Onnistuuko lihapullat jos laitan niihin vain

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pastori
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miten ajattelit ne kypsentää? Kokeilin itse tuossa joku aikaa sitten keittämistä lihaliemessä. Tuli tosi hyviä. Sopivan meheviä ja kosteita sekä tuli hyvä lisämaku siitä lihaliemestä.

Olen onnistunut tekemään kokonaan viljattomia ja munattomia lihapullia ja ihan hyviä niistä tulee. Eli 500 g jauhelihaa, siihen joukkoon mausteita maun mukaan ja 2 dl perunamuusia tai raastettua perunaa. Sitten vaan uuniin ja hyviä tulee.

Niin minä kyllä laittaisin korppujauhoja, mannaryynejä tai vaikka pehmeäksi liotettua näkkileipää tuohon tykö. Pelkästä lihasta tulee liian kovia. Ja tavallinen sipuli mehevöittää kans hyvin. Porkkanaraaste tai perunaraaste myös.
Ja paistan aina uunissa, 200astetta 12-15 min.

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Niin minä kyllä laittaisin korppujauhoja, mannaryynejä tai vaikka pehmeäksi liotettua näkkileipää tuohon tykö. Pelkästä lihasta tulee liian kovia. Ja tavallinen sipuli mehevöittää kans hyvin. Porkkanaraaste tai perunaraaste myös.
Ja paistan aina uunissa, 200astetta 12-15 min.

ei tule kovia =) ja eivät hajoa ilman munaa ym... =)

Uuniin ovat menossa vaikak huomasin juuri että leivinppaperi on loppu :kieh: Laitoin sitten foliota pellin päälle.. Onkohan hyvä idea..
Kiitos kaikille! Mä olen aina laittanut korppujauhoja taikinaan, se loppu ny :D
Laitoin muten auringonkukansiemeniäkin, saas nähdä mille mahtaa maistua :whistle:

mä tein joskus liha pullia niin jotta oli pelkästään hirven jauhelihaa ja sika-nautaa mausteita ja taputtelin uunivuokaan, eli täyslihajauhelihapihvejä :laugh:
Ja oli kyllä hyvää..

AP:lle miks laitat nestettä jos et laita korppujauhoja tms sekaan?

Yhteistyössä