Ou-nou... mun pitää muuttaa mun kaupassakäymis-systeemiä, mutta miten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
ihme miehiä teillä! Meillä osaa kyllä lukea ja ajatellakin itse! :o Siis osaa laskea, että 7 päivää viikossa ja niin ja niin monta henkilöä syömässä (ehkä 300g ei riitä) Olen ilmeisesti napannut oikean helmen mieheksi. Osaa lukea, laskea ja ajatella. Eihän sitä voi osata kuin naiset!
good for you.

ihmisiä on erilaisia, tiesitkö?

Mutta miksi naisen pitää tehdä aina itsestään sellainen, että hän on ainoa joka pitää perheen pystyssä. Mies ei siihen muka pysty! Sitten ihmetellään että ei tosiaankaan pysty, ei anneta edes yrittää. Tämä on tasa- arvoa. Miestä pidetään ihan idioottina! Koska olen ihan 100% varma, että jokainen mies osaa käydä kaupassa listan kanssa ja jopa (miettikää JOPA ) ilman sitä listaa!

mun mies ei ehkä osaa käydä kaupassa, mutta hän osaa paljon muita asioita, mitä minä en. onko miehen mitta sun mielestä se, että osaa käydä kaupassa?eikä sillä ole mitään tekemistä tasa-arvon kanssa!

meillä mies osaa imuroida, tiskata, tehdä ruokaa, vaihtaa vaippaa, pestä lattioita, leikkiä.
onko se nyt sun mielestä niin kamala puute, ettei osaa kaupassa käydä??

toiset ihmiset nyt vaan ovat hajamielisiä.

ja MINÄ valitsin todellisen HELMEN mieheksi. :) ei, GM, et ole ainoa.

Hohhoi, onpa tossukoita miehiä. Saako ne edes koskaan päättää, et mitä teillä syödään tai tehdä itse ruokaa? Kyllä mun mielestä kaksi täysjärkistä aikuista ovat yhtä paljon vastuussa kaikista kodin töistä ruuan laitosta lumen luontiin. Molempien pitää osata tehdä kaikki tuollaiset "pakolliset" työt. Mistäs sitä tietää, jos toinen vaikka joskus yllättäen kuolee tai joutuu pitkäksi ajaksi sairaalaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Ja laita tuo mies kauppaan ilman listaa... Saanhan mie sieltä ruokaa ihan varmasti... mutta ihan oikeesti mua ei huvita syödä viikkoa ranskalaisia ja nakkeja, Saarioisten valmismaksalaatikkoa, valmiita jauhelihapihvejä ja makaronia, perunoita ja kalapuikkoja, punajuurisalaattia sekä pakastepinaattikeittoa - noita kun on helppo ostaa, ei tarvii miettiä enempiä että mitähän muuta tuohon ja tuohonkin ruokaan tarvis - ja minkä verran.

Ihanaa kun jollain muullakin ;) Meillä listassa on kebakoita, pinaattilettuja, verilettuja, maksalaatikkoa, jauhelihaa, pekonia, kananamunia, ranskalaisia, "palloperunoita" (mitä lie noisetteja ne on...), vaaleaa leipää, juustoa. Tee noista nyt sitten ruokaa viikko :D

Meillä mie kävin ennen aina kaupassa, mut nykyään en jaksa enää kantaa 4-6 kauppakassia,niin mies on alkanut käymään.Teen hänelle tarkan listan ja se käydään läpi yhdessä.Kyllä se mies äkkiä oppii mitä merkkiä tms. pitää tuoda, kun meillä pitkälti käytetään samoja tuotteita.Mitään listan ohi...esim. herkkuja =) on kyllä turha odottaa, mut taitaa säästyä pitkä penni senkin takia.Ja mies ei todellakaan aiemmin käynyt koskaan kaupassa ja aluksi toikin mitä sattuu, mut oppihan tuo äkkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
mun mies ei ehkä osaa käydä kaupassa, mutta hän osaa paljon muita asioita, mitä minä en. onko miehen mitta sun mielestä se, että osaa käydä kaupassa?eikä sillä ole mitään tekemistä tasa-arvon kanssa!

meillä mies osaa imuroida, tiskata, tehdä ruokaa, vaihtaa vaippaa, pestä lattioita, leikkiä.

täysi peesi!

Ota vauva mukaan ja menoks, saatte tekin kahdenkeskisen hiljaisen hetken, anna miehen tehdä sitä mitä parhaiten osaa ja ei tuu sitten jälkikäteen harmia tai turhia kaupparetkiä uudelleen unohtuneiden tavaroiden kans. Se on todellakin hiukka eri asia aatella ruuanmenekkiä 12ihmiselle kun 4. Ja jos et sitä päivät pitkät tee niin kyllä voi hetkeks mennä sormi suuhun. Jopa sille omalle miehelle.

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Alkuperäinen kirjoittaja eräs:

täysi peesi!

mäkin komppaan vaik mun ex oli hyvä käymään kaupassa. siskon mies sen sijaan ahdistuu.. ei halua käydä yksin kaupassa, ei edes listan kanssa kun ei meenaa löytää tavaroita. sisko hoitaa sit sen puolen. kyllähän siskokin sieltä kaupasta evästä saa jos mies menee, mut ei välttämättä sen listan mukaan. siellä voi tulla jotain vähän sinne päin :D eikä se todella ole mikään miehisyyden, tasa-arvoisuuden tms mittari tuo kaupassa käynti. ei kaikki ole hyviä kaupassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja kaki:
mies ja vauva mukaan!!!!!

Tuota... sit pitäs ottaa muutkin pienet... siis alle kouluikäiset, ja sit ei enää ostoksetkaan sovi kyytiin :whistle: , eikä kyllä itseasiassa yhteen autoon mahdu edes nuo 4 pientä + 2 aikuista.
Mutta jos ajelis peräkanaa, niin saishan sinne ne ostokset sit :D , jos siis tuolla kokoonpanolla sais jotain ostettua (joskus leikitty ajatuksellakin, ja tuntuu aika... miten sen nyt sanois... no suoraansanottuna kamalalle ) :ashamed: ;)

Hei, miksi et laita vanhempia lapsia lapsen vahdiksi? Eikö vanhin ollut 92- vuosimallia? Kyllä nyt ton ikäisen luulis pystyvän hoitamaan??
T. yks suuren perheen jo aikuinen lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Tässä ketjussa taitaa moni olla 1-3n lapsen äiti jotka eivät tiedä että ap:lla on 10 lasta!
Ei taida tila-auto riittää ei... :D

Ja vaikka jostain edullisesti pikkubussin saisikin, aika harvalla löytyy valmiina linja-auton kuljettamiseen oikeuttavaa ajokorttia ;)

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
mäkin komppaan vaik mun ex oli hyvä käymään kaupassa. siskon mies sen sijaan ahdistuu.. ei halua käydä yksin kaupassa, ei edes listan kanssa kun ei meenaa löytää tavaroita. sisko hoitaa sit sen puolen. kyllähän siskokin sieltä kaupasta evästä saa jos mies menee, mut ei välttämättä sen listan mukaan. siellä voi tulla jotain vähän sinne päin :D eikä se todella ole mikään miehisyyden, tasa-arvoisuuden tms mittari tuo kaupassa käynti. ei kaikki ole hyviä kaupassa.

Sinä se jaksat exääsi muistella!

Jos mä laittasin miehen yksin kauppaan, niin meillä syötäs aina vaan ranskalaisia ja nakkeja ja sen tyyppistä ruokaa. Mies osaa tasan ruokkia itsensä, bravuuri on makaroni ja paistettu jauheliha sekasin. Ei puhettakaan kastikkeista, liemistä, laatikoista.. Ja kaupasta tarttuu aina mukaan herkkuja ja limpparia ja puolet siitä mitä oikeesti tarvittais uupuu. Esim. eilen sen piti hakea yksi pussi karkkia. Rahatilanteen vuoksi vielä vannotin, että otat sitten vain yhden, etkä sitä isointa säkkiä, kun mä haluan syödä loppukuustakin vielä jotain muutakin kuin kaurapuuroa. Ja se toi kaksi jumbosäkkiä ja limpparia päälle. Kun oli tarjouksessa.

Se osaa sitten paremmin jotain muuta. Ei se tasa-arvo nyt sitä tarkoita, että mitään ei saisi osata paremmin kuin toinen. En mä hypi miehen varpaille miehen vahvuuksissa.

Ja aapeenä ottasin vauvan mukaan. Helpoimmalla pääsis, vauva reppuun tai liinaan ja menoksi.

Ihan OT:na mutta miten ihmeessä, jos teillä vaikka menee 5l maitoa/vrk, niin raahaatko sä sitten 35l maitoa yhellä kauppareissulla? Tai vaiks 2pus. leipää/vrk niin 14 pussia leipää? Siinä menee jo useempi rasiamargariinikin.. :whistle:

No, siinähän passaatte miehenne. Katsotaan mitä sitten jos sairastutte/joudutte sairaallaan/kuolette (yllätys yllätys, kaikki kuolee joskus) Moni mies joutuu tällaisen tilanteen eteen, silloin ei vaan voi olla avuton ja käymättä kaupassa.

Alkuperäinen kirjoittaja SiviThePoodle:
Se osaa sitten paremmin jotain muuta. Ei se tasa-arvo nyt sitä tarkoita, että mitään ei saisi osata paremmin kuin toinen. En mä hypi miehen varpaille miehen vahvuuksissa.

Onpa mukavaa lukea aikuismaista näkemystä! :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja näkökulma:
No, siinähän passaatte miehenne. Katsotaan mitä sitten jos sairastutte/joudutte sairaallaan/kuolette (yllätys yllätys, kaikki kuolee joskus) Moni mies joutuu tällaisen tilanteen eteen, silloin ei vaan voi olla avuton ja käymättä kaupassa.

Sillon se mies varmaan saa syödä niitä ranskalaisiaan. Mä en vaan halua että meillä syödään aina sellasta, joten kokkaan itse ja vältän riidan aiheesta. Vai pitäisikö minunkin nyt pakolla korjata auto itse, koska mies voi joskus kuolla? Kai mä sen sitten osaan jos on pakko (ja osaankin) mutta ei mulla oo mitään ihme pakkomielteistä tasa-arvo asenneongelmaa.

Autokorjaamoja on olemassa mutta harvassa kaupassa kotiinkuljetus - et voi verrata niitä keskenään.
Ei se ole asenneongelma tasa-arvosta vaan ihan käytännön sanelema pakko. Tuttavani (mies) jäi leskeksi ja neljä pientä lasta. Kyllä sinä vaan piti opetella hakeen ruokaa kaupasta ja laittaan sitä lapsilleen.

Saako udella että paljo teillä menee tähän kyseiseen kauppareissuun rahaa? Viikon ruoatko siis ostat 12hlö:lle, sähän tarviit sinne kauppaan jo 3t ostoskärrytkin :whistle:
Ja tuo mitä joku jo kysyi et ostatko maitoa 35l litraa kerrallaan vai täydennätkö välillä lähikaupasta (jo säilyvyydenkin kannalta)? Miten tämä kaikki mahtuu autoon?

Kirjotappa tähän ketjuun se teidän kauppalista "miehen kielellä" niin me saadaan taivastella sitä ruuan määrää. Tästä on sitten helppo liittää lista wordiin ja tulostaa ukolle :D

Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Syötät vauvan piripintaan ennen lähtöä ja tuuppaat unille.
Lypsät pulloon hätätapausta varten ja kurvaat yksin kauppaan :) .

No juuri näin. Ei tarvitse liian vaikeasti asioita tehdä kun voi tehdä helpomminkin. Kyllä se vauva pullosta syö rintamaitoa, jos ei pullosta niin sitten hörpyttämällä tai ruiskulla tai millä tahansa, mutta ei se parissa tunnissa nälkään ainakaan kuole :) Menoks vaan!

Alkuperäinen kirjoittaja näkökulma:

Niin, sitten pitää miehenkin alkaa käymään kaupassa. Ehkä ei ihan aluksi tee täydellisiä kauppareissuja, kuten kaikki Hyvät Äidit tekevät, mutta tuskin perhe nälkään kuolee tämän takia.

Kummallinen käsitys, että mies ei muka jotain voisi oppia ilman, että oma vaimo "kouluttaa" miehen siihen.

Ei liity mitenkään asiaan, mutta olis kiva nähä sinun ostokset jos käyt 1krt viikos ja päiväs menee 7l maitoa niin auto on varmaan pikkusen täynä tavaraa =) Ei mitenkään pahalla sanottu.

Ottaisin vauvan mukaan.

Yhteistyössä