Lapsellani ISO PATTI kaulassa! =(

  • Viestiketjun aloittaja "Äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"Äiti"
Kyllä, lääkäri sanoi että menee melko varmasti kuukausia aikaa. Itelle tuli vaan mieleen, että mitä järkeä sitä on sitten enään edes ultrata, sillä jos se on vaarallinen eli syöpä, niin se on jo niin pitkällä, että onko enään mitään tehtävissä.

Pitää tosissaan soitella oyssiin ja yrittää hoputtaa niitä. Jos meinaavat että menee kuukausia, aion sitten lähteä tytön kaa yksityiselle, maksoi mitä maksoi.
 
oululainne
tai sitten OYS:iin kova kovaa vastaan. VAADIT että se tutkitaan HETI. Nykyään kun pitää olla itse aktiivinen että saa jotain hoitoa. Soitat sinne nyt heti ja älä anna periksi. Tunnetko ketään jolla voisi uhkailla (poliitikko, toinen lääkäri, toimittaja jne)?
 
"Äiti"
[QUOTE="kolmen äiti";22380717]Minä menisin myös ehdottomasti yksityiselle ihan heti. Ihan jo oman mielenrauhani vuoksi.

Onko lapsesi muuten saanut calmette-rokotteen? Meidän nyt 7v ikäiselle tuli siitä nivustaipeeseen suurentunut imusolmuke, selvästi ulospäin näkyvä. Johtui siitä rokotteesta. Patti on edelleen ja se siis ilmestyi siihen, kun poika oli 3kk.

Mutta miehelläni on ollut imusolmukesyöpä, hodgkinin tauti ja vaikka erittäin todennäköisesti lapsesi patti on harmiton niin ilmanmuuta kiirehtisin asian kanssa, jotta sille tulee selvyys. Käsittämätöntä, että laitetaankin odottamaan noin.[/QUOTE]


Ei ole saanut calmettea ollenkaan. Mutta meidän 6v. tyttö on saanut ja silläkin on vieläkin nivusessa patti. Joten tämä ei ole sama asia.

Oliko miehelläsi myös patti? Millainen se oli? Liikkuiko? Oliko muita oireita?
 
tai sitten OYS:iin kova kovaa vastaan. VAADIT että se tutkitaan HETI. Nykyään kun pitää olla itse aktiivinen että saa jotain hoitoa. Soitat sinne nyt heti ja älä anna periksi. Tunnetko ketään jolla voisi uhkailla (poliitikko, toinen lääkäri, toimittaja jne)?
Toi uhkailulinja ja "ettekö te tiedä kuka minä olen" -tyylinen uhoaminen nyt vaan on aika hedelmätöntä. Tehokkaampaa on olla ihan rehellisesti hätääntynyt tavis huolestunut äiti. Sanoa että mikä tahansa aika käy, tullaan vaikka kuinka lyhyellä varotusajalla jne.

Mutta ap, jos kokeet on olleet kunnossa, verenkuva, tulehdusarvot jne niin todennäköisyys että olisi syöpää on todella pieni. :hug: Onko teillä joku joka voisi lainata rahat yksityiselle menoon ellei muuten ole varaa?
 
ohhoh
[QUOTE="Äiti";22380572]Noniin. Käytiin tänään lääkärissä. Lääkäri mittasi kaulan patin ja se onkin isompi. Patin koko on 3x3cm. Lisäksi molemmista nivusista löytyi myös patit, mutta ne ovat noin herneen kokoisia. Lääkäri laittoi lähetteen oyssiin lastenlääkärille ja ultraan. Mutta menee kuulemma melko varmasti kuukausia että päästään sinne. ;( . Sanoi vain että ottakaa aiemmin yhteyttä jos vointi huononee tai tulee kuumeilua. Mua pelottaa hirveesti, vaikka lääkäri sanoi että hyvä kun patit kuitenki liikkuu.

Onko muiden lapsilla vastaavaa? Tuntuu etten voi oottaa kuukausia. ;([/QUOTE]

siis eikö määrännyt verikokeita, perusverenkuvaa tms?
ei kyllä missään nimessä lapsen suurentuneiden imusolmukkeiden ultraamiseen VOI odotuttaa kuukausia, kuullostaa ettei tuo lääkäri ollut ihan ajan tasalla...
Tai sitten hänellä oli jotain tietoa joka poissulkee pahanlaatuiset kasvaimet jotka ovat lasten kohdalla kiireellisiä päivystysasioita.
 
"Äiti"
Eivät ottaneet muita kokeita kun nielusta pika angiina testin ja se oli ok. Ja sormenpäästä tulehdusarvon ja sekin oli ok. Eli eivät ottaneet mitään verenkuva kokeita ym. Koska täällä ei ole enään tk:ssa koko labraa. :(

Voitas lainata varmasti joltakin rahat yksityiselle, jos ei muuten ole varaa.
 
usko pois
uhkaa tutulla toimittajalla niin johan hommat alkavat toimimaan. Lääkärit eivät pelkää mitään niin kuin että toimittjat kaivelevat asioita ja huomaavat heidän vähät piittäävan LAPSISTA.

neuvolalääkärikö lapsen tutki ? Ovat oulussa usein muutaman vuoden lääketiedettä opiskelleita keltanokkia
 
[QUOTE="Äiti";22380820]Eivät ottaneet muita kokeita kun nielusta pika angiina testin ja se oli ok. Ja sormenpäästä tulehdusarvon ja sekin oli ok. Eli eivät ottaneet mitään verenkuva kokeita ym. Koska täällä ei ole enään tk:ssa koko labraa. :(

Voitas lainata varmasti joltakin rahat yksityiselle, jos ei muuten ole varaa.[/QUOTE]

Siinä tapauksessa mä kyllä veisin yksityiselle ellei kerran kunnon kokeita ole otettu.
 
"Äiti"
Oli nuori lääkäri. Ei määrännyt mitään kokeita. Vain odottelua. :( Sanoi että, jos patti ollut jo kesästä asti ja kasvanut vain, niin luulis että ois tullut jo muita oireita, jos on kovin vakava. Joten hänen mielestä voidaan odotella ultraa.
 
totuus
Yleislääkäreitä EI KIINNOSTA. Resurssipula, ei ole aikoja. Ja jos on, ei kiinnosta, ennen kuin itse tartut luuriin ja sen pyydät. Varmin/helpoin/vaivattomin/nopein tapa on mennä yksityiselle. Sielläkään ei aina kiinnosta, mutta ainkin se tapahtuu nopeammin. Ystävältä löydettiin kasvain päästä, sanottiin että ehkä ens keväänä voit päästä tutkimuksiin, katellaan nyt vähän kontrollikuvilla eka. Kuka odottaa kuukausia kun päässäsi on kasvain??
 
"Äiti"
Oli tk:n nuori lääkäri. Ei menty neuvolan kautta, vaan itse. Eli en tiiä onko se neuvolalääkäri vai tk:n lääkäri,mut onko sillä väliä edes.

Lääkäri sanoi, että oyssissa ne katsovat onko tämä tapaus kiireellinen, mutta luultavasti menee kuukausia että päästään, koska ei kuulemma ole kovin kiireellinen, koska tytöllä ei ole (vielä) muita oireita. Mut jos tulee oireita, sit päästään heti.

Eli tämä kertoo sen, että pitää aina oottaa siihen viime tippaan, ennenkun hoitoa saa. Mut toki toivon että tämä ois vain vaaraton patti.
 
E
Mun aikuisella siskolla oli Hodgkinin lymfooma, ja se havaittiin, kun hänelle nousi kaulaan tosi nopeasti juuri tuon tyylinen patti. Silloin pääsi kyllä sairaalaan ja vauhdilla. En jäisi odottelemaan mitään, vaan menisin yksityiselle ultraan.

Siskoni oli ollut tosi kovasti flunssassa ja heikossa kunnossa ainakin kuukauden ennen kuin se patti nousi. Oli kyllä jaksanut raahautua töihin, mutta töiden jälkeen sitten tosi väsynyt jne. Patin takia sitten tajuttiin, että nyt ei olekaan kyse ihan normaalista flunssasta.
 
tähän on tultu
niinhän lapselle jolla oli KORKEA vedenpaine terveyskeskuslääkäri kyseisessä kaupungissa antoi ajan monen kuukauden päähän oysiin. Mutta äitipä soitti suoraan oysiin ja sai ajan samalle päivälle

Se on kuule itse oltava aktiivinen nykyään !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
uhkaa tutulla toimittajalla niin johan hommat alkavat toimimaan. Lääkärit eivät pelkää mitään niin kuin että toimittjat kaivelevat asioita ja huomaavat heidän vähät piittäävan LAPSISTA.

neuvolalääkärikö lapsen tutki ? Ovat oulussa usein muutaman vuoden lääketiedettä opiskelleita keltanokkia
Ei nyt millään pahalla mutta lääkärit ei anna sairaalan aikoja. :) Muutenkin lääkärit kuule pelkäävät paljon enemmän kuin toimittajia sitä että tekevät virheen ja potilaalle sattuu jotain.

Toi uhkailu on niin keskenkasvuista. "Minä olen varatuomari se ja se" "Minä tunnen kaupunginjohtaja tuon ja tämän, minä VAADIN yksityishuoneen" "Ettekö te tiedä kuka minä olen, minun on päästävä jonon ohi!" Parempi on olla asiallinen ja vaikka ihan rehellisesti hätääntynyt äiti. Eikä haittaa jos itkettää. Sillä saa noin miljoona kertaa enemmän sympatiaa ja auttamishalua kuin k-päisellä mesoamisella.
 
"werty"
Ei nyt millään pahalla mutta lääkärit ei anna sairaalan aikoja. :) Muutenkin lääkärit kuule pelkäävät paljon enemmän kuin toimittajia sitä että tekevät virheen ja potilaalle sattuu jotain.

Toi uhkailu on niin keskenkasvuista. "Minä olen varatuomari se ja se" "Minä tunnen kaupunginjohtaja tuon ja tämän, minä VAADIN yksityishuoneen" "Ettekö te tiedä kuka minä olen, minun on päästävä jonon ohi!" Parempi on olla asiallinen ja vaikka ihan rehellisesti hätääntynyt äiti. Eikä haittaa jos itkettää. Sillä saa noin miljoona kertaa enemmän sympatiaa ja auttamishalua kuin k-päisellä mesoamisella.
Hoitoa ei nykyään saa jos ei osaa panna kova kovaa vastaan. Tämäkin tapaus osoittaa sen. Voist tulla sieltä haavemaailmasta todellisuuteen
 
E
Älä odota, vaan mene tutkimuksiin yksityiselle! Mulle tuli nyt oikein paha mieli, kun aloin muistella sitä mun siskon tilannetta... :( Oli pakko palata vielä koneelle sanomaan yksi kommentti, vaikka olin jo menossa töihini ihan muualle...

Voimia ja jaksamista teidän perheelle! Toivon, että tilanne selviää ja vielä parhain päin niin, ettei ole mitään Hodgkinia.
 
"Äiti"
Kiitos tiedosta. Minäpä soitan oyssiin suoraan, vaikka huomenna. En ole ehtinyt jutella mieheni kanssa asiasta juurikaan, kun on vielä koulussa. Mut luulen, että hänkin haluaa tytön heti tutkittavaksi.
 
mutta
[QUOTE="Äiti";22380923]Kiitos tiedosta. Minäpä soitan oyssiin suoraan, vaikka huomenna. En ole ehtinyt jutella mieheni kanssa asiasta juurikaan, kun on vielä koulussa. Mut luulen, että hänkin haluaa tytön heti tutkittavaksi.[/QUOTE]

Soitapa heti. :)
Miksi odottaa huomiseen.
 
"Äiti"
Älä odota, vaan mene tutkimuksiin yksityiselle! Mulle tuli nyt oikein paha mieli, kun aloin muistella sitä mun siskon tilannetta... :( Oli pakko palata vielä koneelle sanomaan yksi kommentti, vaikka olin jo menossa töihini ihan muualle...

Voimia ja jaksamista teidän perheelle! Toivon, että tilanne selviää ja vielä parhain päin niin, ettei ole mitään Hodgkinia.

Kiitos kaikille tuesta ja neuvoista. Kerrotko kun ehdit, oliko siskollasi siis samantapainen patti kun lapsellani? Liikkuiko patti?
 

Yhteistyössä