Onko teistä 3 harrastusiltaa viikossa liikaa äidille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ellaah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On, ihan liikaa. Laskepa joskus huviksesi paljonko oikeasti ehdit olla lastesi kanssa viikossa. Se ei liene paljon?

En antaisi lastenkaan harrastaa niin paljoa, että yhteistä aikaa on tyyliin vasta klo 20-21 illalla. Alakouluikäisten lasten pitäisi heti kohta sen jälkeen olla unessakin, jotta unta tulee riittävästi.

Ei kai tähänkään ole mitään yleispätevää sääntöä. Miten paljon sä haluat viettää aikaa lasten kanssa? Miten läheinen niiden kanssa olet/haluat olla? Jos susta tuntuu ettei aikaa ole tarpeeksi, niin vähennä treenejä kaikilta teiltä!

3x viikossa käyn salilla. 1kerta viikonloppuna 2 viikolla. Pois olen 1,5h kerrallaan. Eli parhaimmillaan olen takaisin kotona 17.30. Tai menen myöhemmin ja osan ajasta lapsi on iltapesuilla kun olen poissa.
Ollaan mielestäni ihan läheisiä, ehditään tekemään ja puhumaan yhdessä harrastuksesta huolimatta.
Ajan ja istun paljon, iskias ja niska vaivaa jos en liiku. Joten voi valita haluaako kiukkuisen ja kivuliaan äidin vai pari tuntia vähemmän paikalla olevan, iloisen ja rennon äidin..

Meillä tuo olisi liikaa niin äidille kuin isällekin. Mutta lapset ovat toki pienempiä.

Ylipäätään en oikein tajua pitkien matkojen ajeluita salille sellaisessa elämänvaiheessa, kun ajasta on muutenkin pulaa. Itse teen kuntopiiriä lasten kanssa ulkoillessa, ja olen ollut näkevinäni aika paljon kuntohäkkyröitä tuttujen kodeissakin. Myönnän kyllä avoimesti: en tosiaankaan ymmärrä salihommista yhtään mitään, ja rentoudun itse tehokkaammin vaikka konsertissa tai leffassa.

Ei, koska esim kansalaisopistossa tai iltalukiossa opiskelukin voi olla harrastus aj tiedän monta äitiä jotka näissä käyvät useammin kuin 3 kertaa viikossa. Miksi vain miehillä on oikeus harrastuksiin?

Minä käyn salilla 3 kertaa viikossa. Mulla menee reilu tunti koko reissulla. Lähden heti töiden jälkeen joten muu perhe on juuri ehtinyt kotiutua ja aloitella ruuanlaittoa kun minä jo palaan. Mies lähtee sitten vuorostaan salille samalla ovenavauksella. Lisäksi käyn lenkillä mutta se nyt kuuluu ihan koirien omistajan tehtäviin ja on kiva liikuntalisä.
Meillä ei kyllä keltään ole pois kummankaan salitreenit, päinvastoin. Kuudelta on kumpikin jo treeninsä hoitanut ja loppuilta on yhteistä aikaa.
Sitten olisi eri juttu jos harrastus olisi joku jossa vierähtää kerralla monta tuntia. Siksi olen nyt väliaikaisesti luopunut ratsastusharrastuksesta, en raaski montaa tuntia olla poissa per harrastuskerta.

Mulla on päiväkodissa lapset, ja mä harrastan 2 iltana viikossa. Enempää en halua ottaa, kun on lisäksi satunnaisia menoja, kavereiden tapaamisia ym. Mulla tosin lapset ovat yleensä kotona silloin, eivät harrastuksissa. Jos isommat lapset harrastavat itsekin, niin väliäkö sillä onko äiti sillä aikaa kotona vai pianotunnilla.

Yhteistyössä