ottakaa nää ajatukset pois mun päästä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jadal

Vieras
meillä on tässä reilu vuoden ollut miehen puolelta tuo läheisyys ja seksi puoli hieman vähissä miehen puolelta... syitä olen kysellyt mutta edelleenkään en tiedä mikä vaivaa..

No nyt olen muutaman illan sitten alvonut, kun on alkanut vaivaamaan todella mistä tää johtuu. Päivällä pystyn olemaan ajattelematta asioita, mutta illalla kun muut nukkuvat, en saa itse unta kun ajatukset kiertävät kehää.

Oikeastaan lauantai illan jälkeen nää asiat on vaivanneet mua, kun mies kännipäissään heitti muka hyvänkin vitsin... eli yhtäkkiä tokaisi "jos ei olisi noin nättejä lapsia, lähtisin kävelemään". Sanoi kyllä seuraavana aamunakin heti, että ei todellakaan tarkoitaanut mitä sanoi, vaan oli kännissä keksitty vitsi.
No tää lause on jäänyt mun alitajuntaan, ja vaivaa mua iltaisin, samoin kuin loukkaantumiseni sunnuntai iltana/yönä, kun yritin kertoa miehelle, että ihmettelen miksi seksi ja läheisyys on niin vähissä. tähän mies ei vastannut mitään, vaan lähti nukkumaan sanaakaan sanomatta.
Sen yön nukuin sohvalla, ja aamulla mies sanoi itse, että voisi alkaa hoitamaan parisuhdetta. sinä iltana olikin sitten seksiä.

Nyt sitten ajatukset on joka ilta kiertäneet samaa rataa, ja vaikka tiedän ajatukseni tyhmiksi, niin silti en osaa lopettaa.
Eli alan iltaisin pelkäämään, rakastaako mieheni minua oikeasti, vai onko kanssani vain tavan vuoksi. Tai jos onkin joskus kännissä pettänyt, eikä vaan ole kertonut.

kertokaa miten saan nämä ajatukset pois vaivaamasta mua, mulla oikeasti hajoaa kohtaa pää näiden kanssa. viime yönä näin jo painajaisia siitä, että mies on pettänyt.

kun mä tiedän jo etukäteen mitä mies sanoo...
se vaan toteaa, että älä nyt tollasia mieti, ihan turhaan pelkäät. ja thats it. tai sitten se suuttuu kun epäilen turhasta.

No onko sillä ollut stressiä esim töissä viime aikoina, että ei jaksa olla "kiinnostunut" kotona. Se voi olla yksi syy. Jos rankkaa töissä niin se näkyy kotona niin miehessä kuin naisessa.

no kyllä mä sanoin miehelle seuraavana päivänä, että loukkaannuin todella paljon siitä, ettei vastannut mulle mittän, vaan lähti nukkumaan. mutta eipä tuo oikein mitään siihen sanonut.

no eipä tuolla mun tietääkseni ole aiemmin ollut stressin aiheita. nyt on, kun ei ole töitä, mutta tämä on kestänyt kuitenkin paljon pidempään.
Kuopus on 1v4kk, ja oikestaan parikuukautta sen syntymän jälkeen alkoi miehen halut vähentyä...

Oon kuullu, että jotkut miehet aattelee että se vauva vie kaiken huomion ja vaimolla ei ole aikaa enäähänelle. Vähän siis niinkuin ioveljet ja siskot aattele, että vauva vie äidin minulta. Kuulostaa ehkä tyhmältä mut tavallaan aika loogista. Ja sit kun teitte tän kuopuksen niin oliko teillä oikein "tekotalkoot" eli seksiä joka päivä monta kuukautta putkeen. Sit kun tulit raskaaksi niin seksi loppui tai väheni huomattavasti. sekin voi vaikuttaa.

Anteeksi, mutta mun on ihan pakko sanoa omamielipiteeni, nimittäin musta tuo koko juttu kuulostaa tosi huolestuttavalta. Vähän siltä, että miehen itsekontrolli petti totaalisesti ja tuli puhuttua totuutta ohi suun ja sitten siitä säikähdettiin, että mitäs tuli sanottua.

Jos läheityys on ollut minimissä ja mies puhuu tuollaisia kännissä, niin on riskinsä, että hänellä on ollut/on vieras nainen ja on miettinyt lähtemistä tai ainakin koko perhekuviota ylipäätään.

Toivottavasti mies nyt tajuaa, että kaikki on nyt vaakalaudalla ja voisit sen hänelle tehdäkin ihan selväksi. Ei nimittäin tunnu miehesi tajuan perheen ja sinun arvoa, tällaisilla asioilla ei nimittäin leikitä.

Sinuna sanoisin tiukasti, että hänen puheensa ja tekonsa ovat antaneet aiheen vakavaan huoleen ja olisin tosi apaattinen ja hiljainen pitkän aikaa. Ja sen verran ilkeä olen itse, että sanoisin, että tuollaiset puheet ovat merkkin siitä, että sinuakaan ei ehkä liitto enää niin hirveästi kiinnosta ja vieraat miehetkään eivät ole mikään tabu. Tämä ei tietenkään tarkoita, että pettäminen olisi oikeasti vaihtoehto.

Tuollaiset miehet eivät tajua asioita, kuin kovan edessä, pelkäänpä pahoin.

oli sitä raskausaikanakin sitä seksiä ihan kiitettävästi vielä, ja hyvääkin vielä kaiken lisäks :p

Mut siis nyt mua vaivaa nää mun omat ajatukset eniten, joiden tiedän menneen ihan utopiselle asteelle, mut en saa niitä pois päästäni, vaan valvon niiden takia.

tuosta miehen lauantaisesta vitsistä vielä... Kysyin tietty heti lauseen kuultuani, että kai se oli vitsi. Mies sanoi ensin ihan totisella naamalla, että eipä oikeastaan, ja vasta hetken hiljaisuuden jälkeen alkoi naureskelemaan, että tottakai se oli vitsi. Ja hieman myöhemmin sitten jotain siinä leikkisästi kysyin, että kai sä nyt vielä rakastat mua, niin mies vastasi, empä oikeastaan. Ja taas kohta " se oli vitsi"

Kyllä mä uskon, että ne oli vitsejä, mut en vaan saa niitä pois päästäni.
ja tuo pettämis pelko... Mies on kerran ollut räkäkännissä "pettämisen rajalla", ja vaikka asia onkin sovittu ja anteeksi annettu, asia on nyt noussut vaivaamaan ja lisää pelkojani.

lisäys. osaa mies olla kyllä ihanakin, nyt yksikin päivä teki mokkapaloja, koska mulla oli niin hirveä makean himo. Että osaa se välillä noin näyttää niitä tunteitaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
tuosta miehen lauantaisesta vitsistä vielä... Kysyin tietty heti lauseen kuultuani, että kai se oli vitsi. Mies sanoi ensin ihan totisella naamalla, että eipä oikeastaan, ja vasta hetken hiljaisuuden jälkeen alkoi naureskelemaan, että tottakai se oli vitsi. Ja hieman myöhemmin sitten jotain siinä leikkisästi kysyin, että kai sä nyt vielä rakastat mua, niin mies vastasi, empä oikeastaan. Ja taas kohta " se oli vitsi"

Kyllä mä uskon, että ne oli vitsejä, mut en vaan saa niitä pois päästäni.
ja tuo pettämis pelko... Mies on kerran ollut räkäkännissä "pettämisen rajalla", ja vaikka asia onkin sovittu ja anteeksi annettu, asia on nyt noussut vaivaamaan ja lisää pelkojani.

Katoppa mun aikaisempi kommentti.

Tiiätkö, sun mies on ihan kamala, se pitää sua itsestäänselvyytenä ja epäilempä, että myös valehtelee päin näköä sulle.

Älä anele, äläkä kysele mitään Ole miehellesi kuin ilmaa ja katso, alkaako syyllisyys nousta. Todennäköisesti aikaa myöten ukkosi alkaa hätääntyä ja se olisikin ihan aiheellista.

Älä ole miehesi kynnysmatto.

no se voi olla, että pitää ehkä itsestään selvyytenä...
ollaan kuitenkin vastikäänsaanut selvitettyä paljonkin asioita, jotka mua on vaivanneet.
yksi suurimpana, mies tänään juuri haki antabuskuurin, jotta juominen jäisi. Ja tästä olen todella, todella iloinen ja yllättynyt. Mies nimittäin on monesti luvannut hakea kuurin, mutta lupaus asteelle on kuitenkin aina jäänyt. Mutta nyt se on totta :)

Anteeks, kun kysyn, mutta kun teillä selvästi on noin vaikeaa ja epävakaata, niin miksi hankit lisää pikkuväkeä tuollaiseen tilanteeseen?
Miksi panet oman jaksamisen uuteen kokeeseen?

Kysyin tietty heti lauseen kuultuani, että kai se oli vitsi. Mies sanoi ensin ihan totisella naamalla, että eipä oikeastaan, ja vasta hetken hiljaisuuden jälkeen alkoi naureskelemaan, että tottakai se oli vitsi.

Ihan normaalia että välillä pallottelee tuollaisia ajatuksia, vaikka sitten vitsin varjolla.. katsoi varmaan sinun reaktiota. Tarjosi myös hyvän paikan sulle avautua vähän leikkisästi jos sinulla olisi jotain mielessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Katoin sun profiilia:
Anteeks, kun kysyn, mutta kun teillä selvästi on noin vaikeaa ja epävakaata, niin miksi hankit lisää pikkuväkeä tuollaiseen tilanteeseen?
Miksi panet oman jaksamisen uuteen kokeeseen?

saa kysyä, tottakai, ja yritän vastata parhaani mukaan :)
no, vauvakuume ja järki ei tosiaan pysy samassa päässä. Ja vaikka välillä väsyttääkin lasten kanssa, on he silti mulle se tärkein voimavara elämässä. Vaikka toisinaan tää liitto tuntuukin enemmän kämppiksinä asumiselta kuin miehen ja naisen väliseltä rakkaussuhteelta, on mulla kuitenkin sen verran hyvä ja turvallinen elämä loppujenlopuksi, että uskallan vielä lisääntyä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Kysyin tietty heti lauseen kuultuani, että kai se oli vitsi. Mies sanoi ensin ihan totisella naamalla, että eipä oikeastaan, ja vasta hetken hiljaisuuden jälkeen alkoi naureskelemaan, että tottakai se oli vitsi.

Ihan normaalia että välillä pallottelee tuollaisia ajatuksia, vaikka sitten vitsin varjolla.. katsoi varmaan sinun reaktiota. Tarjosi myös hyvän paikan sulle avautua vähän leikkisästi jos sinulla olisi jotain mielessä.

Höpö höpö, ei alkoholisti tuollaseen kykene. Kuhan kännipäissään oli varomaton ja arvostelukyvytön. Toisekseen, selvästi kiusaa naistaan, vielä raskaana olevaa.

Surkea tapaus.

Ei kaikki ajattele myöskään niin kuin sä. Todellakin onneksi.

Alkuperäinen kirjoittaja tripodille:
Alkuperäinen kirjoittaja tripod:

Höpö höpö, ei alkoholisti tuollaseen kykene. Kuhan kännipäissään oli varomaton ja arvostelukyvytön. Toisekseen, selvästi kiusaa naistaan, vielä raskaana olevaa.

Surkea tapaus.

Ei kaikki ajattele myöskään niin kuin sä. Todellakin onneksi.

Sopivasti juopuneena voi olla helpompaa keskustella tunteista - siinä tilassa pääsevät pinnalle muutenkin. Sinulla ei taida juurikaan olla kokemusta miehenä olemisestä?

jospa mä tästä lähden yrittämään nukkumista...
vaikka ei nää vastaukset pahemmin oo helpottanut, ennemminkin pahentaneet asiaa..
mutta kiitokset silti vastauksista.

jospa mä tästä lähden yrittämään nukkumista...
vaikka ei nää vastaukset pahemmin oo helpottanut, ennemminkin pahentaneet asiaa..
mutta kiitokset silti vastauksista.

Hei Tsemppiä sulle tosi paljon. Muistathan, että raskaana olessa tunteet on pinnassa ja monesti ottaa asiat paljon "rankemmin" kuin muuten ottaisi. Eihän toi teidän tilanne vrmaan hyvä ole mutta varmasti saatte asiat onnistumaan. Koittakaa löytää aikaa keskustelulle! TSEMPPIÄ!

"jos ei olisi noin nättejä lapsia, lähtisin kävelemään".

Miettisin hieman tuota yllä olevaa.
Onko syytä epäillä,

onko minulla syytä kysyä?

Olen törmännyt tähän asiaan. Sorry, jos tämä on AIHEETON hirveä kysymys...