Onko tämä kontrollointia, manipulointia tai ns. normaalia käytöstä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kjhjkh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
vielä yksi pointti. Kumpi teillä on lapset halunnut? Lasten kanssa on vähän sama asia kuin esim. koiran hankinnan kanssa. Sen pitää AINA olla yhteinen päätös ja molempien on oltava valmis osallistumaan. Jos vain toinen haluaa koiran ja koira tulee, ei silloin voi velvoittaa halutonta osallistumaan.

Minä heräsin mukisematta lasten kanssa pikkulapsi-vuodet, koska minä halusin lapset ja mies suostui tahtooni. Ja teki pidempää päivää töissä.

vielä yksi pointti. Kumpi teillä on lapset halunnut? Lasten kanssa on vähän sama asia kuin esim. koiran hankinnan kanssa. Sen pitää AINA olla yhteinen päätös ja molempien on oltava valmis osallistumaan. Jos vain toinen haluaa koiran ja koira tulee, ei silloin voi velvoittaa halutonta osallistumaan.

Minä heräsin mukisematta lasten kanssa pikkulapsi-vuodet, koska minä halusin lapset ja mies suostui tahtooni. Ja teki pidempää päivää töissä.

Meillä kaksi ensimmäistä haluttiin yhdessä ja kolmas oli miehen toive, jota minä epäilin oman jaksamiseni takia. Kovin myös silloin suostutteluvaiheessa lupaili hoitaa kolmatta enemmän ja hoitaa öitä ja aamuja. Lopulta totesin itsekin katuvani, jos ei kolmatta hommata, mutta onneksi en sentään uskonut niihin suostuttelupuheisiin, sillä ne eivät ole toteutuneet. Eli meillä se "haluton" on velvoitettu osallistumaan lähes yksipuolisesti...

Mutta edelleen sanoisin, että mielestäni kyse on käyttäytymismallista, ei yksittäisistä asioista.

Se suuttuminen voi olla ihan vaan lapsellista käytöstä, mutta voi myös olla tapa kontrolloida toista, jos tietää, että sillä tavalla saa toisen tekemään niin kuin haluaa. On vielä inhottava ja kiero tapa hallita toista; ei voi väittää, että olisi määräillyt tai käskenyt, mutta jos toinen ei tee niin kuin kiukuttelija haluaa, joutuu sit sietämään toisen mökötystä ja vittuilua "kostoksi" siitä ettei taivu toisen tahtoon...

Juuri tätä tarkoitin! Koska itse olen tässä asiassa sisällä, en osaa tietenkään sanoa täysin, että mistä on kyse. Vuosia tätä on jatkunut ja vasta nyt olen alkanut miettimään, että onko tämä kontrollointia, vai mitä?

Suostuin useimmiten toisen toiveeseen ja ajattelin että parisuteessa kuuluu viettää aikaa toisen kanssa esim. Illalla telkkaria katsellen ym. Lopulta en olisi jaksanut herätä aamuisin, pyysin miestä heräämään mutta ei! Meilläkin on 3 lasta ja ajattelin silloin odottaessani kolmatta että teen abortin. En tehnyt mies halusi että pidän lapsen ja lupasi auttaa.. Mutta ei sama jatkui :/ , lopulta sitten sairastuin ja jouduin ihan hoitoon masennuksen takia. Sen jälkeen mies ei enään koskaan ole pyytänyt mua valvomaan tai tekemään aamupalaa! Mutta hinta oli kova :/

[QUOTE="aloittaja";29213646]Meillä kaksi ensimmäistä haluttiin yhdessä ja kolmas oli miehen toive, jota minä epäilin oman jaksamiseni takia. Kovin myös silloin suostutteluvaiheessa lupaili hoitaa kolmatta enemmän ja hoitaa öitä ja aamuja. Lopulta totesin itsekin katuvani, jos ei kolmatta hommata, mutta onneksi en sentään uskonut niihin suostuttelupuheisiin, sillä ne eivät ole toteutuneet. Eli meillä se "haluton" on velvoitettu osallistumaan lähes yksipuolisesti...

Mutta edelleen sanoisin, että mielestäni kyse on käyttäytymismallista, ei yksittäisistä asioista.[/QUOTE]

tässä tapauksessa miehesi käytös on suorastaan törkeää. Valitettavasti lasten kyseessä ollessa äiti usein taipuu mahdottomaankin

Yhteistyössä