Opettaja teippasi lapsen tuoliin

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 09:32 Miina kirjoitti:
Toisaalta ekaluokkalainen on kyllä aika lailla lapsi... Ehkä ei voikaan vaatia ihan täydellistä keskittymistä.. vaikeaa mun mielestä esittää kovin tuomitsevia kannanottoja asiasta enempää tietämättä.. Niinkuin yleensäkin.
Äkkiseltään kuulostaa kamalalta, mut voi olla vitsinäkin tehty..
lapsi on lapsi, tottakai.mutta nyt on jo ekaluokka melkein ohitse. paremmin tuon vilkkauden ja "lapsellisuuden" voi ymmärtää syksyllä kun koulu on vasta alkanut, mutta tässä vaiheessa on jo tutustuttu koulun sääntöihin ja siihen miten luokassa käyttäydytään sen verran kauan, että lapseltakin voi odottaa ymmärrystä miten luokassa ollaan tuntien aikana.
en kuitenkaan puolustele tällä opettajan käytöstä. opettaja ei ole oivaltanut lapsen ajatusmaailmaa; sitä miten lapsi saattaa pelästyä moista teippaamista, saati sitten muun luokan reaktiota. lapset kun ottavat asiat tuossa iässä asiat vielä niin tosissaan ja vielä vanhemmatkin voivat uskoa kun opettaja sanoo että "sitten istutaan koko ajan naama tännepäin" kuten kävi tuntemalleni lapselle. oli tullut itku kurkussa kotiin ja selittänyt ed.mainitun komennon vanhemmilleen ja sanonut että "niskahan siinä tullee kipeeksi". oli ilmeisesti ottanut open sanat kirjaimellisesti ja yrittänyt sitten olla niin kuin oli käsketty. ja tuo lapsi oli jo muistaakseni ainakin kolmasluokkalinen tai neljäsluokkalainen.eli lapsi ymmärtää asiat paljon konkreettiseemmin ja kirjaimellisemmin kuin me aikuiset.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 09:44 PahaSilmä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 09:35 Cathryn kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 09:30 PahaSilmä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 09:26 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 09:25 Cathryn kirjoitti:
Karseeta. :eek: :x
Ei käy toi ope ihan täysillä valoilla (niinku harva ope muutenkaan). :/
? Häh? Eiköhän opettajat ole niitä tunnollisimpia ja kunnollisimpia ihmisiä maan pääällä. Ei kukaan ainakaan palkan takia nykyistä opettajan työtä tee...
Jos ei palkan takia tee, niin miksi sitten? Teipatakseen oppilaita tuoliin vai? älkää hyvän tähen ryhtykö opettajiksi, jos teillä on vikaa päässä.
Siinä ammatissa on niin j.umalaton ressi, että kyllä yhellä sun toisellakin viiraa välill päästä joko lopullisesti tai hetkellisesti. Näin on. :/
Aijaa, no sithän toi olikin varmaan ihan ookoo ja silleen. :/
Siis en hyväksy. Lue tarkemmin. :headwall:
 
Ei nuo opettajan puuhat ihan täysijärkisen tekemisiltä vaikuta.

Multa meni vähän ohi se että oliko opettaja ihan oikeasti rankaisemassa tätä lasta, vaiko vaan vitsin vuoksi sitä sitoi tuoliin kiinni. No, joka tapauksessa enemmän tuo lapsen kiusaamiselta vaikuttaa kuin ojentamiselta.
 
Vai vankilaan? Nauraaaa.. Ei kai tuo nyt niin vakava teko ollut.. Juu ihan näin lakimielessä ei opettaja tehnyt oikein mutta jos olis minun valta niin en panis pahaksi jos opettaja sais ottaakkin hieman takasin sitä ns. pahaa kuritusta.. Ja en tällä nyt tarkoita hakkaamista en, mutta kun mikään ei enää ole sallittua, jos oppilas tulee vaikka opettajan silmille niin otat kiinni riehuvan lapsen, voi käydä niin ett menetät työsi, on tää hullua..

Ja aivan totta tuo ett liian paljon lapset kotonansa aivan kurittomia. Olen itse lastensuojelun työntekijä ja luulin aina kun menin lastenkotiin töihin ett raukkoja hyljättyjä ressukoita siellä, mutta toisin kävi. Nuorisokodissa suurin osa oli LIIAN kilttien vanhempien lapsia.. Sitten haettiin apua kun lapsi otti huussollin ohjat omiin käsiin. Ei hyvä.

PS: Kuka kuritta kasvaa se kunniatta kuolee..
 
Voisi olla esim. että ko. lapsi on sellainen joka haluaa herättää huomiota ja esiintyä.
Voi olla että on häärinyt luokassa ja opettaja leikillään sanonut teippavansa peffan tuoliin kiinni.. Hääräily vaan jatkunut ja ope oikeesti on leikillään sitten teippaillut. Ehkä luokkakaverit nauranneet, ehkä poika itsekin nauranut ja ollut tyytyväinen saamastaan huomiosta..

Sitä vaan että pirun vaikea sanoa mitä on tapahtunut oikeasti jos ei ole paikalla ollut!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 09:25 Cathryn kirjoitti:
Karseeta. :eek: :x
Ei käy toi ope ihan täysillä valoilla (niinku harva ope muutenkaan). :/
Todellakin aivan hirveää! :eek: Opettaja on nöyryyttänyt lasta sitten oikeen kunnolla. Kyllä tosta varmasti jotain jää lapselle muistiin ja vaivaa loppuelämässä. Ei ihan tervettä täuhua opettajalta. Tommonen pitäis erottaa tai ainakin jäähylle pistää.

Itse muistan omasta ala-aste ajasta opettajan, joka nöyryytti oppilaita, varsinkin erästä poikaa, jolla varmasti tänä päivänä olisi todettu ADHD. Myös oppilaat itse olivat tässä naureskelemalla mukana. Monia hän itketti ja pelotteli. Nykyään koulunsa rehtori.

Että ei niillä opettajilla aina ihan kaikki ruuvit ole tiukasti paikoillaan.
 
kyllä kai noissa opettajissakin oon niin paljon porukkaa laidasta laitaan. mä oon lukenut joskus opettajasta joka syötti yhdelle oppilaalleen jotain tulista kastiketta kostoksi siitä ettei lapsi puhunut (oli siis mykkä). lapsen vanhemmat olivat alkaneet ihmetellä kun lapsi joi vettä kaiket illat koulusta päästyään ja veivät lapsen lopulta lääkäriin jossa todettiin, että tytön nielu oli palanut. tämä opettaja joutui tietysti edesvastuuseen. mielestäni tämäkin opettaja toimi väärin. eiköhän häiriköivien oppilaiden kohdalle ole suunniteltu muita ratkaisutapoja kuin tämä.
 
Doomed
Tota se on, kun kaiken maailman häiriköt pannaan muitten lasten tunteja häiritsemään. Opettajat eivät saa tehdä juuri mitään, heti syytetään ja käydään kimppuun. On mennyt ihan naurettavaksi koko kouluhomma, et kakarat hyppii muitten silmille, kun niitä ei voi ojentaa mitenkään.
Et saa kädestäkään taluttaa kohta enää ulos luokasta kun jo saat pahoinpitelysyytteen. Sitten niitä häiriköitä paapotaan ja opettajan aika menee niitten kans jahkailuun ja normaalit lapset jää opetusta vaille. Aika reilua. Onneksi en ole opettaja, olisin nimittäin varmasti jo teipannut useemmankin mukulan seinälle.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 10:26 Doomed kirjoitti:
Tota se on, kun kaiken maailman häiriköt pannaan muitten lasten tunteja häiritsemään. Opettajat eivät saa tehdä juuri mitään, heti syytetään ja käydään kimppuun. On mennyt ihan naurettavaksi koko kouluhomma, et kakarat hyppii muitten silmille, kun niitä ei voi ojentaa mitenkään.
Et saa kädestäkään taluttaa kohta enää ulos luokasta kun jo saat pahoinpitelysyytteen. Sitten niitä häiriköitä paapotaan ja opettajan aika menee niitten kans jahkailuun ja normaalit lapset jää opetusta vaille. Aika reilua. Onneksi en ole opettaja, olisin nimittäin varmasti jo teipannut useemmankin mukulan seinälle.
eiks enää ole olemassa erityisluokkia? meidän aikaan ainakin häiriköivät oppilaat olivat kaikki samassa luokassa ja heillä oli luokassa parikin opettajaa.
 
Doomed
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 10:29 nöppönen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 10:26 Doomed kirjoitti:
Tota se on, kun kaiken maailman häiriköt pannaan muitten lasten tunteja häiritsemään. Opettajat eivät saa tehdä juuri mitään, heti syytetään ja käydään kimppuun. On mennyt ihan naurettavaksi koko kouluhomma, et kakarat hyppii muitten silmille, kun niitä ei voi ojentaa mitenkään.
Et saa kädestäkään taluttaa kohta enää ulos luokasta kun jo saat pahoinpitelysyytteen. Sitten niitä häiriköitä paapotaan ja opettajan aika menee niitten kans jahkailuun ja normaalit lapset jää opetusta vaille. Aika reilua. Onneksi en ole opettaja, olisin nimittäin varmasti jo teipannut useemmankin mukulan seinälle.
eiks enää ole olemassa erityisluokkia? meidän aikaan ainakin häiriköivät oppilaat olivat kaikki samassa luokassa ja heillä oli luokassa parikin opettajaa.
Meillä päin ne häiriköt pannaan vanhempien vaatimuksesta muitten kans samaan luokkaan. Varsinaisia erityisluokkia ei ole. Avustajia ei saa, eli sen tietää millaisia ne tunnit sitten on, kun opettajan kaikki aika mene joko komentaessa tai neuvoen vain sitä yhtä oppilasta, joka pilaa muittenkin tunnit mökällään. Ymmärrän täysin opettajien turhautumisen.
 
[/quote]

eiks enää ole olemassa erityisluokkia? meidän aikaan ainakin häiriköivät oppilaat olivat kaikki samassa luokassa ja heillä oli luokassa parikin opettajaa.
[/quote]

On erityisluokkia, mutta ei varmasti joka kunnassa. Ja usein erityisluokkiin on enemmän hakijoita, kuin paikkoja löytyy.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 10:33 Doomed kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 10:29 nöppönen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 10:26 Doomed kirjoitti:
Tota se on, kun kaiken maailman häiriköt pannaan muitten lasten tunteja häiritsemään. Opettajat eivät saa tehdä juuri mitään, heti syytetään ja käydään kimppuun. On mennyt ihan naurettavaksi koko kouluhomma, et kakarat hyppii muitten silmille, kun niitä ei voi ojentaa mitenkään.
Et saa kädestäkään taluttaa kohta enää ulos luokasta kun jo saat pahoinpitelysyytteen. Sitten niitä häiriköitä paapotaan ja opettajan aika menee niitten kans jahkailuun ja normaalit lapset jää opetusta vaille. Aika reilua. Onneksi en ole opettaja, olisin nimittäin varmasti jo teipannut useemmankin mukulan seinälle.
eiks enää ole olemassa erityisluokkia? meidän aikaan ainakin häiriköivät oppilaat olivat kaikki samassa luokassa ja heillä oli luokassa parikin opettajaa.
Meillä päin ne häiriköt pannaan vanhempien vaatimuksesta muitten kans samaan luokkaan. Varsinaisia erityisluokkia ei ole. Avustajia ei saa, eli sen tietää millaisia ne tunnit sitten on, kun opettajan kaikki aika mene joko komentaessa tai neuvoen vain sitä yhtä oppilasta, joka pilaa muittenkin tunnit mökällään. Ymmärrän täysin opettajien turhautumisen.
vois olla tarpeen kuvat viikon ajan luokkaa jossa on häiriköivä oppilas ja näyttää se sit vanhemmille. koska mielestäni vanhemmat tekee näillä vaatimuksillaan hallaa muiden lapsien lisäksi muös omalle lapselleen. lapsi pitäisi sijoittaa pienempään ryhmään jossa oppimista ja käyttäytymistä voitaisiin tukea paremmin. kyllä minäkin ymmärrän opettajien turhautumisen.. niin kauan kun minä muistan, on määrärohajo pienennetty ja luokkakokoja suurennettu, eihän niistä mitään hyvää voi seurata. ja koko tämän ajan on myös häiriökäyttäytyminen lisääntynyt.
 
Erikoista toimintaa opettajalta.
Silti pakko sanoa, että onneksi en itse ole opettaja.
Tässä oli kyse pienestä koululaisesta, mutta varsinkin isompien oppilaiden haistattelujen, huorittelun ym. kiusanteon edessä nykypäivän opet on aseettomia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 10:44 vieras kirjoitti:
Erikoista toimintaa opettajalta.
Silti pakko sanoa, että onneksi en itse ole opettaja.
Tässä oli kyse pienestä koululaisesta, mutta varsinkin isompien oppilaiden haistattelujen, huorittelun ym. kiusanteon edessä nykypäivän opet on aseettomia.
Sehän siinä on, että tästä jutusta ei ilmene, kuin vanhemman kanta asiaan. Opetajan kantaa ei varmaan ikinä kuulla. Eli ei tietoa miten se lapsi on siellä koulussa käyttäytynyt.
 
En oikein osaa sanoa omalta kohdalta, koska tyttö vasta 3 vuotias, mutta kun hän sitten tulevaisuudessa kouluun menee, minä toivon että siellä on ammattinsa osaavia opettajia, eli:

Luokassa on kuri ja järjestys, eikä sellaista että yksi huitoo siellä ja toinen täällä... Kyllä opettajan tulisi saada pidettyä järjestystä yllä, mutta millä keinoin niin siihen en osaa sanoa.

Ehkä tuo tuoliin teippaaminen ei ole sieltä pahimmasta päästä! Ja jotenkinhan ne kurittomat kakarat täytyy kuriin saada, vai?
 
Sen verran vielä kommentoin, että te, jotka puolustelette opettajan tekoa, niin kuvitelkaapa tilanne oman lapsenne kohdalla, että noin niinkuin lapsenne olis ihan vaan huumorimielessä kurinpitoa ajatellen teipattu tuoliin kiinni sekä myös suu olisi teipattu kiinni.
 
mutta lapselle saa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 09:52 Chanel5 kirjoitti:
Vai vankilaan? Nauraaaa.. Ei kai tuo nyt niin vakava teko ollut.. Juu ihan näin lakimielessä ei opettaja tehnyt oikein mutta jos olis minun valta niin en panis pahaksi jos opettaja sais ottaakkin hieman takasin sitä ns. pahaa kuritusta.. Ja en tällä nyt tarkoita hakkaamista en, mutta kun mikään ei enää ole sallittua, jos oppilas tulee vaikka opettajan silmille niin otat kiinni riehuvan lapsen, voi käydä niin ett menetät työsi, on tää hullua..

Ja aivan totta tuo ett liian paljon lapset kotonansa aivan kurittomia. Olen itse lastensuojelun työntekijä ja luulin aina kun menin lastenkotiin töihin ett raukkoja hyljättyjä ressukoita siellä, mutta toisin kävi. Nuorisokodissa suurin osa oli LIIAN kilttien vanhempien lapsia.. Sitten haettiin apua kun lapsi otti huussollin ohjat omiin käsiin. Ei hyvä.

PS: Kuka kuritta kasvaa se kunniatta kuolee..

miksi lapsen yksityisyyteen saa kajota? mitä jos tämä olisi tapahtunut yritysmaailmassa, hieman korkeammalla taholla eduskunnassa. asiaa kauhisteltaisiin lehdissä, ja varma on että vankeustuomioita tulisi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 10:31 Alma Puunaula kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 10:28 JabbaTheHut kirjoitti:
huumorimielessä on pakko todeta että mun vanhemmat varmaan olis aikanaan vaan taputtaneet selkään mun opea jos olis mulle tehny noin :D olin hieman, hmm, vilkas ja häiriköivä... :saint:
Aivan. :whistle:
Näin meilläkin :D Ja muistampa kerran kun opettaja nosti mut naulakkoon paidasta,itse sen ansainneena,tästä opettajasta tuli muuten pappi.
Kyllä joku kuri on,ja #&%?$!*.ti kun vanhemmat ei sitä kotona anna vaan lapsensa kasvattaa kun jotain lehmiä pellolla.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 12:23 ChiChi kirjoitti:
En oikein osaa sanoa omalta kohdalta, koska tyttö vasta 3 vuotias, mutta kun hän sitten tulevaisuudessa kouluun menee, minä toivon että siellä on ammattinsa osaavia opettajia, eli:

Luokassa on kuri ja järjestys, eikä sellaista että yksi huitoo siellä ja toinen täällä... Kyllä opettajan tulisi saada pidettyä järjestystä yllä, mutta millä keinoin niin siihen en osaa sanoa.

Ehkä tuo tuoliin teippaaminen ei ole sieltä pahimmasta päästä! Ja jotenkinhan ne kurittomat kakarat täytyy kuriin saada, vai?
No on muitakin keinoja olemassa, kuin tuollaiset arveluttavat ja lasta vahingoittavat. Kyllä ammattitaitoa vaaditaan opettajalta paljon, mutta kaiken sen ulkopuolelle kuuluvan voikin sitten jättää käytettäväksi kotonaan vaikka omiin lapsiinsa ennemmin, kuin käy niitä toisten lapsiin soveltamaan. Kyllähän tuo on jo järkyttävää. Ikävä kyllä niin opettajia kuin päiväkodintyöntekijöitäkin on moneen junaan vaikka pääsääntöisesti fiksua porukkaa ovatkin. Mätämunia mahtuu joka ammattiin :(
 

Yhteistyössä