Ostaisitko yli 100 000 ajetun auton?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kunhan on ensimmäinen suuri huolto suoritettu ja muuten hyvässä kunnossa. Alle 100tkm ajetut ovat yleensä liian kalliita verrattuna laatuun. Ja ennemmin ostan hyvän käytetyn laatuauton kuin uuden pienen halpisauton. Parhaita ovat autot joilla on ajettu 120 - 260tkm.
Mitä autolle pitäisi olla tehty, että olisi tuo "suuri huolto" kyseessä? Ihan käsi olen autojen kanssa, kuten huomaa...
Entäs tietääkö joku millä merkeillä olisi halvimmat varaosat ja vakuutukset? Millä taas kalleimmat?
 
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelijä:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Volvo voisi olla hyvinkin sellainen minkä ostaisin,opelia en ostaisi vaikka sillä ei olis hevon kakkaakaan ajettu.
Miksi ei Opelia?
Sen verran tutuilla kokemusta opelin kestävyydestä verrattuna esim volvoon,joten jätän sen auton muita varten =)

Musta Opel on paras auto, mulla on ollu 2 opelia ja ekasta opelista oli luovuttava pitkin hampain, kaksosten syntymän vuoksi, me ei oltais mahduttu mitenkään siihen autoon.
Seuraava auto mulla oli toyota, en tykänny yhtään, jatkuvasti kaikkea vikaa, sit ostin taas opelin, sillä tuli ajettua reilu 400tkm, se auto oli mulla 4v ja sinä aikana ei mitään vikaa, joka kerta meni katsastuksesta läpi helposti. Nyt mulla on nissan ja sen osti ukko, en tykkää yhtään, siis tähän autoon on menny tosi paljon jo rahaa korjauksiin sun muihin pikkujuttuihin ja auto on ollu vajaa 6kk mulla.

 
hehkumo
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kunhan on ensimmäinen suuri huolto suoritettu ja muuten hyvässä kunnossa. Alle 100tkm ajetut ovat yleensä liian kalliita verrattuna laatuun. Ja ennemmin ostan hyvän käytetyn laatuauton kuin uuden pienen halpisauton. Parhaita ovat autot joilla on ajettu 120 - 260tkm.
Mitä autolle pitäisi olla tehty, että olisi tuo "suuri huolto" kyseessä? Ihan käsi olen autojen kanssa, kuten huomaa...
Entäs tietääkö joku millä merkeillä olisi halvimmat varaosat ja vakuutukset? Millä taas kalleimmat?

Se kaikki niin riippuu...

Olisi aika iso urakka lähteä kirjoittamaan ja selittämään, koska se tarkasteltava auto pitäisi olla siinä läsnä myös, ja sen tiedot ja kaikki. Siitä sitä lähdettäisin spekuloimaan...

Mutta olet juurikin oikeillä jäljilla, kun humioit myös varaosien hinnat. Olennainen asia vain on, että joko itse pystyy tekemään jotain tekniikan kanssa, tai sitten on joku sopiva luottokorjaamo. Ikääntyneen kaluston kanssa on aina osattava, ja joskus viisaasti vähän ennakoidenkin tehdä, ja kanattaakin, jos kerran samaa autoa aikoo pidempään (ja myös luotettavana) pitää.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja hehkumo:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kunhan on ensimmäinen suuri huolto suoritettu ja muuten hyvässä kunnossa. Alle 100tkm ajetut ovat yleensä liian kalliita verrattuna laatuun. Ja ennemmin ostan hyvän käytetyn laatuauton kuin uuden pienen halpisauton. Parhaita ovat autot joilla on ajettu 120 - 260tkm.
Mitä autolle pitäisi olla tehty, että olisi tuo "suuri huolto" kyseessä? Ihan käsi olen autojen kanssa, kuten huomaa...
Entäs tietääkö joku millä merkeillä olisi halvimmat varaosat ja vakuutukset? Millä taas kalleimmat?

Se kaikki niin riippuu...

Olisi aika iso urakka lähteä kirjoittamaan ja selittämään, koska se tarkasteltava auto pitäisi olla siinä läsnä myös, ja sen tiedot ja kaikki. Siitä sitä lähdettäisin spekuloimaan...

Mutta olet juurikin oikeillä jäljilla, kun humioit myös varaosien hinnat. Olennainen asia vain on, että joko itse pystyy tekemään jotain tekniikan kanssa, tai sitten on joku sopiva luottokorjaamo. Ikääntyneen kaluston kanssa on aina osattava, ja joskus viisaasti vähän ennakoidenkin tehdä, ja kanattaakin, jos kerran samaa autoa aikoo pidempään (ja myös luotettavana) pitää.
No, meillä ei kyllä osaa kumpikaan tehdä mitään... Ei olla autoa vielä tähän mennessä tarvittu, vaikka ollaankin jo yli 30-vuotiaita. Nyt vaan alkaa perhe olla jo iso. Jos jompikumpi opettelisi jotakin tekemään, se olisin varmaankin minä, koska minä kasaan huonekalutkin meillä :D Omasta tahdostani ihan kyllä. Mutta jos nyt ajatellaan, että meidän auto tulee olemaan ihan turvallisuussyistäkin joka tapauksessa noin 2000-luvun puolelta, niin eipä niille mitään pysty itse tekemäänkään...
 

Yhteistyössä