****OoOoO HUTIKUUN HELMET 2012 ELOKUUSSA OoOoO*****

Mahtavaa Nelli!

Ceali mä syön tosi harvoin niinku normaalissa elämässäkin. Hyvin pieni aamiainen ja sitten kunnon lounas ja illalla ehkä vasta 9-10 kun kotiudun riennoista. Saatan kyl syödä välipalaksi juotavan jugurtin lounaan ja illallisen välissä.

Nyt tässä "raskaassa" elämässä syön samalla tavalla. Paitsi, että välipalasta on tullut sääntö. Ja koska mulla hiilarit heittää verensokeritasot pitkin poikin ja tulen kiukkuiseksi, niin en niitä sitten juurikaan syö. Täysjyväruisleipää tulee nykyisin mussutettua, mutta vain yksi pala päivässä. Viljat myös turvottaa hulluna vaikkei oo keliakiaa. Omasta puolestani siis suositan proteiini- ja rasvapitoista syötävää kasviksilla. Rasva on nimenomaan se juttu, joka pitää nälän poissa.
Joku puhui chicken wingsseistä? Nam, just söin niitä eilen illalla :) Mun suosikki on tonnikalasalaatti höystettynä raejuustolla ja luonnonjugurtilla. Tonnikala tietysti öljyssä ;)
 
Tervetuloa uusille, ja pahoittelut LS:lle!

AsuntoGallup: Meillä on kerrostaloasunto 78m2, asutaan kaksistaan. 2 pientä makkaria. En sitte tiiä, miten selvitään siinä vaiheessa, kun pikkunen kasvaa enemmän. Autoa ei toistaseks oo ollenkaan, hyvin on kaupungissa pärjänny ilman. Voipi muuttua lapsen myötä. Ollaan kyllä puhuttu, että asuntokuviot täytyy jossain vaiheessa miettiä uusiks. Toisaalta ei haluais luopua tästä, kun on niin ihana. Toisaalta sitä miettii, mihin sen lapsen tänne mahduttaa.

Sale81: Lohdutushali sulle, ymmärrän hyvin suuttumisen. Tollasta reaktiota pelkään ite, enkä oo uskaltanu kertoa kuin vasta parille lähimmälle kaverille. Etenki yhdeltä kaverilta tiedän odottaa negatiivista reaktiota, sen mielestä tää on todennäkösesti kaistapäistä. :stick:

Ceali: Eikö proteiinia suositella nälkää poissa pitäväks? Eli lihaa, raejuustoa, maitorahkaa tms. lisää. Ja mukana kannattaa pitää välipaloja, ite raahailen laukussa päivällä omenoita ja pähkinöitä, jos iskee nälkä tai heikko olo.

(.) Tää melkein päivittäinen vatsakipu tekee mut hulluks. Neuvolaan on vielä melkeen neljä viikkoa (se on joskus rv10+6), ja oon välistä paniikissa, haluaisin sinne heti. Koitan kattoa tarkasti kielletyt ruuat ja muut altistukset, ja huolettaa, että jos jokin menee silti pieleen. Tai jos sitä ei ookaan raskaana, jos vaan on pillereitten jälkeen jääny menkat tulematta ja sitä teki raskaustestin väärin ja ja ja... :headwall:

Missä vaiheessa teillä muilla on ollu ekat neuvolat? Pääseekö sinne aikasemmin, jos tulee joku hätä? Jotenki on sellanen olo, että jää tän koko asian kanssa ihan yksin.
 
:wave: Tänään varmistui ,että raskaana ollaan.Tämä pikkuinen on 4.lapsi.
Satks olisi sairaala .LA 27.4.12
Viikkoja 4 ja jotain=)
Ikää kyllä alkaa olemaan jo meikäläisellä.Olen 38v.sitten kun vauva syntyy..
Nuorin lapsista 4,5v.(tyttö)
Keskimmäinen 14v.(poika)
Esikoinen 18v.(poika)
Naimisissa olen ja miehen kanssa taivalta 19v.takana.
Nyt vain toivon parasta ,että kaikki menee hyvin.
Sitä samaa teille kaikille myöskin toivotellen:wave:
 
Musta tuntuu et mä voisin elää pelkillä wingsseillä -nam!! Tänään käytiin syömäs buffet paikassa missä oli mm. pizzaa ja niitä siipiä (ei ollut Rax)... Kyllä muutamat uppos tähän mahaan! Ja valkosipulia söin niin että nyt itelläki tekee pahaa oma hengitys, voi ukko riepua ^^

Sale81: Voi p.... olisin kyl menny lankoja pitkin sen kaverin kurkkuun kiinni.. Tai sit pillahtanu itkuun. Tosi paskamainen tommonen kommentti!! :stick:

Felina: Voi tsemppiä sulle! Koita olla liikaa murehtimatta "jos jokin menee pieleen", koska jos menee niin se menee ilman murehtimistakin.. Siis koittais nauttia tästä kamalan ihanasta alkuraskaudesta ja edes yrittää olla murehtimatta. Itse ainakin ajattelen että ei se minun murehtiminen edesauta sitä että tää raskaus menis turvallisemmin tms. Uskon että kaikki on jo ennalta määrätty mitä tulee tapahtuun, vaikka olen itsekin melkoinen stressipallo ajoittain.. :) Toivottavasti en nyt kuulostanu tunteettomalta urpolta, se ei tosiaan ollu tarkotus vaan tsempata ja kannustaa.. Ensi neuvola on mullaki vasta joskus ens kuun lähempänä puolta väliä -tympäsee odottaa niin kauan.

AsuntoG: Ostimme juuri saunallisen (oli ihan must!) rivitalokolmion, 77neliöä, isolla takapihalla. Meän perheeseen kuuluu minun ja tulevan aviomieheni lisäksi kissa ja koira :heart:

Onnea kaikille ultrassa käyneille ja sieltä hyviä uutisia saaneille! =)

(.) kävin tänään ekaa kertaa eläissäni Lymfaterapiassa. Oli aivan ihana! Olin varannut ajan aiemmin vyöhyketerapiaan, muttei suostunut mulle sitä tekemään tän raskauden vuoksi, ettei mene kesken kun kuulemma niin rankka hoito :( hieman harmitti kun sitä niin kovin odotin! Mutta lymfakin oli ihana ja lähti nesteet liikkeelle :) Huomenna lähemmä miehen ja koiran kans lomareissulle Tampereelle viikoksi nauttimaan toisistamme ja lomasta :heart: Kisu menee nauttimaan eläinhoitolaan -saa olla kerrankin ilman penikkaa (koiraa) :LOL:

Ai niin, kertomisesta! Olen parille parhaimmalle ystävälle asiasta kertonut, muille ajateltiin häissä paukauttaa kun samoihin aikoihin suunnilleen on sit rv12 ja yliki.. =) Vähä jännittää muiden reaktio, mut so fu.... what! Ollaan onnellisia ja jos se on jolleki ongelma niin pitäkööt omana tietonaan :p
 
Viimeksi muokattu:
Löllöttelijä ja Ceali, kiitos tsempistä! Tuntuu taas luottavaisemmalta (syy ei mitenkään oo ainakaan ton fazerin sinisen, mikä jotenki kummasti ittestään avautu). Kai ne on osittain hormoneita, välillä on paniikissa, ja välillä tulee semmonen sisäinen rauha ja happyhappy -olo. Ja ei Löllöttelijä, et kuulosta tunteettomalta urpolta, tekstisi oli juuri sellaista, että tuli luottavainen olo tän suhteen. Jos jotain tapahtuu, niin sitten tapahtuu, itellä siihen tuskin on suurta valtaa. (Jos en nyt vallan ala harrastaa nyrkkeilyä ja vetämään perseitä...)

Toi lymfaterapia kuulostaa ihanalta! :D Mitenkä on, onko teillä kokemusta, mihin asti raskauden aikana voi vielä käydä hieronnassa? Joo, tottakai myöhemmässä vaiheessa vatsa alkaa olla vähän tiellä, mutta ei kait siitä alkuvaiheessa mitään suurta haittaa ole, jos asiasta kertoo?
 
  • Tykkää
Reactions: Löllöttelijä
Felina: No mä olen koulutettu hieroja joten voin vastata:D Eli voi käydä hieronnassa ihan niin pitkälle raskautta kuin hyvältä tuntuu. Raskaana olevat hierotaan yleensä joko kylkimakuulta tai niin että asiakas istuu pöydän sivussa ja nojaa siihen. Joillakin hierojilla on myös tuoli, jossa raskaana olevat voivat olla.

Voi siis käydä hieronnassa ihan raskauden loppuun asti, vyöhyke-ja aromaterapiaa ei suositella tosiaankaan raskaana oleville. Tosin vyöhyketerapia voi käynnistää synnytystä, eli jotkut siellä käyvät ihan raskauden loppumetreillä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: felina
Syöminen on ainut mikä pitää huonon olon siedettävänä-ainakin hetken aikaa..Tänään on vedetty puuroa aamulla ja nakkimunakasta lounaaksi, makkaramunakasta välipalaksi, itse tehty hampurilainen iltapalaksi...Mulla vatsan täyttää noi munakkaat parhaiten. kaikissa raskauksissa tää alku menne ihan överiksi ja pakko syödä sitä mikä menee ja silloin kun mnee. Kyllä se sitten tasaantuu jossain vaiheessa. Painoa mulla on tullut aina sen 14-16kg ja helposti on lähtenytkin. Kummallista kyllä niin mitään makeaa ei tee mieli, ei suklaata, ei mitään. Ainoastaan kirpeitä hedelmänameja! Ja valion vaniljajugurttia-se on aamujen pelastus!! Pysyykö muilla pahoinvointi siedettävissä lukemissa, vai vaivaako kärsimykseen saakka?
 
Heippa kaikille! :wave:
Onneksi olkoon kaikille kanssasisarille ja tosi suuret pahoittelut pinosta tippuneille:hug:

Minäkin ilmoittautuisin tähän pinoon:) Raskaustestin tein jo pari viikkoa sitten, mutten oo aiemmin uskaltanut alkaa palstailemaan. Viikkoja mulla on ultrien mukaan (jep, olen käynyt kahdessa vu:ssa) 7+4 about ja laskettu aika tulis ihan huhtikuun alkuun, 2.-4.4. välille. Tää meidän vaavi on ensimmäinen meille ja hartaasti yritetty ja toivottu :heart:. Lapsettomuushoidoissa oltiin ja inseminaatio-jonotus olis ollut alkamassa, mutta sitten yllättäen tärppäsikin femar-lääkityksen ja oman hormonitoiminnan yhdistelmänä kp32 tj. Ehdin siis olla raskaana pari viikkoa ennen kuin edes ymmärsin tehdä testiä. Ja silloinkin tein testin ihan vaan sillä ajatuksella, että menkat pääsis taas tulemaan kun rinnat olivat mielestäni niiden tulosta oireilleet=). Raskausoireita on ollut pitkin matkaa mm. palelua, jatkuva pissahätä, ajoittain hyvinkin pahaa huimausta, JATKUVA nälkä ja jos en syö vähint. 1-2h välein jotain, niin rupeaa oksettamaan. Yhden kokonaisen päivän vietinkin vessassa oksentaen, kun en olin päästänyt olon jo liian pahaksi enkä pakottanut itseäni syömään. Niin ja rinnat on tosi kipeät vieläkin. Mut oireet ei haittaa - otan ne ilolla vastaan! Tuntuupa todellisemmalta tää odotus:heart: Ei oikein tahdo vielä ymmärtää, että MINÄ olen raskaana:D Syke meillä on löytyny molemmissa ultrissa, ekassa jo 6+0 viikoilla. Ja voi sitä ihanaa tunnetta sen ultran jälkeen - ei voi lopettaa hymyilemästä=)
Ja tosiaan edelleen minäkin pelkään sitä surullisempaa loppua, mutta olen nyt joka tapauksessa päättänyt nauttia tästä. Jos huonosti kävisi eikä enää uutta raskautta meille suotais, niin ainakin ehdin nauttia siitä ainoasta. Neuvola meillä on ensi viikolla ja np-ultra 24.8 (muistaakseni!). Ja ensi viikolla pääsemme vielä kolmannen kerran ihastelemaan meidän pikku-sinttiä, kun saimme yksityiseltä äitiys-neuvolalta toisen ultran kaupan päällisiksi :D

Tähän vielä niitä tietoja: Tiijona 26v., ensimmäinen, la 3.4 (otetaan keskiarvo tosta arviosta), sairaala on todennäköisesti kättäri (ollaan vielä eri paikkakunnalla, mut kuukauden sisään muutetaan pk-seudulle).

Niin ja gallupeihin: pahoinvointia tosiaan on, mut pärjään sen kans toistaiseksi. Tuleva vuokra-asuntomme on melko tilava kaksio, hyvin sinne vauvakin mahtuu=) Varmaan sit nappulan kasvaessa pitää muuttaa isompaan. Niin ja minäkin teen 3-vuorotyötä ja yövuorot yleensä on olleet mulle tosi mieluisia ja helppoja, mut nyt ihan hirveitä:x Pakko hakea huomenna neuvolasta saikkua ainakin nyt viikonlopun öille niin saan aikaa palautua edellisistä. Ja paikkakunnan vaihtuessa mulla vaihtuu työpaikkakin, jossa en sitten aio enää tehdä öitä. That's the plan:)
Niin ja lähimmille ystäville ja meidän perheille kerrottiin ihan alussa jo, kun näkevät ja kuulevat he sitten siitä ikävästäkin lopusta, jos niin kävisi. Työkavereille jouduin myös kertomaan heti, kun se vaikuttaa oleellisesti meidän osastollamme huonejakoon ja lisäksi oon joutunu niin tiheästi juoksemaan vessassa ja syömässä, ettei mitään epäselvyyttä oo kellekään jäänyt;) Ja oksentanutkin olen töissä, joten se siitä salailusta:D Facebookiin ei silti ole tulossa pitkiin aikoihin mitään vauva-päivityksiä, kun siellä tästä en halua kuuluttaa!

Huh! Tulipas tekstiä:O Mut tällaista tänne:) Hyvää yötä kaikille ja itsekin on jo pakko häipyä makkariin, kun alkaa taas pahaolo ilmoitella itsestään:x

Tiijona & sintti (myöhemmin keksin kyllä paremman nimen) Rv 7+4
 
Tervetuloa Tiijona ja luosto :)

felina: mulla on eka neuvola rv 9+4, tuntuu vaihtelevan tuo paikkakunnittain.. Kannattaa kyllä soitella sinne jos itsestä tuntuu yhtään, eihän siitä haittaa ainakaan voi olla :)

5 yötä ultraan =) Eeeei, en minä laske ollenkaan ;)

rv 6+4 (ja tuntuu että eilen jo oli 6+4 eli mulla yks päivä on kahden mittainen, aika matelee...)
 
Ceali: ultrakuulumisia odotellen :) Mulla on muuten kans sit 7+2 varhaisultra :)

Ah miten voi olla himo sitruunaan :p Eilen kaupasta tuli ostettua sitruunauutetta (vai_mitä_se_on) , tein mehu drinksuja johon lisäsin PALJON sitruunauutetta ja olihan se hyvää :) Nyt on persikka-sitruunarahkapiirakka uunissa :) :p Erittäin hyvä ja ennen kaikkea terveellinen aamiainen :)
 
Viimeksi muokattu:
Löllöttelijä: Mulla on kans ihan hirvee himo noihin wingseihin ja sit paneroituihin sipulirenkaisiin ja niitä kun dippaa sweet/chili kastikkeessa, niin nam! :p
Pahoinvointia on tullu nyt jo ihan tarpeeks, en saanu illalla ees unta ku oli niin huono olo ja aamulla kun ruokin kissat, piti juosta vessaan ku se kissanruoka hais niin karseelle. :x
Ai niin tervetuloa uudet =) :flower: ja tsempit ultraan menijöille :heart:

Sale81 & Pupu 6+4
 
Ultrassa käyty! Pieni sydän sykki ja vastasi viikkoja 7+5 eli laskettuaika on sit 1.4 aprillipäivänä :D! Menkkojen mukaan ois jo 8+6 mutta mulla niin pitkä toi kierto ollut että arvasin aika lähelle sit todellisuudessa ton la:n. Kyllä helpotti kun näki että ainakin vielä kyydissä ja oikeassa osoitteessa on pikkunen.
Cealin Ultra kuulumisia odotellessa!
 
Tervetuloa uusille :wave: ja onnea kaikille hyviä ultrauutisia saaneille :heart:
LittleStar :hug:

ON: Olo on ollut väsynyt, olen käynyt kyllä lueskelemassa täällä kuulumisia, mutta en vain ole saanut aikaiseksi itse kirjoittaa mitään. Sain lopulta ultran varattua, se on tosin vasta 31.8 ja sillon on jo rv 8. Neuvolaan en ole soitellut vieläkään :ashamed:
Ruoka maistuu, siis lähinnä kaikki sellainen missä on hiilaria, rahkat ja raejuustot on saaneet olla ihan rauhassa jääkaapissa :O ja kovasti tekee mieli vain suolaista! Eilenkin piti saada popcornia :popcorn: Kahvi on jäänyt ihan kokonaan pois, se ei vaan yksinkertaisesti maistu enää.
 
Onnea Heik-kulle sykkeestä:heart:

).( täällä on ollut siitä tiputtelu-vuodosta puhe. Mulla on kans ollut sitä. Oikeestaan suurin piirtein kerran-pari viikossa tuhruttelee ja se on niin raivostuttavaa ja pelottavaa: / Esim. tänään taas ihan vähän turhuvuotoa... Mulla ekassa v-ultrassa jo todettiin että toisessa munasarjassa on 1,5cm halkaisijaltaan kysta, joten sekin saattaa vuotaa. Ja edellisessä ultrassa lääkäri sitä arvelikin. Mut silti pelkään aina mennä vessaan. Huoh, jospa tää silti menis hyvin.

Onnea kaikille ultraa jännääville:heart:

Tiijona & sintti 7+4
 
Tiijona Mulla kans varhaisultrassa bongattii elämäni ensimmäinen kysta...halkasijaltan n 3cm. meinas että saattaa johtua isosta hormoonimäärästä, et tullu sen takia, ku mulla vu löydettii kaks sikiöpussia, missä toisessa köllötteli pikkuinen ja toinen oli jo kasaan painunu: /...

rv 7+1 (väsy ja ällötys viel painaa)
 
Ja kun mä nään näköjää noita enneunia, nii näin muutamayö sitten unta mihin liitty 2 tyttöä (oisko mun toinen vauvveli ollu tyttö ja tää elossa oleva kans). Ja toissayönä näin sit unen vaan pelkästä tytöstä..hmmmmm...uskaltaisko luottaa näihin mun uniin:p
 
  • Tykkää
Reactions: Josefia
Tervetuloa uusille :flower:

Taas iloisia uutisia ultrista :heart: Tsemppiä tänään sinne meneville :)

Oletteko koskaan tehnyt sormustestiä? Sitä versioo, jossa ranteen päällä pidetään sormusta ja lasketaan montako lasta saa ja kumpaa sukupuolta.

Tein viime raskaudessa mahan päältä, ja tyttöä näytti ja tyttö tuli. Nyt tein 2 kertaa ranteen päältä. Tuli poika, tyttö, poika ja tyttö. Lisäksi tämä raskaus ois tyttö ja vielä tulis yksi poika, jonka jälkeen sormus ei tehnyt enää liikettäkään. Ja tein tämän niin että kun sormus alkoi liikkua ja näki kumpaa teki niin lopetin ja aloitin taas uudestaan. Tein tosiaan 2 kertaa ja kummallakin kerralla ihan samat :) lisäksi tein 1 kerran niin että annoin liikkua liikkeensä putkeen ja silloin se jäi 5 lapsen, eli mahassa olevan kohdalla vain pyörimään (ajattelin jo mielessäni että montako näitä oikein tulee :D) mutta tollain toisella tavalla näytti vielä tosiaan pojankin.

Aika hurjaa. En kyllä ajatellut enää tehdä lapsia, tämäkin on tälläinen yllärivauva, mutta nyt saa sitten luku tähän 5 jäädä. Oli neuvolassa eilen puhetta, että jos haluamme voitaisiin synnytyksen jälkeen samalla reissulla tehdä sterilisaatio. Se olisi kyllä näppärää, ei tarvitsisi uudestaan juosta lääkäreihin jne... Täytyy ihan vakavasti harkita.

Onko teillä muilla lapsiluku jäämässä masukin jälkeen siihen?

Meillä on nyt uusi auto. Pihassa koreilee 10 paikkainen minibussi. En kyllä rehellisyyden nimissä ajatellut nuorena että tarvitsisin perheelleni noin suurta auto, mutta näin se elämä näköjään heittelee :D enkä siis lapsiani kadu, nuorena vain ajattelin etten tekisi ehkä yhtään lasta :D

Täytyy taas varmaan lähteä syömään jotain. Nälkä on valtava ja jano.

Vauvis Saanko udella miten pitkään imetit (vai imetitkö kun en muista..) viime kerralla? Kun meillähän on melkein päivälleen samanikäiset kuopukset,ja nyt la ajat samat, ja nyt ihmettelen kun mulla ei ole rinnat yhtään kipeät??? Onko sinulla? Minä imetin n.10kk, minulla oli varmaan 2kk sitten hetken rinnat arat, ajattelin sen johtuneen imetyksen lopetuksesta, mutta muistelen kyllä että aikaisemmissa raskauksissa olisivat olleet kyllä vielä 7 viikolla kosketusarat... Sekavasti selitetty...
 
Peppi: Neuvolassa en ole käynyt enkä kenenkään kanssa jutellut, mutta itse olen miettinyt ja mihellekin ääneen sanonut että jos mekin harkittais sitä sterilisaatioo synnytyksen yhteydessä.. Aion itse ottaa sen puheeksi neuvolassa jossain vaiheessa. Tämä on sitten meidän viimeinen lapsonen, ensimmäinen yhteinen kylläkin, mutta kun tosiaan tässä jo nyt on 3 lasta ja en minäkään ollut ajatellut, että perheeni tulee olemaan niin iso, että 7 paikkaista autoa sais alkaa miettiä :) Mutta elämä on.... :) :heart:

Lapset ulkona joten hetki aikaa huokaista :) Ja väsyttää vietävästi..
 
Viimeksi muokattu:
Pikaisesti ilmotan, että ultrassa kaikki ok. Mutta raskaus oli alkanut kaksosraskautena, josta toinen alkio ei ollut lähtenyt kehittymään :( Eli yhtä odotellaan. Eikös jollakulla ollut täällä sama tilanne?
 

Yhteistyössä