oOoO-Huhtikuun Helmet 2012 * HELMIKUUSSA*-oOoO

Moikka pitkästä aikaa. Himona tullu tekstiä ja jo uus ketjukin.

Täällä yks jolla paineet olleet koholla. Hyppiivät 88/41 ja 133/101 välillä.

Aattelin kysyä millaisia painoarvioita teillä on ollut 29 viikolla? Meidän sirpukka vastasi 29 viikolla 26 viikkoista sikiöö. Pieni natiainen lie tulossa.

Aamulla sokerirasitus ja vaikka söin hyvin, niin mielitekoja tuntuis just nyt olevan. En tiedä kuinka voin vastustaa appelsiinia tän illan huomiseen aamupäivään asti.

Sain viimeisen äitipoli ajan 36 viikolle ja jo nyt sain sectio ajankin. :)
Jos sirpukka kerää painoa normaalin rajoissa, niin hän näkee päivän valon 17.4, jos taas ei, niin sectio aikaistuu viikolla. Ihanaa, mutta harmillista. Tiedän, että nämä viimeiset viikot kuluvat liian nopeaan.

-Heidi & neiti Jay 29+2-
 
GCS15: Tsemppiä kovasti ja toivottavasti kaikki menee/on mennyt hyvin!! :hug:

Paljon ootte muutamassa päivässä taas kirjoitellut. On kyllä mukava, että tämä keskustelu on pysynyt näin aktiivisena!! =) Itse palauduin juuri Tallinnan reissulta ja matka meni hyvin. Yllättävän hyvin jaksoin olla liikkeellä, iltaisin vaan turvotus jaloissa oli melkoista. Tallinnassa olis kyllä vaikka mitä kivaa ja vähän erilaista vauvalle. Kaikki tarvittava vaan kun jo melkeinpä löytyy niin oli kyllä hankalaa olla ostamatta kaikkea ihanuutta. Onneksi järki oli tällä kertaa siis mukana, toki jotain pientä tarttui vauvalle mukaan. Itselle löysin kaksi imetysyöpaitaa suht edullisesti ja toivottavasti ovat ihan toimivia.

Pikaisesti tulin siis lukemaan mitä tänne kuuluu ja nyt saunomaan =) Pitää huomenna yrittää keretä kirjoitella vähän enemmän.

-minde- rv31+1
 
Gcs15: Tsemppiä kovasti sairaalaan :hug: onneksi vauva on kuitenkin noinkin isoilla viikoilla:)
Ja muillakin alkaa olemaan vaivoja tai en tiedä onko ketään joka ilman mitään riesoja olisi selvunnyt?
Unettomuus vaivaa täällä..: / tai nukuttaa mutta kyljelleen alkaa puutumaan lonkat ja selälleen tuntuu että tukehtuu ja kun aikansa pyörii niin alkaa pissattaa:O aikalailla kellontarkasti klo 1,3 ja 5 tulee vaelleltua..Päivällä sit jos nukahtaa niin nukun niin että kuolakin valuu:D söpöä varmasti..
Mulla on kamala himo suklaaseen,suklaajäätelöön,kaakaoon ja mehujäihin..Piätisi hillitä itseään illasta kun saa aikaan vaan kamalan närästyksen ja sitten uni ainakaan tule..
Huomenna poksuu:)
Avantasia 28+6
 
  • Tykkää
Reactions: neiti80 ja nykeröt
Meillä viimeisein painoarvio oli rv 25+ 1000g, seuraava aika lääkärille rv 34-36 (olis ollu rv 28+, mut se meni vähän tuossa rv 25 "ylimääräisellä" käynnillä) Eli ei taida tuosta olla apua tuohon painoarvio kyselyyn..

rv 30+6 (ja huomenna taas poks :) )
 
Tänään poksuu 29+0! Aika huikeaa sanoa, että kolmaskymmenes viikko aluillaan..! Mieskin tuntuu nyt viimeistään huomaavan, että on se vyötärö jo aika muhkea kun kommentoi aamulla, että sehän voi herranjumala syntyä jo ensi kuussa :p

Tervetuloa uusille! Meitä huhtikuisia tuntuu olevan paljon, tosi kiva kun keskustelu jatkuu :) Meidän kunnassa terveydenhoitaja sanoi, että heinä-syyskuu on nykyään kiireisintä aikaa heillä, ja että on hankalaa kun henkilökunnan kesälomat ja syntyvyyshuippu osuu samaan aikaan. Mutta tuntuu, että kyllähän meitä keväällekin riittää :D Helsingin ja uudenmaan sairaanhoitopiirin sairaaloissa on meidän perhevalmennuksessa vierailleen kätilön mukaan nyt tammi-helmikuussakin ollut kiireistä, sulkuja on ollut päällä jopa Hyvinkään sairaalassa. Saa nähdä kuinka meidän käy :)

Joku täällä mainitsi synnytysvalmennuksesta ja meillä on myös Kätilöopiston Haikaranpesän valmennukset vasta maaliskuun puolessa välissä, ja vielä sen jälkeen pitää sopia kätilön kanssa oma aika synnytyskeskusteluun. Eli tuntuu aika myöhäiseltä ajalta, vaikka voipi olla että aika tuntuu sitten äikkärillä hyvinkin pitkältä. Tosi kiva kun täällä etelässä on tuollainen mahdollisuus, mutta jotenkin tuntuu silti epäreilulta, että muualla ei ole samanlaista palvelua vaikka samoilla verorahoilla mennään ympäri Suomea :(

Kiva kuulla, että muillakin on ollut makeanhimoaliikkeellä. Tuntuu vaan niin hassulta, kun normaalisti makea ei samanlailla uppoa. Toivottavasti tää loppuu kun vauva syntyy, mähän paisun muuten kun pullataikina vielä imettäessäkin :D

Sokerirasituksesta, meillä oli neuvona, että syömättä ja juomatta 10-12 tuntia, mutta aamulla ennen labraa saa herätessä juoda lasin vettä.

Pidetään huolta itsestämme ja rentoudutaan viikonloppuna, nyt on onneksi jo vauvat hyvillä viikoilla :heart:

Vappuvaavi ja tulokas 29+0
 
Viikolla 29, olikohan silloin 28+0 painoarvio oli 989g. Alku ultran jälkeen joka ultrassa neiti on ollut keskimääräistä pienempi. Pitäis ettiä muiden kortit ja verrata painoarvioo niihin. (Mielenkiinnosta) Tytöt ovat syntyneetkin 38+0 ja kaikki olleet alle 3kilosia.

Mua liikuttaa etukäteen tieto vauvan syntymästä sen verran, että mies on osannut inffota pomoaan isyysloman aloittamisesta. Ja nyt sekin on jo hoidossa ilman käden vääntöä. ;) Muuten tää on ollukin tasapaksua odottamista verenpaineita seuratessa. Raskaana muistaa olevansa silloin kun närästää tai kun löystyminen aiheuttaa pauketta ja kipua.

Viikonloppuja kaikille. Meillä juhlitaan koko viikonloppu keskimmäisen 7-vuotis synttäreitä! Voi olla, että sunnuntai iltana sohva tukee mua parhaiten elämän alamäessä väsymystä vastaan. ;)

-Heidi & neiti Jay 29+3-
 
Paljon voimia GCS15! Toivottavasti kaikki sujuu hyvin :)

Mullakin on aivan älytön makeanhimo. Suklaata voisin syödä joka päivä muutaman levyn, ja juhlapöydän konvehteja himoitsen kans.. :p Myöskin kaikki leivonnaiset on herkkua, kuivakakut, muffinsit ja pullat.. Mutta oon silti ihan superylpeä itestäni, oon nyt viikon ollut terveellisellä ruokavaliolla! Ensimmäisinä päivinä hairahdin yhteen kakkupalaseen ja kylässä kun käytiin niin siellä en kehdannut kieltäytyä.. Mutta muuten oon syönyt terveellisesti, oon säännöllistänyt mun ruoka-ajat enkä napostele mitään ylimääräistä ruoka-aikojen välillä :) Vaan vettä juon aina kun tekee mieli syödä jotain. Toivottavasti eron huomais ens viikolla neuvolassa, ettei painoa olis tullut niin paljon. Aion jatkaa tätä linjaa koko loppuraskauden ja raskauden jälkeenkin, että saan kilot kuriin.

Me ei käyty esikoista odottaessa missään valmennuksissa, eikä siis aiota käydä nytkään. Sairaalaan mentiin tutustumaan, mutta oltiin sielläkin paikan päällä liian myöhään, ja tutustumiskierros oli mennyt jo :LOL: No selvittiin hyvin ilmankin sitä.

(.) Mua harmittaa kun jätkä istuksii perätilassa. Esikoisen synnytys jäi vähän harmittamaan, kun mies joutui poistumaan synnytyssalista ennen esikoisen syntymää, kun käytettiin imukuppia. Mulla on ollut isot odotukset, että nyt isäkin pääsis olemaan paikalla, mutta perkele jos tää kaveri ei käänny niin joudun kuitenkin sektioon, ja sehän on taas ihan eri asia.. Perätilasynnytys tuskin tulee edes mahdolliseksi, esikoinen oli pikkusen yli 4kiloinen niin tuskin tämäkään siitä kauas jää, ja 3,5kg on maksimi perätilasynnytyksessä. Mä alan jo nyt masentua ajatuksesta, että joudun sektioon. :x Vaikka kyllä, on tässä vielä aikaa kääntyä ja luultavasti yritetään käsikopelolla kääntää sitten lopussa, mutta silti.
 
hei vaan kaikki!

Teillä alkaa jo loppuraskaus häämöttään! Ihanaa! Mie putosin silloin syyskuussa pois matkasta, mutta tulin raskaaksi heti keskenmenon jälkeen. Nyt ois uusia uutisia kerrottavana; Toissapäinänä oli rakenneulta & meille on toinen TYTTÖ tulossa!!! Esikoinen täytti pari viikkoa sitten 1v, joten aivan ihanaa et tulee samaa sukupuolta kaveri :) Painoa oli huimat 440g & saatiin sieltä suloiset kuvat kasvoista ja jalkapohjasta :) Odotus on sujunut todella hyvin & vatsa kasvaa silmissä kuten Nooranki odotuksessa. Liikkeetki tuntuvat ihan eri tavalla ku nyt istukka on takana ku edellisellä kerralla se oli edessä vaimentamassa.

Antoisaa loppuodotusta Teille kaikille!!!

Wendy79 + Asukki 21+5
 
wendy: Kiva kuulla sinusta, sielläkin alkaa olemaan jo hienot viikot :)

Adelei: Kyllä se ehtii vielä kääntyä :)

Voisko noi pakkaset vähän hellittää? Ei tee mihinkään mieli lähteä kun jäätyy pystyyn jos uskaltaa oven avata, argh :mad:

c 32+3
 
GCS15 Voimia! Tilanne ollut melko hektinen, mutta ukson ja toivon että voitte molemmat tällä hetkellä hyvin :)

Wendy79 Onnea tyttölupauksesta. Ja ihana kuulla, että raskaus sujuu ongelmitta.

Meidän rakas koiruli poistui ykskaks yllättäen viime lauantaina kauniimmille metsästysmaille. Ikävä on ihan järkyttävä ;(. Yhteistä matkaa kerty 7-vuotta ja olisin enemmän ku mielelläni sitä edelleenki jatkanu. Nyt vielä kauhee menettämisen pelko kaikkee kohtaan :'(. Sit ku asenteena tuntuu olevan " sehän oli VAAN koira" ja " nyt sit helpotti arkiki" Huoh! Vielä näissä raskaushuuruissa tuntuu ihan kauheelta.

Viime yönä näin unta, ett olin synnyttämässä ja ponnistin ilman tulosta. Kätilöki sano, ett vauva on sen verran iso, ett nyt pitäis siirtyä leikkuriin jos ponnistus ei tuota tulosta.

Painoarvio ollaan saatu viimeks joskus 4D ultrassa viikolla 24+ jotain 601g. Sen jälkeen ei oo saatu mitään eikä saadakkaa. TH sanoki, ett jos vähääkää tuntuu ett on iso vauva (siis itsestä) niin sit pääsis. Tällä hetkellä olo on sellanen, ett ulos tän pojan kuitenkin pitää tulla ;). Voi hymy sit hyytyä pykältää 5kg mötikkää..

Ite oon jo hieman alkanu miettimään kotiutumisvaatteita vauvalle. Oho! Vaikee vaan hahmottaa millasta keliä on maalis-huhtikuussa. Meillä on sellanen kevytvanupuku, mutta että mitä sen alle bodyn ja potkuhousujen lisäks..College/velour-puku? Noo ehtiihän sitä tässä.

Tänään selviää miten asuntoasiat etenee, ett saanko alkaa tänne kämppään jo laittaa vauvalle tavaraa valmiiks ja onko viel väliaikainen muutto edessä.

Mulla on himo tuoremehuun ja vieläpä niin, ett sitä tuoremehua on lasinpohjalla pari senttiä ja loput on jääkylmää vettä.

Oikein aurinkoista ja turvallista viikonloppua kaikille!

Marimi ja poikanen 32+5
 
Sokerirasitus vihdoin takana. Juoma oli onneks kylmää, muutenkin teki tiukkaa juoda se... Mulla tuli 1/2 tunnin jälkeen paha olo ja pääkipu. Pääsin onneks lepäilemään, niin helpotti:) Paaston pikatulos oli 4.0, toivottavasti muutkin arvot ok. Ens viikolla saa tietää tulokset.

Makeanhimo vaan pahenee. Joka päivä vois syödä suklaata tms. Ens viikon neuvolassa sitten selviää paljonko oon paisunut.

Vyötärön ympäryksen mittasin ke, oli tasan 100cm navan kohdalta. Kiva:)

-Sorel 29+4
 
GCS15: jokohan olet saanut käärön syliin, toivottavasti kaikki on hyvin:heart:

Ihania uutisia Wendy:heart:

Marimalla taas surullisempia, haleja.


Täällä iski eilen illalla nukkumaan mennessä taas kunnon ahistus, mutta nyt oon taas ihan fiiliksissä. Näin ne tunteet heittelee. Kävin hakemassa tayssista sisarusrattaat ja olin tosi tyytyväinen. Ovat nämä Hartan ZX II sisarusrattaat - Ozbaby.fi . Nyt on sit tuokin asia hoidossa. Edelleen pidän uskomattomana, että saatiin ne tuota kautta. Kyllä Suomessa vaan on hyvä asua!

Meillä kuopus flunsassa ja on ihan nuhrunen muru. Pitää tänään tehä kaikkea hyvää syömistä, että söisi jotain. Äiti hyötyy siinä samalla:)

Lääkäri peruuntu ensi ma, ja siirty viikolla. Näin ollen menen ensi viikolla to ja pe töihin (saikku loppuu ke), vaikka neuvolatäti oli kyllä sitä mieltä että hän voi pari pv kirjoittaa. Haluun kuitenkin mennä kokeileen ja sithän on lääkäri heti ma, niin jos ei tunnu hyvältä saa saikkua loppuajaksi. Tää meni nyt oikeestaan tosi hyvin.

Pomppuli ja muru poksuu 31+0 :heart:
 
Marimille jaksamista koirulin pois menon johdosta! :hug: Tuo asian vähättely ei oikein lohduta, vaikkei hormonit heittelisikään härän pyllyä. :(

Makean himoa ei täällä juurikaan ole. Mitä nyt salmiakkia mässytän liki päivittäin vaikkei niin saisikaan. :ashamed: Sen sijaan rasvanen ja suolanen saa silmät kirkastumaan ja suun napsumaan. Onneksi asutaan korvessa ja lähimmälle nakkarille tai Heseen on matkaa liki 40km. Pitää aika hyvin turhat kilot aisoissa. ;)

Ihana rauha ja hiljaisuus!! Toinen poika on luokkaretkellä ja sieltäkin menee ensi yöksi isovanhemmille kyläilemään ja nuorempi on "töissä" isoisänsä kanssa ja jää myös yökylään. Kerrankin voi ihan oikeasti levätä ja vaan olla. =)
 
täälläkin selvitty sokerirasituksesta. Hyh ku oli pahaa se litku...paastoarvo oli 4,4 muut tulokset saan maanantaina

Äippäpolikuulumisia: Kaikki oli ok,kohdunsuun kannalta,ulkosuu oli auki mutta sisäsuu kiinni ja kanavaa oli reilusti jäljellä. Kuulemma tytöltä näytti edelleen sen vähän mitä neiti suostui itseään esittelemään :)
Painoarvio oli huimat 1500g ja viikkoja nyt 28+5 oli viikon isompi painon puolesta.


Bluebaby ja vauveli rv 28+5
 
Täällä malttamattomana odotellaan GCS15 kuulumisia et miten siellä on menny... Toivottavasti kaikki hyvin!
Eilen lekuri kirjotti kuukauden saikkua ja anto panacod reseptin mikäli tulee vielä kovia kipuja niin saa helpotusta. Eli töihin vasta joskus ensi vuonna :) Kyllä tippu taakka harteilta kun ei tarvi enää ressata ja miettiä työjuttuja.

Tekasin pari kulhollista lappapuuroa, nam :) Huomena kauppapäivä ja aattelin ostaa voileipäkakku vermeet ja illalla tekasta niin saa aamulla (sunnuntai) mussuttaa :p Toivottavasti siitä tulee hyvää, en ole nääs ennen semmosta kaakkua teheny :D

L&Nti S 30+5 (tää viikko on menny nopeesti)

Ps. Oon pessy pari koneellista vauvan vaatteita sekä eilen pesin myös lelut (ostettu käytettynä). VIelä ois pestävää ainaki se kaks koneellista..
 
Pps. Onnittelut sokrurasituksesta selvinneille, toivotaan et arvot kohillaan :)

Painoarvioa ei ole kuulunu sitten 3/4D ultran joka oli muistaakseni 21+1 ja sillon oli vajaa 500grammanen pallero. Tarkemmin en muista ku et jotain 4xx grammaa.. Ehkä seuraavassa neukussa katottas?? Käsikopelolla se th.. mua nin harmittaa ku meän neuvolassa ei ole ultraa :(
 
Marimi :hug: jaksamista koko perheelle koiran poisnukkumisen johdosta...
on kurja että toiset vähättelee koiran arvoa, meillä se on ainakin perheen jäsen. kaikki ei ymmärrä että toisille voi vaikka hamsteri tai lemmikkihiiri olla todella tärkeä.

pakko kertoa tähän väliin että kun joskus menin äitini luo v-loppukyläileen, pikkuveljeni oli ehkä 4 ta 5-vuotias, huomasin heti että sielä lenteli kärpänen ja kärpänen saa mut kovin äkäseks ku se surisee niin ärsyttävästi... kysyin että ettekö oo saanu tota tapettua, johon äitini totesi että se on pikkuveljeni lemmikki, ei sitä voi tappaa, naureskelin että joopa joo... illalla kärpänen löysi tiensä kuitenkin mun korvan juureen eikä suostunut poistumaan mun kuuloetäisyydeltä. tein saman kun kaikille muillekkin kärpäsille, otin lehden ja lyttäsin sen:ashamed: pikkuveljeltä pääsi itku... enhän oikeesti tajunnu että se oli oikeesti muka sen lemmikki... sain kyllä anteeksi mutta kukin meistä kai sitten kiintyy millon mihinkin lemmikkiin...:heart:

mä kävin tänään ikeassa ja nyt on jalat ihan puhki ja rikki taas, kun sitä ei vaan opi tässä vaiheessa ettei sais olla niin paljon jalkojen päällä kun jalat ja selkä ei vaan kestä...:stick: ens yönä taas särkee paikkoja ja pahimmassa tapauksessa taas supistelee kipeesti...:headwall: huomenna meinaan vaan olla rennosti enkä tee oikeen mitään muuta ku nautin elämästä:popcorn:

toivotan kaikille hyvää v-loppua ja hyviä vointeja=)
 
  • Tykkää
Reactions: avantasia
Mä oo saanut uuden veljen tytön tänään :) Suunnitellulla sektiolla tuli, mut tytöllä on ollut hengitysvaikeuksia ja on nyt ainakin kolme vuorokautta teholla. Jotenkin tuntuu tosi pahalta veljen vaimon puolesta kun ollut sektio niin hankalaa päästä vauvaa teholle katsomaan :( Onneksi toistaseks kuitenkin molemmat voi hyvin ja onneks tuli sektiolla kun oli perätilassa ja napanuora kaks kertaa kaulan ympärillä.

Jotenkin vaan tollasten jälkeen pelottaa entistä enemmän kun kaverilla ollut kohtukuolema rv 39 ja nyt tuo veljen tyttö ja itellä vieläkin hysteerinen olo keskenmenojen ja liikkeiden vähyyden vuoks ja on sellainen olo koko ajan ettei usko et tää vauva saatas maailmaan terveenä.. Huoh.. Onneks ollaan näin lähellä lasekttua aikaa kuitenkin!

Champion ja Martti 32+2
 
Minä kans malttamattomana tulin kurkkiin GCS15:n kuulumisisa. Toivottavasti kaikki siellä hyvin.

Marimille voimahalaus :hug: Inhottavaa tuollainen vähättely.

Mie kävin tänään lääkärissä ja nyt jatkui saikku äitiysloman alkuun asti. Kävin sitten työpaikalle viemässä avaimet ja tyhjentään kaapin.

Painoarvio saatiin keskiviikkona (rv 30+1) 1500g

Nyt ei jaksa enempää. Meen sohvalle maate.

Kultakurkku ja Eemi 30+3
 

Yhteistyössä