Osaattekos neuvoa...Pankkiasiaa...tilisiirrosta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vili43
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vili43

Aktiivinen jäsen
15.08.2005
10 063
1
36
Kun ihminen on maksanut tililleni huutiskaupoista tietyn summan ja laittanut yhden numeron väärin.
Hänen tililtään summa on lähtenyt, minun tililläni se ei näy.
Missä kummassa tuo summa siis kupeksii ja voiko sitä kysyä pankista?
Joutuuko se, kenen tilille se summa on vahingossa mennyt, maksamaan sen takaisin?

Ei suuri summa, mut kumminkin...Outoa...Multa ei yleensä edes summa lähde tililtä, jos saajan tilinumerossa on yksikin numero väärin, kun näpytelläänhän siihen maksuun kuitenkin aina saajan nimi... :/

Eikös maksut ohjaudu ensisijaisesti tilinron perusteella, eli vaikka nimeksi kirjoittaisi Joulupukki, niin rahat siirtyvät sille tilille, jonka numero maksussa on. Tämä on vain jostain saatua mutu-tietoa, ei siis kannata ihan täysin luottaa tähän.

Alkuperäinen kirjoittaja AnQ:
Jos on mennyt väärälle tilille, miun mielestä mikään ei velvoita kyseistä henkilöä sitä takaisin maksamaan. Vannomaan en kyllä mene.
näinhän se menee. ite maksoin yhden maksun väärälle tilille ja ihmettelin, kun vastaanottaja ei rahaa saanut. pankki sanoi ,että jos raha jonkun tuntemattoman tilillä, niin riippuu siitä kenen tilillä. jos yksityisen niin tilitoimisto selvittää asian, mut jos yksityisen niin se on sitten tuurilla jos maksaa summan takaisin. mitään lakia yksiyisellä ei ole maksaa summaa takaisin , jos ite on mokan tehny. itellä kävi niin, että sain summan takaisin, kun tili johon raha oli mennyt oli firman ja niillä oli tilitoimisto. ja tämän tiedon olen saanut pankista

O.K

Kerran kävi tosiaan niin, että ostaja oli maksanut firman tilille minun tilini sijasta ja sieltä otettiin yhteyttä ja maksettiin summa takaisin.
Mutta jos on yksityisen tilille mennyt, lienee siis turha toivo...Harmittaaa ostajan puolesta... :|

Alkuperäinen kirjoittaja niina:
Alkuperäinen kirjoittaja AnQ:
Jos on mennyt väärälle tilille, miun mielestä mikään ei velvoita kyseistä henkilöä sitä takaisin maksamaan. Vannomaan en kyllä mene.
näinhän se menee. ite maksoin yhden maksun väärälle tilille ja ihmettelin, kun vastaanottaja ei rahaa saanut. pankki sanoi ,että jos raha jonkun tuntemattoman tilillä, niin riippuu siitä kenen tilillä. jos yksityisen niin tilitoimisto selvittää asian, mut jos yksityisen niin se on sitten tuurilla jos maksaa summan takaisin. mitään lakia yksiyisellä ei ole maksaa summaa takaisin , jos ite on mokan tehny. itellä kävi niin, että sain summan takaisin, kun tili johon raha oli mennyt oli firman ja niillä oli tilitoimisto. ja tämän tiedon olen saanut pankista
rahat ohjautuvat tilinumeron perusteella. kannattaa olla tarkkana

Yhteistyössä