orgasmeja!!!!

• Viestiketjun aloittaja turhautunut
  • Ensimmäinen viesti
?
Oisko sulla ollu jotain negatiivisia kokemuksia seksiin liittyen? Mun vaimo on raiskattu ja se joutu käymään hoidossa kauan, että pysty rentoutuun seksissä enään. Nykyään ei oo ongelmia:)

toinen Jenni
Todennäköisesti miesystäväsi ei ole sinulle oikea kumppani seksin suhteen. Olin itse yli 10 v saman miehen kanssa ja vasta ihan suhteen lopussa hän oppi tekemään orkun mulle kielellään tai sitten yhdynnässä sain orkun, jos käytin samalla vibraattoria.

En saa orgasmia käsillä hieromalla millään. JOskus olen päässyt lähelle, mutta käsi väsyy siinä ja sitten kun huilaan, en saavuta enää samaa ""melkein laukeamistilaa"".

Kerroit, että saat orkut helposti itse. Minusta voisit yrittää matkia sitä tilannetta yhdynnässä. Opettele rentoutumista ja sopivan mielentilan löytämistä.

Jos miehesi esileikkivaihe ei kiihota tarpeeksi (tai kestää liian vähän aikaa) tai itse yhdyntä on liian nopeasti ohi tai yhdyntä kohdistuu vähän väärässä kulmassa, ei ole tosiaankaan ihme, ettet saa laukeamista.

Yhdynnässä on eroa, missä kulmassa vehje osuu naisen emättimeen. Naisen g-piste on etuseinämässä, joten vehkeen olisi hyvä osua siihen hieman vinottain. Ns. lähitaisteluasento eli lähekkäin oleva nylkyttävä asento on yleensä erittäin hyvä ja stimuloi klitorista samalla.

Mulla on 20 vuotta seksielämää takana eikä koskaan orkkua yhdynnässä:(

tuttua...
Juuh... ei orkkua täälläkään! Yksikseni kyllä saan suht helposti, mutta en miehen kanssa. Taitaa olla aika harvinaista että nainen saa yhdynnässä ilman klitoriksen käsittelyä?? (harvat miehet varmaan sitä tietävät!) Minua vaivaa kauheasti se, että tiedän että miehelläni on ""paha mieli"" siitä etten koskaan saa... on varmaan jo 3 vuoden aikana tottunut siihen, alussa siitä puhuttiinkin jonkin verran, nykyään ei. Tuskin mies enää edes odottaa että laukeaisin, eikä paljon yritäkään sitä, kun en kerran vaadi tai pyydä mitään. Kyllä hän sen tietää että rakastan yli kaiken seksiä hänen kanssaan :)! Mutta olisi se ihanaa ""antaa hänelle"" se ""palkkio"" ihanasta rakastelusta!

Varmasti saisin orkun jos hieroisin itseäni samalla kun rakastelemme, tai vaikka hänen nähtensä, mutta en minä pysty!!? En tiedä miksi se tuntuu niin vaikealta kosketella siinä itseään? Mies on joskus vihjaissut että hänestä se olisi kiihottavaa, mutta olisikohan se Oikeasti sitten hänen mielestään kiihottavaa?! Mitä jos hänestä tuntuisi vain ettei hän riitä ja minun itse pitää hoidella itseni...!? Ja tuntuu niin hassulta, että nyt vasta tekisin sen enkä jo silloin 3 vuotta sitten! Olisi se niin hienoa... Varmasti miehen mielestä olisi mahtavaa jos saisin orgasmin, minunkin mielestäni on aivan ihanaa kun mies tulee. Pitäisikö vain uskaltaa ""rohkeasti"" aloittaa se itsensä avittaminen? Sitten se olisi tehty ja sillä selvä... Luulisi että mies tykkää tuollaisesta, vai mitenköhän on?

nimetön
Ni eihän siinä nyt pitäsi olla mitään ihmeellistä jos ""vasta 3 vuoden"" päästä aloittaisit itsesi koskettelun yhdynnässä, jos ja kun nyt kerran vasta olen ymmärtänyt että se voisi auttaa orgasmin saamisessa. Onhan se ihan positiivinen asia että seksielämä muuttuu parempaan suuntaan. Ja miten mies voisi vastustella sitä että ""avitat itseäsi"". Yhtä paljonhan sinä sitä seksiä harrastat oman tyydytyksen saamiseksi kuin kumppanisi tyydyttämiseksi. Ja jos 3 vuotta sängyssä on toisen kanssa ollut niin itsensä koskettelun kyllä uskoisi voivan olla ihan luonnollista eikä mitenkään hävettävää. Kyllä miehesi fiksuna miehenä tajuaa että se ei ole hänen puutteistaan kiinni jos et saa ilman tätä apukeinoa (sitäpaitsi, voihan HÄN myös hieroa klitoristasi samalla kun..jos hänen on saatava olla se joka tekee sinulle sen orgasmin) Ja jos kerta on niin hyvin että mies vielä sanoo että kiihottuisi siitä että koskettelet itseäsi niin usko häntä ja GO FOR IT!

Jotenkin koko kirjoituksesi viestii sitä että haluat seksissä tyydyttää pelkästään miestäsi. ""Olisi se ihanaa ""antaa hänelle"" se ""palkkio"" ihanasta rakastelusta! "" ITSELLESI sinä sen orkun annat palkkioksi yhtä paljon kuin hänelle. Sama homma tuon itsetyydytyksen kanssa rakastelun aikana. Tottakai toisen ajatukset huomioon ottaen niin on kuitenkin tärkeintä että teet sitä jos haluat ja se tuo itsellesi tyydytystä.

myös vaikeuksia
Minulla on myös ollut vaikeuksia saada orgasmia viime aikoina. Tämän vuoden mittaisen suhteen alussa sain aika usein, mutta nyt on melko suuren työn takana. Olen huomannut, että stressin aikana en saa juuri koskaan. Nytkin on aika epävarma tilanne elämässä ja heti se vaikuttaa tuohon orgasmin saamiseen.

Yhdynnässä en ole saanut kuin pari kertaa, niinä kertoina olin päällä ja sain itse säädellä klitoriksen kosketusta miestä vasten. Yhdyntä tuntuu jumalaiselta ja ilman klitoriskosketusta tuntuu välillä kuin olisin lähellä orgasmia. On hirveän tarkkaa, miten klitorista koskettaa, ettei se häiritse yhdynnän tuntumaa. Olen huono keskittymään kahteen asiaan yhtä aikaa. :D

Aikaisemmin sain orgasmin helposti suuseksissä, mutta nyt sekin on vaikeaa. Mies jaksaisi kyllä ""lipsutella"" ja sanookin minua joskus liian malttamattomaksi, mutta minulla on aina hirveä kiire saada hänet sisääni, koska se on niin taivaallista. Viimeksi sain orgasmin, kun mies hyväili käsin, ilman yhdyntää. Siihenkin meni kauan aikaa, mutta oli hieno kuitenkin tuntea, kun se alkoi lähestyä ja lopulta tuli voimakkaana.

Myös meillä mies alkoi ehdotella, että tyydyttäisin itseäni hänen nähtensä. Ihan näytöstä en ole suostunut hänelle pitämään, mutta toisinaan hän siirtää käteni yhdynnän aikana hyväilemään itseäni ja tykkää pysähtyä katselemaan sitä. Yhdynnässä kosketus vaan tuntuu usein liian voimakkaalta, kun paikat on niin herkkänä, joten ehkä siksi joku sauva voisi olla ihan hyvä, kun sitä ei tarvitsisi paljoa liikutella.

Yksin ollessani minäkin saan orgasmin aina, eli kyse on kai jonkinlaisista suorituspaineista, kun orgasmi miehen kanssa on vaikeaa. Odotan orgasmia itseltäni ja tiedän, että mieskin haluaisi minun saavan sen, ja se tekee minut jotenkin epävarmaksi.

Orgasmistressi.
Myös vaikeuksia kirjoitit ""Nytkin on epävarma tilanne elämässä ja podet stressiä, etkä saa orgasmia"".

Ilmeisetikin tätä tilannetta voisi kutsua ""naisen erektiohäiriöksi"", jota voi verrata miehen erktiohäiriöön. Sekä miehen, että naisen erektiossa vaikuttaa samat tekijät -stressi- huoli- murheet- ahdistuneisuus- epävarmuus jne, eli toisinsanoen elämäntilanne ja fiilis.

Myös hormoneilla niin testosteroni, kuin oksitosiinihormonillakin on merkittävä vaikutus, genitaalialueen verenkiertoon ja sitäkautta erektioon, kostumiseen ja orgasmii.

Luin jokunen vuosi sitten artikkelin, jossa kerrottiin yhdysvalloissa kehitestystä naisille takoitetusta orgasmivoiteesta muistaakseni nimeltään Creme Vitara?
Hieromalla kyseistä voidetta naisen genitaalialueelle nainen saisi multiorgasmeja.

Artikkelissa todettiin lisäksi MUTTA, voiteesta ei ole mitään apua mikäli naisen verestä puuttuu oksitosiini nimnen aivolisäkehormoni, joka aikaansaa naisella nänni- ja klitoriserektion, emättimen kostumisen, sekä on edellytyksenä orgasmin saamiselle.

Oksitossinihormoni poistuu naisen verestä, mikäli nainen on äkäinen, vihainen, tai huonolla tuulella, sillä adrenaliini hormoni syrjäyttää oksitosiinihormonin naisen verestä, eikä nainen kiihoitu, eikä syty vaikka mies yrittäisi mitä tahansa. Tähän voisi varmastikin lisätä myös stressin, huolet, murheet jne, koska ne vaikuttavat mieleen ja mielialaan.

Joku kirjoitti myös, että hänellä on pieni klitoris, joks ei pääse stimuloitumaan yhdynnässä, ja että se on hupun peitossa.

Tästä luin myös erään artikkelin, jossa naisen klitorishuppua verrattiin miehen terskaa peittävään esinahkaan. Eli artikkelissa todettiin että klitorishuppu (esinahka) saattaa peittää (vangita) klitoriksen, eikä se pääse vaputumaan ja stimuloitumaan yhdynnässä.

Tämä ongelma on korjattavissa ns. intiimikirurgialla, jossa tehdään pieni viilto klitorishuppuun, jolloinka klitoris vapautuu (ahdingosta) ja pääsee stimuloitumaan yhdynnässä.
Googlen haulla -intiimikirurgia- löytyy jotain tietoa aukeavilla sivuilla. Muistaakseni Marian sairaala suorittaa näitä kirurgisia toimenpiteitä, sekä myö muuta intiimikirurgiaan liittyviä operaatioita. Roikkuvat siemmät häppärit jne.

Toisinsanoen ongelmat niin miehen, kuin naisenkin erektiossa ovat samantyyppiset, eli hormonaalinen ja verenkierrollinen. Naisten kohdalla tämä ilmiö johtuu kuten miehilläkin stressitekijöistä, jotka ovat alkaneet vaivaamaan myös naisia työuran ja opiskelustressin myötä.

täti-monika
Moi. Kuulun tähän samaan ryhmään, kuten moni muukin. Pääsen kyllä yhdynnässä melkein huippuun asti, mut sitten jostain kumman syystä ""kutina"" katoaa ja kappas, ilman jäätiin. Itsetyydytyksessä onnistuu kyllä aina. Olisko jollain neuvoa, miten saisi tämän ""kipinän"" ylläpidettyä loppuun asti, se kun tuntuu olevan välillä niin pienestä kii. Ja nimenomaan haluaisin puhtaasti vai yhdynnällä kokea sen, enkä itse/miehen sormeilevan samalla.

tuttua on
mulla aivan sama ongelma! Kipinä hiipuu, ja sit kyllästyttää. Mut se on tullu vasta parin kympin jälkeen, oon nyt reilu 30 ja alkaa ärsyttämään! Pitäs varmaan käydä jossain terapiassa. Nuorena orkku tuli aina ja helposti sekstaillessa. En kai uskalla enään rentoutua ja päästää itseäni tuntemaan orgasmia. Ehkä alitajuisesti luulen, että se on jotenkin niin itsekäs asia, olla keskittyneenä vain omaan tyydytykseen. Tuntuu, että miehen tyydyttäminen on mun tehtäväni. Aika patrialkaalinen lähtökohta..mutta niin kai se helposti vielä nykyaikanakin on. Mun poikaystävät on tuntunu aina jotenkin kauheita paineita asettavilta, että mun ois pakko olla niin ja niin hyvä ja saada vielä multiorgasmejakin. Miksiköhän mä annan itseni ottaa noita paineita? Ja sit mä paineen alla en voi rentoutua. Itse yksin saan myös aina ja tosi helpolla ja mahtavia orkkuja. Ollapa mies, jolla putkiaivot, jotka ei vaikuta fyysisiin toimintoihin;)

Putkiaivo!
Kyllä se saattaa putkiaivollakin fiilis ja veitikka lopahtaa kesken homman. Jos kesken homman tulee mielnn joku työasia, laskun maksaminen, lainan lyhennys, tai muija on kiukkuillut, tms, niin jyystämiseksihän se homma menee.

Ei ole kivaa yrittää ""käsi poskella jyystää"" ja yrittää saada ""mälliä"" lentämään, jotta muija ei taas alkasi miettimään ja kuvittelemaan, että hän teki jotain väärin, tai, että hän on alkanut tympimään miestä. Naisella menee itsetunto ja nainen joutuu itsesäälin, luulojen, harhojen ja olettamuksien kierteseen ja saattaa kuvitella, että ukolla on toinen nainen.

Jaa mikäpä neuvoksi? Oliskohan hyvä ensin virittäytyä tunnelmaan kynttilöiden. illallisen, hyvän ja rentouttavan musiikin parissa?

Organisointi!
Jospa kysymyksessä on vain kyvyttömyys organisoida. Oikea fiilis, oikea asenne, rauhoittuminen, ei liian suuria odotuksia, paineita, toiveita, haaveita, mielikuvia, fantasioita ja unelmia. Nämä elementit kun on kunnossa, niin sitäkautta mielikin oon kunnossa ja sitten tekeekin mieli.

Länsimaisessa kultturissa syntyy yleensä pettymyksiä, kun ei saavuta odotusarvoja. Itämaisissa kulttureissa taasen muutetaan odotusarvoja vastaamaan todellisuutta, näin ei myöskään synny pettymyksiä.

Kuinka muuten voit haikailla jonkun orgasmin perään, jos et ole sitä koskaan saanut ja kokenut. -Olet vain lukenut juttuja ja näitä palstoja ja varmastikin myös naistelehtiä, joissa kerrotaan taivaallisista orkuista.Kuvittelet, että kaikki muut paitsi sinä saavat orkkuja. Eipä se siltä vaikuta muista kirjoituksista päätellen.

Nämä orgasmihaaveittesi toteutumatta jäämiset masentaa sinua, tunnet olosi puutteelliseski ja oudoksi.
Eiköhän siinä ole jo ihan tarpeeksi syitä ettet kykene saamaan orgasmia. -Löysää hieman.

myös vaikeuksia
Osaltaan totta tuokin. Silloin kun olen ajatellut, että ei oikeastaan kauheasti tee mieli ja väsyttääkin vähän ja alamme kuitenkin rakastella, saatan saada orgasmin yllättävänkin helposti. Silloin seksiin ei kohdistu odotuksia, kun se on spontaanimpaa. Vähän väsyneenä ajatuksetkin tyhjentyy paremmin ja sopivan raukeassa olossa en ole turhan malttamaton.

Surinaa
Apuvälineitä löytyy lisääkin. Meillä on käytössä penisrengas, johon saa pienen vibrapallon. Silloin pääsee todella lähekkäin yhdynnässä, mutta tärinä toimii yhtä hyvin kuin sauvallakin. Kipinä ei lopu niin herkästi kesken.

toimivia tiedossa?
Tuli tuosta aiemmasta orgasmikeskustelusta mieleen, että olisiko jollakulla muuten tiedossa jokin oikeasti hyvä ja toimiva pikku apuväline yhdynnässä käytettäväksi, vaikka jonkinlainen penisrengas jossa olisi klitoriksen ärsytykseen oma ""osa"", vibra tms. Kun valikoimia katselee niin hirveästi on erilaisia eikä oikein arvaa tilata! Viimeksi tilattiin jonkinlainen ""virtual bunny"" jossa on pupun näköinen vaal. punainen pehmeä klöntti, jonka läpi penis laitetaan, ja pupun pään läpi tulee sitten pikkuinen vibra minkä pitäisi klitorista kiihottaa. Mutta ei tod. toimi. Koko vehje on lähinnä naurettava surinoineen! Liian velttoa (ja kaiken huipuksi murenevaa) materiaalia ja klitorikseen ei tule juuri minkäänlaista värinää. Ja kun ei noita oikein voi ruveta palauttamaan :)!

n40
Korvien väli on se hankalin este orgasmin saamiseen.
Turhat ajatukset pois ja suorittamisen paine. Rentoutta peliin, himoa ja antautumista miehelle.
Nautippa nainen joskus miehestäsi...hieromalla häntä..antamalla nautinnollista imutusta, kuuntelemalla miehen nautinnon ääniä. Jos nautit tästä alkaa haaravälisi kostua ja sykkiä...ja lopulta vaatimalla vaatien sitä kovaa ja jäykkää kalua sisäänsä. Levittämällä haarasi auki niin että näet kun miehesi työntyy kostean kuumaan herkkuusi. Supistaen omia ilolihaksiasi joka työnnön tahtiin, lantiosi noustessa miehesi lantiota vasten...pääset sinne huipulle, huutaen nautinnosta.
Aivan varmasti!
;)

Naisena on vaikeaa;)
Mulla on ollut samanlainen tilanne kun sulla. Nykyään saan orgasmin aina, kun olen miehen alla lähetysaarnaaja-asennossa ja pidän miehen pakaroista kiinni ja työnnän niitä itseäni kohti työntöjen tahdissa. Siitä saa jotenkin ""sisäistä voimaa"" orgasmiin. Jos siis mies antaa sinun koskea pakaroihinsa, kokeile;)!
Itse uskon, että opin vielä saamaan orgasmin muullakin tavalla, ehkä myös vähäsen opastamalla miestäni.

l
Se on ihan miehen ja oman värkin&sielun yhteen sopivuudesta kiinni. Itse en ole koskaan muuten saanut orgasmia kuin yhdynnässä. Eikä kaikkien kanssa kuitenkaan onnistu, nuorempana luulin itsekin etten voi saada orgasmia. Hoikka, kapea lanteinen mies, jonka päällä voi keinuen ratsastaa kuin aalloilla ees taas ;)

Tosi rakkaan kanssa ensimmäinen orgasmi tuntui järisyttävältä ja tajunnan räjäyttävältä. Kipinöinti lähti pakaroista ja levisi ihanana kutkutuksena selkää pitkin ylös koko kroppaan. Ihminen on kokonaisuus, jos kaikki kemiat on kohdallaan luulisi onnistuvan.

Seksuaalisuus on voimakasta energiaa, sitä energiaa voi ohjata tietoisesti. Olen huomannut että toisen lähellä seksin ajattelukin niin, että on siinä vilpittömästi omasta halustaan mukana, ei toista manipuloidakseen, aiheuttaa miehessä fyysisen reaktion. Esileikki on hyvä aloittaa vaikka opettelemalla ohjailemaan omaa seksuaalienergiaa, saa syvemmän kosketuksen kumppaniinkin ja rakastelu on kokonaisvaltaisempi kokemus.

40++
En jaksanut lukea koko ketjua..Minäkin siis saan itse, yleensä joka kerta, mutta miehen kanssa tosi harvoin.
Sen olen huomannut että minun pitää olla TÄYSIN rentoutunut, mitään häiriötekijöitä ei saa olla (lapsia lähellä tms.), jo pelkkä jalkojen asento pitää olla se ""oikea""..näin se vaan on..pienestä kiinni :) Korvien välistä?
Pitää paikkansa sanonta että naisen pitää rentoutua saadakseen orgasmi ja miehen pitää saada orgasmi rentoutuakseen.
Onkohan sellaisesta klitorikseen laitettavasta geelistä apua, olisi mukava kuulla, ja onko sillä haittavaikutuksia, esim. tulehdusriski????

tärkein
Minä en saanut kahden aikaisemman kumppanin kanssa orgasmia yhdynnässä, heidän hyväilemänä tosin sain. Kuten myös itse hyväilemällä. Kyseessä oli vakisuhteet, toinen kesti kuusi vuotta. Olinkin jo hyväksynyt sen, etten saa orgasmia yhdynnässä. Toisaalta jotenkin arvelin, ettei vika ollut pelkistään korvien välissä, vaan myös siinä, että emme olleet fyysisesti yhteensopivia. Kauheasti itseäni syytin ja morkkasin, ja tunsin itseni huonommaksi ihmiseksi ja vajavaiseksi orgasmittomuuden takia. Lopulta mieheltä meni halut täysin (oli kyllä myös hormonaaliset syyt taustalla). Seksiä ei ollut suhteen viimeisinä vuosina ollenkaan.

Nykyisen miehen kanssa sain heti ensimmäisellä kerralla orgasmin, ja seuraavalla ja seuraavalla. Oman kokemuksen perusteella tiedän, että orgasmi tulee ihmisen kanssa, jonka kanssa on hyvä ja ihana olla, jota haluaa. Mutta uskon myös, että fyysisillä ominaisuuksilla on merkitystä. Esim. kapea lantio miehellä on oikein positiivinen asia. Itse en myöskään pidä erityisen pitkästä elimestä miehellä. Iso sattuu ikävästi...

Kaikista tärkein edelletys orgasmille on kiihottuminen. Nainenhan voi olla yhdynnässä, vaikkei olisikaan kiihottunut, mutta ei siinä kyllä orkkua saa. Kannattaa tutkiskella omia tuntemuksia: mitä haluan, mitä haluan miehen tekevän, haluanko miestä ollenkaan, onko paikka hyvä, haluanko kokeilla eri rooleja... Orgasmi tulee kun on kiihottunut, ei siihen (yleensä) tuntikausien hyväilemistä tarvita. Mutta pitää olla kiihkoa. Usein naiset ei uskalla toteuttaa omia fantasioitaan ja vaatia niitä asioita, joita oikeasti haluavat.

edellinen
Ja orgasmin saamisen kannalta on myös erittäin tärkeää, että tuntee itsensä kauniiksi ja seksikkääksi. On myös tärkeää tuntea, että mies pitää minua seksikkäänä, juuri sellaisena kuin olen. Itsensä hyväksyminen ja hyväksytyksi tunteminen on siis tärkeää. Jos koko ajan jännittää sitä, miltä näyttää: onko läskiä, tarpeeksi isot rinnat yms. tyhmää, ei varmasti saa muuta kuin pahan mielen. ;)

Pipsa
Oletko antanut parisi hyväillä suullaan ja kielellään klitoristasi? Itse olen aivan hulluna omani kielenkäyttöön!! Kerro parillesi että ensin hiljaa hipaisten hyväilee kielellään klitoristasi, sitten etenee häpyhuuliasi imien ja kielellään niillä leikitellen emättimesi suullesi jonka jälkeen työntää kielensä emättimeesi (edestakaisin) ja taas häpyhuuliasi imien nousee vakoasi pitkin klitorikseen ottaen sen suuhunsa kokonaisuudessaan ja imien sitä kuin ""limua"" ikään - TAKAAN että saat orgasmin jos toisenkin!! Tähän tarvitaan tietenkin hyvän makuinen emätin, joka taas saadaan syömällä esim. hedelmiä ja muita makeita eineksiä (hapan emätinneste tuskin on kenenkään miehen makuun), ja tietenkin mies joka tykkää suuseksistä :)
Voitte myös rakastella vatsallaan, mies sinun päälläsi takaapäin jolloin itse laitat jalkasi piukasti ristiin kun mies työntää siittimensä sisällesi ja näin siitin hankaa klitoristasi vasten eri vinkkelistä joka puolestaan helpottaa orgasmin saantia huomattavasti (tiedän mistä puhun ;) )

amanta
Hei!

Olen seurustellu nyt n. vuoden ja vieläkin jännitän ja häpeän itseäni, etten uskalla kertoa ihan kaikkea toiveita, kun entisessä elämässäni mua on haukuttu kuivaksi ja kylmäksi kiukkuisesti ja et mikä on, sitä rataa. Ainoastaan olen saanut suuseksillä orkun, jos kuvittelen jotain kiihottavaa. Tämä nykyinen on mukava ja kiltti, ettei koskaan hauku ja muuta, mutta vieläkin tuppaa vanhasta muistista jännittämään, jos tämäkin hermostuu. On niin käynyt etten aina kostunut, mutta nykyinen otti ihan rauhallisesti ihmeekseni ja sanoi, että ei tämä ole maailmanloppu, kyll se siitä. Olenkin usein hänen kanssaan kiihottunutkin, mutta ongelmana on etten saa jännittämättä orkkua. Harmittaa, kun väkisinkin jännittää vaikka ei varmaankaan ole aihetta. Surku! Ikäloppu kun en ole vielä vaikka ikääkin on.

Yhteistyössä