salamanteri85: Toivotaan, että teillä asiat kohta järjestyisi. Iso :hug:
äiti lpr: Juu, kyllä kelasta saa lapsen eläkettä, kun heidän isä on kuollut ja elatusmaksut lakkasi. Ainut vaan on, että vieläkään kelassa ei exän kuolema näy ja he eivät voi sitä ennen käsitellä eläkepapereita
Voi joutua useitakin viikkoja vielä odottelemaan :kieh: Eläkkeen vähimmäismäärä on 53 euroa/lapsi ja se on kaks kertaa siis pienempi mitä elatusmaksu oli.... Ja nyt vielä sossu miettii, että pitääkö
mun maksaa takaisin maalis-, huhti- ja toukokuun elatusmaksut vai pelkän toukokuun maksut, kun ex on todettu kuolleeksi 24.2. Jos huonosti sattuu, niin pitää maksaa sossulle yli 700 euroa takaisin. Ei mulla kotiäitinä sellaisia rahoja ole eikä varmaan työssäkäyviltäkään tuollaista summaa löydy. Että kun ottaa päähän :headwall:
Triinu: Mulla on myös masu enemmän alhaalla ja jossain vaiheessa se oikein tuntui "pudonneen" alas
Että voin kuvitella/tiedän miten hankalaa on istuminen, nouseminen sohvalta yms
Mulla ei oo mitään hajua minkä takia sf-mitta jatkaa huimaa kasvuaan. Itte oon 158,5 cm pätkä ja voitte vaan kuvitella miltä näytän ison masuni kanssa
Ultrissa vauva on vastannut hyvin viikkoja. Muut lapset on vanhimmasta nuorimpaan olleet syntyessään 3635 g, 3860 g ja 3645 g. Että normikokoisia lapsia on isosta masusta ja sf-mitasta huolimatta syntyny!!
Multa on sf-mittaa (kohdunpohjan korkeutta) alettu mittaamaan JO rv 12 lähtien, että aika aikaisilla viikoilla, kun toisilla aletaan mittailemaan vasta 20 viikon tietämillä. Sekin on näköjään niin paikkakuntakohtaista.
Mielihaluista. Mulla ei oo mitään erikoista tullut vastaan. Normaalit ruuat menee alas erittäin hyvin eikä noi herkutkaan hirveästi onneksi maistu. Toki 1-2 kertaa kuukaudessa tulee herkuteltua (noin suurinpiirtein).
Sokerirasitustesti oli sitten aamulla. Soittelen kolmen jälkeen neuvolaan tuloksista. Saas vain nähdä mitä ne näyttää. Ensimmäisessä raskaudessa jouduin kotona seurailemaan sokeriarvoja, toisen ja kolmannen aikana oli siinä ja siinä pitikö ruveta seuraamaan, mutta ei onneksi tarvinnut, kun lääkäri ei nähnyt siihen tarvetta. Yksi arvo oli vain tosi vähän koholla. Saa nähdä miten köyhän nyt tällä kertaa käy
Onko teillä muilla ollut alapään vihlaisuja?? Mulla on lähes päivittäin ja viime viikolla lääkärineuvolassa paikat ainakin oli kiinni, mutta kanavaa jäljellä 2 cm (yleensä on 3 cm).
Jaksellaan eteenpäin ja otetaanhan rauhallisesti masujemme kanssa!!!!
Tatjana80 ja tyttö 27+4