onko työnhaussa mitään onnistumismahdollisuuksia

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tuntuu siltä, että taitaa loton päävoiton saaminenkin olla todennäköisempää kuin töihin pääseminen (ainakin jos haluaa muutakin kuin jotain keikkatöitä vuokrafirmassa, tai puhelinmyyntiä provikkapalkalla tai jotain muuta sellaista, missä ei työtunneista/palkasta ole mitään takeita).

Sanokaapa te muut työtä hakevat, että millä pidätte työnhakuintoa yllä, kun onnistumismahdollisuudet on niin surkeat
 
En osaa vastata kysymykseesi kun etsin töitä niin kävin kahdessa paikassa haastattelussa ja kahteen paikkaan olisin päässyt. Valitsin paremman. Oletko väärällä alalla?
 
Tuntuu siltä, että taitaa loton päävoiton saaminenkin olla todennäköisempää kuin töihin pääseminen (ainakin jos haluaa muutakin kuin jotain keikkatöitä vuokrafirmassa, tai puhelinmyyntiä provikkapalkalla tai jotain muuta sellaista, missä ei työtunneista/palkasta ole mitään takeita).

Sanokaapa te muut työtä hakevat, että millä pidätte työnhakuintoa yllä, kun onnistumismahdollisuudet on niin surkeat
Minä olen pari kertaa hakenut töitä vuokrafirman kautta, ja molemmilla kerroilla päädyin hyväpalkkaisiin vakinaisiin hommiin. Nykyään monet työnantajat hakevat niitä vakinaisia vuokrafirman kautta, koska vuokrafirman työntekijä on helpompi heittää pellolle, jos hän osoittautuu huonoksi työntekijäksi.

Esimieheni ja minun välinen suhde oli vuokrafirmassa todella hyvä, ja hän totesi moneen kertaan, ettei ollut koskaan saanut yhdestäkään työntekijästä niin hyvää palautetta ihan kaikkialta, ja tämän vuoksi hän järjesti minulle sellaisiakin paikkoja, joihin paperini eivät olisi riittäneet -- ja niissäkin asiakkaat olivat tyytyväisiä.

Eli vuokrafirman kautta hommiin, ja sitten vain osoitat päivittäin olevasi mukavampi ja parempi työtekijä kuin kaikki muut. Kyllä se siitä.
 
No, sitten tässä pitänee tyytyä olemaan työttömänä. Minä kun en valitettavasti ole tuollainen superihminen, joka on parempi ja mukavampi kuin muut.
Ihan varmasti pystyt siihen. Ne vakituiset ovat todennäköisesti jo väsyneet tsemppaamaan, joten on aika helppo olla vakituisia parempi ainakin sen ensimmäisen vuoden ajan. Ja sitten olet itsekin jo vakituinen.
Jos olet ryytynyt jo ensimmäisenä vuotena, sitten työnantaja tuskin sinua haluaa.
 

Yhteistyössä