Pitkästä aikaa päivittelen omiakin kuulumisia. Olen lueskellut kyllä säännöllisesti teidän kuulumiset, mutta kun päivät menee töissä näyttöpäätteen äärellä, ei illalla jaksa ihmeitä. Olen huhtikuun viimeisiä synnyttäjiä lasketun ajan (30.4.) mukaan. Kun lähes kaikki muut ovat pidemmällä, omat viikot tuntuivat kuluvan tosi hitaasti varsinkin syksypuolella. Nyt kevät onkin kulunut tosi nopsaan ja viikkoja on mullakin tänään 29+6. Töissä on aika tiukka tahti, joten ihanaa, että koko ensi viikko on talvilomaa. Ajeltiin perjantaina kotoa Helsingistä Itä-Suomeen maalle loman viettoon. Äitiysloma on mulla alkamassa sitten vasta 23.3., eli vajaa kuukausi olis vielä töitä tän lomaviikon jälkeen. Kelalta ei ole vielä tullut päätöksiä, katotaan mitä ne maksaa mulle. Ä-pakkaus pitäisi saapua ehkä jo tällä viikolla.
(.)Oma olo on ollut tän viikon astetta raskaampi, viimeinen kolmannes nähtävästi tekee tehtävänsä. Kaikenlaista puutumista on ilmennyt (oikee jalka, jalkapohjat, selkä sekä puutumisesta aiemminkin kärsinyt pallean kohta). Öisin puutuvat lähinnä vain kämmenet. Joinain päivinä närästys on tosi kovaa, Renniellä oon vielä pärjännyt. Yöllä heräilen yleensä vain kerran wc-käynnille ja monesti aamuyöstä jään valvomaan aamuun asti, kun työasiat jää pyörimään mielessä. Supisteluja on ollut joka päivä, lähinnä lähes kivuttomia harkkasuppareita. Th sanoikin neuvolassa, että onpas sulla kosketusherkkä kohtu, kun alkoi heti supistelemaan, kun yritti kokeilla vauvan asentoa.
Neuvoloita on ollut kevätpuolella kolme: neuvolakäynti 3, lääkärineuvola sekä sokerirasitus tammikuussa. Sokerirasitus oli negatiivinen, eikä litkun juominen aiheuttanut edes pahaa oloa. Lääkärineuvolassa ultrattiin niin pikapikaa, että hyvä kun vauvaa edes näki. Kaikki oli kuitenkin kunnossa, painoarvio oli viikolla 26+4 900 g, kaikki siis hyvin normaalikäyrillä. Kohdunsuu oli vielä visusti kiinni.
4. neuvolakäynti oli meillä perjantaina. Neuvolakuulumiset siis viikolta 29+4:
painoa +423g/vko (nyt 55,15 kg, ekasta neuvolasta painoa tullut yhteensä n. 6,5 kg, ruoka maistuu hyvin!)
pissa puhdas
verenpaineet vähän koholla huonosti nukuttujen öiden/työstressin takia, mutta ei tarvitse seurata sen kummemmin
sf 25,5
tarjonta RT
syke 130-140
liikkeet ++
Seuraava neuvola onkin jo kahden viikon päästä!
Haikaranpesän synnytysvalmennukset ovat vasta 14. ja 21.3., joten olen käynyt parissa neuvolan perhevalmennuksessa, että saisi vähän tuntumaa siihen, mitä tuleman pitää. Ensisynnyttäjänä synnytyksestäkään kun ei ole samanlaista ennakko-odotusta, kuin joillakin aikaisemmin synnyttäneillä.
Hurjasti tsemppiä kaikille, jotka jännäävät pienen maailmaan tuloa etuajassa :heart:!
Vauvis, päivitätkö mulle iäksi listaan 34. Oma äitini sai esikoisensa 23-vuotiaana vuonna 1975 ja minä 34-vuotiaana vuonna 2012!
Tänään (jos suunnitelmien mukaan menee) nautitaan aurinkoisesta talvipäivästä ja kävelylenkistä, äidin 60-vuotisjuhlista ja anopin ihanista laskiaispullista :wave:!
Angie + kuutti 29+6