Mun elämää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mun avioliitto on todella surkea, mutta lasten takia en vielä ole lähtenyt. Nyt alkaa vaan tuntua, että lastenkin takia olis parempi lähteä. Olen ollut miehen kanssa 20 vuotta. Lapset on 12 ja 9.

Mies jäi vakiduunista työttömäksi 8 vuotta sitten ja sen jälkeen tehnyt pätkäduuneja siellä täällä. Mitään hän ei harrasta, paitsi nettitrollaamista. Eli hänellä tämä mamu-homma jossain vaiheessa naksahti (ollut toki aina lievästi rasisti) ja sen mukana tullut se sama perusjuttu, joka tuntuu tulevan kaikilla: naisviha, ruotsiviha, viherviha... oikeastaan viha melkein kaikkea kohtaan.

Toki hän mua kohtelee jokseenkin ok. Mutta tiedän, että päivät pitkät kirjoittelee eri foorumeilla tätä samaa liturgiaa mitä täälläkin moni. Ja puheessa tuo sama tulee kuin levyltä. Ihan kuin olisi joku saarnamies. Ainoa lohtu on se, ettei ole ulottanut Facebookkiin tuota vihaviestintää. Siellä on hiljainen ja suht. neutraali.

Oon yrittänyt puhua, mutta ei auta. Argumentit on sitä samaa, että "muttakun asia on näin" tai "Emmä muuta mielipidettä siksi, että jonkun mielestä niin ei saa sanoa, koska se on niin."

Jotenkin tuntuu, että nuo ajatukset kiertää vaan kehää ja syvemmälle mennään. Joskus tulee ihan karmivia mielipiteitä. Pari viikkoa sitten "puolihuumorilla" heitti kännissä, että joskus huumorilla haaveilee, että Suomessa vietäis mamut, suomenruotsalaiset, vihervassarit, seksuaaliset vähemmistöt jne. keskitysleirille NAtsi-Saksa-meiningillä ja sama kohtalokin. Vaikka oli muka huumoria, niin kaikesta huomasi että tykkäsi tuommoisia fantasioida...

Alunperin ihan kunnon mies ja jopa siedettävän suvaitsevainen (esim. yksi kaveri oli homo ja suhtautui siihen ihan neutraalisti.). Jotenkin työttömyys ja sitä seuranneet pätkäduunit ovat tehneet katkeraksi ja syyttää sitten kaikkia muita.

Eniten inhottaa, että lapsiin tuo katkeruus vaikuttaa myös. Kurjaa kun koulussa korostetaan suvaitsevaisuutta ja sitten kotona isä sanoo suunnilleen, että "niitä mamuoppilaita ei tänne sitten tarvitse raahata." Synttäreillä esim. tuli iso riita kun ei halunnut että 2 mamupoikaa tulee tänne. Lopulta ne tuli, mutta mun mies oli koko illan poissa. Ja mykkäkoulua viikko ton jälkeen.

Onhan tuo kurjaa, mutta toisaalta moni noista asioista on aika samaa mieltä. Ja se, että "niin ei saa sanoa", aiheuttaa katkeruutta. Tietenkään se ei auta kun homma menee noin pahaksi ja vaikuttaa liiaksi elämään.

Mut mua ei toi silti haittais, hienoo ettei ihan joka paikassa lauo noita totuuksia. Sitä ei vaan Suomessa saa tehdä, muuten on kyllä sanavapaus ja saa esim. persuista sanoa mitä lystää.

Eli tuu vähän miestäs vastaan ja yritä korostaa, että liiga negailu ei auta asioita. Eli että saa ajatella noin, mutta aina niitä ei vaan saa laukoa. Ja sitten tommoset väkivaltafantasiat tarttee pitää omana tietona. Monilla on kaiken maailman fantasioita, mutta niitä ei tartte muille kertoa.

Oikeesti... Miehes on oikeessa. Melkein kaikki tietää sen, mutta koska media on monikultturistista hapatusta ja vihervasemmistolaista mädätystä ajavien harvainvalta, tästä mielipiteestä on tehty pahin rikos.

Minun mielestäni pahempia rikoksia on mamujen raiskaukset, vihervasemmistolaisten ja RKP:n ajama kansan voimavarojen hukkaaminen (pakkoruotsi) ja seksuaalisen epänormaaliuden väittäminen normaaliksi.

Leirille joutaisivat. Olen varma, että jos tuo miehesikin mainitsema mädätyssakki pistettäis pois yhteiskunnasta, maa voisi paremmin. Mut se nyt on toiveajattelua. Mut kai ihmisellä siihen on oikeus. Kyllä mäkin saatan haaveilla isotissisestä blondista pylly pystyssä mun lattialla, mut tuskin toteutuu. Mut saahan sitä haaveilla... Ja kenties joskus toteutuukin, kuka tietää?

Saa ajatella noin ja sen saa myös sanoa ääneen. Ei tietysti ihan missä tahansa tilanteessa, kuten ei monia muitakaan asioita, mutta esim. nettipalstalla tai jollekin tutulle ihmiselle. Noiden asioiden ääneen sanominen voi keventää oloa ja saada ihmisen miettimään tarkemmin omaa ajatusmaailmaansa ja elämäänsä. Jos on esim. turhautunut tai pettynyt johonkin, voisiko asioiden eteen tehdä jotain?

"Vain elämää, ei sen enempää / On kaikki tää, koita ymmärtää"

"Ulos mutakuono ja joka lakupelle
Joita viidakossa on grillannut helle"

Toista saman artistin laulua saa laulaa ja toista ei... semmosta tää on.

Elikkä miehesi kanssa yhtäläisiä rasisteja on täälläkin pilvin pimein. Otan osaa, sinulla ei ole helppoa. Itse en pystyisi elämään tuollaisen toopen kanssa päivääkään. Yritä säilyttää lastesi mieli erilaisuutta kohtaan myönteisenä, ettei nuo sairaat mielipiteet periytyisi. Voimia sinulle!

Elikkä miehesi kanssa yhtäläisiä rasisteja on täälläkin pilvin pimein. Otan osaa, sinulla ei ole helppoa. Itse en pystyisi elämään tuollaisen toopen kanssa päivääkään. Yritä säilyttää lastesi mieli erilaisuutta kohtaan myönteisenä, ettei nuo sairaat mielipiteet periytyisi. Voimia sinulle!
Tavat periytyy, ei mielipiteet. Mielipiteitä on hyvin helppo manipuloida. Mut olet nyt ottanut miehesi ongelmaksi, vaikka sun kuuluu keskittyä lapsiin ja elämään päivä kerrallaan. Häntä sun on turha edes yrittää muuttaa miksikään. Lapset ovat syyttömiä teidän tilanteeseen!
Tässä on toinen elokuva, jonka voisitte katsoa yhdessä.(y)

Sehän tässä on, että ei hän ole aina ollut tuollainen. Ja tietyillä tavoilla on yhä hyvä isä. Toki pahempaan suuntaan on vaan menty viimeiset vuodet. En tiiä, en olis ikinä uskonut, että tää tämmöseksi menee.

Miettii sitä, että kun tapasimme oli hiukkasen viinaanmenevä naistenmies, tupakoi ja eli aavistuksen boheemia elämää. Ajattelin, että joku noista asioista nousee ongelmaksi.

Nykyään ei pahemmin juo, polttaminen jäänyt kauan sitten jne... mutta ajatukset muuttuneet jyrkiksi.

Emmä itekkään ole mikään "kaikki tänne vaan"-ihminen, mutta rasismi on silti mielestäni sietämätöntä.

Hieno mies. Realisti ja toivottavasti itekkin tajuisit tän. Siin oot silti oikeessa, että tommosia ei vaan voi enää laukoa. Eli se on kyllä ok sanoo, että "valkoinen heteromies on tuhonnu maapallon" mutta ei oo oikein sanoa, että "mutakuonot raiskaa naisia."

Toinen on sitäpaitti totta ja toinen ei.

Karmeeta. Siis sekä se, että tommosia tapauksia on ja se, että täällä on samanmielisiä todella paljon. Vai onko heitä todella paljon ylipäätään. Vai onko se se sama vihan kyllästämä joukkio, joka mellastaa kaikkialla ympäri internettiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija. .. äidin ost: 31993615:
Karmeeta. Siis sekä se, että tommosia tapauksia on ja se, että täällä on samanmielisiä todella paljon. Vai onko heitä todella paljon ylipäätään. Vai onko se se sama vihan kyllästämä joukkio, joka mellastaa kaikkialla ympäri internettiä.
Mihin tulokseen päädyit?

Yhteistyössä