OoO ELOMASSUT TOUKOKUUSSA OoO

Ja minähän en ole mikään ravitsemus terapeutti, mutta tuli vaan tosta Tatjanan painonnoususta mieleen, kun miun mielestä syöt aika vähän, jos siis et edes herkkuja syö? tossa välissä.. ni tuli vaan mieleen, näin tuhannen laihdutus kuurin ym jälkeen että voiko elimistö mennä säästöliekille raskauden aikaan?? niinhän sanotaan että laihduttaja jos syö ihan liian vähän, niin elimistö panee stopin ja saattaa alkaa jopa paino nousta?? myöhän kulutetaan vauvan ansiosta enemmän, mitä normaalisti..??

Mutta siis korjatkaa taas ihmeessä jos puhun perättömiä..!!
 
Hellou!

Tervepä terve kaikille, taas pitkästä aikaa.. mulla kyllä aina kestää tänne kirjoittelu, mutta onneksi edes kerran kuussa =)

Meillä on pikkusen kanssa mennyt hyvin :heart: Kävin tässä viime kuun lopussa sokerirasituksessa, ja siinä oli arvot ok. Paino mulla on noussut tosi vähän, ainakin verrattuna teidän monien painoihin! Mutta jospa se tästä vielä nousee, tähän mennessä on ehkäpä nelisen kiloa noussut =) Masu kyllä on kasvanut senkin edestä, tosi muhkea maha on =)

Pitikin teiltä viisaammilta kysyä meidän vauvelin liikkeistä! Eli semmoista olen miettinyt, kun vauveli potkii vain alaspäin tai keskelle mahaa? Ei siis ollenkaan ylös. Tarkoittaako tämä siis, että vauva on mahassa perätarjonnassa..? Liikkeet tuntuvat vain alhaalla ja hieman keskellä. Muutenkin vauva on mahassa tosi alhaalla, neuvolassa tunnusteli vauvan ja sanoi että vauva on alhaalla lantiossa. Kohdun korkeus kun ei meinaa mulla kasvaa, oli vain 20cm viimeks neuvolassa, se oli alakäyrillä.. tuntuu, ettei vauva nouse mulla ylös, vaan möyryää tuolla alhaalla.. onkohan muilla tälläisiä kokemuksia...?? :whistle:

Ens viikolla on onneks lääkärineuvola, jotta saapi katsoa miten vauva siellä alhaalla möyryääpi. Vauva kyllä painaa aika mukavasti just virtsarakkoa ja varmaan painon takia on myös ummetusta. Maha ei toimi ilman päivittäistä Levolac - annosta ollenkaan.. :| Mut onneks sen avulla toimii :)

oda-sofia & pikkunen 27+3
 
moi vaan :wave:
sain tänään neuvolasta hyviä uutisia estolääkitystä ei ainakaan vielä aloiteta ja täti käski juoda paljon sitruunavettä ja karpalomehua. oisko joku kiinnostunut niistä äippäpakkauksen kestoista kun en varmaan ite aio käyttää niitä.
mulla on kans ruvennut tuleen niitä liitoskipuja ja selkäsärkyä, onneksi vasta nytten kun edellisessä raskaudessa niitä oli jo rv14 alkaen.
meilläpäin on niin ihanan lämmin ilma oikein aurinkoinen sää et mentiin lasten kans heti aamusta ulos touhuileen ja äsken vasta tultiin sisälle kun minä ja pienimmät pojat oltiin jo niin väsyneitä vanhin ei nyt kauheesti enään meidän seurassa viihdy vaan paineli serkuillensa leikkiin. pitäs vaan ite malttaa olla rauhallisemmin tuolla ulkona et ei särkis paikkoja niin paljon, mut pakko haravoida ja pyllistellä tuolla kukkapenkeissä ja koittaa saada piha siistiksi.
mut makian hammasta pakottaa jo niin paljon et pakko lähtä leipoon suklaapiirakkaa.



jyffe ja 24+6
 
Eilen olin sokerirasituksessa ja kyllä otti voimille. Oli aikas heikko olo koko loppupäivän :/ En oo saanut kelan muita päätöksiä kun äippäavustuksen, toivottavasti ei ole mitään hämminkiä. Alotin viikko sitten allergialäääkityksen, lecrolyn silmätippoja ja gla..jotain nenäsuihkeen. Ja mua väsyttää |O En oo varmaan koko viikkoon nukkunu kunnolla :snotty: Rautakin oli iahn hyvä 136...en tiedä mistä johtuu. Pampula muksii tällä hetkellä oikeelle kylkiluiden alle :heart: Ja yöt on päättänyt mellastaa.. :eek: :D Ehkä tää tästä :headwall:

Vointeja ja hyvää viikonloppua B)

f ja p 27+5
 
Jyffe: mulle kelpais varmaan ne äitiyspakkauksen kestot, mitä sä niistä pyytäisit? B)
Oon alkanut kiinnostumaan tosissaan noista kestoilujutuista.. Saa sitten nähdä, onko käyttö yhtä mukavaa kuin ajatus niiden käytöstä! :D
 
täältä saisi joku kans sitten ne äippäpaketin kestot, luovun niistä kyllä ihan ilmatteeksi kun ilmaiseksi sen paketin saa muutenkin, jos nyt postimaksun halukas mulle heittää niin matkaan lähtee:) laittakaa vaik yv:tä jos on kiinnostusta. en oo vielä saanu pakettia mut tiedän jo että en tule kestoilemaan joten annan ne mielelläni jollekkin halukkaalle!
 
Pieniananas Näin sen taulukon ja kyllä se viiva oli ihan vain aavistuksen sen alimmaisen viivan yläpuolella, siis paljon lähempänä sitä kuin sitä keskimmäistä... Tiedä sitten. Ehkä niillä on neuvoloissa eri tietokoneohjelmissa hiukan erilaiset käyrät :/

Äiti lpr Olen ymmärtänyt että raskausaikana aineenvaihdunta hidastuu. Elimistö turvaa näin sikiön ravinnonsaannin. Se ns. lisäravinnon tarve kuulemma koskee vain loppuraskautta, ja silloinkin esim. 1 voileipä ja omena kattaa sen tarpeen... Siis kun ruoalla kestää enemmän aikaa tulla läpi niin siitä imeytyy enemmän ravintoaineita elimistöön josta siis johtuu lihominen. Mutta tosiaan en ole minäkään mikään ravitsemusterapeutti. Ja ihan jopa omaltakin kohdalta hiukan kyseenalaistan tuota kun ennen kävin "istunnolla" kerran päivässä ja nykyään kaksi kertaa. Eli tiedä sitten siitäkään :D Paino oli mulla noussut eiliseen mennessä 8-9kg ja herkkuja on nykyään suusta tullut sisään työnnettyä ihan liikaakin... :ashamed:

Salamanteri85 Mulle mulle vaippoja! :D

terv. Jennika1983
 
Heips Elokuulaiset!

Olen lukenut teidän ketjua alusta alkaen, päivittäin, mutta nyt vasta liityin jäseneksi.

Olen 23-vuotias Tamperelainen ja esikoista odotamme syntyväksi 26.8. Tämä on kolmas raskauteni, kaksi ensimmäistä meni kesken, eli tämä kolmas toivon mukaan syntyypi terveenä :)

Poikaa odotellaan, se varmistui Keskiviikkona 4D-ultrassa, saatiin jopa kuva pikku pippelistä(tosi söpö)..eli ei epäilystäkään.

Meillä on hankittuna Emmaljungan Cerox yhdistelmät(07 väri vaaleansininen) ja kasapäin vaatteita. Turvakaukalon ja matkarattaan bongasin netistä halvalla yhteishinnalla, eli nekin on tiedossa.

Äitiyspakkauksen sain eilen ja pettymyksekseni se oli vielä vuoden 2007 mallia(laitoin paperit kelaan varta vasten viime viikolla, jotta olisin saanut uuden pakkauksen, kuten sivuilla sanottiin). Pakkauksessa ei mitään vikaa, mutta odotin niin, että olisin saanut uuden.

Jos jotakuta kiinnostaa vaihtaa 08:n vaatteita 07:aan, niin vaihdan ilomielin mm. vihreä-valkoraidallisen bodyn + vihr. puolipotkarit, vihreän pallopotkarin + bodyn ja muutakin jos joku haluaa. :D

Kirjoittelen enempi kun tulee muuta mieleen.

Tretyttö ja pikkumies 24+3
 
Heips!

Nettipimennosta kärsin kolmen päivän ajan, ja ette arvaa kuinka tiukkaa teki! :whistle:

Omaan napaan ei uutta. Eilen olin keskiraskauden lääkärintarkastuksessa. Kaikki oli ok. Paikat kiinni ja kanavaakin 3cm jäljellä. =)

Tulin nyt vaan pikaseen päivittämään, huomena sit paremmalla ajalla lukemaan teitin kuulumisia.

Perjantain jatkoja masuille ja mammoille! :wave:


 
Voiko siis edelleen saada viime vuoden äitiyspakkauksen..? :eek:

Plääh, en yhtään haluais sitä.. Itsekin tein hakemuksen kelaan viime viikolla, ja tällä viikolla tuli päätös postissa, että äitiyshakemus myönnetty.. tulee paketti kahden viikon kuluessa.. voihan rähmä, jos tulee vielä se edellinen. Tykästyin niin tähän uuteen.
 
Oda-sofia: Samaa mietin minäkin. Pakkaus tuli tosi nopeasti. Hakemuksen jätin 28.4(eli vko:n 18 alussa), pakkaus tilattiin 2.5 ja se ilmeisesti lähetettiin tämän viikon alussa, sillä paketti tuli Keskiviikkona(lähetetty luultavasti Ma 5.5). Eli periaatteessa olisi pitänyt olla jo 08 pakkaus.
 
tretyttö: tosi kummallista.. mäkin kun olin käsittänyt, että nyt enää jaetaan sitä tämän vuotista pakkausta. Siks jätin hakemuksen viime viikolla, enkä aiemmin, vaikka olis voinu.. noh, katsotaan kumpi pakkaus sieltä tulee.
 
Voihan että, kävin lueskelemassa juttuja äitiyspakkauksien vuosittaisesta vaihtumisesta, ja sielläpä luki, että jopa kesäkuussa voi saada vielä edellisen vuoden pakkausta.. että vaikka uusi pakkaus on vaihtunut, vanhaa jaetaan niin pitkään että se loppuu. Minä kun olin luullut, että se oli jo loppunut.. noh, pitäis tietty olla tyytyväinen, että saa pakkauksen, mutta olisin niin halunnu sen uuden..
 
Onpa pers...stä jos tulee tuo '07 pakkaus..... Ihastuin täysin uuden pakkauksen oransseihin vaatteisiin, ja myös lisääntyneet kestovaipat tosi iso plussa!! Toivon todella että saisin '08 pakkauksen. :snotty:
 
Olisi kela voinut sivuilla ilmoittaa, että vaikka 08 pakkaus tulee jakoon, jaetaan sen ohella vanhat ensin pois. Itsekin kun todellakin luulin, että ne olisi jo loppuneet.

Ilmoitelkaa kumman pakkauksen saatte..aikas mielenkiintoista :)
 
Mä sitten taas jätin varmaan reilu kuukausi sitten sen hakemuksen ja kelan sivuilla ei vieläkään näy mitään päätöstä, eikä ole kyllä pakettiakaan näkynyt |O

Mä ainakin olen kiinnostunut kaikista kestoista mitkä halvalla irtoo! salamanteri jokohan sun vaipat meni? Ainoo et mä en osaa privapostii laittaa :ashamed: tai ne ei oikeastaan tunnu lähtevän mihinkään...
 
Meillä ei ole vielä mitään tarvikkeita vaavelille. Vaunujakin käyty katsomassa, mutta väärä väri kiusaa :LOL: ois pitänyt olla viime vuonna vaunuostoksilla olisi saanut haluamani.
Mulle tuli kutsu pelkopolille kesäkuussa, mielenkiinnolla odotan käyntiä siellä.

Seksistä ollut puhetta... nyt kun tekisi mieli, niin se sattuukin sen verran, että halut lopahtaa nopeasti :( mies jo intoili, kun alkoi seksi kiinnostaa taas...mut nuolaisi ennen kun tipahti
 
fosfori ne tekee kelassa erikseen ne kaikki päätökset. Siis lapsilisät,äippäavustuket.. Mäki ihmettelin,ku ei ollut tullut kun yksi päätös vasta :D

Mä käyn päivittäin monesti lukemassa teijän juttuja,mut ei oo oikeen mitään kirjotettavaa :/

Tervetuloa tretyttö :wave:

Kai mä lähen tota telkkaria tuijottaa taas,kun ei varmaan unikaan tuu ku nukahdin parin tunnin päikkäreille tos päivällä :kieh:
 
Iltaa!

Piti tulla vielä kyselemään teiltä joilla myös vauvan liikkeet tosi alhaalla tuntuu, että missä ja miltä ne teillä oikein tuntuu? Mulla nimittäin nyt kaks päivää tuntunut pääasiassa vain ihan alavatsalla (häpyluun yläpuolella) ja sit ihan alapäässä. Korkeimmillaan nyt on enää tuntunut tossa navan seudulla. Vauva on varmaankin vaihtanut nyt asentoa jotenkin silleen ettei liikkeitä tunnu ylhäällä lainkaan. Äsken kun makoilin tuolla sängyllä ja odottelin tytön nukahtamista niin jatkuvasti tuntui alapäässä liikkeet sellaisina sykäyksinä ja tuikkauksina, alkoi jo vähän huolettaa ko tuntemukset.. Poni ja muutkin joilla asukas kovin alhaalla niin kommentoikaahan miltä ne teidän liikkeet oikein tuntuu..
Tossa illalla tuntui poju ihan selvästi vatsan läpi, työnsi pyllyään tai selkäänsä nahkan läpi.. :LOL:

Nyt ei muuta tällä erää.. Toivon kovasti minäkin saavani -08 pakkauksen, tällä viikolla paprut sain kelaan vietyä. Kurjaa tosiaan jos vielä vanha pakkaus tulisi. Katselin just vanhoja (2006) kelan tietojani ja silloin pakkaus myönnetty mulle 16.5 ja sain silloin uuden pakkauksen. Toivottavasti ehtis tälläkin kertaa vaihtua uusi vanhan tilalle.

Nyt suihkun kautta iltapalalle ja sit unta palloon. |O Öitä!

:heart: haaveilija ja poju 25+4
 
iltaa!

pakko vielä kirjotella.... oikea jalka menossa aina vaan pahemmaksi ja kohta en voi olla seisaallani hetkeäkään kun alkaa jalkaa pakottamaan!!!! :kieh: Saa nähä mitä kesästäkin tulee... kolme kuukautta pitäis kestää.. istun sitten kinttu pystyssä koko kesän ja huutelen naama punasena noiden tenavien perään! HUoh!

Tänään haetiin kuopus (2,5v) pihlajan puolesta välistä (onneksi aika pieni ja kitukasvunen puu mutta silti) kun olipa päässyt kiipeämään! Naapuri tuumas että ettehän te mitään poikaa tarvi kun teillä on tuo huimapää... niin... likka on silmät kirkkaina kattonu kun naapurin pojat kiipeilee puihin että vau, mäkin haluan ja nyt sitten meni ja ketterästi. On tuo nuorimmainen ollut niin liikkuvaa sorttia siitä asti kun lähti kävelemään ja tuoli on ollut ykkösvaruste mukana että pääsee vähän paremmin äitin tavaroihin! Tuon tytön elämässä on suojelusenkeleille töitä! silmät sais olla äitillä selässäkin.

Mä vielä mietin tuota omaa pakkausta että ottaisko sitä... mulla oli pomo lähettänytkin kelan paperit eteenpäin ilmeisesti erilliselle palkanlaskijalle ja sieltä sitten lähettävät takaisin. Kysyin ja käsitin että pomo olis ne täyttänyt mutta siihen vissiin tarvittiin jotain muuta tietoakin. Eli taitaa mennä pari päivää ens viikolle että saan ne ja sitten pitäis viiä ne kelaan.

Mutta nyt petiin. Hyvät yöt!
 

Yhteistyössä