Opettaja teippasi lapsen tuoliin

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 17:37 PahaSilmä kirjoitti:
Haha, taitraa olla aikamoinen vanhempainilta tiedossa. Älkää hyvät ihmiset päästäkä sitä opettajaa helpolla. Se on seuraavan kerran joku toinen lapsi, jota ope alkaa kiusata. :/

opettajan vikahan se aina on jos luokassa on oppilaita joita ei saa pysymään kurissa, niinkö? Oppilaissa ei ole koskaan vikaa vai?
Mietipä itse jos olisit tuollaisessa luokassa opettajana. oletko varma että onnistuisit?
minusta opettajan tehtävä on opettaa eikä olla järjestyspolisi joka suunnileen valvoo että ketään ei lyödä turpiin kesken tunnin. Jos ei rahkeet riitä, niin pitää uskaltaa asia ottaa esille ja vaatia myös itselleen työskentelyrauhaa ja toiselle lapsille oppimisrauhaa.
kaikilla lapsilla on oikeus koulukäyntiin eikä kenelläkään lupa toisen oppimistapahtumaa sabotoida. jos lapsi ei pärjää normaaliluokassa, niin erityisopetukseen/pienryhmään sitten.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 17:03 samalla luokalla kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 11:52 alma kirjoitti:
Tämän kyseisen luokan ope on ollut "kovilla" koko ajan, heti elokuusta alkaen. Luokalla on 24 oppilasta. En puolustele opettajan tekosia, sillä mitä hän teki, on väärin. En myöskään syytä tätä teipattua poikaa, mutta jos ei koulussa osaa käyttäytyä koululaisen tavoin (kuunnella ja istua) niin silloin pitäisi miettiä onko lapsi valmis koulunkäyntiin tai ainakin miettiä olisiko pienempi ryhmä hänelle parempi paikka opiskella. Opettaja on yrittänyt rauhoitella vanhempia, että kaikki sujuu hyvin, rauhattomuus ja levottomuus on vähentynyt, mutta eipä se ihan niin tainnut ollakaan. Nyt odottelen milloin tulee kutsu vanhempainiltaan...
Ja se kutsuhan vanhempainiltaan tuli jo eilen..
Ja alunperinhän siellä oli 25 oppilasta..
Mietit onko ko. pojan paikka tuossa luokassa.. Voit kysyä pojan äidiltä missä hän olisi tahtonut poikansa aloittavan viime syksynä koulunkäynnin!
Eli pysytään tosi asioissa, jos tästä käyt julkisesti keskustelemaan ja jatketaan samalla linjalla ensi maanantaina klo 17.30.
onko äiti puolueeton asiantuntija sanomaan jotakin lapsensa koulukypsyydestä tai soveltuvuudesta isoon ryhmään?
 
Meijän ala-asteen opettaja oli kova pitämään kuria, pelätyin kurituskeino oli viivotin.Käsi laitettiin open pöydälle ja opettaja löi viivottimella sormille niin että napsahti. Korvista repi myös useesti ja kerranhan tuon kouraan jäi erään pojan korva,jonka jälkeen sitten saikin potkut. ON noihin hyvä puuttua tietysti,mutta mä olisin kyllä ensin jutellut sen opettajan ja rehtorin kanssa ennen kuin rikosilmoitusta olisin tehnyt.<br><br>
 
Ihmeissäni
Ymmärsin, että jollain tähän kirjoittaneella on lapsia samalla luokalla. Mitä muut lapset ovat tapauksesta kertoneet? Minusta on hieman liioiteltua puhua köyttämisestä, kun välineenä on villalanka ja maalarinteippi...

Laitan tähän vielä toisesta eilisestä ketjusta jakson, joka on asiallinen ja kiihkoton:

Tänä vuonna 9 vuotta täyttävä erityisen vilkas lapsi on sen verran vahva ja sukkela, ettei häntä maalarinteipillä pysty oikeasti sitomaan tuoliin tai mihinkään muualle. Siitä ei voi olla kysymys, että hän olisi pelännyt opettajaa ja siksi "alistunut" teipattavaksi; eihän hän ollut opettajaa pelännyt tai totellut sanallisessakaan ojentamisessa.

Missään ei ole kerrottu tarkemmin tuosta teippaamisesta. Kuka tietää, jos pojasta oli viritetty tuoliin peräti kaksi kymmensenttistä maalarinteipin pätkää.

On mahdollista, että koko juttu on tapahtunut hyvässä yhteisymmärryksessä ja huumorimielessä ilman, että ketään on nöyryytetty. Vilkkaat lapset yleensä nauttivat kaikesta saamastaan huomiosta ja haluavat usein olla eräänlaisen hauskuttajan roolissa.
Heidän puolestaan nolostuvat ja häpeävät usein enemmän muut läsnäolijat kuin he itse.

Jos asiassa olisi ollut jotain sellaista, jonka lapset olisivat kokeneet pelottavaksi tai ahdistavaksi, olisi moni lapsi varmaan kertonut asiasta kotonaan ja vanhemmat olisivat alkaneet ottaa asiasta selvää aiemmin.

Ei ole kerrottu, millainen koulu oli kyseessä eli onko se erityiskoulu tai -luokka vai ihan tavallinen luokka, johon on integroitu toisia lapsia vanhempi oppilas, joka on joko aloittanut koulun myöhemmin tai tuplannut ekaluokan.

Kannattaa muistaa myös se, että uskomattoman usein vanhemmat vastustavat lapsen siirtoa erityisluokalle vedoten leimautumiseen, vaikka kaikkien osapuolten kannalta se olisi järkevin ratkaisu. Tämän tapauksen taustoista en tosiaankaan tiedä.

Pidän aika todennäköisenä sitä, että kyseisen (yli)vilkkaan lapsen äiti on väsynyt yhdeksässä vuodessa niin, että tapaus oli oljenkorsi, joka katkaisi kamelin selän. Yhtä lailla poika saattoi luokan lapsijoukossa ainaista häiriötä tuottamalla väsyttää nuoren ja kokemattoman (niin olisi voinut käydä vanhemmallekin opelle) opettajan niin, että hänen arvostelukykynsä ei enää riittänyt kertomaan, millainen huumori on sallittua.
Jos asiassa on jaettava tuomioita, tehtäköön se vasta sitten, kun totuus tapauksen luonteesta ja yksityiskohdista selviää ja siitä kerrotaan laajemmin muuallakin kuin sensaatiohakuisissa irtomyyntilehdissä!

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 18:01 Enimmäkseen Ulkopuolinen kirjoitti:
Meijän ala-asteen opettaja oli kova pitämään kuria, pelätyin kurituskeino oli viivotin.Käsi laitettiin open pöydälle ja opettaja löi viivottimella sormille niin että napsahti. Korvista repi myös useesti ja kerranhan tuon kouraan jäi erään pojan korva,jonka jälkeen sitten saikin potkut. ON noihin hyvä puuttua tietysti,mutta mä olisin kyllä ensin jutellut sen opettajan ja rehtorin kanssa ennen kuin rikosilmoitusta olisin tehnyt.
"kouraan jäi erään pojan korva" :LOL: Tämän täytyi olla vitsi :D
 
En nyt jaksanut enää lukea koko pitkää ketjua läpi. Mutta tunnustan teipanneeni oppilaan suun kiinni.

Tosin kyseessä oli 9-luokkalainen, jonka tiesin varmasti ottavan asian huumorilla, joten ehkä vähän eri asia...
 
Kokeilkaapa huvikseen kuika hyvin maalarinteipillä ja villalangalla saa sidottua. Saa jopa niinkin, ettei edes aikuinen siitä pääse irti.

Toisekseen kyllä lapsi on voinut olla kauhusta tai häpeästä kankeana. Sitä on turha yrittää kiistää ja vaikka ei olisikaan ollut, niin teko ei ole sen enempää puolusteltavissa tai hyväksyttävä.
 
PahaSilmä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 17:57 äiti 40plusplus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 17:37 PahaSilmä kirjoitti:
Haha, taitraa olla aikamoinen vanhempainilta tiedossa. Älkää hyvät ihmiset päästäkä sitä opettajaa helpolla. Se on seuraavan kerran joku toinen lapsi, jota ope alkaa kiusata. :/

opettajan vikahan se aina on jos luokassa on oppilaita joita ei saa pysymään kurissa, niinkö? Oppilaissa ei ole koskaan vikaa vai?
Mietipä itse jos olisit tuollaisessa luokassa opettajana. oletko varma että onnistuisit?
minusta opettajan tehtävä on opettaa eikä olla järjestyspolisi joka suunnileen valvoo että ketään ei lyödä turpiin kesken tunnin. Jos ei rahkeet riitä, niin pitää uskaltaa asia ottaa esille ja vaatia myös itselleen työskentelyrauhaa ja toiselle lapsille oppimisrauhaa.
kaikilla lapsilla on oikeus koulukäyntiin eikä kenelläkään lupa toisen oppimistapahtumaa sabotoida. jos lapsi ei pärjää normaaliluokassa, niin erityisopetukseen/pienryhmään sitten.
Opettaja on toiminut kypsymättömästi, tuota ei voi millään puolustaa. kuten sanottu, asia olisi pitänyt ottaa esiin, eikä teipata lasta.
 
Vierass
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 21:29 PahaSilmä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 17:57 äiti 40plusplus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 17:37 PahaSilmä kirjoitti:
Haha, taitraa olla aikamoinen vanhempainilta tiedossa. Älkää hyvät ihmiset päästäkä sitä opettajaa helpolla. Se on seuraavan kerran joku toinen lapsi, jota ope alkaa kiusata. :/

opettajan vikahan se aina on jos luokassa on oppilaita joita ei saa pysymään kurissa, niinkö? Oppilaissa ei ole koskaan vikaa vai?
Mietipä itse jos olisit tuollaisessa luokassa opettajana. oletko varma että onnistuisit?
minusta opettajan tehtävä on opettaa eikä olla järjestyspolisi joka suunnileen valvoo että ketään ei lyödä turpiin kesken tunnin. Jos ei rahkeet riitä, niin pitää uskaltaa asia ottaa esille ja vaatia myös itselleen työskentelyrauhaa ja toiselle lapsille oppimisrauhaa.
kaikilla lapsilla on oikeus koulukäyntiin eikä kenelläkään lupa toisen oppimistapahtumaa sabotoida. jos lapsi ei pärjää normaaliluokassa, niin erityisopetukseen/pienryhmään sitten.
Opettaja on toiminut kypsymättömästi, tuota ei voi millään puolustaa. kuten sanottu, asia olisi pitänyt ottaa esiin, eikä teipata lasta.
Kiva kuulla että jotkut ymmärtävät vielä mikä on oikein ja mikä väärin. Tässähän toimittiin niin, että elä tee kuten minä teen vaan kuten minä sanon :whistle:
 
Mä olen siä mieltä että opettajilla pitäis olla oikeus ruumiilliseen rangaistukseen. Pysyis edes jonkinlainen rauha luokassa! Tai sitten vaan ulos luokkahuoneesta pienemmästäkin rikkeestä. Ja silleen, että vanhemmat on vastuussa lapsestaan heti sen luokkahuoneen ulkopuolella eli jos kullannuppu joutuu ulos tunnilta niin saman tien vaan äitiliinit ja isukit töistä lastansa paimentamaan. Saattais näilläkin vanhemmilla hieman toi kasvatus alkaa kiinnostaa... \|O
 
Erityisluokan ope
Kyllä on vaikeita lapsia luokissa nykyään, normaaliluokilla voi olla 3-6 tapausta jotka vaatisivat psykiatrista hoitoa, vähintäänkin perheneuvolaa tai koulukuraattoria (puhun jo ala-asteikäisistä). Itse olen ollut henkihieverissä ja jaksamisen partaalla sekä normaali-että erityisluokalla. Erityislapset eivät pysy juurikaan paikallaan jos on erittäin impulsiivinen ja vilkas. Joku voi tehdä koko ajan konnankoukkuja ja opettajan ja avustajan aika voi mennä 2-3 oppilaan aloilleen laittamiseen suuren osaa tuntia. Puhumattakaan siitä miten räävittömästi lapset huutavat, kiljuvat, piereskelevät, vetävät housuja alas, heiluvat saksien kanssa ym.
Tässä kun en voi kertoa tarkemmin...
Itse vältän kaikin keinoin koskemasta lapseen, tuomitsen teippaamisen huumorimielelläkin!!Lapsen saa kyllä lain mukaan jo saattaa pois luokasta jos häiritsee muita. Mutta yksin valvontaa ei saa jättää. Opettajan rooli on olla todellinen taituri keksiessään uusia ja uusia keinoja käsitellä vaikeasti tunnevammaisia tai muuten diagnosoituja lapsia. Plus että vielä sen lisäksi pystyisi opettamaankin!
 
ex-ope
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 21:53 Erityisluokan ope kirjoitti:
Kyllä on vaikeita lapsia luokissa nykyään, normaaliluokilla voi olla 3-6 tapausta jotka vaatisivat psykiatrista hoitoa, vähintäänkin perheneuvolaa tai koulukuraattoria (puhun jo ala-asteikäisistä). Itse olen ollut henkihieverissä ja jaksamisen partaalla sekä normaali-että erityisluokalla. Erityislapset eivät pysy juurikaan paikallaan jos on erittäin impulsiivinen ja vilkas. Joku voi tehdä koko ajan konnankoukkuja ja opettajan ja avustajan aika voi mennä 2-3 oppilaan aloilleen laittamiseen suuren osaa tuntia. Puhumattakaan siitä miten räävittömästi lapset huutavat, kiljuvat, piereskelevät, vetävät housuja alas, heiluvat saksien kanssa ym.
Tässä kun en voi kertoa tarkemmin...
Itse vältän kaikin keinoin koskemasta lapseen, tuomitsen teippaamisen huumorimielelläkin!!Lapsen saa kyllä lain mukaan jo saattaa pois luokasta jos häiritsee muita. Mutta yksin valvontaa ei saa jättää. Opettajan rooli on olla todellinen taituri keksiessään uusia ja uusia keinoja käsitellä vaikeasti tunnevammaisia tai muuten diagnosoituja lapsia. Plus että vielä sen lisäksi pystyisi opettamaankin!
Tästä syystä en enää ole opettaja. Ei kellään riitä voimat siihen, että luokassa on useampi sairas (diagnosoitu) lapsi sen päälle vielä nämä äidin hellanteltut jotka luulevat koulussa(kin) saavansa tehdä mitä haluavat. Sääli vaan että meni koulutus hukkaan mutta onneksi löysin paljon mielekäämmän työn. Tässäkin ketjussa hurskastelevien vanhempien kannattaisi katsoa omaan napaansa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 21:46 vieras kirjoitti:
Mä olen siä mieltä että opettajilla pitäis olla oikeus ruumiilliseen rangaistukseen. Pysyis edes jonkinlainen rauha luokassa! Tai sitten vaan ulos luokkahuoneesta pienemmästäkin rikkeestä. Ja silleen, että vanhemmat on vastuussa lapsestaan heti sen luokkahuoneen ulkopuolella eli jos kullannuppu joutuu ulos tunnilta niin saman tien vaan äitiliinit ja isukit töistä lastansa paimentamaan. Saattais näilläkin vanhemmilla hieman toi kasvatus alkaa kiinnostaa... \|O
No johan se olisi surkuhupaista, kun ruumiillinen kuritus on laissa kielletty kotonakin, mutta sitten koulussa olisi sallittu :D Kasvatetaan lapset niin, että sinusta ei sitten tule samanlainen (et toimi samaan tapaan), kuin opettaja :xmas:

Nojoo, mutta samoilla linjoilla olen siinä, että jos ei opiskelu häiriköinnin takija onnistu (ihan vain ilkeyttään), niin sitten kotiin varoitusten ja jälkiistuntojen jälkeen vanhempien vastuulle. Johan alkaa se vastuu kiinnostaa. Jos ei ala, niin sittenhän se lapsen paikka ei ole enää kotona.
 
erityisluokan ope
minä kirjoitan kynä sauhuten viestejä ja lippusia ja lappusia kotiin, samoin soittelen vanhemmille. Ottavat useimmat tosissaan mutta minkäs lapsille mahtaa... pahimmat vanhemmat vain kohauttavat olkapäitään tai nauravat kun lapsi on keksinyt jotain aivan älytöntä puuhastelua koulussa!!!!Että lapsi oli niin kekseliäs :LOL: \|O
Mutta on todella paljon lapsia joiden kanssa on ihana tehdä töitä, enhän muuten olisi koulussa opettajana =) Ja nämä ylivilkkaat "riiviötkin" osaavat olla todella persoonia, älykkäitä ja hauskoja lapsia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 22:00 ex-ope kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 21:53 Erityisluokan ope kirjoitti:
Kyllä on vaikeita lapsia luokissa nykyään, normaaliluokilla voi olla 3-6 tapausta jotka vaatisivat psykiatrista hoitoa, vähintäänkin perheneuvolaa tai koulukuraattoria (puhun jo ala-asteikäisistä). Itse olen ollut henkihieverissä ja jaksamisen partaalla sekä normaali-että erityisluokalla. Erityislapset eivät pysy juurikaan paikallaan jos on erittäin impulsiivinen ja vilkas. Joku voi tehdä koko ajan konnankoukkuja ja opettajan ja avustajan aika voi mennä 2-3 oppilaan aloilleen laittamiseen suuren osaa tuntia. Puhumattakaan siitä miten räävittömästi lapset huutavat, kiljuvat, piereskelevät, vetävät housuja alas, heiluvat saksien kanssa ym.
Tässä kun en voi kertoa tarkemmin...
Itse vältän kaikin keinoin koskemasta lapseen, tuomitsen teippaamisen huumorimielelläkin!!Lapsen saa kyllä lain mukaan jo saattaa pois luokasta jos häiritsee muita. Mutta yksin valvontaa ei saa jättää. Opettajan rooli on olla todellinen taituri keksiessään uusia ja uusia keinoja käsitellä vaikeasti tunnevammaisia tai muuten diagnosoituja lapsia. Plus että vielä sen lisäksi pystyisi opettamaankin!
Tästä syystä en enää ole opettaja. Ei kellään riitä voimat siihen, että luokassa on useampi sairas (diagnosoitu) lapsi sen päälle vielä nämä äidin hellanteltut jotka luulevat koulussa(kin) saavansa tehdä mitä haluavat. Sääli vaan että meni koulutus hukkaan mutta onneksi löysin paljon mielekäämmän työn. Tässäkin ketjussa hurskastelevien vanhempien kannattaisi katsoa omaan napaansa.
Jos hurskastelu on sitä, ettei hyväksy lapsen sitomista, niin oikein teit, kun vaihdoit alaa.
 
tässä voi todeta sen että se mitä teet yhden, kahden lapsen kanssa kotona, ei ole samaa kuin mitä teet kahdenkymmenen kanssa koulussa! kotona ehkä saat puhumalla ne omat tenavasi rauhoittumaan.
Mutta entäs jos luokassa yksi tai kaksi alkaa remuta ja saa koko lauman villiintymään?? Mitäs sitten?
kertokaapas te fiksummat mitä te sitten teette jos sana ja opettajan hiljainen pyyntö ei auta mitään? Kutsutaanko rehtori, poliisi vai villikkojen vanhemmat paikalle sitten? Kuka nuhdellaan? myös ne vanhemmatko?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 22:11 äiti 40plusplus kirjoitti:
tässä voi todeta sen että se mitä teet yhden, kahden lapsen kanssa kotona, ei ole samaa kuin mitä teet kahdenkymmenen kanssa koulussa! kotona ehkä saat puhumalla ne omat tenavasi rauhoittumaan.
Mutta entäs jos luokassa yksi tai kaksi alkaa remuta ja saa koko lauman villiintymään?? Mitäs sitten?
kertokaapas te fiksummat mitä te sitten teette jos sana ja opettajan hiljainen pyyntö ei auta mitään? Kutsutaanko rehtori, poliisi vai villikkojen vanhemmat paikalle sitten? Kuka nuhdellaan? myös ne vanhemmatko?

Pakko myöntää, että kerran tuollaisessa tilanteessa olen puhaltanut pilliin ja kovaa, sitten nappasin yhden villikon lippiksen päästä ja 'naulasin' seinään nastalla.

Luokassa tuli eittämättä aika nopeasti hiljaista. Niin opettaja en ole, olin vain valvomassa sitä luokkaa.

:xmas:
 
No lue ketju täällä on ehdotettu jo montaakin asiaa. Opettajat voisivat tähän keinonsa listata, kun ne tuntuvat olevan joillekkin vielä epäselvät.

Itse ihmettelen sitä, että miksi opettajat valittavat niin paljon ja sitten kuitenkin siihen suhteutettuna jakavat rangaistuksia niin vähän?
 
erityisluokan ope
Riippuu luokasta, oppilaista ja opettajasta. Luokan kanssa on niin paljon töitä että keskittymistä ja aikaa pitää jakaa niin moneen suuntaan. Ehkä rangaistuksia pitäis antaa enemmän joissain tilanteissa. Ja pitää systemaattisuus, jos uhkaa se täytyy toteuttaa. Sama pätee kotioloissa. Lapset ovat hyviä vedättämään jos vanhempi ei toteuta uhkaustaan tai rangaistusta.
Sitä paitsi...kesäloma on ovella =) :flower:
Siinä kaikille syytä lähteä tekemään tätä erittäin haastavaa, henkisesti uuvuttavaa mutta myös palkitsevaa työtä :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 22:15 Vieras kirjoitti:
Opettajat voisivat tähän keinonsa listata, kun ne tuntuvat olevan joillekkin vielä epäselvät.

Itse ihmettelen sitä, että miksi opettajat valittavat niin paljon ja sitten kuitenkin siihen suhteutettuna jakavat rangaistuksia niin vähän?
Ne keinot:
58 § (25.1.1991/176)

Oppilasta, joka ei noudata koulun järjestystä tai käyttäytyy sopimattomasti, voidaan kurinpitokeinoilla ojentaa.

Oppilaan ojentamiseksi:

1) opettaja voi «poistaa» opetusta häiritsevän oppilaan «luokasta» enintään oppitunnin jäljellä olevaksi ajaksi;

2) johtaja tai opettaja voi määrätä enintään kahden tunnin jälki-istunnon;

3) johtaja voi antaa kirjallisen varoituksen. (27.11.1992/1174)

Jälki-istunnon valvojina toimivat opettajat ja tuntiopettajat. Jälki-istunto on mahdollisuuksien mukaan järjestettävä samana päivänä kuin se määrätään.

Opettaja voi jättää kotitehtävänsä laiminlyöneen oppilaan kouluun enintään tunnin ajaksi kerrallaan suorittamaan kotitehtäviä. Tällöin opettajan on oltava läsnä.



Jälkimmäisestä asiasta olen kyllä ihan samaa mieltä.

ei-ope
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 22:13 Jätkä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 22:11 äiti 40plusplus kirjoitti:
tässä voi todeta sen että se mitä teet yhden, kahden lapsen kanssa kotona, ei ole samaa kuin mitä teet kahdenkymmenen kanssa koulussa! kotona ehkä saat puhumalla ne omat tenavasi rauhoittumaan.
Mutta entäs jos luokassa yksi tai kaksi alkaa remuta ja saa koko lauman villiintymään?? Mitäs sitten?
kertokaapas te fiksummat mitä te sitten teette jos sana ja opettajan hiljainen pyyntö ei auta mitään? Kutsutaanko rehtori, poliisi vai villikkojen vanhemmat paikalle sitten? Kuka nuhdellaan? myös ne vanhemmatko?

Pakko myöntää, että kerran tuollaisessa tilanteessa olen puhaltanut pilliin ja kovaa, sitten nappasin yhden villikon lippiksen päästä ja 'naulasin' seinään nastalla.

Luokassa tuli eittämättä aika nopeasti hiljaista. Niin opettaja en ole, olin vain valvomassa sitä luokkaa.

:xmas:
Olen minäkin joskus pilliin puhallellut (kun ei sen pienen "hiljaisuuskellon" kilinä tavoita ketään :whistle: ) ja hypännyt pulpetille seisomaan kajauttaakseni hiljaa-huudon.... tilanne kun on toisinaan sellainen, että yksi konttaa pulpettien alla, toiset käyvät nyrkkitappelua luokan perällä, yksi kiipeää kohti luokan kattoa kirjahyllyä pitkin, osa ei ole vielä saapunut luokkaan välitunnilta vaan joko a)pelaavat palloa koulun kentällä tai b) riisuvat/nahistelevat käytävällä. Ja oikeasti, tälläisiakin tilanteita on ollut :D .
 
\
Pakko myöntää, että kerran tuollaisessa tilanteessa olen puhaltanut pilliin ja kovaa, sitten nappasin yhden villikon lippiksen päästä ja 'naulasin' seinään nastalla.

Luokassa tuli eittämättä aika nopeasti hiljaista. Niin opettaja en ole, olin vain valvomassa sitä luokkaa.

:xmas:

[/quote]

Olen minäkin joskus pilliin puhallellut (kun ei sen pienen "hiljaisuuskellon" kilinä tavoita ketään :whistle: ) ja hypännyt pulpetille seisomaan kajauttaakseni hiljaa-huudon.... tilanne kun on toisinaan sellainen, että yksi konttaa pulpettien alla, toiset käyvät nyrkkitappelua luokan perällä, yksi kiipeää kohti luokan kattoa kirjahyllyä pitkin, osa ei ole vielä saapunut luokkaan välitunnilta vaan joko a)pelaavat palloa koulun kentällä tai b) riisuvat/nahistelevat käytävällä. Ja oikeasti, tälläisiakin tilanteita on ollut :D .


[/quote]


Meillä meni tuon oppitunnin loppuaika erittäin hyvin, muutama oppilas vilkuili vähänväliä sitä onnetonta lippistä siinä seinällä. Eivät sitten tajunneet minulta kysyä, mitä sille meinaan tehdä. :D Sepä sen tempun idea olikin. :saint:
 

Yhteistyössä