oOoO-Huhtikuun Helmet 2012 * HELMIKUUSSA*-oOoO

GSC15 Onnea hurjasti pienestä miehestä :heart: :heart:

Imetysliivejä löysin kaapista muutamat, meen niillä alun, ja ostan sitten lisää jos tarvin. Mulla on normi liivikoko 70B ja imetysliivit 80D ja sitten myöhemmin 75C. Näin ainakin kahdessa aiemmassa imetyksessä.

Täällä on IHANA lauha keli, mutta esikoisella nousi kuume, joten kotipäivä tiedossa. Harmi kun tytöllä ois ollu ekaa kertaa uimahallilla kaverin synttärit juuri tänään, ja nyt ne jää tietenki välistä.

Mie oon tehny nettialeista toppavaateostoksia ens talveksi.

Kultakurkku ja Eemi 30+4
 
GCS15 onnittelut pojasta! Ensimmäinen huhtikuinen:heart:

Ja kiitos Salama83 alennuksen hommaamisesta, aion todellakin tilata sieltä laukun!

Tänne ei ihmeitä.. neuvolassa olin alkuviikosta.. kaikki oli hyvin
pissa puhdas
paino noin 200g/vko (yht nyt 7 kg)
RR 112/70
sf keskikäyrällä
liikkeet++, syke 135
Välillä supistelee, välillä ei.. Vatsa on kyllä alkanut kasvaa hurjasti, ja nyt alkaa kävely selvästi hidastumaan kun alkaa särkemään tai supistamaan heti jos liian nopeesti kävelee.. Välillä sitä oikein tuskastuu kun matka tuntuu kestävän ikuisuuden kun ei voi kävellä reippaasti...
Takki alkaa olemaan aika tyhjä työn ja koulun kanssa.. Onneksi vauvan huone edistyy ja saa hyvän mielen aina kun sitä käy ihastelemassa:heart:
Huomenna poksuu 31
 
GCS15, ihanaa kuulla, että asiat sujuivat noin hienosti! :heart:

Sokerirasituksesta: bluebabylle tulee kylläkin myöhässä. Eniveis, mun käsittääkseni mukaan ei syödä eikä juoda. Tai ainakin sellaisen ohjeistuksen ite sain. Suuta saa kostuttaa, muttei juoda. Mikä sinänsä on jännä, toisaaltahan elimistö siinä jonkin verran kuivuu. Ite en uskaltanu pestä ees hampaita tai ottaa vitamiinitabuja. Oli kyllä huono olo sitte aamulla. En sitte tiedä, kuinka paljo eri paikoissa ohjeistukset vaihtelee...

Valmennukset on täällä vasta joskus maaliskuussa. Ketuttaa vähän, että ne jätetään noin myöhään, tällä menolla sillon ei jaksa liikkua ollenkaan mihinkään suuntaan. Ja toisaalta jos lapsi tulee kovin etuajassa, niin siinä se valmennuksen hyöty sitten oliki. :D

Täällä ei pääse ollenkaan tutustumaan sairaalaan, eli Oyssiin. Ei sillä, tuskinpa ne käytävät paljoa toisistaan eroavat.

Pukeutumisongelmia kyllä on. Kuvittelin mummolta nyysityn takin riittävän hyvin, kun on useita kokoja normikokoa isompi. Aika vartaloa myötäävä se malli kuitenkin nyt on jo.

Äitiysvaatteita on tullut vielä ostettua. Oon ihastunu äitiyslegginsseihin, niin paljo näppärämmät ku äitiyssukkahousut, ne ei tahdo pysyä mulla ylhäällä alkuunkaan. Tää on sinänsä hauskaa, koska mä periaatteessa vihaan legginssejä noin muuten. :LOL:

Imetysliivit odottaa vielä ostoaan. Kovin en oo aihetta tutkinu, mutta ne vähät mitä oon koitellu, on ollu ihan karseita. Varmaan hankin jotku neljät, niitä kuitenkin pitää pesasta useammin ku tavallisia. Tietty riippuu hintaluokastakin, mihin päätyy. Mietityttää vaan se koko, jos maitoa tulee (toivottavasti tulee), niin tarttee varmaan jonku F-kupin. :headwall: Imetyspaitojakin täytyy varmaan pikku hiljaa alkaa miettiä. Toisaalta ehtii sitä varmaan vauvan syntymänkin jälkeen. Monesta trikoopaidasta kaula-aukot voi kuitenki vetää näppärästi alas. :)

Listahirmuna oon nyt luetteloinu ja pessy vauvanvaatteita, kuinka paljon on mitäkin lajia ja mitäkin kokoa. Huvittavaa, kuinka paljon koot vaihtelee valmistajan mukaan... :p

felina 32+3 (en enää meinaa muistaa ollenkaan noita viikkoja ja päiviä, vaikka alkuun tuli ku apteekin hyllyltä)
 
Felina; Täällä taas toisinpäin, että alussa en millääm meinannu pysyy mukana montako viikkoa ja päivää menossa mut nyt taas tulee kuin apteekin hyllyltä :D

Sokerirasitukseen meillä oli ohjeena myös et suuta saa kostuttaa, ei mielellään juoda ja th sano et ei kannata pestä hampaita ettei vääristä tuloksia..

Me tehään mun isän kans yhdestä hengarikaapista hyllyllinen kaappi vauvanvaatteille niin täytyy sillon kirjotella ylös mitä on missäki koossa :)

Tänään kaupassa tuntu et tulee pissa housuun kun muksu potki sen verran tonne rakkoon vaikka just ennen kauppaan menoa kävin veskis.. hohhoi.. välillä kyl potkii ja möyrii kipeesti tuola alavatsalla..


L & Nti S 30+6 ja huomena jo poksuu!! :)
 
Taas ehdin vähän kirjoittelemaan. Mies tulee tänne ja mennään yhdessä katsomaan Sisua. Vien sille mun pumppaamat maidot - huimat 0,7ml :D mutta yleensä mulla nousee maito vasta 3.-4. päivänä synnytyksestä. Saa nähdä kuinka nyt käy tuon imetyksen kanssa. Sisu syntyi tosiaan rv 32+4 ja tänään lastenlääkäri sanoi, että jos ei mitään takapakkia tule ja tästä mennään vain eteenpäin, niin ehkä 2 viikkoa Sisulla sairaala-aikaa. Ite en uskalla vielä ajatella niin lyhyttä jaksoa, vaikkakin kaikki on nyt ihan hyvin. Meen päivä kerrallaan, mutta hyvällä ja luottavaisella mielellä.

Tänään pojan vointi on ollut kaiken kaikkiaan tosi hyvä. Mulla itellä irtos kipuepiduraali selästä ja se harmittaa, kun en oikein voi ottaa muuta lääkettä kuin panadolia ja buranaa. Vedän kaikista kovemmista lääkkeistä ihan tilttiin ja oksennan. Mutta toivon, että kivut pysyis siedettävissä rajoissa.

Nyt valmistautumaan keskolan reissuun, ihana nähdä Sisu taas. Olin sitä katsomas klo 13. Olin vähä huonommassa kunnossa aamupäivän, en meinannut jaksaa istua millään, vaan tuli oksettava ja pyörryttävä olo.
 
GCS15: ISOT ONNITTELUT PIENESTÄ POJASTA :heart: Hienoa kuulla että kaikki meni hyvin, toivottavasti pääsette piakkoin kotiinkin!

Väreistä: Mä olen kans ihastunut vaaleanvihreään/limeen, mut oon huomannu niitä vaatteita olevan tosi vähän. Melkein kaikki poikien vaatteet tuntuu olevan sinistä tai rusehtavaa tai sit ne on just jotain uusretroa mistä mäkään en tykkää yhtään. Tai jotkut vaatteet on ihan kivoja, mut mäkin pysyttelen mielelläni vaaleansinisessä jne. Yhden Herra Hakkainen-bodin olen ostanut jossa vaaleanvihreä pohja, ruskeat hihansuut ja kaula-aukko ja pikkusia Hakkaraisia joka puolella. Sen tyyppisiä haluaisin lisää mut ei oo vastaan tullu. Jotain vaaleenvihreitä on tullu vastaan mm. Lindexissä, mut niissä ei oo sit ollu kuvia tai ainakaan semmosia kuvia mitkä olis mua miellyttäny.

Imetysliivit: Mulla nyt yöliivit ja yhdet päiväliivit. Luulen/toivon että niillä pääsee alkuun ja sithän niitä voi vaikka tilailla lisää. Imetyspaitoja mulla 1 pitkähihainen ja 2 lyhythihaista. Katon tarvetta sit myöhemmin.

Äitiysvaatteet: Pitää varmaan viel hankkia housut, ku mun lempparihousut meni just rikki ja toiset hyvät vähän piukottaapi...

Ceali: Ostin päivpeitot Lidlistä! Ja mä ainakin tykkään niistä, en oo missään muualla nähny niin kivoja :) Ne oli aika pienet, just sopiva pinnikseen joten ostin molemmille kahet ja vien ompelijalle joka nätisti yhdistää ne. Harmi kun en osaa kuvaa laittaa.

Onko tuolla alakerrassa tapahtumassa jotain kun kipuilee niin paljon. Ei tunnu synnytyssuppareilta, mut kuitenkin kipeitä, kipeempiä kuin harkkasupparit jotka ei satu vaan on tuntunu pelkästään inhottavilta. Vaikee selittää, mut toivottavasti joku hoksaa mitä nää ois. Johtuisko esim. kiinnittymisestä? Esikoisesta ei ollu ennen synnytystä kuin harjotusupistuksia joten en tiedä. Tänään ollu myös semmosta ihmeellistä puutumisen tunnetta vas. jalassa, ei oo enää kylläkään mut onkoh
an sekin ihan normaalia?

-Linn ja pikkujellona 32+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Synnytys/perhevalmennuksiin me ei mennä.. Mut täällä en olekaan ennen synnyttänytkään, niin käydään kuitenkin tutustumassa synnytyssaliin, että tietää sit minkälaiseen paikkaan sitä joutuu sitten tositoimissa :)

Äitiysvaatteita on 2 legginsit, yhet suorat housut ja sit 2 paitaa, sit on tavanpaitoja jotka on venyvää kangasta ja menee varmasti loppuun asti.. Imetyspaitoja ei ole kuin 1 lyhyt hihainen, pitää kattoo jos jostain tilaisi niitä vielä..

Minä tarviisin myös kohtuuhintaisia päiväpeittoja niin pinnasänkyyn kuin myös ainakin kahteen peruslastensänkyyn, kaupoissa ei täällä ole kuin mummomaisia ja pinnasänkyyn ei ollenkaan ja sit muutamassa nettikaupassa olen nähnyt, mut hinnat on lähemmäs 100 euroa kappale, joten en raski.. Onko kellään tietoa hyvästä ja edullisesta nettikaupasta mistä voisin saada?

Kiva kuulla pienen miehen uutisia GCS15 :) Tsemppiä sinne hurjasti :)

rv 31+1
 
Huomena polille, pääsee näkee tyttöstä:heart:
Ja pääsee tarkistuttaa ton alapään tilanteen, ku eilenki oli semmosta menkkamaista jomotusta..jospa siel on alkanu paikat pehmeneen=)
Puutumiset on ihan normaalia, ku vauva painaa tuolla suonia ja hermoja. Ja jos on turvotusta nii seki voi painattaa noita hermoja jumiin.

vauvis ja tyttönen 32+4
 
Joo ja tuli mieleen vauviksen toiveesta että paikat olis alkanut pehmenee, niin mulla oli eilen sellainen "supistuspäivä", kipeitä suppareita tuli pitkin päivää, mut siis siedettäviä kuitenkin, illallakin mies hieroi nännejä (joo anteeksi yksitysikohtaisuus :whistle: ) niin piti pyytää lopettamaan, koska alkoi taas tulla supistuksia.. Lupasin, että varmasti saat sit myöhemmillä viikoilla hieroa niitä niin paljon kuin jaksat :D Jos siitä vaan sit ois hyötyä kun sitä tarvii :)
 
Ihanaa kun GCS15 jaksat tulla kertomaan meille teidän kuulumisia. On tosi kiva lukea meidän pinon vauvojen alkutaipaleista:)

Itse olen tehnyt nuita päiväpeittoja (en kyllä meidän isoon sänkyyn, mut lasten). Esim. eurokankaasta saa halvalla sellasta tikkivanua ja siihen joku ihana kangas. Jos vaan kone löytyy jostain, niin ei taidollisesti vaadi paljon. Vinkkinä, että siellä myydään myös ihan kivoja valmiita päiväpeittokankaita, mistä sit vaan leikataan sopiva pala ja korkeintaan pari reunaa ommellaan ja edullisesti tekevät sen heidänkin kauttaan.

Meidän kuumepotilas voi tänään paremmin ja ilmoitinkin, että tänään on äitin päivä. Katoan omille menoilleni (juurikin mm. eurokankaaseen, kahville jne.) ja touhuun koko päivän omiani. Mies lähtee taas ens viikolla reissuun ja on siellä pari viikkoa niin pitää vähän ladata akkuja. Kerroin kyllä tulevani syömään kotiin, koska mies tekee tänään kunnon pihvisetit ja pippurikastikkeet:) Toki suunnitelma menee uusiksi jos kuopuksen tila huononee, sit pitää lähteä lääkäriin. Meillä astmataipumus ja hengityksen kanssa saa olla aika tarkkana, lisäksi menee pöpöt helposti pahoina keuhkoihin, mm. paha keuhkokuume vuosi sitten. Oltiin viikko sairaalassa, kun jotenkin vaurioitti myös selkäytimen toimintaa ja punasolujen tuotanto lamaantu. Sen jälkeen en oo voinut poistua murun rinnalta, kun on kunnolla kipeä, mutta nyt siis näyttää paremmalta ja mamma pääsee omille menoille:)

Täälä supparit (kipeet) kadonnut ja palaankin siis ensi viikolla testaan taas työelämää, ihanaa. On jo ikävä sitä porukkaa. Ja minä saan siellä istuskella koneella ja palavereissa ihan rauhassa, sijainen hoitaa jo kaikki liikehdintää vaativat jutut, eli ei kovin raskasta tule fyysisesti olemaan ja sillä sinne haluankin.

Nyt vähän tuunaileen ja sit kaupoille, mukavaa päivää kaikille!

Pommpuli ja muru 31+2 (Ps. niistä mun tuunaamista harsoista sillä käsivärillä tuli tosi hienot, taidan tehä enemmänkin. 4 harsoa tuli yhestä aika tummia, oisko vähän alle 5 maksanut paketti. Eli ei nyt hirveetä säästöä uusiin nähden, mutta jotenkin mukava käyttää vanhoja, jotka nyt kuin uusia kuin ostaa lisää uusia).
 
GCS15 ihanaa jos teillä jää se sairaala-aika noin yhyeks :) Mä ajattelin et menis jopa kuukausi, mut tuo kaksi viikkoahan on jopa ihan ok aika. Isot peukut et kaikki menis hyvin! Kyllä mä uskon et poitsu pääsee rinnallekkin vielä kun sisulla jaksat yrittää imetystä ja jos ei mee niin ei ne tuttelit ainakaan mun esikoista pilanneet kun syntyi 36+5 eikä oikein imuotetta oppinut. Pari kuukautta imetin rintakumeilla mut ei se ollut kovin kivaa.

Mulla kans kipuiluja alapäässä. Lähinnä on sellasia kovia menkkamaisia kipuja mut koen et ne olis enemmänkin kohdun kasvuun liittyviä kun ei ne suppareilta tunnu. Oon hyvin pystynyt täs liikkumaan ja kumarteleen mut eilen kyl kumartelu aiheutti sen et tuntui kun joku olis veitsellä iskenyt tonne alapäähän. Ei meinannu saada toppahousun puntteja kenkien päälle kun lähdin lenkille ja lenkkikin oli aika lyllertämistä. Tais olla jäbä taas jalat kohdun suulla eilen. Keskiviikkona on neuvola joten katsotaan missä asennossa jäbä majailee. Sitä seuraava onkin sit jo lääkärineuvola.

Nännien koskettelu muuten on yks mikä aiheuttaa supistuksia. Mulle sanottiin kakkosta odottaessa et leiki nänneillä josko lähtis neiti syntymään :D

(.) Tän on pakko johtua siitä mun veljen vauvan syntymästä mut mä mun rinnat tulvii. Onneks mulla on oi äitiyspakkauksen liivinsuojat koska mulla on ihan totaalinen tulva paidan rinnuksissa ja koko perhe saanut hyvät naurut siitä. Veli soitti ja kuulin vauvan ääniä niin alkoi suihke käymään. Aika raju reagointi multa, mut johtuu varmaan vielä siitäkin kun tosiaan olin niin huolissani kun niiden tyttö sinne teholle joutui. Pitää mennä hakemaan liivin suojia kun tää ei todellakaan ole mitään pientä vuotoo :headwall: Joko tätä vois myydä taysiin? :D Ainakin rintoja pakottaa niin paljon et haen oikeasti kohta pumpun tai jotain et saan tän pakotuksen loppumaan!

Oma esikoinen lähti syntymään 4 viikkoo näistä viikoista eteen päin. Kauheen lyhyt aika loppupeleissä! Likka taas tuli 5 päivää myöhässä et jännä nähdä miten tää kolmonen nyt sit tulee maailmaan.

Champion ja Martti 32+4
 
GCS15, ihana kuulla, että kaikki pikkupojulla ja äidillä hyvin. Hirmuisesti onnea! :heart:

Tänne ei ihmeempiä; huomenna poksuu 29+0 ja ylihuomenna ylimääräinen ultra. Selkäkivut on vaan vaivannut ihan viime aikoina. Onks muilla ilmennyt vastaavia ongelmia tässä vaiheessa? Olo on ihan hyvä viikonloppuisin, mutta töissä kipu alkaa yleensä lounaan jälkeen vaikka koitan käydä välillä jaloittelemassa. Ihan toimistotyötä teen, mutta ilmeisesti tämä kasvava masu alkaa olla melkoinen rasite alaselälle ja paikallaan istuminen ei tee sille hyvää. Panadolista ei oo ollut mitään apua. Ens viikolle varailin työterveyslääkärin, jos vaikka sitä kautta sais aikaa fysiolle tms. Eipä kyllä haittais, jos saisi esim. viikon saikkua tähän väliin...

Äitiysvaatteita on joitakin, mutta koitan olla hankkimatta enää tässä vaiheessa uusia. Yhdet suosikki-äitiysfarkut on käytössä melkein joka päivä ja niitten kanssa käytän H&M:n äitiyspaitoja ja -toppeja, joissa on musta kiva malli (t-paidoissa rypytystä tuossa vatsan kohdalla) ja ihan normaaleja neuletakkeja (vaikkei mahdukaan enää kiinni). Lisäksi käytössä (varsinkin töissä) muutamia A-linjaisia villamekkoja, jotka on malliltaan sellaisia, että menee näppärästi myös masun kanssa vaikkei varsinaisia äitiysmekkoja olekaan.

Imetysliivejä en oo vielä hankkinut; rinnat ei oo vielä kasvanut oikeastaan ollenkaan, joten jos nyt ostaisin tulis hankittua varmaan liian pienet.

Unipussista oli jo joitakin viikkoja sitten juttua. Onko kukaan hankkinut ja jos on, niin miltä merkiltä? Stockalta katsoin Mamas&papas merkin ja vaikka ne oli muuten kivan näköisiä, niin ainakin se ohuempi versio (1.0 tog) oli jotenkin musta liian kovasta kankaasta. Sais olla pehmeämpää kangasta vaikka ohut olisikin ja ilman isompia toppauksia.

Lilie 28+6
 
Lilie: Olisko ollut joskus 27-29 viikoilla kun itse huomasin ettei pysty kauaa istumaan kun menee alaselkä ja kyljet (etenki oikea) kipeeks eikä siihen auta kuin että pääsee makoilemaan.. Sama yhä edelleen.

Nyt levossakin on särkyä, öisin herään kun milloin kättä, milloin lonkkaa ym särkee :( Puutuu ja alkaa särkemään, ei kivaa. Oishan mulla tuota panacodia mut en mä haluu sit noihin "lieviin" kipuihin ottaa vaan vasta kun oikeesti olen tekemäs kuolemaa kipujen kanssa. Tänään taas laiteltu kotia, pesty pyykkiä ym :)

POKSISTA 31+0!!! :heart:
 
Voi että, en ole hetkeen ehtinyt käydä edes lukemassa ja nyt on jo ensimmäinen vauva syntynyt :) Oikein paljon onnea GCS15 pienestä Sisu-pojasta. Onneksi kaikki mennyt hyvin ja toivottavasti menee myös jatkossa!

Muuten tänne ei mitään ihmeempiä, odotan kovasti jo että pääsen äippälomalle. Muutama viikko pitäisi vielä jaksaa töissä.

Olette kirjoitelleet niin paljon, että en enää yhtään muista mitä kaikkea piti kommentoida. Ainakin hankinnoista olette puhuneet. Ja täällä myös yksi matti myöhainen. En ole ostanut kuin muutaman neutraalin vaatteen. Enkä varmasti ostakaan, ennen kuin sukupuoli on tiedossa eli vasta vauvan syntymän jälkeen.

En ole vielä myöskään pessyt vauvanvaatteita enkä ostanut tarpeellisia tarvikkeita. Ehkäpä ryhdistäydyn sitten kun saan työkuviot pois mielestä.

Äitiysvaatteita minulla ei kauheasti ole. Nytkin mitä on kierrellyt vaatekaupoissa, ajattelen vain aikaa mahan jälkeen. Joten en varmasti ostakaan enää mammavaatteita. Kunnolliset imetysliivit haluaisin. Esikoisen ajalta kaapissa muutamat mutta ei ole kovin hyviä. Tarvitsisin todella tukevat liivit kun rinnat kasvaneet taas aika lailla. Olisko kellään suositella sellaisia?

Onneksi on pakkaset jo hellittäneet. Oli ihana olla pihalla esikoisen kanssa kun ei heti posket jäätynyt. Vielä kun saataisiin se keväinen lämmittävä aurigonpaiste. Kyllä se kevät alkaa sieltä pikkuhiljaa tulla :)

Itsellä alkanut kova pesänrakennusvietti ja melkeen koko talon sisustus pitäisi laittaa uusiksi. Vauvalle en vielä ala omaa huonetta kuitenkaan sisustamaan kun haluan, että yksi huone säily vierashuoneena mahdollisimman kauan. Lapset saa aluksi olla samassa huoneessa niin kauan kuin toisiaan sitten sietävät :)

Nyt taas täytyy rientää. mukavaa viikonloppua vielä kaikille.

Ai niin, huomenna POKS 33+0! Loppusuora lähenee :heart:

Sandy
 
Unipusseja meillä on 2, toinen kokoa 62 ja toinen 62/68- tämä isompi on sellainen jatkettava malli, eli siihen saa neppareilla sellaisen lisäosan.. Ostin ne huutonetistä uutena tai siis joku oli itse tehnyt ne ja ovat aika ohkasta kangasta, nuo koot on silleen et menee kesällä niin en mitään paksuja topattuja viitsinyt siksikään nyt ostaa.. Sit syksymmällä ostan pari paksumpaa ja isompaa jos koetaan nuo hyväksi..

Mulla on jo jonkin aikaa tullut aika kirkasta nestettä tipoittain rinnoista, mut eilen pongasin ekat maitotipat :) Eli siis ihan valkoista sellaista :) Ei kuitenkaan tulvi vielä onneksi :)

Kipuja on alapäässä, muutamaan päivään liitoskivut ovat olleet hieman lievempiä, mutta pistävä kipu kohdun suulla on nyt jonkin verran lisääntynyt, niin kuin tikkua väännettäis siellä : / Mutta toivon että valmistavat vaan tulevaan synnytkseen sitten paikkoja (ei nyt ihan vielä tarvi syntyä, mut paikat sais alkaa kypsyä jo pikku hiljaa :) )

Neuvola ensi viikolla ja sit alkaa olla 2 viikon välein :) Tuon ensi viikon neuvolan jälkeen saattaa seuraava olla jo viimeinen lääkärineuvola :)

rv 31+2 (aika paljonhan nuita viikkoja jo alkaa olemaan :O )
 
Huomenta mammat ;)
Mä tääl raottelen silmiä ja yritän herätä tähän päivään. Esikoinen nukkuu vielä, se on kyllä ihanaa kun nukkuu kellon ympäri ja mä saan kans kunnon unet ;)
Näyttäs siltä että mulla vaivat vähenee, öisin nukun melko hyvin, iskiastyyppinen kipu lähes kokonaan hävinny ja muuteski iha ok olo :)
Stressaavaa on ainoastaa kun miehellä on nyt kolmas työreissu putkeen ja vielä ens viikkoki edessä (on siis viikot poissa). Arkipäivät tuntuu välillä vähä pitkiltä..
Mulla on kans muutamia unipusseja tuolla valmiina esikoisen jäljiltä, ikeasta saa muuten ihan hyviä ja HALVALLA. On ohutta ja vähä paksumpaa erikokosia oon kyllä tykänny, ei ehkä ihan heti käyttöön mutta sit syksymmällä ;)
Imetysliiveissä oon tykänny changeliikkeestä ostetuista, on kauniita, pitäs jotain toppimallisia viel ostaa jota sit potäs yöllä. Jaaha nyt heräilee se esikoinenki tarvii mennä..

Hyvää alkanutta viikkoa!!


Minski + pirpana 31+6 <3
 
GCS15 Onnea äidille ja Sisulle :heart:. Ihana kuulla, että alkutaival on lähtenyt mallikkaasti käyntiin.

Itellä autossa istuminen aiheuttaa tympeitä, säännöllisiä kiristyksiä. Huoh!
Muuten kiva, mutta tulee melko usein mentyä sukuloimaan n.100km päähän.

Ens vkl ollaan kyl kotona ku on tytön synttärit. Mä jo pähkäilen tarjottavaa. Ja jos sit niiden jälkeen alkais pesee vauvanvaatteita ja hakis hoitopöydän päällisen varastosta. Sais vähä jo tunnelmaa kotiin :)
Ostajaehdikas ei ollut saanut lainaa, joten meidän ahtailu jatkuu ainakin toistaiseksi. No toisaalta, ei nuo vauvat sinällään hirveesti tilaa tarvi..

Nyt pitäis alkaa purkamaan viikonlopun reissukamoja (eilen olin ihan totaalisen väsyny tekemään yhtään mitään) ja valmistautumaan tytön neuvolaan. Tällä viikolla olis myös hammashoitajan tarkastus. Ja sama setti itellä edessä ens viikolla. Pitää vielä neuvlaan paastota verikokeitten takia. Ei oo hääviä.
No eipä tässä oo enää monta viikkoo jäljellä.

Marimi ja poikanen 33+1
 
GCS15: Onnea pojan syntymän johdosta :flower:

Eilen poksui 29+0 ja ihan kuin poksumisen kunniaksi sain rampata eilen vessassa vähän väliä..? Anopin kanssa puhuttiin, et ois kiva nähdä missä asennossa vauva siellä jyllää, näkis vatsan läpi.. No kai sitten tuohon liittyen näin yöllä unta, että tosiaan näin vauvan mahan läpi :D Huh huh.. Jalanpohjaa muka pystyin hivelemään ja taisin halatakin pikkuista. Tais olla eka konkreettinen vauvauni?

Mä en ole kyllä yhtään ollut asialla vauvan tarvikkeiden laittamisessa kuntoon. Meidän pitäis päästä eroon tuosta vuodesohvasta, niin sais sitten laittaa hoitopöytää ja sänkyä(ostaa).. Jotenkin sitä ajattelee, että onhan tuota aikaa vielä.

Imetysliiveistä: aattelin tilata Nursing Bras - FREE UK Delivery On paljon halvempia kuin mitä meillä täällä ja iso valikoimakin.
 
Viimeksi muokattu:
Sainpas tehtyä lapsille sellaiset "vauvan odotus" kalenterit :) Uskon että yli menee, niin laskin sitten niin, että 20.4 olis eräpäivä :D (eli 6 päivää olis yli tuossa :) ) Eli 67 yötä siihen, piti sanoa vaan, että sitä kun ei tarkkaan tiedä milloin syntyy niin voi olla että vähän ennen tai sit vähän ylikin tuosta voi mennä.. Meillä on siis omanlaiset "aamukammat" jo käytössä täällä :)
 
Neuvolasta tuli soitto että Sokerit oli kunnossa :) jes! Hyvät arvot oli olleet.
Kilppariarvot: oli vähän nousseet...mutta taidan pitää kuitenkin lääkityksen tässä kun se sitten taas laskee kun vauva syntyy...
Äippäpoli: Olis taas 28.3 :) Pääsee katsomaan vauvaa tasaisin väliajoin :heart:

En kyllä ota itse yhtään selvää miten päin tuo baby tuolla mahassa on. Ultrassa oli perjantaina raivotarjonnassa ja sen jälkeen ei ole hirveästi tuntunut potkuja sivuille,ainoastaan alas. Ja muuten vaan heiluu kovasti. Eli nyrkkeileekö se vauveli siellä vai mitä?:O :p Suoraan ylös ei ole tainnut tuntua yhtään potkua,vaikka vauva oli ultrassakin kovin aktiivinen. Torstaina neuvolassa taitaa sitten taas nähdä miten se on :) vaikka väliäkö tuolla vielä kun kääntyy varmasti vielä monta kertaa ympäri.

Bluebaby ja vauveli rv29+1
 

Yhteistyössä