OoO ELOMASSUT TOUKOKUUSSA OoO

himoista raskausaikana, mulla suurin himo on kaikkeen makeaan. Jäätelö on ihan ykkönen, sit karkki ja hedelmät. Voi ku pystyis olemaa syömättä noita kahta ekaa vähän vähemmän ja hedelmiä niitten tilalla, ni ois terveellisempää eikä tulis sit painoakaa niin älyttömästi. Mutta ku ei pysty... :headwall:

Pikkunen jyllää taas oikein urakalla...taidan mennä sohvalle, ni jos helpottais tää närästyski.

Mulla ei ole mitään suurempia himoja ollut, banaanit ehkä eniten, mutta ei niihinkään mikään suuren suuri himo ole ollut ja se on nyt mennyt ohi.

Nyt on alkanut närästys vaivata ja mitään ei voi tehdä, kun jo polttaa kurkussa todella pahasti, paikallaan ollessa ei närästä yhtään. Tänään olen konttaillut pitkin lattioita ja luutunnut niitä. Varsimopin kanssa en pysty lattioita pesemään, alkaa mahassa juilimaan, mutta konttaamalla rätin kanssa onnistuu mainiosti.

Eilen haettiin uusi vauva kotiin, nimittäin hauvavauva, ikää 10-viikkoa ja kyllähän tuo on jo koko porukan hurmannut totaalisesti.

shihtzu + pikku apina 27 tasan

No niin mittasihan se kun muistutin... sf on 22. Lisäksi sanoi että kovin tuntuu pieneltä, siis vauva siellä mahassa, mutta olenhan itsekkin vain 157 cm, vaikkakin syntymäpituus oli mulla 53. Sykettä siis nauhoitin puoli minuuttia ja laskin minuuttinopeudeksi 150. Aika korkea?
Verenpaineet 106/59, oikein hyvä, ja ensi viikolla sokerirasitukseen.
Käsien puutumisesta sanoi että jotkut ihmeen kanavat tukossa, en tiedä mitä tarkoittaa mutta ei kai ole sitten vaarallista.
eccu ja m.m.24+2

Tänään kävin sitten neuvolassa ja kaikki tuntui olevan hyvin onneksi!! :) Mieski tuli neuvolaan mukaan ja yhessä kuunneltiin kun pikkuinen sydän sykki.. :heart: Painoa oli tullu sellanen 2 kg 5 viikossa.. ihan ok kait? Hemoglobiini oli 118, oon syönyt nyt rautaa enemmän ja vähemmän epäsäännöllisesti. Verenpaineey 116/74 eli ihan hyvät.. onneksi.. :) Kohdunpohjankorkeus oli 25 eli hieman yläkäyrällä menee.. mut eipä tuo terkka ainakaa sanonu siitä mitään...

Äitienpäivä meni ihan kivasti.. mies toi aamulla kahvit ja herkkuja sänkyyn... :p Päivällä sitte mies teki ihanaa ruokaa ja illalla sain vielä kasvo-,päänahka- ja jalkahieronnat.. oli kyllä niin ihanan rentouttavaa.. :heart:

Mielihaluja mulla ei oo pahemmin ollu... kalaruokia tekee aina mieli, mut ei mitään ihmeempiä himoja oo kuitenkaa tullu!! Ihan hyvä niin.. :)

Ainiin, kaikille suonenvedoista kärsiville vinkiksi: Terkkari sanoi, että joku homeopaatti oli kertonut, että jos illalla syö banaania, niin se voi ehkäistä suonenvetoa!!! Tiiä sitten pitääkö paikkaansa, mut ainahan voi ainakin kokeilla... :)

Mut nyt seuraamaan suomi-kanadan jääkiekkopeliä...

Halit kaikille tarvitseville!!! :hug:

Annilia & Nuppu 27+0

tänään olin siellä osastolla,siellä käytiin läpi ruokavaliota ja kuinka paljon ja mitä mun pitäis syödä. Kätilöllä ei ollut huomauttamista mun ruokavaliosta, kun en muutenkaan syö paljon sokeria, pitää vaan enemmän syödä (ei siis sokeria tms. :LOL: )
Nyt pitää siis saada 1800kcal-2000kcal per ateria...hui :eek:
varmaan tätä nykyä oon syöny max. 1500kcal...
no opetti se kätilö mut käyttämään sitä verensokerimittaria, jonka sain muuten omaksi...nyt siis kax kertaa viikossa mittailen sillä joka aterian jälkeen + aamun paastoarvon...piikittämään siis joudun sormenpäitäni :(
no sieltä menin äitiyspolille lääkärin tarkastukseen ja mulla oli lauantai-iltana TOSI kipeitä suppareita , niin kipeitä että itku tuli enkä voinu liikkua yhtään. ja ne jatkui la-su yön...sunnuntaina onneksi rauhoittui, mutta siitä jäi vähän paineen tuntua...no kerroin tuon sitten sille lääkärille, ja sehän teki sisätutkimuksen, ja viikko sitten tutkittu tilanne oli MUUTTUNUT...eli viikko sitten kanavaa jäljellä vielä reilut 3cm ja kohdun suu täysin kiinni ja napakka, nyt sitten oli kanavaa 2,5cm korkeintaan ja sormelle auki...lääkäri kirjoitti sairaslomaa nyt sitten sinne äitiyslomaan asti..
Vauva oli virkeä ja painoi jo huimat 1281g, lapsivettä normaalisti.
mitähän muuta sitä oli...en oikein muista kaikkee, taitaa muutenkin olla aika sekomainen teksti... :LOL: on vähän tuolla päässä tuota tavaraa enemmän kuin oli eilen... :LOL:

pitää muistella sitä myöhemmin sitten lisää...
Pitäis muuten tehä veroilmoituskin, kun torstaina on sen jättöpäiväkin jo, onneksi tuli tämä LOMA :D

Ajatuksin AE ja Jässikkä 27+4

ps...kauhia ilima ulkona...tänä aamuna satoi täällä lunta, nyt ei onneksi...

Huomenta!

Mielihaluja ei juuri normaalista poikkeavaa ole ilmaantunut, suolaista ja makeaa vuorotellen, aina ja ikuisesti. Ei vaan, vaikka sokerirasituksessa tuli normaali tulos, niin kyllä sitä vähän katsoo mitä syö. Edellisessä raskaudessa tuli todistetuksi, että aika helpolla pystyn vaikuttamaan painon nousuun. Tämä vauveli tuntuu selvästi edellistä pienemmältä. Sf-mitta on mitattu kerran, rv 26+4 se oli 24cm.

[/b]Mibaze[/b]: Edellisessä raskaudessa meidän pojan painoarvio oli juuri tuo 1,3 kg rv 28+2. Painoi sitten syntyessään 4340g, mutta pituuttakin oli 56 cm.

[/b]Aurinkoenergiaa[/b]: Oletkohan nyt kuullut väärin. Edellisessä raskaudessa minulla oli ruokavaliohoitoinen raskausdiabetes ja tuo kalorimäärä oli koko päivän annos ei suinkaan yhden aterian. Vastaa noin 200g hiilihydraatteja.

Äityspakkauksesta ei ole tullut vielä edes päätöstä kelan sivuille. Vaikka olen jättänyt hakemuksen yli kaksi viikkoa sitten. Taitaa tämä lapsi syntyä ennen kuin pakkaus saapuu postiin. Supistuksia on ollut nyt viikon ajan sitä luokkaa, että muutoksia on varmasti tapahtunut. Ensi viikolla on jälleen kontrolli äitiyspoliklinikalla ja mielenkiinnolla odotan mitä tuleman pitää. Lääkäri kyllä varoitteli, että kilpirauhasen liikatoiminta altistaa ennenaikaiselle synnytykselle. Elimistö kun käy hieman ylikierroksilla, ikäänkuin pikakelauksella. Kilpirauhasarvot ovat kyllä olleet normaalit lääkityksen ansiosta.

Kauniita ilmoja kaikille elokuisille, taitaa monella lomat ja vapaat jo lähestyä. Minulla vaihtuu sairausloma kesälomaksi tällä viikolla.

Scala rv 28+4

neuvolakuulumisia! paineet ok, hemppaa ei otettu ku on ollu 135 koko raskauden ajan eikä ole olo uupunut, pissa puhdas ja sf-mitta 25 eli aikalailla käyrillä mennään edelleen. painoa on tullu yhteensä 11 kiloa ekasta käynnistä mutta koska sokerit on ok ja muutenki niin ei mulle siitä mitään huomautettu. kohdunsuu oli edelleen kiinni ja napakka sekä 3cm eli ei oo mitään muutoksia siellä, kysyin niistä kivuista mitä tulee kävellessä ja lekuri sanoi vain että sillon pitää vähän höllentää tahtia. vaavin syke 145 ja perhevalmennus alkaa 20. pvä.

meillä näyttää vähän kurjalta tämä tulevaisuus tällä hetkellä, ollaan robbielle yritetty ettiä töitä koko kevät eikä mitään. mulla on kummisetä helsingissä joka omistaa ison firman ja soittelin just sille että olisko sillä robbielle mitään ja se tuumasi että saattaa ollakkin, ongelma on vain se että me tunnetaan tasan yksi ihminen sieltä ja sekin asuu yksiössä, en tiedä kehtaako kysyä kummisedältä voiko robbie asua niillä kun ei kuitenkaan olla mitenkään superläheisiä... sitten mulla on yksi ystävyyssuhde aika pahasti kariutumassa, se on semmonen tyyppi jolta mie oon kestäny kyllä jo pitkään kaikenlaista mitä ei olis kyllä tarvinut mutta ei oo silti helppoa olla tämmösessä tilanteessa. siihen päälle vielä se että mun puolen suku näyttää edelleen ajattelevan että en ole aikuinen enkä pysty pitämään itsestäni tai tästä lapsesta huolta vaan ovat koko ajan kyselemässä olenhan muistanut liikkua tarpeeksi ja käynyt lenkillä ja enhän varmasti tee mitään mikä vahingoittaisi vauvaa kuten esimerkiksi syö karkkia. tiiän että on monia ihmisiä joilla on asiat paljon huonommin mutta mie alan olla henkisesti niin loppu, molemmat meistä on, eikä enää tiedetä mitä pitäisi tehdä. sossustakaan ei saada rahaa koska robbie ei ole nostanut täällä opintolainaa vaikka saisi mutta sillä on jo jenkeissä 20 000 opintolainat joten ei vain ole mahdollista ottaa enää lisää kun mullakin niitä jo on. töitä ei saa edes vessojen pesijänä vaikka toisella olis kielitaitoa ja kokemusta vaikka mistä. eikä asiaa auta yhtään että oma isä kyselee koko ajan oonko muistanu käydä lenkillä tänään ja ystävät puukottaa selkään. haluan silti uskoa että hyvää tapahtuu hyville ihmisille ja että pitää vain pitää pää pystyssä ja optimistisella asenteella mutta se on vain niin vaikeaa.

salamanteri85Toivottavasti saatte asianne järjestykseen ja just tolla asenteella kun meette eteenpäin niin on hyvä. Ei oo kivaa kun tulee p*skaa niskaan, mutta usein se sitte kääntyy voitoksi loppuenlopuksi. Ison iso voima :hug:

salamanteri85: Toivotaan, että teillä asiat kohta järjestyisi. Iso :hug:

äiti lpr: Juu, kyllä kelasta saa lapsen eläkettä, kun heidän isä on kuollut ja elatusmaksut lakkasi. Ainut vaan on, että vieläkään kelassa ei exän kuolema näy ja he eivät voi sitä ennen käsitellä eläkepapereita :( Voi joutua useitakin viikkoja vielä odottelemaan :kieh: Eläkkeen vähimmäismäärä on 53 euroa/lapsi ja se on kaks kertaa siis pienempi mitä elatusmaksu oli.... Ja nyt vielä sossu miettii, että pitääkö mun maksaa takaisin maalis-, huhti- ja toukokuun elatusmaksut vai pelkän toukokuun maksut, kun ex on todettu kuolleeksi 24.2. Jos huonosti sattuu, niin pitää maksaa sossulle yli 700 euroa takaisin. Ei mulla kotiäitinä sellaisia rahoja ole eikä varmaan työssäkäyviltäkään tuollaista summaa löydy. Että kun ottaa päähän :headwall:

Triinu: Mulla on myös masu enemmän alhaalla ja jossain vaiheessa se oikein tuntui "pudonneen" alas :LOL: Että voin kuvitella/tiedän miten hankalaa on istuminen, nouseminen sohvalta yms :D Mulla ei oo mitään hajua minkä takia sf-mitta jatkaa huimaa kasvuaan. Itte oon 158,5 cm pätkä ja voitte vaan kuvitella miltä näytän ison masuni kanssa :LOL: Ultrissa vauva on vastannut hyvin viikkoja. Muut lapset on vanhimmasta nuorimpaan olleet syntyessään 3635 g, 3860 g ja 3645 g. Että normikokoisia lapsia on isosta masusta ja sf-mitasta huolimatta syntyny!!

Multa on sf-mittaa (kohdunpohjan korkeutta) alettu mittaamaan JO rv 12 lähtien, että aika aikaisilla viikoilla, kun toisilla aletaan mittailemaan vasta 20 viikon tietämillä. Sekin on näköjään niin paikkakuntakohtaista.

Mielihaluista. Mulla ei oo mitään erikoista tullut vastaan. Normaalit ruuat menee alas erittäin hyvin eikä noi herkutkaan hirveästi onneksi maistu. Toki 1-2 kertaa kuukaudessa tulee herkuteltua (noin suurinpiirtein).

Sokerirasitustesti oli sitten aamulla. Soittelen kolmen jälkeen neuvolaan tuloksista. Saas vain nähdä mitä ne näyttää. Ensimmäisessä raskaudessa jouduin kotona seurailemaan sokeriarvoja, toisen ja kolmannen aikana oli siinä ja siinä pitikö ruveta seuraamaan, mutta ei onneksi tarvinnut, kun lääkäri ei nähnyt siihen tarvetta. Yksi arvo oli vain tosi vähän koholla. Saa nähdä miten köyhän nyt tällä kertaa käy :LOL:

Onko teillä muilla ollut alapään vihlaisuja?? Mulla on lähes päivittäin ja viime viikolla lääkärineuvolassa paikat ainakin oli kiinni, mutta kanavaa jäljellä 2 cm (yleensä on 3 cm).

Jaksellaan eteenpäin ja otetaanhan rauhallisesti masujemme kanssa!!!!

Tatjana80 ja tyttö 27+4

Alkuperäinen kirjoittaja Scala:
[/b]Mibaze[/b]: Edellisessä raskaudessa meidän pojan painoarvio oli juuri tuo 1,3 kg rv 28+2. Painoi sitten syntyessään 4340g, mutta pituuttakin oli 56 cm.

Scala rv 28+4
Jaiks, saas nähdä miten meillä käy..... :D
Edellisellä normi neuvolakäynnillä sf-mitta oli 25cm ja viikkoja oli silloin 27+4,
ja keskikäyrän yläpuolella mennään, joten voipi olla mahdollista että isoa vauskelia täälläkin ootellaan =)

On se kumma miten yks kaupungissa käynti väsyttää nykyisin NIIN paljon,
eilisen jäljeltä olen vieläkin ihan poikki. Jalat on ku jotku pökkelöt, täytynee yrittää venytellä niitä tänään, ettei ens yönä toistu viimeyön suonenvedot!

Ens viikko olis lähipäiviä koulussa, saas nähdä miten sitä jaksaa istua pitkät päivät. Tämä itseopiskelu kotona on sopinu mulle tosi hyvin :D , saa käppäillä ja liikkua miten haluaa tehtävien teon välissä. Ei taida oikein onnistua luokassa....

scala, mibaze siis 25 cm on yläkäyrillä viikoilla 27+4? mulla mitattiin sama nyt jo 26+6 ja yleisesti ottaen maha on pieni (koska iteki oon), mutta että hitsinpimpula, voiko siellä silti olla nyt joku jättilapsonen tulossa? nämä äsähvät on mulle vähän hepreaa, luin kai vähän väärin sitten tota neuvolakortin käyrähärdelliä. ultrissa (2 normiultraa) poitsu on vastannu viikkoja, mitään painoarviota en muista kuulleeni missään vaiheessa.
ainakin pikkuinen on kamalan ponteva jumppaamaan näinä päivinä, ei oikein saa untakaan taas vaihteeksi.

salamanterille voimahalaus, kyllä se päivä viel paistaa risukasaankin! :)

salamanteri85: :hug: Elämässä on joskus hetkiä jolloin tuntuu, että kaikki menee perseelleen, mikään ei suju ja joka puolelta saa vain paskaa niskaansa. Nimimerkillä kokemusta on. Silloin auttaa kunnon suomalainen sisu ja mentaliteetti "että kyllä me vielä muille näytetään". Vaikka nyt kaikki näyttää tosi mustalta, niin asiat kyllä vielä järjestyy jotenkin. Ja yleensä parhaiten päin. :)
Asunnosta: Mitä jos Robbie muuttaisi asumaan johonkin opiskelijasoluun. Niitä on tyhjillään nyt kesällä "pilvin pimein" , kun muualle kesätöihin lähtevät opiskelijat vuokraavat niitä (kesän ajaksi) pois. Vuokrat opiskelijasoluissa ovat todella pieniä (ainakin yleiseen hintatasoon nähden), asuntoja on ympäri pk-seutua, ja ei tarvitse asua kenenkään nurkissa. Se voisi olla ainakin "hätäratkaisu". Asuntoja voi löytää esimerkiksi yliopistojen ja muiden opinahjojen ilmoitustauluilta (myös sähköisiä löytyy ;).

Täälläkin on supistelu lisääntynyt. Supistukset ovat tosin ihan kivuttomia, joten en ole mitenkään huolissani niistä. Huomenna on lääkärikäynti. Ihan kiva mennä sinne ja kuulla, onko kaikki ok.

Sf-mitasta: mulla on kerran mitattu, muistaakseni oli viikko 22. Silloin mittasi ensiksi harjoittelija ja sitten vakkari neuvolatäti. Nämä kaksi mittausta heitti 2cm toisistaan, mikä ei sinänsä ole paljon, mutta kun siihen taulukkoon laittoi ne, niin ensimmäinen mittaus oli ihan ylimmällä viivalla ja toinen keskiviivan ja yläviivan puolivälissä. Mittaukset voi siis vaihdella myös eri mittaajien välillä, joten mielestäni niitä(kään) ei kannata liikaa tuijottaa!

Minulla on myös aika iso maha, ja saan siitä paljon kommentteja. Ruokahalu on kyllä valtava, joten en ihmettele vaikka kokoakin on kertynyt. ;)

Marikki ja pikkuinen 26+0 :heart:

Hellurei!

Pikaisesti kirjottelen kun pitää joutua iltavuoroon sitten.... eilen olin ekaa päivää töissä saikun jälkeen ja oli kyllä niin vaikea päivä. Ihan kuin olis ollu puoli vuotta pois ja kaikki oli vähän hakusessa.. mulla oli eilen lehtivuoro eli uudet lehet hyllyynja vanhat lasketaan ja niputetaan pois. Ei meinannu muistaa oikein mitä pitikään tehä kun samalla olin kassallakin kun tuli jonoa ja kävin kopioimassa työvuoroja. Eilen illalla olo oli jo hirveä ja aamusta nyt taas,,, mulla oli kello soimassa seiskalta että soitan töihin etten tuu ja sit kaheksalta lääkräiin mutta en sitten "kehdannut"... tiiän että illasta itken mutta miten se on niin vaikeaa olla pois.. ja jotenkin kun just olis sairaslomalla. Mulla iski taas ihana flunssakin tähän siitepölyniiskutuksen päälle ja yskittää välillä niin että vauva parka varmaan ihan sekaisin. Varmaan pitäis lääkäriin mennä.. kurkku ihan tulessa ja välillä hengittäminen niin raskasta. Mutta kun olis selvinnyt nää muutaman päivän vielä. No aattelin että meen tänään ja sitten illasta sanon jo että en taida huomenna tulla jos siltä tuntuu.. saavat heti varautua soittamaan sijaista.

Nyt meen mutta tuun illalla vielä kommentoimaan muuta....

täälläkin muuten ripautti ihan vähän lunta äsken!!

Mammaliini83 ja api rv27

Tuosta sf-mitasta ei voi suoraan päätellä vauvan kokoa. Siihen vaikuttaa mm. lapsiveden määrä ja vauvan asento. Monilla se mitta jopa pienenee loppua kohden kun vauva laskeutuu alemmas.

Katselin vanhoja äitiyskorttejani (joita löytyy jo vino pino 6kpl), kaikissa tuo mitta on ollut keskikäyrän yläpuolella ja vauvat ovat olleet 3300g-4340g syntyessään.

Samalla äidilläkin mittaajan pitäisi olla aina sama, että niitä mittoja voisi vertailla raskauden edetessä. Jokainen th/lääkäri mittaa sillä omalla tyylillään, joten heittojakin tulee helposti.

kiitos paljon kaikille :heart: saatiin juuri tietää että työpaikka järjestyi helsingistä joten nyt vain sitten järkkäillään käytännön asioita. alkaa jo vähän näyttäämään valoisammalta:) Marikki A, kiitos asuntovinkistä! onhan se vähän kurjaa omalla tavallaan että robbie ei voi olla täällä mun kanssa loppuraskautta mutta toivotaan ettei steve halua tulla ulos yhtään aikaisemmin ku sit lasketun ajan tienoilla että isi kerkeää mukaan!

Hienoa salamanteri85 että asiat alkavat järjestymään! Ja toivottavasti isi kerkeää synnytykseen mukaan :)

Olin tänään lääkärineuvolassa. Paineet oli 122/62, hb 120 vaikka rautaa olen syönyt joka päivä. Edellisellä kerralla se oli siis 117. Painoa oli viime kerrasta tullut reilu kaksi kiloa, nyt tullut yhteensä 8,8 kg. Pissa oli puhdas ja verikokeet otettiin.
Kohdunkaula oli ok, 3 cm, kiinteä ja kiinni. Supparit eivät ole siis vaikuttaneet sinne. Sf-mitta oli 26 cm, eli edelleen hieman keskikäyrän yläpuolella kuten on ollut koko ajan. Elikkä edelleen on masu hippusen pienempi mitä poikaa odottaessa näillä viikoilla.
Vauvan sykettä ei lääkäri taaskaan sanonut, eikä myöskään osannut sanoa miten päin vauva masussa on. Veikkaan että raivotarjonnassa... Kuulemma tosi ylhäällä vauva vielä on, niin oli poikakin synnytykseen asti :)

Eipä muuta, voimia kaikille ja kärsivällisyyttä heille jotka joutuvat hieman iisimmin ottamaan suppareiden takia!

Lilli ja Tiitti 27+6

Joo, tosta sf-mitasta ei kyllä voi vauvan kokoa suoranaisesti päätellä.
Mulla ku esikoisesta oli rv39 vai 38 mitta 34cm, eli aika pieni ilmeisesti, niin poika oli kuitenki 3570g ja 52cm. Eli pitkä ja normipainonen kaveri.

salamanteri hyvä, että asiat rupes jo vähän selkeytymään. =)

Sone
Juu, joku kirjoitti suonenvedoista!

Lisää hyviä magnesiumin lähteitä banaanin lisäksi on pavut, parsa ja kahvi! Minulla on ainakin helpottanut suonenvedot yöllä kun on ruokavalioon lisännyt edellä mainittuja.

moro :wave:
salamanteri onneksi saitte asiota järjestettyä toivottavasti se asunto vielä löytyy.
mullakin on tuo sf mitta taasen yläkäyrää, kahella ekalla raskaudella meni just 30cm rikki ja viimesillään se oli vain 28cm mut pieniä oli pojatkin eka 3075g ja toka 2970g kolmannelta olikin jo 35cm mitattiin 2h ennen synnytystä ja olihan se vaavikin astetta isompi 3860g.
mulla meinaa taas vissiin pissatulehdus vaivata pitäs lähtä viemään näyte terkkaan, nyt jos on tulehdus niin joudun syömään lääkkeitä loppuajan, toivottavasti määräävät semmosen kuurin joka vaikuttaa myös siihen streptokokkibakteeriin.
täällä on nuita muitakin monen lapsen äitejä niin sanotaanko teille ikinä mitään loukkaavaa lapsiluvusta? mulle joskus aina mainitaan pottukattilan koosta ja kysellään et montako kiloo pottuja menee viikossa yms... ja nykyään saan sääliviä katseita kaupassa jos oon koko katraan kans liikkeellä ja vielä isomahakin on....ittiä kyllä vaan huvittaa :LOL:
ja mä oon ylpee lapsistani, ei kait se muille kuulu montaks meitä on.
mut nyt täytyy lähtä hakeen isukki ja lapset kotia.

Moikka kaikille!
Loma lähestyy loppuaan ja ärsyttää..Olen viihtynyt niin mainiosti kotona! On saanut levätä ja tehdä rästihommia. Ainoa, mikä vaivaa, on väsymys! Onko muille tullut vielä semmoista saman tyyppistä väsymystä kuin alkuraskaudessa? :( Tämä on inhottavaa, välillä silmät meinaa väkisin painua kiinni. Öisinkin nukun huonosti, kun aamuyöllä on herättävä vessaan ja sen jälkeen en meinaa saada enää unta.. Osittain varmaan väsy johtuu siitäkin, mutta tuskin ihan täysin kuitenkaan.

Olin tänään sitten sokerirasituksessa, arvot olivat kaikki erinomaiset kun äsken niitä soittelin(4.2/6.8/5.7). Onpahan sekin käyty sitten, täällä kun tosiaan painoindeksiraja on tasan se 25, jotta siihen joutuu/pääsee. Mulle ei kyllä tullut ollenkaan huono olo siinä ja se juomakin oli ihan ok, kylmää ja hiilihapokasta..:D

Tuo on kyllä totta, että sf-mittaustulokset riippuu mittaajasta. :) Esim. mun terkkari mittaa todella alhaalta sen, kun taas opiskeluaikoina moni ohjaaja mittasi paljon ylempää. Eli tuo minunkin masun mitta olis varmaan erilainen jonkun toisen mittaamana.. Samapa se, kunhan kasvaa tasaisesti :D

Kirppariltakin tuli tehtyä löytöjä tänään; 2 käyttämätöntä kestovaippaa mm. sekä fleecekangasta, jonka aion leikellä imuiksi/kuivaliinoiksi. Lisäksi 50 sentillä iiiiiiso pussillinen vauvan sukkia :)

Nyt vois mennä levähtämään..
-pieniananas ja mötky, rv 27+0

kiitos kaikille sf-selvityksistä! mulla molemmat mittaajat vaihtui tässä, sekin voi vaikuttaa ja hyvä tietää ylipäätään, että mikään asia yksin ei ennusta vauvan kokoa.

salamanteri haa, hienoa, hyviä uutisia! asiat aina tuppaa järjestymään, tavalla tai toisella, niinhän sitä sanotaan :)

pieniananas ou jeah, oon tänään nukkunut/ollut sängyllä 5 tuntia, levännyt itse määräämälläni saikkupäivällä. jos on huomenaamulla jo heti taas väsy olo, lähden saikunhakumatkalle. suurin osa viime viikkojen päivistäni on ollu ihan yliväsyneitä. älytöntä pinnistellä ensin töissä ja sitten tulla kotiin vaan koomassa makaamaan. oon välillä ollu niin väsyny kotimatkalla, etten oo tajunnu, miten oon selvinny kotiin. enää 8 päivää töitä.

Moikka mammat pitkästä aikaa! Mukana ollaan vielä vaikka en ole kirjoitellutkaan, lukenut oon kyl joka päivä teidän juttuja. Omaan napaan kuuluu hyvää, eilen oli neuvola, viikkoja oli siis eilen 28+1, ja sfmitta oli 26cm, painoa tullut alusta melkein 9kg.. :) mutta saa kuulemma tulla vielä reilusti ennenkun tulee sanomista kun lähtöpaino oli alhainen ja bmi oli 18. Maha kasvaa kivasti, yks asiakas kysy töissä viimeviikolla että "onko sulla toi raskaus ihan alkuvaiheessa" olin että joo kiitti vaan mutta 7 kuulla ollaan jo.. :D en siis kuulu valaskerhoon! :) nyt oon kipeenä, flunssa ja kuume.. Sairaslomaa torstaihin asti ja perjantai onkin jo viimeinen työpäivä ja sitten alkaa loma.. Yks ärsyttävä asia on pakko sanoa meidän myymäläpäälliköstä, lähetti mulle viestin tänää että "oletko tulossa töihin huomenna vai joudunko taas perumaan omia menojani ja tulemaan töihin" sit mulla alko kyllä keittään!! Että kehtaa sanoa edes noin! Meillä on viisi työntekijää niin kai nyt joku pääsee tuuraan niin ilmeisesti halus aukoa päätään vaan kun olen taas sairaslomalla.. Onneks pääsee pois perjantaina kokonaan siitä työpaikasta.. Mietin kyllä tarkkaan aionko enää sinne palata..
Äitiyspakkauksesta sain päätöksen viimeviikolla, tulee siis ensviikolla.. Vauvan hankinnoista oli teillä jotain puhetta.. Meillä on jo kaikki muut paitsi vaunut, ne ajateltiin tilata sieltä vaunula.fi sivulta.. Ne kolmepyöräiset twist mallit.. Nyt tuli vaan omaa napaa jälleen kerran.. Mutta pakko mennä lepään kun on niin heikko olo.. Inhottava flunssa!!

Katham ja poju rv 28+2 <3

Salamanteri hienoa että olette saaneet asiat järjestettyä :) :flower:

voih..mammaliinillakin flunssa päällä, itsekin taas sairastelen..taitaa olla jo neljäs flunssa tälle keväälle. tosi raskasta kun nokka vuotaa koko ajan ja yskittää niin ettei nukuttuakaan saa. Pari viikkoa sitten söin antibioottikuurin eikä sekään oikein tuntunu auttavan, voiskohan olla jotain allergiaa?

Katham me ollaan myös niitä vaunulan vaunuja ajateltu ja käytiinkin siellä varastolla pari kuukautta sitten katselemassa. ihan hyviltä vaikuttivat, tosi kevyentuntoiset. Vähän kyllä kuitenkin se hintalaatusuhde mietityttää, mutta olisi kiva erottua vähän joukosta kun tässä pikkukaupungissa ei erityisemmin näe muita kuin emmaljungan vaunuja :D

Yhteistyössä