ongelmia..siis millaiset kengät olisivat hyvät nyt syksyllä? Kumisaappaiden lisäksi..kun jotenkin tuntuu että ei raaski ostaa älytön kalliita goretex kenkiä nyt, koska ostan sitten talveksi sellaiset..mitäs te ostatte tai pidätte nyt syksyllä n. 3 veellä?
Täti onneksi on kohta lähdössä pois..ja tänään aloitamme sitten peittojen heiluttelun, siis miehän päätin että piru vie nyt niitä heilutellaan sitten ihan urakalla koko kierto, sis vähintään joka toinen päivä, mies kyllä sanoi että joka päivä=)) Nähtäväksi jää..mulle iski vielä ihanä älytön flunssakin..saa nähä miten sitä jaksaa mutta pakko mikä pakko, heh=)
 
Netistä kattelin noita ovistestejä, en vaan osaa päättää vielä mistä ja mitä tilaisin vai ostaisinko kaupasta. En kyllä tiiä saako meidän kaupasta ku en muistanut viimeksi kattoa. Sen sijaan ostin greippimehua, joka ennakko-oletuksista huolimatta olikin ihan maukasta. :p Kaikenlaista sitä pitää koettaa, pöllö mikä pöllö. :ashamed: Ja vauvanvaate-hamsterikin iski jälleen. Tuttava oli viemässä vauvanvaatteita kirppikselle, niin keräsin siitä kuormasta itelle talteen parit vaatteet, jotka sopii tytölle ja pojalle. Ne haisikin vielä ihan vauvalle. :ashamed:

Empun odottajalle riemukasta peittojen tuulettelukautta! Toivottavasti tarttuu matkalainen mukaan! :heart: Ja tsemppiä kenkäostoksille! Itekkin kattelin tuossa netistä syysvaatteita, mutta ei vaan raskisi oikein mitään ostaa. Mielummin säästäisi niitä vauvanvaunuja varten...

Onnenmuru Pahoittelut negasta! :hug: Ehtiihän se tosin vielä iloksi muuttua...

Mitäs muille kuuluupi?
 
Empun odottaja: Me ei olla koskaan ostettu erikseen syys- tai kevätkenkiä. Nyt siis tuolla meidän 3-vuotiaalla käytetään kumppareita ja lenkkareita. Sitten kun ilmat tästä vielä vähän viilenee, niin siirrytään jo talvikenkiin. Eli siis viime vuoden talvikengät käy vielä syksyn, kun ei tartte villasukkia ja ohut sukka vain riittää. Ne on gore-texiä ja sellaiset lyhytvarrelliset. Sitten kun tulee lunta ostetaan uudet talvikengät (joita siis käytetään keväällä siihen saakka, kun voi siirtyä kumppareihin ja lenkkareihin taas). Tämä on toiminut meillä hyvin. :)

Nöhveli, täälläkin lipitellään greippimehua ihan hulluna. :D Minusta se on kyllä ennakko-odotusten mukaista eli aika kamalan makuista. Ja silti sitä pitää juoda. :D Ajattelen kuiteskin, että samahan se on kaikki mahdolliset kikat käyttää, ei niistä ainakaan haittaa ole. :)

Itse odottelen täällä vieläkin menkkoja loppuvaksi eli ei mitään uutta...
 
Pikasee tuun kirjottelee...

Empun odottaja: Meilläkin käytetään lenkkareita,kumppareita ja tennareita.Ja viellä nuo crocsitki välillä.Ku kylmempi tullee nii on jotain tuollasia mitä oon siskonlapsilta saanu,syksy/kevät kenkiä,joissa on vartta ja ohut vuori.Mut niitäpä ei hirvenää tuu syksyllä käytettyä,ku ne on aika rumia :D Nyt ostin vanhemmalle tytölle lenkkarit,jotka pittäis piettää vähä vettä.Ne oli alessa ;) Talvikenkiä me aletaan piettää ihan vasta,ku on tosiaan kylmä.Varsinki vanhempi tyttö on nii kuumaverine,et sitä ei saa liikaa pukea :D Nii ja hyviähän nuo kumpparit on kans,ku on niitä vuorellisia :) Meijä kolmivuotiaalla käyttäny,ku tullee kylmempi :)

Tänneppä ei mittään kummosempaa.Pittää ootella et tärppääkös vaiko ei...Ja nuita ovistestejä kans ens kiertoon oon aatellu et tilaisi.Saakos noita testejä muistaki kaupoista,ku apteekista?Ainakaa prismas en oo törmänny,ku raskaustesteihin?
 
Oulun seudun yrittäjät & kuumeilijat

Torstai 18.8

Yrittäjät:


Nimimerkki: ikä -- kp -- yk/yv -- haaveissa

Kp 30 -->

Adalemina: 23v. -- kp 73/36 -- yk 2 -- 3. lapsi
Onnellinen<3: 24v. -- kp 69/28 -- yk 1 -- 1. lapsi
Adalmis: 27v. -- kp 48/? -- yk ? -- 2. lapsi
Vilhelmiina78: 33v. -- kp 33/?? -- yk 1 -- 1. lapsi
fantasygirl: 29v. -- kp 32/?? -- tammikuu 2010 -- 1. lapsi
Onnenmuru: 29v. -- kp 31/29-34 -- yk 3 -- 1. lapsi


Kp 21-29 -->


Mesikämmen: 21v. -- kp 27/30-50 -- yk 3 -- 1. lapsi


Kp 11-20


mamitsi: 27v. -- kp 20/? -- yk 1 -- 3. lapsi


Kp 1-10


Lily08: 24v. -- Kp 8/28 -- yk 1 -- 2. lapsi
Empun odottaja: 28v. -- kp 7/27 -- yk 4 -- 3. lapsi
anneli80: 31v. -- kp 5/32-37 -- yk 11 -- 2. lapsi
Nöhveli: 26v. -- kp 4/32 -- yk 2 -- 1. lapsi

Tjot / Kp ??

Moonbride: 21v. -- Kp 28/34 -- 1. lapsi
Sati: 32v. -- Kp ??/24-26 -- yk 1 -- 1.lapsi


Kuumeilijat:


Nimimerkki: ikä -- mahd. aloitusajankohta -- haaveissa

Maria-80: 31v. -- heinäkuu 2011 - 2. lapsi
Marmuska: 38v. -- aloitusajankohta ? -- 4. lapsi
Sennay: 21v. -- elokuu 2012 -- 1. lapsi


Plussat:


Emmuska10: 28v. -- kp 40/38-42 -- yk 3 -- 2. lapsi
felina: 25v. -- Kp 38/30??? -- yk 1 -- 1. lapsi
 
Korjataan listaan meikäläiselle KP1/29-34 ja yk 4

Ei sitä osaa ajatellakaan, kuinka pahalta se voi tuntua jo heti näin alku kuukausina, ettei tärppää. Mutta jospa sitä sitten vaikka kasvaa ihmisenä tässä matkan varrella : /

Lisäksi tällä hetkellä ärsytystä ja pahaa mieltä aiheuttaa muun muassa niinkin suuri murhe, ku että nyt menetin sitten mahdollisuuden äitiytyä ennen kolmekymppisiä.. Jotenki ihan kriisin paikka tuokin. Että kai sitä ihmisenä kasvamista tässä kaivataakin ;)

Että eiköhän täältä suosta nousta!
 
Viimeksi muokattu:
En pysty minäkään muuttamaan tämän ketjun kulkua, huomenna perjantaina minulle voi laittaa kp 2/32. ja yk 2.

Aina ja edelleen se vaan tiputtaa liian korkealta, vaikka luulisi minunkin jo näiden vuosien aikana jotain oppineen.. ilmeisesti tämä on vaan se osa-alue elämästä, mihin ei muutosta tule, ennen kun se vauva on toivottavasti joskus kotona. Itkut on itketty, ärtymys vielä päällä, mutta tästä jatketaan. Kun ei muutakaan vaihtoehtoa ole. =)

Mitä täällä muuten kukakin tekee työkseen/opiskelee?
 
Pahoittelut uuden kierron aloittaneille.

Minä tilasin ovis/raskaustestejä tuolta mammaksi.fi sivustolta ja palvelu ainakin oli nopeaa ja paketista ei uteliainkaan ihminen olis tiennyt sisältöä ;)

Minä jo luulin, että menkat alkaisivat, kun viime torstaina mun mahaa turvotti ihan sikana ja perjantaiaamuna se oli oudolla tavalla kipeä, mutta vuotoa ei tullutkaan. Viikonlopusta asti nännit on olleet taas vaihteeksi kipeänä. Maanantaiaamuna tein sit raskaustestin, joka jälleen kerran oli negatiivinen. Jos nännien kipeyttä ei oteta huomioon niin kaikki oireet on kadonneet kuin tuhka tuuleen.

Tänä aamuna aivastaessa molemmin puolin munasarjoja/alavatsaa viilsi uskomattoman kipeästi. Tiedä sitten minkä ihmeen takia? Ens keskiviikkona pitäisi lääkärin soitella sieltä Oyssista ja kysellä tilannetta/antaa lupa aloittaa seuraavasta kierrosta clomit. Ajattelin kuitenkin tehdä uuden raskaustestin tuossa keskiviikkoaamuna, jos menkat ei ennen sitä ala. Osaanpa sit kertoa sille tohtorille mikä on tilanne. Ja niin kauanhan on toivoa kunnes vuoto joku päivä taas alkaa.
 
Onnenmuru ja Vilhelmiina78: :hug: Kyllä se vielä tärppää! Yhdessä vaan porskutellaan eteenpäin. :)

Vilhelmiina78 Tutkimushommia minä yritän pakertaa töikseni...

fantasygirl Sullapas jännät paikat, toivottavasti muuttuisi plussaksi!! +++:whistle:

Täällä ei mitään uutta, edelleen vaan odotellaan että pääsisi taas vällyjen väliin. Greippimehu maistuu ja testitilaus vetämässä... Alan kehitellä jo kohta jotain riippuvuussuhdetta tuohon mehuun, tuntuu että sitä on jo pakko saada. :p Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Pahoittelut negoista ja tädeistä! :hug:


Täällä tuli eilen vessakäynnin jälkeen joku kamala kipukohtaus, mikähän se oli. Menkkoja ei vielä näy, kierto pysynee siis samoissa lukemissa kuin viimeksi. Ihan hyvä niin.
 
Mie oon lähihoitaja, nyt kesällä valmistuin=) Ja kesätyöt kohta loppuu..apua mitäs sitten. Kaksi vuotta opiskellut ja tehnyt keikkaa koko ajan + lapset, mies ja koti ja nyt sitten ei oo koulua ja työt epävarmalla pohjalla..outoa kun ei oo kohta kiirettä minnekään. Mutta jospa jotain ilmaantuu..niin etes hyviä uutisia raskautumisen suunnalta. Täällä kovasti peittoja heiluteltu vaikka vielä ei ole aikakaan, hih..tavoitteessa pysytty että ainakin kerran päivässä=) Saapa nähä jatkossa..ovis tikkuja on muutaman, jos niitä sitten yrittäisi tehdä tuossa loppuviikosta jos siltä tuntuu..en oo ikinä niitä käyttänyt..mutta yritetään!!

Tsemiä kaikille, käyn päivittäin kattomassa ja lukemassa teijän kuulumisia, kirjoitelkaa=)
 
Pahoittelut täältäkin kaikille menkoista :( Mutta onnea uuteen kiertoon! :)

Minä oon kotona nuorimmaisen kanssa.

Täällä ootelaan kovasti et pääsis tuonne ens viikoloppuu,jossa pitäisi ne menkat alkaa ja toivotaan kovasti ettei ne ala :D On kyllä nii sellane olo kuiteski ettei ooo tärpänny :/ Ainakin molemmilla aikasemmilla oon tuntenu jo alussa jotain..

Toivotaa nyt kovasti että tulisi se plussa aalto jo! :)
 
Oulun seudun yrittäjät & kuumeilijat

Sunnuntai 21.8

Yrittäjät:


Nimimerkki: ikä -- kp -- yk/yv -- haaveissa

Kp 30 -->

Adalemina: 23v. -- kp 76/36 -- yk 2 -- 3. lapsi
Onnellinen<3: 24v. -- kp 72/28 -- yk 1 -- 1. lapsi
Adalmis: 27v. -- kp 51/? -- yk ? -- 2. lapsi
fantasygirl: 29v. -- kp 35/?? -- tammikuu 2010 -- 1. lapsi
Mesikämmen: 21v. -- kp 30/30-50 -- yk 3 -- 1. lapsi


Kp 21-29 -->



Kp 11-20


mamitsi: 27v. -- kp 23/? -- yk 1 -- 3. lapsi
Lily08: 24v. -- Kp 11/28 -- yk 1 -- 2. lapsi


Kp 1-10


Empun odottaja: 28v. -- kp 10/27 -- yk 4 -- 3. lapsi
anneli80: 31v. -- kp 8/32-37 -- yk 11 -- 2. lapsi
Nöhveli: 26v. -- kp 7/32 -- yk 2 -- 1. lapsi
Vilhelmiina78: 33v. -- kp 4/32 -- yk 2 -- 1. lapsi
Onnenmuru: 29v. -- kp 4/29-34 -- yk 4 -- 1. lapsi

Tjot / Kp ??

Moonbride: 21v. -- Kp 31/34 -- 1. lapsi
Sati: 32v. -- Kp ??/24-26 -- yk 1 -- 1.lapsi


Kuumeilijat:


Nimimerkki: ikä -- mahd. aloitusajankohta -- haaveissa

Maria-80: 31v. -- heinäkuu 2011 - 2. lapsi
Marmuska: 38v. -- aloitusajankohta ? -- 4. lapsi
Sennay: 21v. -- elokuu 2012 -- 1. lapsi


Plussat:


Emmuska10: 28v. -- kp 40/38-42 -- yk 3 -- 2. lapsi
felina: 25v. -- Kp 38/30??? -- yk 1 -- 1. lapsi
 
Viimeksi muokattu:
Pienen hiljaiselon jälkeen täällä taas. Toivottavasti kaikkien kp:t on kohillaan! Pahoittelut menkoista Onnenmuru ja Vilhelmiina! Tsempit uuteen kiertoon.

ON: Tämä kierto on kyllä mennyt jotenkin todella nopsaa. :D En ole stressannut yhtään ja tänään oikein havahduin, että minulla on jo kp 30. :D Testailemaan en ryntää ennen kuin joskus kp 50 tienoilla. En jaksa enää syytää rahaa testeihin ja pettyä kun ne näyttää negaa. Odottelen siis ihan rauhallisesti mitä tuleman pitää.
 
Vieläkö mahtuu mukaan? Oulun lähettyvillä asustelen. Kolmatta lasta yritetään.. Kp 27/28 menossa tällä hetkellä, huomenna täti saapuu ikävä kyllä :/ Yritystä takana 8 kk, turhauttavaa joka kuukausi odottaa ja sitten pettyä..
 
Tervetuloa mukaan Tuuska! Kyllähän tänne aina lisää vauvaintoilijoita mahtuu!:)

Täällähän tuntuu olevan väki ihan hyvällä mielellä, vaikka ei vauvatuntemuksia olekaan. Itselläkin nyt hyvä fiilis, kun menkat loppui tavallista aiemmin, kesti vain 5 pv nyt. Toivottavasti jatkossakin yhtä lyhyet. Ai niin, mutta eihän niitä enää jatkossa tulekaan... ;)

Onko teillä muuten minkälaisia ajatuksia, haaveiletteko isosta perheestä vai ehkä vain yhdestä / kahdesta lapsesta? Joillakinhan täällä onkin jo useampi lapsi. Itse jotenkin aina ajatellut, ettei meille mitään kovin suurta perhettä tule, ehkä se 1-2 olisi ihan riittävä minun hermoille. :D Tai mistä sitä tietää miten tässä innostuu, kunhan nyt saisi tuon ensimmäisen edes alulle... Mutta haaveita / toiveita?
 
Tere tulemast Tuuska!

Mullakaan ei ole tällä hetkellä mitään oireita, joten keskiviikko aamuna teen taas testin..

Mulla olis haaveissa 2-3 muksua, mutta tällä tahdilla taitaa jäädä haaveeksi. Jos nyt alkuun sais ees sen ensimmäisen. Alkaa tuo pessimistisyys nostaa päätään, kun oon jo 18kk odottanut sitä ensimmäistä plussaa..
 
Tuuska Tervetuloa! :flower:


Meillä olisi haaveena ainakin kolme lasta. Kun saisi edes ensimmäisen alulle! Saa nyt nähdä.


Ei menkkoja vieläkään, kierto pysyy kai samoissa lukemissa kuin viimeksi. Jännä, että nyt pari kiertoa menkat on alkaneet aika kauan terokuurin jälkeen. Mutta silti pysynyt samanpituisena kierrot. Käyhän tämä näinkin. :)
 
Tervetuloa mukaan Tuuska! :)

Täällä olisi toiveissa tuo kolme,eli nyt on vimonen tekosilla :) Meillä aina ollu haaveissa kolme,mutta kun odotin toista niin mies sanoikin että kyllä se kaks varmaa riittää ja itellä tuli,että voisi ainakin neljä lasta :D Mut nyt molemmilla tullu takasi että kolme on hyvä määrä,jos se kolmas meille vielä suodaan :)

Täälläpäs ei muuta,kun oottelua,että pääsis testailemaan ja toivotaan ettei menkkoja enää tulisi.Niin ja pakko tänne kertoa,kun meijä nuorimmaisesta on tullu jo iso tyttö!Oppi tänää nimittäin ajamaan pyörällä ilman apurattaita :) Enemmän itellä tulee,kun toinen kasvaa,että se kolmas pittäis jo saaha tähä nyt ja heti :D
 
Nii piti viellä tulla kirjottaa..Mulla ollu edellisen viikon aikan kahtena päivänä vähän jännä olo.Sillee ettei nyt voi sanoo huonoksi oloksi,ettei okseta ja noin,mut kuiteski.Ja se on tullu yhtä äkkiä ja menny yks kaks poiski.Voisko jo nyt olla huonovointia,jos vaikka oiski tärpänny :D Nii tai sitte sitä justiinsa "kuuntelee" itteänsä nyt hirveesti ja kaikki tietty viittaa siihe että jotain tuolla mahassa tapahtuisi :D
 

Yhteistyössä