Meiän elämää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Niin,onhan se näinkin.Meillä mies tietää autoista sen verran että meillä mun halppis auto aina toiminut kunnolla,ja korjaa sit jos jokin vika tuleepi.
Uudemmat tosissaan maksaa aikasta paljon:(

Kyllä tuo meinkin isäntä osaa autoja korjata... työkseenkin sitä tekee ;) , mutta kun ei sit oikeen enää jaksais iltoja pitkia rassata omalla pihalla jotain iänvanhaa romua... :ashamed:
Ja siks se on ollut niin vaikeaa, ja on yhä, se kakkosauton valinta... kun ei sais olla niin ja niin vanha, eikä se ja se merkki, kun niissä on niitä ja niitä tyyppivikoja jne... ja sit ne kelvolliset on niin hinnoissaan, että ei ihan kakkosautoksi kuitenkaan kehtaa näillä mun vähäisillä ajoilla sellaista ostaa pihaan seisomaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Niin,onhan se näinkin.Meillä mies tietää autoista sen verran että meillä mun halppis auto aina toiminut kunnolla,ja korjaa sit jos jokin vika tuleepi.
Uudemmat tosissaan maksaa aikasta paljon:(

Kyllä tuo meinkin isäntä osaa autoja korjata... työkseenkin sitä tekee ;) , mutta kun ei sit oikeen enää jaksais iltoja pitkia rassata omalla pihalla jotain iänvanhaa romua... :ashamed:
Ja siks se on ollut niin vaikeaa, ja on yhä, se kakkosauton valinta... kun ei sais olla niin ja niin vanha, eikä se ja se merkki, kun niissä on niitä ja niitä tyyppivikoja jne... ja sit ne kelvolliset on niin hinnoissaan, että ei ihan kakkosautoksi kuitenkaan kehtaa näillä mun vähäisillä ajoilla sellaista ostaa pihaan seisomaan.

miehesi saattaisi innostua jos ostaisitte hälle uuden auton ja sit sulle jäis se mitä mies nyt ajaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Miksi et osta autoa?

Bua-hah-haa... :laugh: , Anteeks... mie autokaupassa... No way!
*enhän mie rohkene edes koeajolle, ennenkun mie saan tunnin perehdytyksen ajo-ominaisuuksiin :ashamed: *
Ja sit hän se riemu repeäis, kun mie toisin kotipihaan auton josta mie en mitään ymmärrä.
Mie en siis ymmärrä autoista yhtään mitään... muuta kun että niillä pääsee rattia ja kaasua käyttämällä paikasta A paikkaan B... kunhan välillä muistaa tankata ;)

No eihän niistä autoista, rakas Aurinkokunta, tarvii mitään muuta ymmärtääkään! Tai siis noilla tiedoilla minä ainakin olen pärjännyt ja autoa sentään n. 20 vuotta ajanut.

Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Miksi et osta autoa?

Bua-hah-haa... :laugh: , Anteeks... mie autokaupassa... No way!
*enhän mie rohkene edes koeajolle, ennenkun mie saan tunnin perehdytyksen ajo-ominaisuuksiin :ashamed: *
Ja sit hän se riemu repeäis, kun mie toisin kotipihaan auton josta mie en mitään ymmärrä.
Mie en siis ymmärrä autoista yhtään mitään... muuta kun että niillä pääsee rattia ja kaasua käyttämällä paikasta A paikkaan B... kunhan välillä muistaa tankata ;)

Eli käyttääkö miehesi valtaa? Ei vaan oikeasti. Omalle kohdalleni ajateltuna mieheni ei tuollaista vallan käyttöä kyllä harrastaisi. Eihän hän voisi tietää, kuinka stressaavaa tuo tuollainen on, jos hän ei ole itse sitä muutamaan kertaan kokenut. Mutta tosiaan, se on teidän elämää, ei meidän ;) =)

Ota naapuri avuksesi ja menkää autokaupoille. Et tarvitse siihen miestä. Ja yksityisiltä saa edullisemmin, kuin liikkeestä, joten ei muuta kuin Keltaisen Pörssin ostoon (ja onhan niitä ilmaisautolehtiäkin, joita saa kaupoista).

Sori, mutta vaikutat vähän turhan...hmm, vaatimattomalta ja kiltiltä...olen jotenkin luullut että yhdeksän lapsen äidit täytyvät olla jämäköitä ja sellaisia, että tietävät mitä haluavat, mutta sinä et vissiin sitten tiedä...jotenkin iski sääli, ei millään pahalla! Et autollakaan sitten vissiin uskalla ajaa, koska et sitä ole jo hankkinut itsellesi? Hmm...

Alkuperäinen kirjoittaja Ellida:
Olet ihan liian kiltti, nyt vaan kovistelemaan miestäsi!

Tämä vaikutelma minullekin jäi. Toisaalta taas, itse en käsitä, että miksi siihen auton ostoon edes miestä tarvitsee. Jos hän ei kerran suostu sitä hommaamaan, niin jumankauta, saahan sen muutakin kautta, jos sitä oikeasti tarvitsee!

En edes miettisi, hankinko auton vain en! Ja jos en itse sitä osaisi/voisi hankkia, niin VAATISIN sen auton mieheltäni ja piste. Lapset ovat yhteisiä ja heidän hoidot kaikkinensa myös molempien vastuulla!

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Sori, mutta vaikutat vähän turhan...hmm, vaatimattomalta ja kiltiltä...olen jotenkin luullut että yhdeksän lapsen äidit täytyvät olla jämäköitä ja sellaisia, että tietävät mitä haluavat, mutta sinä et vissiin sitten tiedä...jotenkin iski sääli, ei millään pahalla! Et autollakaan sitten vissiin uskalla ajaa, koska et sitä ole jo hankkinut itsellesi? Hmm...

Kyllähän mie autolla sentään ajan... vaikken itse sellaista ostakkaan.
Vai meinasitko sie kenties, että mie laitan lapset ajamaan sen miehen töihin?
Mie en vaan sit jaksa mitään riitoja, jos mie ostan auton ja sitä pitääkin korjata heti.
Sit se mies sanoo: "Mitäs mie sanoin..." ja sit mulla menee hermot kun mie en osaa sitä itse korjata... ja korjuuttaminen se se vasta maksaakin, sen mie tiiän jo ennestään :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:

Kyllähän mie autolla sentään ajan... vaikken itse sellaista ostakkaan.
Vai meinasitko sie kenties, että mie laitan lapset ajamaan sen miehen töihin?
Mie en vaan sit jaksa mitään riitoja, jos mie ostan auton ja sitä pitääkin korjata heti.
Sit se mies sanoo: "Mitäs mie sanoin..." ja sit mulla menee hermot kun mie en osaa sitä itse korjata... ja korjuuttaminen se se vasta maksaakin, sen mie tiiän jo ennestään :ashamed:

Ahh, oletteko ihan hirmu köyhiä sitten kenties? Kyllä nyt yhden auton aina saa korjattua tai vaikka korjautettua! Eikä sitä aina kannatte ajatella sitä pahinta, että entäs sit kun se hajoo jne. No ainahan kaikki voi hajota ja talokin voi palaa ja mekihän voidaan kuolla jne jne!

Ymmärrän kyllä ettei ole kiva mennä toisen seläntakana tekemään isompia ostoksia,kyllä näistä pitäisi yhdessä sopia.
Varsinkin kun niistä yleensä myös yhdessä maksetaan:)
Yritä nyt vielä jutella miehesi kanssa.
tai laita hänet iltaisin kauppaan,kun kerran hänellä autokin on;)

Koitappa seuraavalla kerralla vaan sanoa miehelle että "minä tarvitsen auton ensiviikolla tiistaina, torstaina ja perjantaina. Hoida itsesi töihin miten parhaaksi näet. pusi pusi"

"Höh, mutta kun sie oot ihan parhaimmillas silloin kun sie saat ressata ja järjestää... ei sinusta oo vaan istuksimaan..."

Saisit varmasti siitä kakkosautostakin ihan tarpeeksi ressiä ja järjestämistä, että kyllä saisit parhaimmillasi olla sittenkin. Kun ette vaan osta liian uutta ja hyvää kakkosautoa! :D

Eikö teillä isäntä voisi ottaa vapaaksi niitä paria päivää jolloin pitää lääkärissä käydä? Uskoisin että pomo ymmärtää jos sanoo että lapsi pitää viedä lääkäriin. (Meidän ukon pomot ainakin) Tai jos edes voisi myöhemmin mennä töihin/lähteä aikaisemmin niinä päivinä? Voi äkkiä tulla halvemmaksi kuin taksi tai lähemmäs 250kilsan bensat...

Siis ei miun ollut nyt tarkoitus "mustamaalata" tuota miestä... jos joku niin on ymmärtänyt.
Mie ihan mielelläni asun täällä, missä asutaan... kunhan vaan purputin taas joutenpäiten tuota autottomuutta, kun ajoittain se on ongelma... Mutta sit kun ei oo neuvolaa tai lääkäriä, niin ei meilläkään oo mitään hätää.

No ei se välttämättä juu oo herkkua lähteä aamulla kukonpierun aikaan ajamaan 80km viemään mies töihin, palata kotiin 80km, ajaa sit lääkäriin 40km, takas kotiin taas se 40km... ja sit taas 80km hakemaan mies, ja taas samantien 80k kotiin... mutta kunhan tuosta ei jokapäiväistä... tai edes jokaviikkoista tapaa tule, niin meneehän tuo toisinaan noinkin.
Saapahan sitä "laatu-aikaa juttelulle" miehen kanssa, kun joudutaan istumaan autossa ;) :D

No en suostuis ajamaan 80km edestakas ja sit 40km lekuriin ja viel hakemaan miestä. Argh! Ja kun on 9 lasta niin sullahan saattaa tulla 3 kertaa viikossakin lääkäreitä yms. No, jos alistut tohon niin ei voi, kun ihmetellä.

Kyl istuttas miehen kans alas ja keskusteltais pitkään, jos olis sama tilanne. Mutta mun miehellä on 5km töihin, joten kun tarviin autoa, hän joko fillaroi tai sit mä aamulla vien.

;)

Uskomatonta!! Näköjään kaikkeen sopeutuu, itselleni tuntuu hankalalta mennä julkisilla 3 kilsan matka neuvolaan kahden lapsen kanssa ;) en kyl suostuis noin ison perheen kanssa miettimään kulkemista! tai sit varaa taksi etukäteen...

Alkuperäinen kirjoittaja Smartass:
Eikö teillä isäntä voisi ottaa vapaaksi niitä paria päivää jolloin pitää lääkärissä käydä? Uskoisin että pomo ymmärtää jos sanoo että lapsi pitää viedä lääkäriin. (Meidän ukon pomot ainakin) Tai jos edes voisi myöhemmin mennä töihin/lähteä aikaisemmin niinä päivinä? Voi äkkiä tulla halvemmaksi kuin taksi tai lähemmäs 250kilsan bensat...

samaa mieltä!ehdotapa aurinkokunta miehellesi tätä.

Meillä on vaan kaksi lasta ja asutaan maalla. Kaupunkiin on 8km ja mulla on oma auto. Ihan siltä varalta, jos jotain sattuu, että on pakko päästä äkkiä lähtemään. Aika turhanpäitenhän tuo tuossa seisoo pihalla, mut sillon kun sitä tarttee niin on se kyllä hyvä olla olemassa.

Luulis et mies enemmin kustantais sulle oman auton ku makselis taksimaksuja! ja varsinkaan ku välimatkat on noin pitkiä.. ei tuu halvaks!

Itseasias ihmettelen ja enkä oo ainoo et kuinka teil ei alunperinkää ole kahta autoa varsinkin ku sullakin on kortti ja selkee tarve päästä hoitamaan asioita ja kun ei julkisetkaan kulje ja ku niitä lapsiakin on enemmän kuin se kaksi.

Yhteistyössä