Onko väärin jos en kerro miehelleni raskaudesta vielä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraana

Vieras
Vähän taustoja ensin.

Tein suhteemme alussa abortin kun tulin vahingossa raskaaksi. Mieheni painosti ja ylipuhui mut siihen. Sillon päätin että toista kertaa en sitä tee. Myöhemmin menimme naimisiin ja meille syntyi ihana lapsi. Mieheni toi hyvin vahvasti esiin sen että yksi lapsi riittää. Aikaa kului ja huomasin et menkat oli myöhässä. Innoissaan kerroin miehelle asiasta ja hän menetti täysin malttinsa. Hän huusi ja raivosi, heitteli tavaroita ja vaati tekemään abortin jos olen raskaana. Sillon söin pillereitä ja mieheni syytti minua siitä et jätin ne muka syömättä. En ehtinyt tekemään testiä koska menkat alkoi ja asia jäi siihen. Tästä tapahtumasta on pian vuosi aikaa. Mieheni vaatimuksesta, tuosta tapauksesta lähtien ehkäisynä on ollut kondomia. Tämä sopii mulle, kerrankin hän on vastuussa ehkäisystä enkä minä. Nyt kuitenkin on tapahtunut ihana yllätys! Reilu viikko sitten tein positiivisen raskaustestin! Olen tosi onnellinen ja kiitollinen tästä odottamattomasti ihmeestä! En tiedä miten se on mahdollista, mutta raskaana olen :) Ennen kun tein testin, kysyin mieheltä ohimennen oliko hän muuttanut mielensä, olisiko toinen lapsi tervetullut. Ei ollut, teki kantansa selväksi.
En uskalla enkä halua hänelle kertoa. Haluan olla iloinen tapahtumasta ja tiedän että en voi sitä olla koska hän alkaa painostamaan aborttiin. Olenko tosi raukka jos kerron hänelle asiasta vasta joskus rv 12 jälkeen jollon en voi enää edes tehdä keskeytystä?

No jos haluat eron ja kahden lapsen yh:ksi niin tuo kuulostaa toimivalta suunnitelmalta.

Enemmän miehes varmasti raivostuu jos vielä kaupan päälle salailet asiaa. Jos koittaisit olla aikuinen ja jutella?

Et ole, mutta mä olisin siihen mennessä etsinyt uuden asunnin, joko minulle ja lapsille tai miehelle. Eli jos reaktio on sama niin helppo sanoa että selvä, kumpi muuttaaa mutta jompikumpi lähtee.

Varaudu oikeasti siihen että sama on edessä ja mieti vastauksesi valmiiksi.

sinä olet tuommoisen miehen kanssa?on väärin olla kertomatta mutta ymmärrän sinua hyvinkin.
jos et halua aborttia niin älä tee mutta miehelle on kerrottava.käy neuvolassa juttelemassa.sinä saat ajan heti kun kerrot tilanteen.
jos mies ei halua lasta niin hänen on valittava.olla ilman vauvaa ja erota tai olla yhdessä ja sietää vauva.mutta haluatko sinä olla miehen kanssa joka ei välitä lapsesta?
kasvattaa lasta miehen kanssa joka ei pysty lasta rakastamaan?
miltäpä luulet lapsesta tuntuvan?
sinulla on nyt paljon mietittävää ja tee niin kuin parhaaksi näet.muista kuitenki ajatella myös lapsen parasta.

Oletko lakannut syömään pillereitä? Siis tiesitkö että voit tulla raskaaksi?? Vai onko tämä vahinko?
Jos on vahinko niin en kertois - jos haluat pitää lapsen...
Toisaalta vahinko on molempien asia mutta on se kauheeta jos mies pakottaa sut aborttiin... ei se voi niin tehdä!!

Alkuperäinen kirjoittaja riippuu....:
Oletko lakannut syömään pillereitä? Siis tiesitkö että voit tulla raskaaksi?? Vai onko tämä vahinko?
Toisaalta vahinko on molempien asia mutta on se kauheeta jos mies pakottaa sut aborttiin... ei se voi niin tehdä!!

Mieheni vaatimuksesta, tuosta tapauksesta lähtien ehkäisynä on ollut kondomia. Tämä sopii mulle, kerrankin hän on vastuussa ehkäisystä enkä minä.

kopsattu ap ekasta viestistä

Kertosin kyllä itse varmaan heti. Eihän se asiaa sitten muuta kuitenkaan, jos viikkoja on 12täys. Jos miehesi haluaa abortin, muttet sitä kuitenkaan tee. Jospa miehesi muuttais mielensä kuitenkin, kun teet selväksi, ettei aborttia tule? :hug:

Kertoisin. Jos mies ei hyväksy asiaa niin pakkaisin kamat ja muksun ja lähtisin.
Mä en yhdenkään noin tyhmän miehen takia aborttiin suostuis jos itse kuitenkin vaunvan haluaisin pitää.
Tsemppiä sulle ja onnea odotukseen :hug:

Et ole,mut mitä jos miehes syyttää sua vieraissa käynnistä? Kerta ei voi syyttää sua et olisit jättäny pillereitä ottamasta. Kerta eihän hänen käyttämässä kondoomissa voi olla reikää. Mut toivottavasti kaikki menee hyvin ja onne odotukseen :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja riippuu....:

Pillereitä en ole syönyt vaan ehkäisynä on ollut kondomia. Näin on ollut jo vuoden verran ja mies on asiasta tietoinen. Hän halusi itse käyttää kondomia, että voi olla varma että on ehkäisty ja mä sanoin sillon että en enää syö pillereitä kun kerran on kondomi ja tämä sopi miehelle hyvin.

Tiedän että olen nyt paljon vahvempi kun sillon vuosia sitten ja tiedän etten toiste enää pysty keskeytystä tekemään. Mutta silti pelkään et mies pystyy mut ylipuhumaan siihen. Enkä kestä sitä huutoa ja tappelua ja haukkumista mitä mun elämästä tulee kun/jos kerron. Itsepetostahan tämä on, tiedän et jossain vaiheessa on kerrottava mutta... Haluan edes vähän aikaa ensin itse nauttia ja iloita tapahtumasta.

tämä kopsattu www.tohtori.fi

Kondomi

Kondomi on ohut kuminen suojus, joka vedetään jäykistyneen siittimen päälle. Siemensyöksyn jälkeen siemenneste jää kondomin kärjessä olevaan "pussiin", eikä siittiöitä pääse emättimeen.

Ehkäisyteho

Kondomi on oikein käytettynä luotettava ehkäisyväline. Ehkäisyteho on 97 - 98 % (eli 2-3 naista sadasta tulee vuoden käytön aikana raskaaksi), mutta käyttövirheet huomioiden teho alenee 85 - 95 %:iin (5 - 15 naista sadasta tulee vuoden käytön aikana raskaaksi).

Miehellä on tietty oikeus tietää.Kyse on kuitenkin yhteisestä lapsesta.
Mutta ei hänellä kyllä ole oikeutta pakottaa sinua aborttiin.

Miten olisi muutto pois,jos ette saa asioitanne kuntoon.

Mieshän saattaa vaikka päättää että olet pettänyt häntä,eikä aijo alkaa toisen lasta kasvattamaan.yrittää sitten ihan sillä perusteella pakottaa aborttiin.
Mikä kolaus onkaan miehelle kun on itse saanut ehkäisyn pettämään.Eihän sitä voi myöntää.

Minä kertoisin, mutta asenteella että ukko päättää lähteä ja jäisin yksin lasten kanssa. Missään nimessä en suostuisi aborttiin jos kerran lapsen haluan ja raskaaksikin olen tullut ilman kepulikonsteja ja vehkeilyjä. Ukko saisi päättää tyytyykö elämään minun ja molempien lasten kanssa vai pakkaako kamansa ja vaihtaa sinkkuelämään. Kertoisin kuitenkin, koska salailussa on minusta vähän huijauksen makua..

Alkuperäinen kirjoittaja baby dream:
Et ole,mut mitä jos miehes syyttää sua vieraissa käynnistä? Kerta ei voi syyttää sua et olisit jättäny pillereitä ottamasta. Kerta eihän hänen käyttämässä kondoomissa voi olla reikää. Mut toivottavasti kaikki menee hyvin ja onne odotukseen :hug:

Tätäkin mä pelkään vaikka tiedän et mieheni ei oikeesti sitä usko. Niin kuin myöhemmin myönsi ettei oikeesti uskonut et olisin jättänyt pillerit syömättä, mutta ei se ole mukava tunne kun kuitenkin syytetään.

Jos pelkäät, että miehesi onnistuu ylipuhumaan/painostamaan sut jälleen aborttiin, niin en kertoisi ennen kuin 12vk on täys. Mutta sitä ennen tosiaan kävisin neuvolassa juttelemassa tilanteesta ja kattelisin asunnon valmiiksi varmuuden vuoksi niikun joku täällä jo ehdotti.

No juu, melkonen hirviö on tehty miehestä kun haluaa vaan yhen lapsen. Jos nainen haluaa yhen lapsen ja tekee abortin, niin sithän tää tilanne ois ihan jees, vaikka mies ois halunnu että lapsi pidetään.

Mutta toi nyt on ihan kukkua että mies pakottaa sut aborttiin jos kerrot nyt. Ai miten pakottaa, aseella uhaten klinikalle vai? Varmasti koittaa painostaa, mutta se on sun asias suostutko vai et.

Kysymyshän kuuluu haluatko sä edes yrittää pitää teidän perhettä kasassa vai et. Jos haluat, kerrot heti, ja kerrot myös sen ettet aio aborttia tehä. Sitten voitte puhua asiasta. Ja veikkaan että puhuminen on paljon helpompaa nyt kuin silloin, kun oisit ensin pari kuukautta pimittänyt asian mieheltäsi niin ettei hänellä vahingossakaan ole mitään sanavaltaa asiassa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Alkuperäinen kirjoittaja baby dream:

Tätäkin mä pelkään vaikka tiedän et mieheni ei oikeesti sitä usko. Niin kuin myöhemmin myönsi ettei oikeesti uskonut et olisin jättänyt pillerit syömättä, mutta ei se ole mukava tunne kun kuitenkin syytetään.

Mä olen kyl sitä mieltä et nyt soitat neuvolaan ja varaat ajan sinne ja kerrot tilanteen. Ja pidä pääsi ja pidä lapsi kyllä sä pärjäät ilman tollastakin miestä.

Alkuperäinen kirjoittaja tuulen sydän:
Jos pelkäät, että miehesi onnistuu ylipuhumaan/painostamaan sut jälleen aborttiin, niin en kertoisi ennen kuin 12vk on täys. Mutta sitä ennen tosiaan kävisin neuvolassa juttelemassa tilanteesta ja kattelisin asunnon valmiiksi varmuuden vuoksi niikun joku täällä jo ehdotti.

abortinhan voi tehdä myöhemminkin,jos haluaa.siihen ei tietääkseni voi pakottaa,painostaa kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja pitää kertoa:

abortinhan voi tehdä myöhemminkin,jos haluaa.siihen ei tietääkseni voi pakottaa,painostaa kyllä.

kun 12vk on täynnä, aborttiin vaaditaan aika raskaat perusteet. Ei niitä silloin enää tehdä sillä perusteella, et "mun mies ei haluakaan tätä lasta".

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja pitää kertoa:

kun 12vk on täynnä, aborttiin vaaditaan aika raskaat perusteet. Ei niitä silloin enää tehdä sillä perusteella, et "mun mies ei haluakaan tätä lasta".
Voi kuitenkin.
Ja valehteluun se mies ei voi ap:tä painostaa?Luulisi voivan jos voi pakottaa toisen aborttiin.

mun mielestä ap on ihan hyvät perusteet olla myös vielä kertomatta. Hän ei oo tullut huijaamalla raskaaksi. Mies on kerran onnistunut hänet "ylipuhumaan" tekemään abortin jota hän ei halunnut (jotkut ihmiset vaan on aika hyviä painostamaan, tai ylipuhumaan, toiset taas helpommin ylipuhuttavissa kuin toiset, mutta se ei tarkota, sitä että myöhemmin tota ylipuhuttua ihmistä ei alkais tosi asia painamaan/harmittamaan) ja kolmanneksi hän haluaa naisena hiljaa sisimmässään ees vähän aikaa iloita raskaudesta huolehtimatta, koska myöhemmin, kertomisen jälkeen, on odotettavissa todennäköisesti ristiriitaisia tunteita kävi parisuhteen kanssa sitten miten tahansa.

Yhteistyössä