Siis ihan oikeastiko suurimman osan mielestä on ihan ok pyöräyttää lapsi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nää"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minua vihastuttaa myös naiset, jotka tieten tahtoen hankkiutuvat raskaaksi miehelle joka ei ole ilmaissut haluaan saada lasta. Olivatpa parisuhteessa tai eivät.
Eri asia sitten, jos raskaus on molempien puolelta vahinko ja suunnittelematon - silloin molempien on kannettava vastuu.

Sosiaalinen abortti: mies voi halutessaan kieltäytyä isyydestä, jolloin hänen oikeutensa sekä velvollisuutensa katkeavat lapseen. Päätöstä ek voi kumlta, kuten ei lääketieteellistäkään aborttia. Eli elareita ei tarttis maksella jos ei lastakaan halunnut. Mutta ei saa tavatakaan tms.

• Tykkää
Reactions: Data
Alkuperäinen viesti ymmärtääkseni koski juuri sellaista tilannetta, jossa nainen hankkiutuu raskaaksi vaikka mies on selvästi sanonut ettei lasta halua. Sellaisessa tapauksessa naisen on sitten syytä etsiä kumppani, joka on halukas lisääntymään. Ei toista voi pakottaa perhe-elämään tai kasvattamaan lisää lapsia jos on sitä mieltä että lapsiluku on täynnä.

Mahtavaa, joku ymmärsi :) nyt voin mennä hyvillä mielin nukkumaan.

Sosiaalinen abortti: mies voi halutessaan kieltäytyä isyydestä, jolloin hänen oikeutensa sekä velvollisuutensa katkeavat lapseen. Päätöstä ek voi kumlta, kuten ei lääketieteellistäkään aborttia. Eli elareita ei tarttis maksella jos ei lastakaan halunnut. Mutta ei saa tavatakaan tms.

No näin. Jos on kerran sanonut, ettei halua, niin ei sitä myöhemmin parane enää Asiasta kitistä. Sekin täytyy miehen miettiä tarkkaan tietenkin.

[QUOTE="Nää";28870196]Vastuunkantoa on myös se, että se paska mutsi pitää huolen siitä, että panokaveri on valmis isäksi jos niin sattuu käymään. Jos mies käyttää kondomia, ja sanoo ettei halua lasta, niin hän ei silloin sitä jumalauta halua! Tässä mies ei todellakaan ole se paska, tai edes vastuuntunnoton. Sanoohan sen nyt järkikin, ettei noin isoihin asioihin lähdetä jos ei olla valmiita.
Se nyt vaan menee niin, että seksiä ihmiset harrastaa muussakin kuin lastentekomielessä, ja jos ehkäisy on kunnossa, niin muuta ei voi, ja jos siitä huolimatta tulee raskaaksi, se ei TODELLAKAAN tarkoita sitä, että se lapsi on sen miehen pidettävä. Nainen tehköön mitä haluaa, mutta voisi hänkin vähemmän itsekkäänä tajuta, että olisi mukavaa, jos lapsella olisi isä. Ja kuten tiedät, osa naisista on hyvinkin epätoivoisia, ja tälläisissä tapauksissa usein on myös niin, että toivotaan, että lapsi saattaisi pariskunnan jotenkin yhteen.

Lapsi on iso asia, ja olisi aika hiton tärkeää, että nämä naisetkin tajuaisivat sen! Ei se ole asia, mihin voidaan vaan pakottaa toinen, siihen kykenemätön ihminen. Lapsi tehdään toisen halukkaan kanssa, tai tietoisesti yksin.[/QUOTE]

Noh, en nyt enää tiedä puhutko vaan naisista jotka tietentahtoen hankkiutuvat salaa raskaaksi esim pistelemällä reikiä kartonkiin, vai kaikkia naisia jotka päättävät pitää vahinkolapsen. Jälkimmäiset lienee yleisempiä, enkä näe heidän toiminnassaan mitään tuomittavaa. Hienoa jos haluavat ja kykenevät lapsen pitämään.

Ja kun pointti ei ole naisen tai miehen oikeuksissa, vaan lapsen. Lapsella, joka saa alkunsa vahingosta, jonka äiti haluaa pitää, on oikeus syntyä. (Isättömyys on valitettavaa, mutta parempi sekin kuin syntymättömyys.) Se on sitten miehen valinta, kantaako oman osuutensa. Jos ei kanna, niin omapahan on häpeänsä ja häviönsä. Sellaisia miehiä ei kovin pidetä arvossa, vaikka se asia sua nyt kuinka paljon tahansa kiukuttaisi. </3

[QUOTE="akka";28870391]Noh, en nyt enää tiedä puhutko vaan naisista jotka tietentahtoen hankkiutuvat salaa raskaaksi esim pistelemällä reikiä kartonkiin, vai kaikkia naisia jotka päättävät pitää vahinkolapsen. Jälkimmäiset lienee yleisempiä, enkä näe heidän toiminnassaan mitään tuomittavaa. Hienoa jos haluavat ja kykenevät lapsen pitämään.

Ja kun pointti ei ole naisen tai miehen oikeuksissa, vaan lapsen. Lapsella, joka saa alkunsa vahingosta, jonka äiti haluaa pitää, on oikeus syntyä. (Isättömyys on valitettavaa, mutta parempi sekin kuin syntymättömyys.) Se on sitten miehen valinta, kantaako oman osuutensa. Jos ei kanna, niin omapahan on häpeänsä ja häviönsä. Sellaisia miehiä ei kovin pidetä arvossa, vaikka se asia sua nyt kuinka paljon tahansa kiukuttaisi. </3[/QUOTE]

No kyllä tässä nyt oikeesti on vähän kyse myös miehen oikeudesta päättää haluaako lapsia vai ei. Onhan ne lapsen oikeudet kaunis ajatus, mutta sillä lapsella olisi oikeus vanhempiin jotka sitä kumpikin haluaa, eikä niin, että äiti on raahannut baaripanon kotiinsa, eikä välittänyt miehen pyynnöistä olla pitämättä lasta.
Mutta ihan sama, harva täällä edes ymmärsi koko jutun pointtia.
Tuntuu vaan, että äidit on niin pyhiä, että ihan sama mihin tilanteeseen sen lapsen tekee, niin se on hyvä ja jos mies ei halua lasta, niin häntä ei arvossa pidetä. Ja kyllähän se pistää kiukuttamaan, en sitä kiellä. Täytyy vaan pitää helvetin hyvä huoli siitä, etten itse Sorru samaan.

[QUOTE="Nää";28870478]No kyllä tässä nyt oikeesti on vähän kyse myös miehen oikeudesta päättää haluaako lapsia vai ei. Onhan ne lapsen oikeudet kaunis ajatus, mutta sillä lapsella olisi oikeus vanhempiin jotka sitä kumpikin haluaa, eikä niin, että äiti on raahannut baaripanon kotiinsa, eikä välittänyt miehen pyynnöistä olla pitämättä lasta.
Tuntuu vaan, että äidit on niin pyhiä, että ihan sama mihin tilanteeseen sen lapsen tekee, niin se on hyvä ja jos mies ei halua lasta, niin häntä ei arvossa pidetä. Ja kyllähän se pistää kiukuttamaan, en sitä kiellä. Täytyy vaan pitää helvetin hyvä huoli siitä, etten itse Sorru samaan.[/QUOTE]

Jätät näköjään kommentoimatta kaikkiin mun viesteihin.. Tässäkin viestissä paljastat sen, että et todellakaan tajua, mitä se "eikä välittänyt miehen pyynnöstä olla pitämättä lasta." oikein naiselle tarkoittaa.. Nyt ei ole meinaan mistään kevyestä "pitämisestä" kyse. Abortti ei ole mikään pikku juttu!

[QUOTE="Nää";28870478]No kyllä tässä nyt oikeesti on vähän kyse myös miehen oikeudesta päättää haluaako lapsia vai ei. Onhan ne lapsen oikeudet kaunis ajatus, mutta sillä lapsella olisi oikeus vanhempiin jotka sitä kumpikin haluaa, eikä niin, että äiti on raahannut baaripanon kotiinsa, eikä välittänyt miehen pyynnöistä olla pitämättä lasta.
Tuntuu vaan, että äidit on niin pyhiä, että ihan sama mihin tilanteeseen sen lapsen tekee, niin se on hyvä ja jos mies ei halua lasta, niin häntä ei arvossa pidetä. Ja kyllähän se pistää kiukuttamaan, en sitä kiellä. Täytyy vaan pitää helvetin hyvä huoli siitä, etten itse Sorru samaan.[/QUOTE]

Vai "raahannut". Sori, hippasen ärsyttää toi sun tapa esittää miehet jonakin uhreina.

En varmaan ymmärtänyt sun pointtia, nii'in.

Jos pitää lapsen, joka on saanut alkunsa vahingosta, niin ei se silti tarkoita että tekisi lapsen "ihan sama millaiseen tilanteeseen". Ei nyt dramatisoida kuitenkaan. Toiset tuolla tekee 10 kakaraa savimajaan - jos joku nainen täällä pitää lapsen, joka saikin alkunsa jonkun baarivirheen kanssa, niin ei se lapsen maailma siihen kaadu.

Sä itse taas suhtaudut esim. aborttiin melko löyhästi. Ymmärrän kyllä, että miehenä et voi koskaan ehkä ymmärtää, kuinka raskas ja vaikea asia se abortti voi naiselle olla. Puhumattakaan että asia olisi jotenkin huvittava naiselle. Ettäkö (kuvitteellisesti) murhaisin oman lapseni, vain siksi että jonkun mielestä on "huvittavaa" kun hän sai alkunsa vahingossa; yhden illan panon kanssa? Mulle kyllä jokainen lapsen alku sisälläni on arvokas ja ainutlaatuinen, ei mikään poisheitettävä roska ettei muut huvitu.

Mutta tosiaan, sillä ehkäisyllä pärjää melko pitkälle. Turha esittää miehiä yleisesti uhreina, taikka naisia. Kyllä se lapsi on useimmiten saanut alkunsa sitten ihan molempien välinpitämättömyydestä ja huolimattomuudesta. Harvoin sen vuoksi että nainen "raahasi kotiin puolustuskyvyttömän miehen juuri oikeaan aikaan kuukautiskiertoa ja valehteli käyttävänsä pilsuja ja pisteli kondomiin reikiä ja otti spermat vielä talteen ja pakasti ja teki niistä vielä toisenkin lapsen salaa!"- tapauksia, joissa mies on vain tilanteen, kaikesta autuaan tietämätön, UHRI.

[QUOTE="...";28870509]Jätät näköjään kommentoimatta kaikkiin mun viesteihin.. Tässäkin viestissä paljastat sen, että et todellakaan tajua, mitä se "eikä välittänyt miehen pyynnöstä olla pitämättä lasta." oikein naiselle tarkoittaa.. Nyt ei ole meinaan mistään kevyestä "pitämisestä" kyse. Abortti ei ole mikään pikku juttu![/QUOTE]

Ei ole lapsen saaminenkaan, varsinkaan jos sitä ei halua. Ja kun täällä ihmiset ovat olleet sitä mieltä, että miehen pitää olla tietoinen riskeistä, niin kyllä sen naisenkin pitää olla. Jos harrastaa seksiä, ja raskauden mahdollisuus on, niin mies antaa ainakin puolet rahoista ja nainen marssii apteekkiin ostamaan katumuspillerit. Se on vastuunkantoa. Se että ruvetaan sikiämään ventovieraille ei ole. ja on todella surullista, että suurimmalle osalle se on. Ja siinä tapauksessa, että nainen on tietentahtoen hankkiutunut raskaaksi, se on aivan sama miten iso juttu se abortti on, tyhmä ämmä kantaa seuraukset ihan itse.

Tämä olisi erittäin hyvä idea, joka ratkaisisi useimmat tähän asiaan liittyvät ongelmat.

[QUOTE="akka";28870536]Vai "raahannut". Sori, hippasen ärsyttää toi sun tapa esittää miehet jonakin uhreina.

En varmaan ymmärtänyt sun pointtia, nii'in.

Jos pitää lapsen, joka on saanut alkunsa vahingosta, niin ei se silti tarkoita että tekisi lapsen "ihan sama millaiseen tilanteeseen". Ei nyt dramatisoida kuitenkaan. Toiset tuolla tekee 10 kakaraa savimajaan - jos joku nainen täällä pitää lapsen, joka saikin alkunsa jonkun baarivirheen kanssa, niin ei se lapsen maailma siihen kaadu.

Sä itse taas suhtaudut esim. aborttiin melko löyhästi. Ymmärrän kyllä, että miehenä et voi koskaan ehkä ymmärtää, kuinka raskas ja vaikea asia se abortti voi naiselle olla. Puhumattakaan että asia olisi jotenkin huvittava naiselle. Ettäkö (kuvitteellisesti) murhaisin oman lapseni, vain siksi että jonkun mielestä on "huvittavaa" kun hän sai alkunsa vahingossa; yhden illan panon kanssa? Mulle kyllä jokainen lapsen alku sisälläni on arvokas ja ainutlaatuinen, ei mikään poisheitettävä roska ettei muut huvitu.

Mutta tosiaan, sillä ehkäisyllä pärjää melko pitkälle. Turha esittää miehiä yleisesti uhreina, taikka naisia. Kyllä se lapsi on useimmiten saanut alkunsa sitten ihan molempien välinpitämättömyydestä ja huolimattomuudesta. Harvoin sen vuoksi että nainen "raahasi kotiin puolustuskyvyttömän miehen juuri oikeaan aikaan kuukautiskiertoa ja valehteli käyttävänsä pilsuja ja pisteli kondomiin reikiä ja otti spermat vielä talteen ja pakasti ja teki niistä vielä toisenkin lapsen salaa!"- tapauksia, joissa mies on vain tilanteen, kaikesta autuaan tietämätön, UHRI.[/QUOTE]

Mun pointti on se, että miehellä on oikeus päättää haluaako hän lapsen, siinä missä naisellakin, ilman mitään leimausta arvottomaksi eliöksi.
Mutta mitäpä sua naisena kiinnostaa miesten oikeudet. Katumuspillerit on keksitty ja tämä vastuuntuntoinen nainen voi kipasta ne hakemaan apteekista, ja mies enemmän kuin mielellään varmasti ne kustantaa. Kyllä se lapsi miehenkin elämään vaikuttaa, ja jokaisella on oikeus olla lapseton niin pitkään kuin huvittaa, ilman, että häntä siitä tuomitaan.

[QUOTE="Nää";28870544]Ei ole lapsen saaminenkaan, varsinkaan jos sitä ei halua. Ja kun täällä ihmiset ovat olleet sitä mieltä, että miehen pitää olla tietoinen riskeistä, niin kyllä sen naisenkin pitää olla. Jos harrastaa seksiä, ja raskauden mahdollisuus on, niin mies antaa ainakin puolet rahoista ja nainen marssii apteekkiin ostamaan katumuspillerit. Se on vastuunkantoa. Se että ruvetaan sikiämään ventovieraille ei ole. ja on todella surullista, että suurimmalle osalle se on. Ja siinä tapauksessa, että nainen on tietentahtoen hankkiutunut raskaaksi, se on aivan sama miten iso juttu se abortti on, tyhmä ämmä kantaa seuraukset ihan itse.[/QUOTE]

Ei olekaan, eikä ole myöskään naiselle :D Totta kai naisen pitää myös olla tietoinen riskeistä ja kantaa vastuu, mutta joskus se vastuun kantaminen on sen lapsen pitäminen.. Katumuspillerit eivät muuten myöskään toimi 100 prosenttisesti ja ovat aikamoinen hormonaalinen paukku naiselle. Lisäksi kaikille naisille ei käy hormoonit ihan jo terveydellisistä syistä (esim. veritulppariski).

Mielestäni ainoa reilu asia onkin se, että ennen kuin hommiin ryhdytään asia puhutaan selväksi! Vaikka kuinka on yhden illan juttu niin naisen kuin miehenkin pitää tehdä kantansa selväksi ennen kuin muna pilluun sujahtaa. Itse olen syönyt pillereitä ja silti vaatinut kumin käyttöä. Kun miehen kanssa kumista haluttiin luopua kerroin suoraan, että aborttiin en tule koskaan suostumaan ja tämä oli ok ja jos vahinko olisi pillereistä huolimatta tullut mies olisi lapsesta vastuun kantanut vaikkei vielä isäksi halunnut. Minulla pillerit toimivat ja aina kerroin jos pienintäkään riskiä oli (olin esim. mahdollisesti oksentanut pillerin tai ottaminen oli myöhästynyt).

Mulla ei siis riitä sympatiat naisille, jotka ovat salaa tulleet raskaaksi ja tarkoituksella, mut helkutti jos nainen ja mies molemmat kantaa vastuunsa ja pelaavat avoimin kortein kyllä sen miehen pitää se vastuu kantaa! Esim. jos omassa tilanteessa olisin tullut raskaaksi ja mies olisi häipynyt tai vaatinut aborttia niin kyllä todella olisi aika paska mies. Miehelle tein meinaan kyllä selväksi, että pillerit eivät ole 100% ja et aborttia en tee, olisi voinut jatkaa lisänä kumia jos olisi halunnut, ei halunnut.

Nyt näin raskaana ollessa en kyllä ikinään olisi tähän tilaan halunnut ilman miestä, joka myös lapsen haluaa ja on tukena. Ei tämä aina meinaan helppoa ole, vaikka tätä halusi itsekin, voin vain kuvitella, mitä tämä olisi jos en olisi itse tätä halunnut. Onneksi meillä siis ehkäisy toimi kuten piti ja lapsi tulossa yhteisestä halusta nyt kun aika on molemmille sopiva :)

[QUOTE="Nää";28870563]Mun pointti on se, että miehellä on oikeus päättää haluaako hän lapsen, siinä missä naisellakin, ilman mitään leimausta arvottomaksi eliöksi.
Mutta mitäpä sua naisena kiinnostaa miesten oikeudet. Katumuspillerit on keksitty ja tämä vastuuntuntoinen nainen voi kipasta ne hakemaan apteekista, ja mies enemmän kuin mielellään varmasti ne kustantaa. Kyllä se lapsi miehenkin elämään vaikuttaa, ja jokaisella on oikeus olla lapseton niin pitkään kuin huvittaa, ilman, että häntä siitä tuomitaan.[/QUOTE]

Voi sinua pientä :) Katumuspillereitä ei popsita "varmuuden vuoksi", ne on kovia pommeja elimistölle. Jos esim huomaa kondomin rikkoutuneen, toki sellainen sitten pitää hakea. Se pitää kuitenkin hakea heti. Monestihan vahinkoraskauden kuitenkin huomaa vasta kun ne menkat jää pois, jolloin katumuspillereillä ei tee enää mitään, vaan edessä on se abortti.

Miehellä on oikeus olla olematta lapsen elämässä, se on miehen oikeus. Sellainen mies joka niin tekee, ajattelee nyt valitettavasti vain omaa etuaan, ei lapsen. Siksi sellaisia miehiä ei pidetä arvossa. Elämä on.

Mies ei voi määrätä naisen kehosta, mutta miehellä on täysi oikeus olla harrastamatta seksiä naisen kanssa, etenkin suojaamatonta sellaista. Elämä on.
Nainen voi tulla raskaaksi, se asia ei muutu miksikään vaikka se kuinka tuntuisi epäreilulta. Olisihan se kivaa, jos voisi aina paneskella niin, että olisi 100% varmuus että ei tule raskaaksi, mutta kun tämä elämä ei yleensä mene niin. On vaan kasvettava aikuiseksi, tiedostaa faktat ja tehdä omat valinnat. Harrasta seksiä, suojaudu hyvin, ota riski, kanna vastuu tai ole kantamatta. Jos haluat pelata varman päälle, älä harrasta seksiä, harrasta sitä vain mahdollisimman luotettavien kumppanien kanssa, tai pistä piuhat poikki. Oikeasti, on hyvin epätodennäköistä että joudut isäksi tahtomattasi, jos vain noudatat tiettyä varovaisuutta ja pidät ällin päässä. Ne miehet jotka on siihen vahinkolapsi jamaan "joutuneet", on usein ihan itse olleet asian sössimissessä mukana.

[QUOTE="...";28870581]Ei olekaan, eikä ole myöskään naiselle :D Totta kai naisen pitää myös olla tietoinen riskeistä ja kantaa vastuu, mutta joskus se vastuun kantaminen on sen lapsen pitäminen.. Katumuspillerit eivät muuten myöskään toimi 100 prosenttisesti ja ovat aikamoinen hormonaalinen paukku naiselle. Lisäksi kaikille naisille ei käy hormoonit ihan jo terveydellisistä syistä (esim. veritulppariski).

Mielestäni ainoa reilu asia onkin se, että ennen kuin hommiin ryhdytään asia puhutaan selväksi! Vaikka kuinka on yhden illan juttu niin naisen kuin miehenkin pitää tehdä kantansa selväksi ennen kuin muna pilluun sujahtaa. Itse olen syönyt pillereitä ja silti vaatinut kumin käyttöä. Kun miehen kanssa kumista haluttiin luopua kerroin suoraan, että aborttiin en tule koskaan suostumaan ja tämä oli ok ja jos vahinko olisi pillereistä huolimatta tullut mies olisi lapsesta vastuun kantanut vaikkei vielä isäksi halunnut. Minulla pillerit toimivat ja aina kerroin jos pienintäkään riskiä oli (olin esim. mahdollisesti oksentanut pillerin tai ottaminen oli myöhästynyt).

Mulla ei siis riitä sympatiat naisille, jotka ovat salaa tulleet raskaaksi ja tarkoituksella, mut helkutti jos nainen ja mies molemmat kantaa vastuunsa ja pelaavat avoimin kortein kyllä sen miehen pitää se vastuu kantaa! Esim. jos omassa tilanteessa olisin tullut raskaaksi ja mies olisi häipynyt tai vaatinut aborttia niin kyllä todella olisi aika paska mies. Miehelle tein meinaan kyllä selväksi, että pillerit eivät ole 100% ja et aborttia en tee, olisi voinut jatkaa lisänä kumia jos olisi halunnut, ei halunnut.

Nyt näin raskaana ollessa en kyllä ikinään olisi tähän tilaan halunnut ilman miestä, joka myös lapsen haluaa ja on tukena. Ei tämä aina meinaan helppoa ole, vaikka tätä halusi itsekin, voin vain kuvitella, mitä tämä olisi jos en olisi itse tätä halunnut. Onneksi meillä siis ehkäisy toimi kuten piti ja lapsi tulossa yhteisestä halusta nyt kun aika on molemmille sopiva :)[/QUOTE]

Joo, ja sitä mä tuolla aiemmin yritin raivoltani sanoa, että ennen seksiä voi nää asiat puhua, ja jos ei olla samoilla linjoilla, niin mies voi perääntyä.

Tuolla on etusivulla justiinsa yksi ketju, missä nainen haluaa lapsen ja mies ei, ja jätti kertomatta ovulaatiosta, toi on melko synkkää jo ja vielä kauheampaa se on siinä vaiheessa, kun seksikumppani on joku yhdenillan juttu.

Sitten on näitä naisia, jotka kusettaa miehelle olevansa raskaana.. Tulee vaan aina mieleen jos näitä vahinkoraskauksia tulee ja nainen haluaa pitää lapsen, että onko tosiaan kyse siitä vastuuntunnosta, vai siitä, että toivotaan jonkinlaista yhteistä jatkoa lapsen isän kanssa, jota ei muuten se jatko kiinnostaisi...

En hyväksy huijaamista isäksi tms. Siinä saa jo moralisoida naisen toimia ja ymmärtää miehen haluttomuutta isäksi, vaikkakin lapsi on viaton vanhempiensa synteihin.

Mutta jos ehkäisystä huolimatta tullaan raskaaksi, ei ole miehen asia painostaa aborttiin eikä luistaa vastuusta. Mikäli mies ei vastuuta kanna, olisi parempi pitää housut sitten jalassa. Seksi ei pikkupojille kuulu. Abortti ei ole ehkäisy eikä jälkiehkäisykään oletusarvoisesti. Piste.

En hyväksy huijaamista isäksi tms. Siinä saa jo moralisoida naisen toimia ja ymmärtää miehen haluttomuutta isäksi, vaikkakin lapsi on viaton vanhempiensa synteihin.

Mutta jos ehkäisystä huolimatta tullaan raskaaksi, ei ole miehen asia painostaa aborttiin eikä luistaa vastuusta. Mikäli mies ei vastuuta kanna, olisi parempi pitää housut sitten jalassa. Seksi ei pikkupojille kuulu. Abortti ei ole ehkäisy eikä jälkiehkäisykään oletusarvoisesti. Piste.

olen samaa mieltä, ketjussa meni vähän puurot ja vellit sekaisin. Vahinkolapsi on eri asia kuin valehtelemalla ja keplottelemalla aikaan saatu, vaikkakin lapsi siihen aina syytön on.

Miehen huijaaminen isäksi on tietenkin tuomittavaa ja kaikkea muuta kuin hyväksyttävää naiselta ja siitä ovat varmasti kaikki yhtä mieltä. Tältä mies voi kuitenkin omalta osaltaan suojautua melkoisen hyvällä todennäköisyydellä käyttämällä sitä kumia, aina, mikäli ei halua lasta.

Tiedän pari tapausta, joissa mies on "kusetettu" isäksi. Olen siis kuullut vain miesten kannan, en tunne kolikon toista puolta... Näissäkin on ollut kyse siitä, että hormonaalinen ehkäisy on pettänyt ja miehet ovat tulkinneet naisen jättäneen ehkäisyn pois tahallaan. Tätäkin varmasti tapahtuu, mutta onko juuri näissä tapauksissa todella ollut kyse tästä? Vaikea sanoa varmasti, kuinka yleistä tällainen on. Nämäkin miehen puolelta ei-toivotut raskaudet olisi erittäin todennäköisesti vältetty käyttämällä kondomia. "No sanoksä hanska kädessä päivää?" "Se akkahan olisi suuttunut jos olisin vaatinut kumia väliin ja väittänyt etten luota siihen ja siihen olisi loppunut saanti!" Tällaisia selityksiä. Nämäkin miehet tiesivät, ettei hormonaalinen ehkäisy, tai mikään ehkäisy, anna sataprosenttista suojaa. Olisivat kuitenkin voineet omalta osaltaan nostaa raskauden ehkäisemisen todennäköisyyttä, mutta eivät omista syistään halunneet.

Jos ette missään tapauksessa halua lasta, kumi käyttöön aina. Vaikka se söisi nautintoa ja vaikka toinen osapuoli ei tykkäisi. Viimeksi mainitussa tapauksessa voi vaihtaa kumppania toisenlaisen asenteen omaavaan. Ja lopuksi: Sitä kullia ei ole mitenkään välttämätöntä uittaa joka reiässä, johon vain on suinkin mahdollisuus. Voi olla valikoiva ja käyttää järkeään, tutustua naiseen ensin paremmin, jutella ehkäisyasiat ja mahdolliseen raskauteen liittyvät asiat selviksi. Ei panna kaikkea kaksijalkaista kanasta tikapuihin. Tämä on nähdäkseni miesten keskuudessa melko yleistä. Sitten itketään jälkeenpäin, kun akka on tiineenä ja itse on tilanteeseen täysin syytön. Jutellessa saattaa käydä ilmi, että kumia on käytetty mutta ei koko ajan tai sitä ei ole käytetty lainkaan, koska nainen on sanonut syövänsä pillereitä. Mitä hulluutta satunnaisissa suhteissa mutta ei edes kovin harvinaista... Ei saa olla tyhmä. Kumpikaan osapuoli.

• Tykkää
Reactions: fortunate
[QUOTE="akka";28870587]Voi sinua pientä :) Katumuspillereitä ei popsita "varmuuden vuoksi", ne on kovia pommeja elimistölle. Jos esim huomaa kondomin rikkoutuneen, toki sellainen sitten pitää hakea. Se pitää kuitenkin hakea heti. Monestihan vahinkoraskauden kuitenkin huomaa vasta kun ne menkat jää pois, jolloin katumuspillereillä ei tee enää mitään, vaan edessä on se abortti.

Miehellä on oikeus olla olematta lapsen elämässä, se on miehen oikeus. Sellainen mies joka niin tekee, ajattelee nyt valitettavasti vain omaa etuaan, ei lapsen. Siksi sellaisia miehiä ei pidetä arvossa. Elämä on.

Mies ei voi määrätä naisen kehosta, mutta miehellä on täysi oikeus olla harrastamatta seksiä naisen kanssa, etenkin suojaamatonta sellaista. Elämä on.
Nainen voi tulla raskaaksi, se asia ei muutu miksikään vaikka se kuinka tuntuisi epäreilulta. Olisihan se kivaa, jos voisi aina paneskella niin, että olisi 100% varmuus että ei tule raskaaksi, mutta kun tämä elämä ei yleensä mene niin. On vaan kasvettava aikuiseksi, tiedostaa faktat ja tehdä omat valinnat. Harrasta seksiä, suojaudu hyvin, ota riski, kanna vastuu tai ole kantamatta. Jos haluat pelata varman päälle, älä harrasta seksiä, harrasta sitä vain mahdollisimman luotettavien kumppanien kanssa, tai pistä piuhat poikki. Oikeasti, on hyvin epätodennäköistä että joudut isäksi tahtomattasi, jos vain noudatat tiettyä varovaisuutta ja pidät ällin päässä. Ne miehet jotka on siihen vahinkolapsi jamaan "joutuneet", on usein ihan itse olleet asian sössimissessä mukana.[/

Niin tosiaan, sen katumuspillerinhän voisi hakea heti kun apteekki aukeaa, jos semmoiseen tarvetta on. Ja vastuuntuntoinen ihminen sellaisen hakee. Luultavasti kuitenkin pienempi paha kuin ei toivottu raskaus. Ja jos niitä jälkiehkäisypillereitä ihan popsimaan joutuu, niin sitten on jo tytön katsottava peiliin.
Enkä mä oo kyllä ihan varma miten sellaista naistakaan katsotaan, joka pitää lapsen jota Mies ei halunnut. Se on melkoinen juttu miehellekin, ja naiset voivat tuosta vaan päättää asiasta, mikä vaikuttaa suuresti miehen elämään ja minkä päättämisessä miehelläkin voisi olla sana sanottavana.

[QUOTE="...";28870308]Oot kyllä oikeassa, että on perseestä, että mies ei voi tulla raskaaksi! Tästähän tässä nyt lopulta on kysymys!? BIOLOGIASTA! Naisen valinta ei kuule ole tässä asiassa tuon BIOLOGIAN vuoksi sama asia kuin miehen valinta.. Tai no jotenkin etäisesti sen kai voi liittää siihen sterilisaatioon, koska abortti ja raskaus voivat niin naiselle tehdä...
Eli niin kauan kuin miehet eivät voi tulla raskaaksi ja miehiin ei pumpata mielettömiä määriä hormooneja jos kumi puhkeaa tilanne ei todellakaan ole tasa-arvoinen...[/QUOTE]

Näin. Ihan turhaa vinkumista tuo tasa-arvon tuominen tähän tilanteeseen, biologia kun ei välitä tasa-arvosta. Sama jos mä alkaisin itkemään että epäreiluu kun mä joudun olemaan raskaana ja synnyttämään, nyt lailla pitää säätää että mies joutuu sen tekemään enkä mä. Öö...

Isäksi huijaaminen taas on eri asia eikä siihen ratkaisu ole se että mies saisi päättää abortista tms. Sitä ehkäisyä kun voi ihan oikeasti käyttää eikä vain lässyttää mutku mutku, ottakaa miehet itse vastuu elämästänne. Haluatte ottaa vastuun/saada päättää naisen abortista jne. vaikkette pysty ottamaan vastuuta edes ehkäisyn käytöstä...

[QUOTE="Nää";28870620][QUOTE="akka";28870587]Voi sinua pientä :) Katumuspillereitä ei popsita "varmuuden vuoksi", ne on kovia pommeja elimistölle. Jos esim huomaa kondomin rikkoutuneen, toki sellainen sitten pitää hakea. Se pitää kuitenkin hakea heti. Monestihan vahinkoraskauden kuitenkin huomaa vasta kun ne menkat jää pois, jolloin katumuspillereillä ei tee enää mitään, vaan edessä on se abortti.

Nainen voi tulla raskaaksi, se asia ei muutu miksikään vaikka se kuinka tuntuisi epäreilulta. Olisihan se kivaa, jos voisi aina paneskella niin, että olisi 100% varmuus että ei tule raskaaksi, mutta kun tämä elämä ei yleensä mene niin. On vaan kasvettava aikuiseksi, tiedostaa faktat ja tehdä omat valinnat. Harrasta seksiä, suojaudu hyvin, ota riski, kanna vastuu tai ole kantamatta. Jos haluat pelata varman päälle, älä harrasta seksiä, harrasta sitä vain mahdollisimman luotettavien kumppanien kanssa, tai pistä piuhat poikki. Oikeasti, on hyvin epätodennäköistä että joudut isäksi tahtomattasi, jos vain noudatat tiettyä varovaisuutta ja pidät ällin päässä. Ne miehet jotka on siihen vahinkolapsi jamaan "joutuneet", on usein ihan itse olleet asian sössimissessä mukana.[/

Niin tosiaan, sen katumuspillerinhän voisi hakea heti kun apteekki aukeaa, jos semmoiseen tarvetta on. Ja vastuuntuntoinen ihminen sellaisen hakee. Luultavasti kuitenkin pienempi paha kuin ei toivottu raskaus. Ja jos niitä jälkiehkäisypillereitä ihan popsimaan joutuu, niin sitten on jo tytön katsottava peiliin.
Enkä mä oo kyllä ihan varma miten sellaista naistakaan katsotaan, joka pitää lapsen jota Mies ei halunnut. Se on melkoinen juttu miehellekin, ja naiset voivat tuosta vaan päättää asiasta, mikä vaikuttaa suuresti miehen elämään ja minkä päättämisessä miehelläkin voisi olla sana sanottavana.[/QUOTE]

niin voi hakea, jos huomaa ehkäisyn pettäneen. Näinhän ei aina käy, että jompikumpi huomaa sen pettäneen, jolloin voi juosta seuraavana aamuna apteekkiin ;) joskus asia käy ilmi myöhemmin, jolloin se on jo huomattavasti mutkikkaampi.

[QUOTE="Jou";28870635]Tää on muuten provo[/QUOTE]

:D yleensä huudellaan joka välissä provoa, ja kun luin ton keskustelun, niin mähän oon kirjoittanut ihan puuta heinää. Mielipiteet vaihdellut miten sattuu, heh. On ollut hyvin hyvin tylsä ilta. Mutta juu, tää tytsi lähti nyt nukkuu. Kiitos seurasta :)

Sellainen välihuomautus, että useimmat länkkäri-ihmiset (palstan ulkopuolelta) harrastavat seksiä mielihyvän, ei lisääntymisen vuoksi. Ja jos ehkäisyä on käytetty oikeaoppisesti niin se se lapsi äidin tai isän vika ole. Isälläkin on oltava oikeuksia - suuntaan tai toiseen. Ei se vaan toimi niin, että "jos seksiä harrastaa pitää kantaa vastuukin" sillä ehkäisyn käyttäminen ON sitä vastuunkantoa.

Se riippuu vähän, miltä kantilta asiaa katselee.

Mä ymmärrän asiassa niitä vihaisia ja surullisia naisia, jotka kantavat yksin kaiken vastuun jälkikasvustaan, mutta ymmärrän myös miehiä, jotka eivät halua olla tekemisissä biologisen jälkeläisen kanssa.
Kummallakin tavalla aiheuttaa vain hallaa itselleen (sulkemalla jälkeläisensä elämästään tai olemalla vihainen), mutta kyllä mä ne tunteet siellä taustalla kykenen ymmärtämään, vaikka en lapsensa hylkääjää (isyydestä kieltäytyvät miehet, adoptioon lapsensa antavat naiset) pidäkään erityisemmin arvossa.

Useimmiten tätä asiaa tarkastellaan naisen tai miehen näkökulmasta, mutta jospa yrittäisitte (sinäkin aloittaja) funtsia asiaa edes joskus sen ainoan kuviossa syyttömänä kärsivän, täysin viattoman ihmisen puolelta, eli LAPSEN.
Lapsi ei ole voinut valita syntyykö ja kenelle syntyy.

Tästä syystä kannatan isyydentunnustuspakkoa, mutta en automaattista elatusvelvollisuutta.
Eli ei tarvitsisi elättää sellaista lasta, jota ei ole ikinä halunnut eikä missään vaiheessa ollut tämän kanssa tekemisissä.

Äiti ei saa käsittääkseni sitten Kelaltakaan elareita, jos isyys on tunnustettu? Voi olla aikamoinen lovi pienituloiselle naiselle.

Yhteistyössä