Opettaja teippasi lapsen tuoliin

Piglet harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 08:33 äiti 40plusplus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 08:30 pirjo kirjoitti:
Voi opettaja raukka! Aina saavat syyn niskoille, vaikka vain huumorilla yrittäisivät tunneista selvitä. Onneksi en ryhtynyt opettajaksi!!!!
onneksi en minäkään ja säälin opettajia jotka joutuu työskentelemään ryhmän kanssa jossa on tapauksia joille ei ole minkäänmaailman sääntöjä koskaan opetettu.
Ja kun nykyään vielä "integroidaan" ne ongelmatapaukset tavalliseen luokkan "muita häiritsemään". Toki se on parempi lapselle mutta jossakin kulkee raja siinä miten paljon muiden lasten pitää kärsiä ja heidän oppimisrauhansa häiriintyä ennen kuin saadaan erityisluokkaan. Ja kun ei taida saada erityisluokkann jos vanhemmat ei myönnäkään ettei heidän lapsensa olekaan tuleva einstein tai edes rubinstein (vai miten se kirjoitetaankaan)
Mein kultipalleron eli 10v tytön koulupsykologi ilmotti,et meil on liian [/b]tiukka kuri kotona, ku likka "kyseenalaistaa opettaja auktoriteetin", eli saattaa jankata vastaan, jos eri mieltä tai kieltäytyy tekemästä jotain, joka liian helppoa/vaikeeta.
 
rämä-äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 14:03 Reppu kirjoitti:
[
Niinpä mutta kun ne ei seiso.. Ja pois luokasta ei voi ajaa, ties mitä keksivät ei valvottuina.. :/
Täh? Eikö opettajilla ole mitään kunnioitusta enää?
eipä olisi tullut mieleenkään lähteä karkuun siitä käytävästä tai pulsan vierestä.

 
nuorelle opettajalle sattui tässä arviointivirhe kahdessakin mielessä; ensinnäkin:sitominen -vaikkakin maalarinteipillä ja kuinka huumorimielessä- on väärin.
toiseksekseen: ei arvannut nuori opettaja, että saa vanhemmat ja iltapäivälehdet kimppuunsa.

mitä tästä pitäisi opettajien (kaikkien) oppia; ainakin se ettei nykyajan lasta- oli sitten häirikkö tai ei -saa edes hipaista, heti uhataan raastuvalla ja pääsee iltapäivälehtien lööppeihin ja takuuvarmaksi keskustelun aiheeksi keskustelupalstoille.

tälläkin palstalla asia on paisunut ja paisunut; tilanne ei ole ollut lapselle taatusti mukava, mutta luokissa pitää olla työskentelyrauha muilla oppilailla. se miten se työskentelyrauha saavutetaan onkin eri juttu. tosiasia on että ennen opettajilla oli enemmän auktoriteettia, heitä kunnioitettiin kaikin puolin enemmän.
 
Reppu
Mutta kai opettajalla on velvollisuus tehdä työtä johon hänellä on koulutus. Opettaa luokassa kaikkia oppilaita, eikä keskittyä vain yhteen rääväsuuhun joka ei keskity yhtään mihinkään. Ei opettajan homma ole hu.orittelun kuuntelemista eikä järjestyksenvalvojana oloa ainoastaan..
Lapsen joka on koulussa, pitäisi jo osata noudattaa käskyjä ja ohjeita. Jos ei osaa, lykätään koulun alkua tai mennään erityisluokalle.
 
Reppu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 14:07 rämä-äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 14:03 Reppu kirjoitti:
[
Niinpä mutta kun ne ei seiso.. Ja pois luokasta ei voi ajaa, ties mitä keksivät ei valvottuina.. :/
Täh? Eikö opettajilla ole mitään kunnioitusta enää?
eipä olisi tullut mieleenkään lähteä karkuun siitä käytävästä tai pulsan vierestä.
Eipä juurikaan taida olla. Muistan kyllä itsekin kun jo opettajan tiukka katse riitti..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 14:06 Piglet harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 08:33 äiti 40plusplus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 08:30 pirjo kirjoitti:
Voi opettaja raukka! Aina saavat syyn niskoille, vaikka vain huumorilla yrittäisivät tunneista selvitä. Onneksi en ryhtynyt opettajaksi!!!!
onneksi en minäkään ja säälin opettajia jotka joutuu työskentelemään ryhmän kanssa jossa on tapauksia joille ei ole minkäänmaailman sääntöjä koskaan opetettu.
Ja kun nykyään vielä "integroidaan" ne ongelmatapaukset tavalliseen luokkan "muita häiritsemään". Toki se on parempi lapselle mutta jossakin kulkee raja siinä miten paljon muiden lasten pitää kärsiä ja heidän oppimisrauhansa häiriintyä ennen kuin saadaan erityisluokkaan. Ja kun ei taida saada erityisluokkann jos vanhemmat ei myönnäkään ettei heidän lapsensa olekaan tuleva einstein tai edes rubinstein (vai miten se kirjoitetaankaan)
Tässäpä taas yksi malliesimerkki siitä miten asiat esitetään tosina vaikka ei taideta niistä kovin paljon tietääkkään. Kerrataampa nyt taas, että erityislapsi ei ole = käytöshäiriöinen =) Toki on niitäkin kenellä käytöshäiriökin löytyy, mutta se ei ole mikään sääntö. Ei aleta yleistämään omia paikkaansapitämättömiä mielikuvia ja johtopäätöksijä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 13:34 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 13:29 vieras kirjoitti:
Huumorimielesähän se opettaja vaan.. Niin paljon idiootteja, hysteerikkoja vanhempina, kuten tämän pojan äiti.
Minun lastani ei ainakaan alisteta eikä nöyryytetä luokan nähden edes tällaisessa kieroutuneessa huumorimielessä. Todella säälittää. Minkälaiset olot on niillä lapsilla kotona, joiden vanhemmat antaisivat opettajan sitoa heidät tunnilla teipillä kiinni. Jos sallii toisen nöyryyttää lastaan noin pahasti, niin varmasti nöyryyttää myös itse kotona. Sairaita ihmisiä.

Mä luulen, et teippaus olisi meidän pojasta vain hauskaa, ei niinkään loukkaavaa. Meillä kotona joutuu nurkkaan, jos ei useammasta huomautuksesta huolimatta tottele ja tarkoitukseni ei ole nöyryyttää lasta vaan ihan normaali kuritoimi joka useinmiten rauhoittaa tilanteen.
 
kuule
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 08:52 Urho kirjoitti:
Poika ei saa kyllä mitään sympatiaa minulta. Luultavasti on riehunut minkä kerennyt ja häirinnyt tunteja joka päivä ja joka tunti. Ja vanhemmat vaan tukeutuu sanomalla, pojalla on ADHD jne. mutta ei se riitä jättämään kasvatusta pois! Silloin pitää olla aktiivinen saamaan lapselle oikeanlainen kouluympäristö ja joskus myös kasvuympäristö!
voi urho kuule, joka paikassa ei ihan noin vaan saa erityisluokkapaikkaa. jo itse diagnoosin saamiseen voi kestää vuosia ja diagnoosikaan ei takaa että paikkaa saa. kaikessa säästetään!turha osoitella sormella aina vanhempia. jos olisi oma kullannuppu yltynyt tunneilla häiritsemään niin mitäs siihen sanoisit? ei pidä vedellä johtopäätöksiä ennen kuin tietää todella taustat! harmillinen juttu että opettaja koitti huumorilla selvitä tilanteesta eikä ajatellut oikein pidemmälle. itse kyllä kyseenalaistan huumorin tässä kun kolme kertaa on tehnyt tätä, hyväkin vitsi on vitsi vain kerran kuultuna, sitten se ei enää nauratakaan niin...mutta muutenkin laki on laki, oli vitsi tai ei. ei ole mitään oikeuksia sitoa lasta teki hän mitä tahansa. tais resurssit loppua koulutetullakin opella
 
Saanko udella että kuinka moni teistä oli paikalla kun tuo teippaaminen on tapahtunut???? :whistle:
Aika hyvin osaatte arvotella pojan perhettä vaikka ette tunne ollenkaan ettekä tiedä tapauksesta yhtään mitään!!!

Ja oli tilanne mikä tahansa ollutkin niin opettaja ei olisi saanut toimia niinkuin toimi, ja jos mukan vitsi oli niin sairas sellainen!
 
Jotenkinhan se kuri täytyy saada. Opettajalla oli vaan väärä tapa tehdä se. Jos oppilas koko vuoden häiriköi eikä anna muille opiskelurauhaa niin voisi ehkä myös vanhemmat katsoa peiliin ja miettiä onko lapsi oikeassa luokassa?! Pienempi ryhmä olisi varmasti hänen tapauksessa parempi kuin yli 20 oppilaan ryhmä.. Katsotaan nyt mitä kevät vielä tuo tullessaan...
 
Vaikea kuvitella että poika ei olis ollut mukana jutussa. Ei meidän 6-vuotiasta ainakaan saisi ilman suurta väkivaltaa teipattua mihinkään, jos lapsella asia pelottaisi.
Taitaa olla taas kerran käynyt niin että asia on kaikkien mielestä ollt vitsi niin kauan kun hysteeriset vanhemmat ovat kuulleet asiasta. Olen minäkin uhannut että pussaan naapurin poikaa, jos se kiusaa meidän tyttöjä...joudun varmaan kohta syytteeseen ahdistelusta :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 09:32 Miina kirjoitti:
Toisaalta ekaluokkalainen on kyllä aika lailla lapsi... Ehkä ei voikaan vaatia ihan täydellistä keskittymistä.. vaikeaa mun mielestä esittää kovin tuomitsevia kannanottoja asiasta enempää tietämättä.. Niinkuin yleensäkin.
Äkkiseltään kuulostaa kamalalta, mut voi olla vitsinäkin tehty..
lapsi on lapsi mutta koulu on koulu ja koulussa käyttäydytään kuin koululainen. jos ei ole vielä koulukypsä eikä osaa istua hetkeäkään hiljaa, pitäisi ottaa eskari uusiksi ihan vaan opetellakseen koulutapoja. Ja jos on joku adhd tai vastaava niin sitten henkilökohtainen avustaja joka myös huolehtii pitkälti lapsen asiallisesta käyttäytymisestä, jotta opettaja voi opettaa muitakin lapsia.
onhan se toki hienoa että kaikilla on mahdollisuus samanlaiseen koulunkäyntiin ja samassa luokassa, mutta kuka ottaa huomioon ne tavalliset oppilaat jotka haluaa oppia ja haluaa myös työskentelyrauhan. Saako yksi "pilata" kahdenkymmenen muun oppimisen?
Ja jos joku sanoo että puhun mitä puhun niin puhun ihan tietämyksestä kun aikanaan oman lapseni ekaluokalla oli kaksikin oppilasta jotka häiritsi toisten tuntia. siitä pidettiin jopa kriisipalaveri vanhempien ja opettajien kesken (ja ihan koulun kutsumana). Erityisopetukseen menivät ja rauha palasi eikä tarvinnut muiden "pelätäkään" enää-
 
En todellakaan hyväksy nyt opettajan toimia. Ja kyseenalaistaisin kyllä taidot kasvattajanakin. Mikäli lapsi ei ole kahdesta teippauksesta mitään oppinut, miten voi kuvitella että se kolmas kerta toisi sitten avun? Miten ammattikasvattaja voi tänä päivänä kuvitella, että julkinen nöyryytys auttaisi ketään paremmaksi ihmiseksi tai oppilaaksi?

Mitähän tämä opettaja on tehnyt asian eteen ennen tätä? Järjestänyt esimiehensä ja oppilaan vanhempiensa kanssa keskustelutilaisuuden lapsen ylivilkkaudesta? Ja mikä on tässä tapauksessa ollut ylivilkkautta?

Aika vaikea kuvitella perhettäkään tämän jutun perusteella kovin vaikeaksi keskustelukumppaniksi, kun ovat tyytyväisiä, että pojalla on uusi luokka ja oma avustaja.

En todellakaan haluaisi teippaavan opettajan opettavan omia lapsiani.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 17:04 Kotilehmä kirjoitti:
Vaikea kuvitella että poika ei olis ollut mukana jutussa. Ei meidän 6-vuotiasta ainakaan saisi ilman suurta väkivaltaa teipattua mihinkään, jos lapsella asia pelottaisi.
Taitaa olla taas kerran käynyt niin että asia on kaikkien mielestä ollt vitsi niin kauan kun hysteeriset vanhemmat ovat kuulleet asiasta. Olen minäkin uhannut että pussaan naapurin poikaa, jos se kiusaa meidän tyttöjä...joudun varmaan kohta syytteeseen ahdistelusta :whistle:
Tai sitten ei uskaltanut panna vastaan moiselle mielivallalle. Raiskatutkin ovat varmasti sitten mukana jutussa, kun takulla voisivat laittaa vastaankin kunhan vain yrittäisivät...
 
EJK
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 08:57 Peppari kirjoitti:
No tuo lapsi ei ole "normaali" jos nyt hänellä on avustaja
Saanen perusteluja väitteelle normaali? Vaikka normaali sitateissa olikin, niin täytyy kyllä toivoa, että moista sanaa et viljelisi ääneen. On lapsia, joilla oppimisvaikeuksia tai erityisvaikeuksia, mutta ihan normaaleja he kuitenkin ovat.
 
Voi pyhät
Jotkut latelevat tässäkin ketjussa ikäänkuin faktana "tietoa" joka kuitenkin perustuu vain omiin luuloihin, uskomuksiin, tuntumaan tai muutenvain mututietoon. Vai tekeekö jostain henkilöstä asiantuntijan se, että lapsen luokalla on ollut käytöshäiriöinen lapsi tai pari. Kutsuttiinkohan heitäkin erityisoppilaaksi, ongelmiksi, häiriköiksi jne. kaikki erilaiset oppijat leimaten. Sen voin hyvin uskoa. Toisilla kaikkitietävillä kokemusta ei ole varmasti edes senkään vertaa. Eli tietoa asioista ei edes ole. Varmoja ja oikeita mielipiteitä sen sijaan riittää. Kokemuksesta voin sanoa,että valtaosan erityisoppilaiden käytös on suvaitsevaisempaa ja fiksumpaa, kuin monen palstalaisen täällä. Suurin osa heistä omaa jopa käytöstavat. Täällä ei voi edes sitäkään kaikilta odottaa ja he ovat sentään vasta oppimassa. Koululaisia ja keskenkasvuisia lapsia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 08:33 äiti 40plusplus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 08:30 pirjo kirjoitti:
Voi opettaja raukka! Aina saavat syyn niskoille, vaikka vain huumorilla yrittäisivät tunneista selvitä. Onneksi en ryhtynyt opettajaksi!!!!
onneksi en minäkään ja säälin opettajia jotka joutuu työskentelemään ryhmän kanssa jossa on tapauksia joille ei ole minkäänmaailman sääntöjä koskaan opetettu.
Ja kun nykyään vielä "integroidaan" ne ongelmatapaukset tavalliseen luokkan "muita häiritsemään". Toki se on parempi lapselle mutta jossakin kulkee raja siinä miten paljon muiden lasten pitää kärsiä ja heidän oppimisrauhansa häiriintyä ennen kuin saadaan erityisluokkaan. Ja kun ei taida saada erityisluokkann jos vanhemmat ei myönnäkään ettei heidän lapsensa olekaan tuleva einstein tai edes rubinstein (vai miten se kirjoitetaankaan)
Kerrankin, en tiedä, mitä tähän kommentoisin :eek: :eek:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 20:24 MeMyselfandIrene kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 08:33 äiti 40plusplus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 08:30 pirjo kirjoitti:
Voi opettaja raukka! Aina saavat syyn niskoille, vaikka vain huumorilla yrittäisivät tunneista selvitä. Onneksi en ryhtynyt opettajaksi!!!!
onneksi en minäkään ja säälin opettajia jotka joutuu työskentelemään ryhmän kanssa jossa on tapauksia joille ei ole minkäänmaailman sääntöjä koskaan opetettu.
Ja kun nykyään vielä "integroidaan" ne ongelmatapaukset tavalliseen luokkan "muita häiritsemään". Toki se on parempi lapselle mutta jossakin kulkee raja siinä miten paljon muiden lasten pitää kärsiä ja heidän oppimisrauhansa häiriintyä ennen kuin saadaan erityisluokkaan. Ja kun ei taida saada erityisluokkann jos vanhemmat ei myönnäkään ettei heidän lapsensa olekaan tuleva einstein tai edes rubinstein (vai miten se kirjoitetaankaan)
Kerrankin, en tiedä, mitä tähän kommentoisin :eek: :eek:

yritä kuitenkin. Onko sinun lapsesi luokassa ollut ongelmatapauksia?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 20:25 äiti 40plusplus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 20:24 MeMyselfandIrene kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 08:33 äiti 40plusplus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 08:30 pirjo kirjoitti:
Voi opettaja raukka! Aina saavat syyn niskoille, vaikka vain huumorilla yrittäisivät tunneista selvitä. Onneksi en ryhtynyt opettajaksi!!!!
onneksi en minäkään ja säälin opettajia jotka joutuu työskentelemään ryhmän kanssa jossa on tapauksia joille ei ole minkäänmaailman sääntöjä koskaan opetettu.
Ja kun nykyään vielä "integroidaan" ne ongelmatapaukset tavalliseen luokkan "muita häiritsemään". Toki se on parempi lapselle mutta jossakin kulkee raja siinä miten paljon muiden lasten pitää kärsiä ja heidän oppimisrauhansa häiriintyä ennen kuin saadaan erityisluokkaan. Ja kun ei taida saada erityisluokkann jos vanhemmat ei myönnäkään ettei heidän lapsensa olekaan tuleva einstein tai edes rubinstein (vai miten se kirjoitetaankaan)
Kerrankin, en tiedä, mitä tähän kommentoisin :eek: :eek:

yritä kuitenkin. Onko sinun lapsesi luokassa ollut ongelmatapauksia?
Ja mitähän nämä onelmatapaukset nyt sitten tarkalleen ottaen ovat ja keitä näillä muilla integroiduilla tarkoitetaan? Jotenkin nämä nyt pitäisi erotella toisistaan, ettei saa sellaista kuvaa, että yleistäisit tai puhuisit asioista ilman parempaa tietoa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 20:24 MeMyselfandIrene kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 08:33 äiti 40plusplus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 08:30 pirjo kirjoitti:
Voi opettaja raukka! Aina saavat syyn niskoille, vaikka vain huumorilla yrittäisivät tunneista selvitä. Onneksi en ryhtynyt opettajaksi!!!!
onneksi en minäkään ja säälin opettajia jotka joutuu työskentelemään ryhmän kanssa jossa on tapauksia joille ei ole minkäänmaailman sääntöjä koskaan opetettu.
Ja kun nykyään vielä "integroidaan" ne ongelmatapaukset tavalliseen luokkan "muita häiritsemään". Toki se on parempi lapselle mutta jossakin kulkee raja siinä miten paljon muiden lasten pitää kärsiä ja heidän oppimisrauhansa häiriintyä ennen kuin saadaan erityisluokkaan. Ja kun ei taida saada erityisluokkann jos vanhemmat ei myönnäkään ettei heidän lapsensa olekaan tuleva einstein tai edes rubinstein (vai miten se kirjoitetaankaan)
Kerrankin, en tiedä, mitä tähän kommentoisin :eek: :eek:
ehkä selvennän sinulle vähän niin voit pohtia asiaa enemmän. Se että joku ei pärjää isommassa ryhmässä, tarkoittaa sitä että hänelle pitäisi osoittaa jo oman oppimisensa saavuttamiseksi (siksi kai koulussa ollaan?!) pienempi ryhmä jossa ei tarvitsisi ainakaan esittää mitään ja kerätä huomiota kun väkeä ympärillä vähemmän. Kun ne tavallisetkin lapset käy koulua oppiakseen ja heillekin pitää suoda turvallinen työskentely-ympäristö (tätä termiä käytettiin kun aikanaan keskusteltiin aiheesta vanhempainillassa).
Ja se on totta että vanhemmat ei kovin herkästi myönnä jos heidän lapsensa ei pysy ison ryhmän mukana, Olen ihan oikeasti kuullut selittelyjä miten "fiksuja" heidän lapsensa on, se poikkeavuus yritetään kääntää jonnekin suurempaa luovuuteen ja ties minne.
tajusitko nyt? Minä kun peräänkuulutan kaikille, myös niille luokan kilteille, hiljaisille ja oppimishaluisille mahdollisuuksia saada kaikki se paras koulunkäynnistään kiinni.
Mitä sinä koululta odotat oman lapsesi kannalta katsottuna?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 20:36 MeMyselfandIrene kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 20:25 äiti 40plusplus kirjoitti:
yritä kuitenkin. Onko sinun lapsesi luokassa ollut ongelmatapauksia?
Tulee pian sanottua pahasti :whistle: Lapseni on juuri mainitsemasi häiriötekijän kaltainen, mutta onneksi on pienluokassa, niin ei muita häiritse.

luepas sitten äskeinen kommenttini missä yritin selventää mitä tarkoitin
 

Yhteistyössä