OoO ELOMASSUT TOUKOKUUSSA OoO

Huomenta!

Very nice, heräsin aamulla normaalisti ja heitin pojan hoitoo ja miehen töihin, ku muistin, että pergele, mullahan on tänää vp!! Arvatkaa vaa kuinka ketuttaa, ku oisin saanu nukkua pitkää. Väsyttiki ihan hitosti viel herätä. :headwall:

Luin eilen iltasanomien ja iltalehen nettisivuilta, et Timbaland on tulossa tänne Lahtee elokuun lopussa keikkailemaa ja mun on IHAN PAKKO päästä sinne. Lippujen myynti alkaa tänää yheksältä, pitää olla skarppina varaamassa niitä. Toivottavasti pikkunen on jo siihen mennessä ulostautunu, ni ei tarvi kölin kanssa sinne vaappua. Mutta mä meen sinne vaikka ison mahan kanssa! B)

Menisköhän tekee aamupalaa. Hyvää alkuviikkoa kaikille!! :wave:

Huomenta!!

Kiitos kaikille syntsä onnitteluista =) , onpa kiva olla taas vuoden vanhempi..

Äitien päivä meni ja ihanaa oli!!mein poitsu anto äitien päivä kortin jo perjantaina, ku ei malttanu oottaa!! kyllä oli väsy olo eilen illalla.. ollaan koko vkloppu pyöritty siellä ja täällä, ja tehty sitä ja tätä ja ei kyllä ois jaksanu lähtee tänä aamuna mihinkään.. mut täällähän töissä jo kökötän.

Kyllä on meillä isoa porukkaa täällä ja vielä koko pitkä jäätelökesä edessä :D . Mutta eihän se mitään haittaa oli iso tai pieni maha, kunhan vaavi voi hyvin!!! Eilen ei ollut kyllä yhtään ihanaa ku vauva tais työntää itteensä jotenki tosi oudosti tuolla mahassa.. sellasta paineen tuntua millon missäkin kohdassa ja sitten tuntu et se on poikittain miun lantiossa..ei mikään asento ollu hyvä ja hän vaan tyytyväisenä yrittää työntää pyllyä(luulisin) tosta miun mahasta läpi =) mutta onneksi yöllä saan nukuttua ja vauvakin nukkuu, en ainakaan oo heräilly siihe että mahassa oltas hereillä.

Mie en kyl osannu ymmärtää noista HooÄs:sän laittamista ultrakuvista.. miun pitäs nähä koko vauva et osaan hahmottaa. ymmärsin kyllä mistä on kyse :D

Ja miuta on alkanu hirveesti jännittää kumpi tuolla masussa nyt oikeesti on.. se tyttö veikkaus ultrassa kummittelee niin mielessä.. ja olo on ihan tyttöolo.. nimi on vaan tytölle.. ja mies ei suostu puhumaan vaihtoehdosta että poika vois tulla, on ihan varma et tää on tyttö.. Jänskää..

ja päätin sitten vkloppuna et en enää eti sitä saakelin hoitopöytää..ku sitä ei mistään löydy sellasta minkä mie huolisin ja kellää ei oo käytettyy ni ei väkisin.. pitää laittaa pesukoneen päälle taso ja sit viritellä jotain hyllyjä tai lokeroita mihin saa ne vaipat ja rasvat ym.. fiksuuhan se on ku lavuaari on ihan siinä vieressä, mutta oisin halunnu sen hoitopöydän.. laitoin vkloppuna nojatuolin siihen hoitopöydän paikalle, että ei ole nyt sille edes paikkaakaan..

kauheen lfunssan sain tossa vklopun aikana.. nyt pitäs muutama tunti istuu töissä ni sit saan lähtee saikulle ja vissii huomisenki!! pomo just sano!! jee!!

Mut ihanaa viikkoa taas kaikille isoille ja pienille ja otetaanhan rennosti!!!

Äiti lpr 27+6

Kyllä täälläkin on kamala hinku tietää kumpi siellä on... ei vaan ole rahaa mennä ylimääräseen ultraan.
Nyt mulle on iskeny hirvee tavaranhankkimis vimma kun on uusi asunto kohta ja sille vauvalle kattelen aina kirpparilta mitä ostais. Eihän se juuri mitään tarvi mutta kun tuntuu niin ihanalta ne vauvatavarat.
Mietiskelin tässä että kun sitä tilaa kohta on niin voisin tuoda keinutuolin maalta itselleni... osaiskohan sitä käyttää, se on mummon vanha ja ihanan leveä että minunkin ahteri siihen mahtuis.
Tunnin päästä neuvolaan meno, aion nauhoittaa sykettä puhelimella niin saan ainakin laskea paljonko se mahd. on ja veikkailla sen perusteella kumpi tulossa, se täti siellä kun ei mittaa mitään, ei sykettä, ei sf-mittaa.
Laittakaapa tänne mitkä ne on ne poika- ja tyttö-sykkeet, eihän ne oikeesti pidä paikkaansa mutta kiva kuitenkin.

äiti lpr ne on kaikki kuvat kuvattu suoraan alhaalta päin. Esim. täs kuvassa on vasemmalla puolella takamus, pakarat näkyy. Ja sit koilliseen ja kaakkoon päin näkyy molemmat reidet ja niitten keskellä pojan vehje. Selkiintykö yhtää? =)

eccu muistaakseni pojilla on alle 140 ja tytöillä sen yli...Jotain tonne päin. Mulla ei kyl ainakaa esikoisesta pitäny paikkansa, aina oli reilusti yli 140 ja poika tuli. Nyt ollu 135-140 ja tyttö pitäis olla tulolla.

moi vaan :wave:
olihan viikonloppu meillä tosiaan tuo mahatauti jyllännyt viikon jo, ja eiköhän lauantai yönä iskenyt sitten minuunkin. mies ja lapset oli vielä leiponut ison täytekakun äitienpäiväksi et on äitille kunnolla syömistä, olihan se kiva kahtoa aamulla kahvipöydässä kun muut veti herkkuja nassuun ja äitillä oli vaan iso vesilasi :kieh:
vaan olihan lapset taas tehnyt ihanat lahjat kerhossa kummaltakin tuli kortit ja neulatyynyt ja mies oli ostanut kultakellon. no minun päivähän se meni maatessa ku kuumekkin nousi sitten ja vauva oli niin virkeenä mahassa et ei oo tosikaan koko ajan tuli iskua ja potkua ja oltiin pää alaspäin ja tehtiin kuperkeikkaa ja oltiinkin pää ylöspäin ihanaa jylläämistä koko päivän.
mut nyt täytyy ruveta keitteleen lapsukaisille nakkikeittoa.

Lasten isän/mun ex-miehen hautajaiset sitten oli lauantaina. Kyllä se oli mullekin vaan raskas kokemus ja vielä illallakin kaikki pyöri mielessä. Niin, ja tulihan multakin monet kerrat itku kirkossa ja kun arkku laskettiin maahan. Jotkut ihmiset tuli jopa muakin halaamaan tai kättelemään ja ottivat osaa suruun. Pelkäsin vähän miten exän suku muhun suhtautuu, kun en oo ollu tekemisis yli kahteen vuoteen, mutta kaikki otti mut ja lapset lämmölllä vastaan. Entinen anoppi halas kirkon pihassa heti ja kiitti, kun toin lapset hautajaisiin. Sanoin, että tottakai me tultiin. Mun nykyinen anoppi oli tukena mukana. Pääasia, että ex on nyt saatu haudan lepoon. Lapset oli kiltisti koko ajan ja laittoivat hienosti ruusunsa kirkossa arkun päälle. Sit pihalla molemmat halus heittää ruusunsa vielä arkun päälle isänsä mukaan hautaan. Kaunis tilaisuus oli ja tosi herkkää. Nyt se kaikki on ohi. Sitten vaan takkuaminen kelan kanssa niistä lapsen eläkkeistä, sossun kans, kun enää ei tuu elatusmaksut (joudun tän kuun ja EHKÄ siitä kuolinpäivästäkin asti) maksamaan kaikki maksut takaisin :kieh: Ei mulla sellaisia rahoja oo. Pappikin koitti mun mahaa ja toivotti myös masuasukille siunausta. Se oli mun mielestä ihanasti tehty!!!!

äiti lpr: ja muut: Kiitos synttärionnitteluista ja myös sulle paljon onnea :flower: Ei mun tuu ruokailujen välissä herkuteltua, se on kyl tosi harvoin kun niin käy. ENNEN raskautta mä söin vain aamupalan ja iltaruuan, nyt ruokaa menee 4-5 kertaa päivässä. Josko se olis sitä painoa nostanut aluksi, mutta mikä nyt enää sitä noin hirveesti nostaa koko ajan. Turvotuksiakaan ei ole sitten tipan tippaa.

tretyttö: Tervetuloa elokuisiin mukaan :flower:

Vein kelaan äitiyspäivärahahakemuksen ja sain siitä sekä äitiysavustuksesta (otin rahana) päätöksen jo 2 viikon jälkeen papereiden viemisestä kelaan!! Siitä muutaman päivän päästä sitten tuli rahat tilille.

äiti lpr: Sulla on myös kivankokoinen masu, että jatketaan molemmat näköjään edelleen VALASkerhossa :LOL: Muillakin on mukavan näköisiä ja kokoisia masuja :heart:

Triinu: Sulla oli sf-mitta 27 cm, että aika iso masu sulla sit kans on!!! Mullahan se lääkäri sai neuvolassa sf-mitaksi HURJAT 30 cm :LOL: Että todellakin alan oleen mahasta jo huippulukemissa. Mikä se kuulkaa on sit kesän lopulla, huoh!!!

Mulla liikkeet tuntuu yleensä tossa navan korkeudella ja joskus saan töytäisyjä myös rakon kohtaan. On jännän näköistä, kun vauva möyrii vähän navan yläpuolella ja käsi tai jalka sielä menee, että koko maha heiluu suuntaan jos toiseenkin :heart: Ihanaa!!

Muuten olo on hyvä ja suurin stressi ja suru on hautajaisten jälkeen jo voitettu. Närästystä ei edelleenkään ole. Ainut vaiva mitä on ollut jonkin aikaa, on ihmeelliset vihlaisut alapäässä. Lääkärineuvolassa sanottiin, että on normaalia ja siitä tietäää, että jotain tapahtuu jatkuvasti. Mut on aika ilkeetä vaan.

VALASPÄIVITYS profiilissa!!!!! Kannattaa tsekata :LOL:

Mut meen laittaan lapsille jotain päiväsyömistä ja syön itekin. Toivotaan, että ne kesäiset ilmat taas pian tulisi. Täällä ainakin tuulee ihan kauheesti ja on kylmä :$

Tatjana80 ja tyttö 27+3

neitiperho
Heissan

Hyvä et laitoit tosta Timbalandin keikasta HooÄs. Pitää tosiaankin toivoa että vaavi olisi jo syntynyt. Menin nimittäin ostamaan välittömästi itelleni sinne liput myös. Pakko päästä sinne..tai sitten tosiaan kans mahani kanssa sinne menen. Pakko kuitenkin myös sinne päästä. Sen kerran kun joku hyvä esiintyjä olisi jopa ihan LAHTEEN tulossa.

Mutta nyt jatkamaan siivousta. Olipa ihana taas tulla kotiin kun kämppä aivan hirveä kaaos, likainen ja ties mitä. Ja sitten kun saa aina siivota miehen omien rakkaiden lasten huoneet, kun mies ei niiltä sitä vaadi..etteivät vaan pikkuiset rasitu isälle tulosta (ikää siis 5-11 vuotta) :kieh:
Mutta siis hommiin....prkle

Heissan kaikille ja tervetuloa uusille :heart:
Täällä se kutina jatkuu ja patteja nousee, enkä edelleen saa nukuttua koko yötä kun vähän väliä herään tähän kutinaan :kieh: Jos ainoastaan synnytyksellä vaiva helpottaa, niin on mahdottoman pitkä aika raapia itseään ja tehdä töitä ilman unia! Noh kunhan vaavilla on kaikki hyvin :heart:

Oletteko hakeneet syntymättömän lapsen vakuutuksen? Yritin hakea, mutta kuulemma en saa... :'( On suurentunut riski tai jotain. Vaikka oma lääkäri nimenomaan kirjoitti että raskaus edennyt normaalisti ja ei ole perinnöllinen sairaus. Pohjolan lääkäri päätti toista (yllätys...) Masentaa, kun sitä toivoin. :(

nyt tuli vaan valitusta...Seuraavan kerran toivottavasti jotain hyvääkin

Terkut mammoille Pippuri ja "Nestori"

Oliko se äiti lpr kun olit käynyt lukemassa meijän elokuisten alkuajoista?

Jos sulla ois siihen ketjuun linkki jossain lähistöllä,niin jaksaisitko laittaa sen tännekkin :D
Mua kiinnostas kanssa lueskella,kun tuntuu et siitä on niin älyttömän kauan jo. Ja mä inhoon tota hakua,kun en oikeen ymmärrä sitä :kieh:

Mansikka, mie en osaa noita linkkejä laittaa, mut laita tohon keskustelu hakuun hakusanax elomassut ja siinähän on tuo odotusaika valmiina sit vaan hae ja sieltä löytyy noita keskusteluja!!!

HööÄs joo noi mieki aattelin et ne on alapuolelta ne kuvat, mut ei tää tekoblondi nää vielkää noissa kaikissa kuvissa mitään järkevää :D :D .. oispa meinki ultratäti ottanu tollasen alapää kuvan ni vois vertailla noihin, ku se sieltä alhaalta kuitenki katto.. mut mie en nähny kyllä mitään.. :eek:

Tatjanalle kiva kuulla et hautajaiset on nyt ohi ja hyvin meni!! Harmi tota elatusmaksu juttua, mutta eikö lapset nyt rupee saamaan jotain eläkettä tai jotain ku isä on kuollu??? näin mie oon ymmärtäny et 21 v. asti saa jotain..

ja siun massu tosiaan on hienon kokone!! samaa oon mieki jo uffaillu et mitä tää on sitte loppukesästä :kieh: .. ja se on kyllä jännä, miten erimallisia nää mahat voi olla.. miulla on iso ylhäältä asti ja toisilla taas sellanen niiku ois jalkapallo vaa nahan alla :D ihania kaikki!!!

mut nyt työt jatkuu.. en lähtenykään saikulle..

Eccu: nyt mie en oikein tajunnut. Asutko sie jossain ulkomailla vai olenko käsittänyt jotain väärin, kun kerroit, ettei neuvolassasi mitattais sf-mittaa eikä sykettä(paljonko se on)? :eek:
Koska jos asut Suomessa, niin terkkarisi tekee virkavirheen. Sf-mittaus on esimerkiksi yksi tärkeimpiä sikiön kasvun ym.seurantakeinoja raskauden aikana ja en ole koskaan kuullut, etteikö sitä muka mitattaisi! Ei sellaista terkkaria voi ollakaan tai sitten se sais potkut!

Ja noista sykkeistä ei tosiaan voi veikata yhtään mitään. Ne on pelkkää urbaanilegendaa, tyyliin "jos äidillä on kuivat kädet raskausaikana, tulee poika". Eli ei mitään totuuden perää ja esim. meillä on parhaillaan ihan päinvastaiset sykkeet olleet, kuin tuon legendan mukaan.;) Ja sukupuoli on selvinnyt 4D:ssä 100%:sti..

Me käytiin ottamassa tänään lapsivakuutus: viimeinen mahdollinen päivä oli ottaa se :D! Ja kaipa se meille myönnetään, kun ei-vastaus tuli kaikkiin niihin kysymyksiin, mitä siinä piti täyttää. Lisäksi isännällä oli jotkut niin hyvät bonukset, että ko.vakuutus tuli 15% halvemmaksi meille kuin mitä luultiin.

Massuja on täällä isoja joo..:D Tehän tukehdutte kesällä! :D Miulla ei mikään järjetön pallero ole, mutta kiva vauvamaha kuitenkin, ei tarvitse arvuutella, onko syömällä hankittu vai muu.. Jotain hyötyä lienee leveästä lantiosta ja taakse päin kallistuneesta kohdustakin siis ;) Vauvalla enemmän tilaa lantiossa, niin ei pullistu eteen niin paljoa.

Äitiyspakkaus pitäis tulla tällä viikolla.. saa nähdä, kumpi tulee
:whistle:

mä oon tänää soitellut noista vakuutuksista ja pohjantähti taitaapi olla ainoa joka korvaa mm.erityisruokavaliot, sekä jos vaikka tarvitsee atooppiseen ihottumaan rasvoja, niin korvaa nekin. Vuosimaksu hiukan alle 400e,huh! fennia ja lähivakuutus ei korvaa niitä,muista vakuutusyhtiöistä en tiiä. Tänää ois vika päivä hankkia toi vakuutus syntymättömälle lapselle,mutta pohjantähdessä se raja on, kun raskausviikkoja 28. Kiirusta tulee.

S.lomalla oon ollut viikon noiden alapääkipujen takia, aivan järkyttäviä kipuja oli ja tässä huomasin, että harjoitussupistuksetkin vähentyneet, kun oon ollut kotona ja ottanut rennommin. Hb oli neuvolassa 103,rautakuurin sain ja painoa tullut7kg....

Lähivakuutus oli meille ainakin kiltti, kun saatiin vauvavakuutus ,vaikka esikko keskonen. Onneksi tajuttiin hakea se jo rv 12 paikkeilla ,kun ei supparit vielä kiusanneet.

Tatjana Varmasti helpottavaa ,kun hautajaiset on nyt ohi. Jaksuja vielä noissa paperi jutuissa.

Täällä ei mitään erikoista. Keskiviikkona olisi taas lääkäri, joka vähän jännittää.
Nyt päikyille, kun tyttökin nukkuu..
-Poni ja Manteli 25+5

Heipparallaa!

Kyllä tuli viikonlopun aikana syötyä, huh huh :x Lauantaina mentiin miehen vanhempien mökille ja siellä grillattiin. Eli oikein raskasta lihaa ja vielä päälle täytekakkua. Sain kokea tuon syömisen tuoman tuskan seuraavana yönä, voi luoja että oli hirveä olo! Maha tuntui olevan kuin kivi ja tuntui ettei ne lihat sula ollenkaan. Eilen piti sitten vähän rauhallisemmin ottaa mutta tulihan sitä mässäiltyä kun käytiin joka mamman luona syömässä ja kahvittelemassa. Tänään ei olekaan hirveästi tehnyt mieli mitään syödä...

Pojalta sain eilen aamulla paljon pusuja ja haleja äitienpäivän kunniaksi, mies kävi itse pomimassa minulle kukkia :heart: :)

Huomenna olisi sitten piiiiitkästä aikaa neuvola, lääkärineuvola vieläpä. Saa taas vihiä kohdunkaulan tilanteesta vaikka se silloin ultrassa olikin ihan ok. Tiedossa myös verikokeen otto tämän minun rh-negatiivisuuteni takia :)

Pojalla olisi ensi sunnuntaina synttärit. Piha on nyt kunnossa, vielä pitäisi sisällä siivota. Taitaapa jäädä lauantaille suurin osa siivouksesta, jos pojan saisi silloin hoitoon niin saisi rauhassa siivota. Lauantaina pitäisi myös leipomukset hoitaa. Voi olla aika supistusherkkä sunnuntai tiedossa :D

Masussa myllerretään entiseen malliin, maha vaan hytkyy ja hyllyy :) Peppua saan tunnustella välillä tuosta kylkiluiden alapuolelta, luulisin ainakin että se peppu on :) Hän oli silloin jo 4D- ultrassa raivotarjonnassa ja luulen että on siellä pysynyt, koska liikkeet tuntuvat aina niin samanlaisilta. Käsien räpellystä tuntuu tuolla aivan alhaalla ja potkuja tuntuu sitten sivuilla ja ylhäällä.

Sain muuten ekat rusketusraidat viikonloppuna :D Nyt on kyllä taas paljon kylmempää :/

Voikaas hyvin!

Lilli ja Tiitti 27+5

Masukuva päivitetty myös mun osalta.

Meille tulikin vähän erilainen äitienpäivä eilen, mitä oli suunnitelmissa. Meidän ratikka oli sen verran myöhässä, et juhla jäi sivu suun, ei kehdattu mennä myöhässä... :/ Ne olis ollut nyyttäriperiaatteella, meillä oli lihapullat matkassa, haettiin sit kioskilta täydennystä ja tehtiin piknik Frognerparkiin. Ihana ilma oli, uskomattoman kaunista, ja löydettiin vielä sopivan rauhallinen paikka (se puisto on yleensä AIVAN täynnä!!). Lihapullia, sipsejä, suklaakakkua, karkkia... Tooosi terveellistä, mutta olipas hyvää! :D Sit kierreltiin puistossa, siellä oli mm. capoeira näytös. Poika oli siitä tosi innoissaan, taputti käsiään musiikin tahdissa ja koitti itekin "tanssia" mukana.

Eilen illalla poika sit kaatui, löi leukansa ja ikenistä tuli ihan kunnolla verta. Aamulla ei suostunut syömään mitään, kun oli hampaat niin kipeät ja 2 alahammasta heiluu hieman. Lähdettiin täältä ettii hammaslääkäriä, mut täälläpä onki pinsedag - ja kaikki paikat kiinni. Poika kyllä jo sanoi, ettei hampaat enää oo kipeet, mut täytyy huomenna vielä kysellä, jos kävis kuitenkin jossain näytillä... niin, ja pinsedag on siis helluntai, piti itekin käydä wikipediasta kattoo, et mikä ihmeen pinsedag...

Me saatiin rakenneultrasta 8 kuvaa mukaan, mut mikään niistä ei oo otettu alhaalta päin, että oisin voinu vertailla tuohon HooÄssän laittamaan linkkiin. Samapa tuo, kumpi sieltä tulee, jotenki ite veikkaisin tyttöä, kun ei mitään pojan vehkeitä näkynyt, mut katsellaan sitten elokuussa.
Eilen aamulla ehdin jo hetken olla huolissani liikkeiden puuttumisesta, vauva oli tosi rauhallinen jo la-iltana. Se on paha, jos itelle tulee huoli, ei enää tunne mitään, mulla vielä suppaili koko aamun ja niiden aikana nyt ei muutenkaan tunne liikkeitä... mutta kyllä se vauva sit lopulta alkoi taas liikkua, kun koitti ite keskittyä muuhun ja unohtaa stressaamisen.

Sf-mitasta vielä, niin eri neuvoloissa ja eri terkat rupee eri viikoilla mittaa sitä. Ei multakaan oo otettu vasta kun kerran (rv23), enkä muista, et esikoiseltakaan olis yhtä aikaseen mitattu, mitä jollain muilla. Enemmän mua ihmetyttää nuo lääkärin tutkimusten puuttuminen...

mut nyt syömään!

Hemuli 25+2

Tatjana kyllä meillä aikalailla samankokoiset masut on ja mulla kun tuo roikkuu vielä niin alhaalla että istuminenkin alkaa olla hitusen hankalaa :LOL:
ei kai kuitenkaan tuo Sf-mitta suoraan ole vauvan kokoon yhteydessä? Vaikuttaako siihen äidin pituus, itse kun olen 176 cm joten voisiko siitä johtua tuo huima Sf-mittakin? Viime ultrassa (rv.23) tämä pieni mies oli kyllä ihan normaalisti kasvannut, ettei ainakaan suurta kasvupyrähdystä ollut tapahtunut.. :snotty:

Tervetuloa joukkoon tretyttö =)

salamanteri: Mulla on ollut ajoittain ihan samanlaista menkkamaista aaltoilevaa juilintaa jo ainakin parisen viikkoa alaselässä ja -mahassa. Tänään kävin äitiyspolilla ja kysyin siitä samalla; liittyvät kuulemma supistuksiin, niin kuin arvelitkin.

Oli mahtavaa nähdä Elmeri "pitkästä aikaa" ultran kautta. Kaveri oli hereillä, pää alaspäin ja muksautteli potkuja ylämahaan tasaiseen tahtiin :heart: Lääkäri katsoi tarkemmin sydämen, munuaisten ja istukan toiminnan ja kaikki oli kunnossa. Vauvan painoarvioksi tuli 1,230 kg.
Kohdunkaulaa oli 3 senttiä ja istukka oli vetäytynyt kokonaan pois kohdunsuun reunamilta.
Käväisin vielä ennen lähtöä pikapikaa käytävässä vaa'alla ja kilo oli tullut lisää pari viikkoa sitten olleen neuvolakäynnin jälkeen...

Mulla oikein kädet syyhys juosta ihmisten perään ihailemaan pikkuisia, kun sairaalassa näin kolme kotiinlähtevää vastasyntynyttä turvakaukaloissaan :heart: =) Mitä tahansa lapsiin liittyvää tulee nykyään vastaan, niin tämä tyttö on ihan myyty ja itku silmäkulmassa :D Sanoinkin miehelle, että varmaan pillitän kotona ekan viikon Elmerin syntymän jälkeen ihan pelkästä liikutuksesta =)

Tänään varmaan saa unta hakee, kun oltiin viikonloppu reissussa ja kolmena päivänä herättiin aamuseiskalta ja joka ilta päästiin nukkumaan vasta puolenyön maissa. Tuli sitten äsken kuitattua univelkaa pois pikku päikkäreillä... Onneks tulee Suomen peli tänään; voi katella vaikka sitä jos ei nukuta, vaikken mikään lätkäfani ookkaan.

Kaikille hyviä vointeja toivotellen, kaneliomena ja Elmeri 27+6

Hemuli80: Suomen neuvolajärjestelmän suositus on, että rv 18 aletaan mitata sf-mittaa. Ja yleensä noita suosituksia pitäs terkkarien totella. Lukee ihan tuossa upouudessa neuvolatyön käsikirjassakin. Että kyllä varmaan olis pitänyt jo 2-3 kertaa meiltä elomassuilta se mitta ottaa.

Hui kauhee en tiennyt et tossa lapsivakuutuksessa on joku viimeinen päivä milloin sen saa. Huomenna pitää sit päästä vaan hakemaan se. Ohan tässä ruhtinaaliset 3 päivää aikaa ja joka päivä töissä :D :saint:

Sone
Moikkelis!

TATJANA: Kylläpäs sinulla on komea massu!!! :D Tsiigasin profiilistasi! Saattaa olla vaikka iso vauva olla tulossa ;) Minulla oli viime raskaudessa sf mitta 32 viimisillään! :O Nyt en tiedä paljon on kun ei ole mitattu vielä.. Ensiviikolla taitaa olla neuvola jos oikein muistan.

Hei, mitä teillä on mielitekoja hyvät äidit? Minulla on maustamaton viili ja siihen kasa viinirypäleitä päälle!! :p

Sone kyseli mieliteoista. Minulla ei nyt ole vähään aikaan ollut pakottavaa tarvetta saada mitään... Makeaa nyt tekee koko ajan mieli, mutta ihan mikä tahansa karkki/keksi/jäätelö kelpaa :) Aiemmin himon kohteina olivat mm. Eskimo-puikot ja hedelmäkarkit erityisesti.

Kelalta tuli jo tänään päätös äitiysavustuksesta ja äitiysrahasta. Äitiysavustuksen päätöstä osasin jo odotella että tänään tai huomenna tulee, mutta että vielä äitiysrahakin samaan syssyyn! Viime keskiviikkona vai torstaina paperit Kelaan vasta vein :)
Mutta minulla ei ollutkaan palkkajuttuja tai muita selvitettävänä. Saman äippärahan siis saan kuin pojastakin, eka kuukausi ainakin oli korotettuna vielä. Meillä pidetään juhlat kun rahat tilille ropsahtavat :p No ei kai :D

Minä olen lähes kaikki Suomen pelit katsonut, välillä uni vie voiton ennen pelin loppua :) Tänään tuleekin jännä peli (oli kyllä eilenkin) ja sipsit ja dippi on varattu mukaan :)

Jospa kirjoittelis tänne kuulumisia piiitkästä aikaa. Olen taustaillut, kun jotenki on tuntunut siltä ettei omaan napaan kuulu mitään ihmeitä.
Tänään oli taas kasvunseuranta-ultra Rovaniemellä. Ponteva on siis viikoilla 28+2 ja hieman kasvu menee keskikäyrän yläpuolella, mutta lääkäri sanoi, että pääasia on jotta vauski kasvaa tasaisesti. Ja onneksi näin on ollut koko ajan. Painoarvio oli nyt 1,3kg.
Ja tyyppi oli kääntynyt viikon sisällä perätilasta raivotarjontaan. Onkin nuo potkut tuntuneet ihan erilaisilta ja eri paikassa ku ennen.
Sokeriarvoista diabeteshoitaja antoi kehuja, ja insuliinimäärät pysyi ennallaan.
Seuraava käynti olis sitten kolmen viikon päästä. Nyt mennään kolmen viikon välein, mutta loppuajalla kuulema pitäis käydä kerran viikossa :eek: . Tulee aika mukavasti sitten nuita kilometrejä, kun suuntaansa on toista sataa kilometriä! Taitaa Kelan maksukatto (?) täyttyä...

Täällä oli puhetta nuista vauvavakuutuksista. Me yritettiin hakea pohjantähdestä kun muutkin vakuutukset on sieltä, mutta kiitos raskausdiabeteksen ei sitten saatu! No, onneks Pohjantähti myöntää vakuutuksen sitten syntymän jälkeen jo 7vrk:n ikäiselle, kun moni muu vakuutusyhtiö vasta 2kk:n ikäisille.

Mielihaluista: mulla ei ole ollut mitään mielihaluja! Oikein olen odotellut että koska niitä tulee, mutta ei niin ei :(

Yhteistyössä