Onkohan mulla imusolmukesyöpä?!!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieraana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieraana"

Vieras
Kesällä huomasin ensimmäisen kerran tuossa korvanlehden alapuolella kaulassa pieneen herneen kokoisen patin. En kiinnittänyt siihen sen kummempaa huomiota, koska minulla oli juuri nielutulehdus päällä silloin. Syksyn aikaan sitä räpläsin ja mietin, että pitäisi käysdä lääkärissä. Se jotenkin kuitenkin unohtui ja muutama päivä sitten huomasin, että patti on edelleen siinä! Lääkäriaika parin viikon päästä.

Patti on minusta aika kova, eikä kummemmin mulju. Kun painan sitä niin se kyllä painuu tuonne leukaluun väliin, mutta muuten tuntuu aika liikkumattomalta. Nyt sitten pelkään ihan tosissani, että se on imusolmukesyöpää! Olisikohan minulle tullut jo muita oireita tässä ajassa jos se on syöpää? Pelkään ihan kamalasti! Auttakaa! :/

Mun siskolla oli Hodgkinin tauti. Sisko oli ensin pari kuukautta aivan tajuttoman flunssainen ja kuumeessa ja kaikkea sellaista, ja sitten vasta nousi patti kaulan alaosaan. Patti nousi nopeasti.

En tiedä, meneekö se aina noin, mutta tässä yksi kokemus. Toivon, että sun patille löytyisi jokin selitys, joka ei ole noin vakava!

voi ei :hug:
en mitenkään jaksaisi kertomasi perusteella ensimmäisenä uskoa, että olisi syöpä. Kyllä sulla olisi jo taatusti muitakin oireita ja muutoksia,kun noin kauankin on patti ollut.
Enempi luulisin, että on vaan tukkeutunut rauhanen / imusolmuke vähän turvonnut ( joku pienikintulehdus voi sen tehdä ) tms ihan tavallista!
Ymmärrän kyllä, että itse sitä pahinta AINA pelkää - minullakin on ollut patti ( rinnassa ) ja muistan elävästi kuinka pelkäsin :(
hyvä että menet lekurille, niin sat ainakin mielenrauhan :)

Ei kuulosta pahalta. Tuossa kohdassa on usein herneen tuntuisia rauhasia. Toki on hyvä että lääkäri katsoo asian. Vakavissa sairauksissa patit kasvavat nopeastikin ja tulevat esim soliskuoppaan.

Mulla on vastaanvanlainen patti ollut varmaan 20 vuotta poskessa. Se on aika huomaamaton normaalioloissa, mutta kun sairastan jotain tulehdustautia, se aina paisuu ja on arka. Syöpää se ei ole.

Mulla muuten epäiltiin imusolmukesyöpää vatsaontelossa kuukausi sitten. Lääkärit olivat jo ihan varmoja ettei oireisiini voi olla muuta syytä. Ja ne oireet. Ne tulivat aika yllättäen ja nopeasti. Kovaa paikallista kipua ja kuumetta.

Kiitos kaikille vastanneille!

Toivon todella, että ei ole mitään vakavampaa. Menin tietysti googlettamaan imusolmukesyövästä ja juuri tuo kova liikkumaton patti tuntuu viittaavaan aina syöpään...

Niin ja minulla on samalla puolella tuon patin kanssa, myös viisaudenhampaat puhjenneet. Sekä ylhäällä, että alhaalla. Toisessa ainakin on reikä. Voisikohan tuo patti olla turvonnut imusolmuke viisureiden takia?

[QUOTE="aloittaja";23193032]Niin ja minulla on samalla puolella tuon patin kanssa, myös viisaudenhampaat puhjenneet. Sekä ylhäällä, että alhaalla. Toisessa ainakin on reikä. Voisikohan tuo patti olla turvonnut imusolmuke viisureiden takia?[/QUOTE]

Voi hyvinkin olla. Viisurit aiheuttaa helposti kaikenlaista ärtymistä, ja imusolmukkeet reagoi joskus tosi herkästi sellasiin.

ollut jo puolivuottakaulassa aika isokin, noin peukalonpäänkokonen, mutta ei siin mitn ole, ja lääkäri sanoi että se kasvaa sit tosi isoks kyllä, ettei tarvi miettiä onko vai eikö, ja siihen kuuluu muitakin oireita! jot sulla voi ollarasvapatti, tulehtunu rauhanen, yms! mut tuskin pahempaa:)

Itse kävin joskus samaisen asian takia lääkärissä, ei siellä mitään asialle tehty. Patti on nyt ollut vuosikaudet ja mulla se on siis kaulalla.

Mun kaverilla oli imusolmukesyöpä (kuoli siihen 19-vuotiaana) ja oireili kyllä muutenkin, mm. hän oli usein sairaana, laihtui, veriarvot päin peetä jne. Patteja hänellä oli useita.

Mullakin on semmonen noin peukalonpään kokoinen patti kaulassa. Tuntuu et se välillä ns. Suurenee joten pelkään sen olevan syöpää☹ Ei mitään kummempia oireita ole. Painokaan ei laske tai mitään vastaavaa. Olisi ihanaa jos joku voisi kertoa että olisiko minulla mahdollisesti syöpä vai ei

Yhteistyössä