Auttakaa! En yhtään tiedä pitäiskö mun aloittaa päiväopiskelu vai oppisopimus..??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
Päiväopiskelupaikka ois jo valmiina ja koulu alkais ensi viikolla. Olen kuitenkin miettinyt nyt koko ajan yhä vakavammin oppisopimuksen mahdollisuutta... Koulupaikka olisi AMK-tasoa ja oppisopimus tietty alempaa koulutustasoa, mutta muuten sama ala. Oppisopimus olisi taloudellisesti parempi vaihtoehto... ja sitä perustyötä tahtoisin tulevaisuudessakin tehdä, en siis välttämättä korkeamman tason hommia. Mutta mietin vaan, alkaako joskus harmittamaan, jos nyt hylkään AMK-opiskelupaikan... Opintotuella kituuttaminen on kauheaa... :( Molemmat koulut kestäisivät yhtä kauan.

Mitä teen?? Pitäis miettiä tällä viikolla... SIIS HUOMISEEN MENNESSÄ!!

jos yhtään on lukuintoa niin mene ihmeessä päiväopiskelijaksi. amk:ssa opiskelu ei vie välttämättä kauheasti aikaa (ainakaan ensimmäisenä vuonna) ja sua todella harmittaa jos annat saavutetun opiskelupaikan mennä sivu suun nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Oppisopimusta kokeilleena siirryin päiväopiskelijaksi...mulle parempi vaihtoehto.

saanko kysyä miksi?

Mä en vaan tykänny siitä koulu ja työpäivien sumplimisesta. Työharjottelut muualla kuin omalla työpaikalla ovat palkattomia ja niissä usein oltava omat vakuutukset ym. Päiväkoulu must vaan selkeämpi juttu. Sori et vastaus kesti...

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
onko sulla jo oppisopimuspaikka valmiina? siis kun siihenhän tarvitaan se työpaikka.

siksi kyselen, koska itse tekisin näin:

ota amk-paikka vastaan ja aloita koulu normaalisti. etsi samalla itsellesi mieleistä oppisopimustyöpaikkaa. kun mieleinen löytyy, vaihda. samalla olet päässyt tutustumaan amk-koulutukseen. jos se miellyttää, et kenties haluakaan vaihtaa.

itse valitsisin oppisopimuksen. amk-koulutettuja on suomi pullollaan. työkokemus on tärkeämpää kuin koulupaperit.

Yhteistyössä