Onko teidän muiden mielestä siis ihan ok viedä lapsi kerhoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Olen pahoillani, mutta en odota viikkoa siitä, että lapsi on täysin oireeton vatsataudin jälkeen.

En minäkään. En siis veisi sellaista lasta kerhoon, joka olisi esim edellisen illan leikkinyt isoveljensä kanssa "päät yhdessä" vaikkapa legoilla ja aamulla isoveli alkaisi oksentamaan. Silloin saisi tämä kerholainen olla kotona, koska tuolloinhan on iso mahku, että pöpö on jo tarttunut toiseenkin leikkijään. Sitten veisin, jos perheessä olisi joku päivä tai kaksi sitten oksentanut ja tällä kerholaisella ei olisi mitään oireita. Minäkään en odottaisi viikkoa...

Olen pahoillani, mutta en odota viikkoa siitä, että lapsi on täysin oireeton vatsataudin jälkeen.

Olet siis ihan yhtä typerä, kuin ne, jotka vievät yhden lapsen kotoa jonnekin, vaikka toinen on kipeä. (Ja huom! Ap siis aiemmin ketjussa nimittelee toisia tyhmiksi, mun mielestä joka toista haukkuu niin on ite...)

Alkuperäinen kirjoittaja äiskä:

En minäkään. En siis veisi sellaista lasta kerhoon, joka olisi esim edellisen illan leikkinyt isoveljensä kanssa "päät yhdessä" vaikkapa legoilla ja aamulla isoveli alkaisi oksentamaan. Silloin saisi tämä kerholainen olla kotona, koska tuolloinhan on iso mahku, että pöpö on jo tarttunut toiseenkin leikkijään. Sitten veisin, jos perheessä olisi joku päivä tai kaksi sitten oksentanut ja tällä kerholaisella ei olisi mitään oireita. Minäkään en odottaisi viikkoa...

Ihan yhtä iso mahku on, että se tauti on tarttunut vasta kolmen oireettoman päivän jälkeen. Ja itää seuraavat pari-kolme päivää, jolloin lapsesi sairastuu juuri seuraavaa kerhopäivää seuraavana päivänä. Ja vahinko on tapahtunut.

Kyllä minunkin mielestä kerho ja koulu on aivan eri asia. Kouluun on "pakko" mennä kun taas kerho on ihan täysin vapaaehtoista! Edelleen en siis veisi lastani kerhoon, jos joku toinen sisaruksista olisi vatsataudissa. Esikoinen menisi kuitenkin kouluun vaikka joku perheestä olisikin sairaana.

jos sinulla on kotona oksentava leikki-ikäinen, niin kyllä niiden koululaisten on kouluun mentävä, jos eivät oksenna tai kuraa. eli niin kauan kuin on terve, ei oireita, niin veisin. täähän on oikeestaan sama juttu, kun eilen menin hakemaan poikaa eskarista, niin pojan eskari kaveri yrjösi siihen koko lapsilauman keskelle. eli jos tolla periaatteella mentäs, niin ei yksikään siinä ympärillä olevista laplsista olis saanut mennä nyt tänään eskariin eikä huomenna tai sitä seuraavana päivänä, koska eihän tiedä jos niistä joku alkaakin oksentamaan kun eilen sai tartunnan

Alkuperäinen kirjoittaja auringonsäde pakkashangella:
jos sinulla on kotona oksentava leikki-ikäinen, niin kyllä niiden koululaisten on kouluun mentävä, jos eivät oksenna tai kuraa. eli niin kauan kuin on terve, ei oireita, niin veisin. täähän on oikeestaan sama juttu, kun eilen menin hakemaan poikaa eskarista, niin pojan eskari kaveri yrjösi siihen koko lapsilauman keskelle. eli jos tolla periaatteella mentäs, niin ei yksikään siinä ympärillä olevista laplsista olis saanut mennä nyt tänään eskariin eikä huomenna tai sitä seuraavana päivänä, koska eihän tiedä jos niistä joku alkaakin oksentamaan kun eilen sai tartunnan

No jos nyt oikein pilkkua viilataan.. On eskarikin vähän pakollisempi kuin kerho. Kerhosta poissaollessa ei jää yhtään mistään jälkeen! Meidän lapsi ei käy kerhossa todellakaan säännöllisesti ja pysyy silti leikeissä mukana. Jos ei siis ole ihan pakko johonkin lasta viedä niin en vie.

En tietenkään vie, sehän pitäisi olla itsestäänselvää, mutta valitettavasti se ei kaikille ole. Kerho ei pakollinen etenkään ole eli jos meillä joku muu sairastuisi, niin kyllä, myös 5v kerholainen jäisi kotiin.

mä en tiennyt tänkään olevan paheksuttava juttu ennenku palstalta luin. Varmaan vuosien varrella olen saanut pajon kauhisteluja osakseni.... Enpä enää puhu kotitaudeista kun lasta vien...

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Te, jotka lapsenne kerhoon sairaasta sisaruksesta huolimatta veisitte, saako teille tulla kylään lapsi, jonka sisarus on vatsataudissa kotona?

tottakai saa. Ja usein tehdään just näin, jos joku on sairaana ni otetaan se terve meille ettei kotona tylsisty. Ja toisinpäin.

Taudit tulee jos tulee.

Meille ei tule, jos asiaan saan itse vaikuttaa. Eikä meidän lapset mene muille. Voivat olla sitten vaikka ulkona yhdessä. Meidän lapset ei onneksi pääse tylsistyyn kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Te, jotka lapsenne kerhoon sairaasta sisaruksesta huolimatta veisitte, saako teille tulla kylään lapsi, jonka sisarus on vatsataudissa kotona?

Tottakai saa. Itse asiassa omakin lapseni on ollut yökylässä paikassa, jossa tiesin pienimmän olevan mahataudissa.

Yhteistyössä