oppisopimus..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmm

Vieras
mulla on hirveä hinku että syksyllä pitäis johonkin ruveta!
ammattikoulu on kesken eikä ala tunnu omalta, joten olisikohan tuo oppisopimus hyvä vaihtoehto? onko kellään kokemuksia?

Mä oon oppisopimuksella liikuntaneuvojaksi ja ainakin toistaiseksi vain hyviä kokemuksia =) Kouluviikot tuo mukavaa vaihtelua työhön ja palkkaa saa kuitenkin, ei paha opiskelumuoto ollenkaan!

Opiskelen itse ekaa vuotta oppisopimuksella lähihoitajaksi. Olen tykänny. Saa palkkaa (80%opiskeltavan alan peruspalkasta) ja koulupäivistäkin monilla maksetaan palkkaa. Aika itsenäistä opiskelu on ja aika ajoittain rankkaa, kun on kotona kuiteski kaksi pientä lasta. Mut en mä tätä pois vaihtais :).

miksipäs ei, jos jotain alaa on mietittynä... Meillä minä olen kotona ja mies oppisopimuksella. Itsekin varmaan lähden oppisopparilla johonkin toisen lapsen jälkeen, kun lähimmät opiskelupaikat on 60 km:n päässä. Tietysti on kätevää tienata opintojen ohessa. Sehän vähän riippuu mitä työnantaja maksaa, mutta esim. meillä miehen pomo maksaa tuplapalkkaa alan minimiin nähden.

Alkuperäinen kirjoittaja looris harmaana:
Opiskelen itse ekaa vuotta oppisopimuksella lähihoitajaksi. Olen tykänny. Saa palkkaa (80%opiskeltavan alan peruspalkasta) ja koulupäivistäkin monilla maksetaan palkkaa. Aika itsenäistä opiskelu on ja aika ajoittain rankkaa, kun on kotona kuiteski kaksi pientä lasta. Mut en mä tätä pois vaihtais :).

Opiskeletko lasten hoitoa ja kasvatusta ( tai mikä sen linjan nimi nyt olikaan ) vai jotain muuta? mies olis kiinnostunu opiskelemaan oppisopimuksella tota mutta hiukan mietityttää kun hänellä on kuitenkin nyt vakipaikka ihan toisella alalla..

Opiskeletko lasten hoitoa ja kasvatusta ( tai mikä sen linjan nimi nyt olikaan ) vai jotain muuta? mies olis kiinnostunu opiskelemaan oppisopimuksella tota mutta hiukan mietityttää kun hänellä on kuitenkin nyt vakipaikka ihan toisella alalla.. [/quote]

Erikoistun vanhuksiin.

Tää oppisopimushomma on aivan täyttä paskaa. Ei tota paikkaa löydä vaikka rautalangalla vääntäs. Työkkäri ei osaa sanoo yhtään mitään ja ne oppisopimustoimistotkaan ei voi auttaa mitenkään. Vuoden ettiny tässä soitellu joka paikalle ja erilaisten alojen yrityksiin soitellut ja laittanut sähköpostia ja teksiviestiä ja savumerkitkin jo käytetty. Ihan täyttä PASKAA sanon minä

Yhteistyössä