Onko tässä nyt kaikki tarpeellinen? (TÄYDENTÄKÄÄ SAIRAALAKASSIA!)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xxx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alapääpehkoista en tiedä, mutta mä unohdin höylän nyt vikalla kerralla, ja kyllä ketutti kun en päässyt kainaloita ajamaan sairaalapäivinä. :headwall:

Mutt ap: muista lakata kynnet!! Kun pitelet vauvaa, kaikissa kuvissa näkyy varmasti sun kädet, ja jos kynnet on rumat... :whistle:

Onneksi ei ole kynsiä...Ei ole tuota ongelmaa :D

Äläkäs yritä siellä rivien välistä nimitellä minua turhamaiseksi ...;)

Mä en kuule pystyisi siihen: voin kertoa, että mä rv 42 käynnistyspäivän iltana supistusten välillä laitoin vielä miehen lakkaan varpaan kynsiäkin, että en makaa siellä varpaat kätilöiden nenän eessä varpaat sen näköisenä, ettei oo koskettu noin puoleen vuoteen.. Se oli esikoisen synnytys se, en tajunnut että sukathan mulla on jalassa tietysti siellä. :D
Ja kakkosesta pidin ranskalaista manikyyria varulta viikolta 37 asti.. ja se kannatti, vauvan poskee vasten kuvassa on tosi nätit kädet. Kääntelin sormuksetkin niihin kuviin oikein päin, siis synnytyssalissa. :ashamed:
 
Minä en kyllä ihan sen jälkivuodon takia lähtis minkään teräaseen kanssa alapäätä sörkkimään, tie minkä tulehduksen saa. Ja mun on todella vaikea kuvitella, että vuosikausia ties minkälaisia pimpslooria nähnyt lääkäri/kätilö ihmettelis kenenkään karvoitusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mä en kuule pystyisi siihen: voin kertoa, että mä rv 42 käynnistyspäivän iltana supistusten välillä laitoin vielä miehen lakkaan varpaan kynsiäkin, että en makaa siellä varpaat kätilöiden nenän eessä varpaat sen näköisenä, ettei oo koskettu noin puoleen vuoteen..

Mä sheivasin itse sääret ja alakerran & lakkasin varpaankynnet, supistusten jo alettua, ennen kun lähdin synnyttämään :D
 
Mun on pakko sanoa, (mulla tosin oli suunniteltu sektio ja meil oli perhehuone )
mutta mulla oli vauvanvaatteet mukana (koska vihaan niitä sairaalan)
samoin mulla oli omat vaatteet mukana kaikkea myöten (samasta syystä kuin ed.),
mä myös meikkasin hitusen vierailujen ajaksi ja ihan itteni takia.
Mukana oli lehtii, mp3-soitin, karkkia ja kaikenmoista muuta rentouttavaa ajankulua.
mulla oli meikkien ja meidän vaatteiden lisäksi myös kotiinlähtövaatteet, liivinsuojia, liivit, tuttipullo, korviketta (nämä kaksi kotiinlähtöä varten jos maitoa ei alkaskaan tulemaan ),
tutteja, hygieniavälineet eli hammasharjasta jne suihkusaippuaan.
Oli myös HÖYLÄ, ja sillä ajelin kainalot..olis ollu oksua olla karvasis kainalois siin hormonihiessä.

Laita mukaan kaikki tarpeellinen ja tarkista lista niin että listaat kaiken mitä tarttet normina päivänä, sen lisäksi tekemistä ja sen lisäksi kuvittelet päivän synnärillä :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mä en kuule pystyisi siihen: voin kertoa, että mä rv 42 käynnistyspäivän iltana supistusten välillä laitoin vielä miehen lakkaan varpaan kynsiäkin, että en makaa siellä varpaat kätilöiden nenän eessä varpaat sen näköisenä, ettei oo koskettu noin puoleen vuoteen..

Mä sheivasin itse sääret ja alakerran & lakkasin varpaankynnet, supistusten jo alettua, ennen kun lähdin synnyttämään :D

Hyvä!! Mutta olen kyllä rehellisesti kokenut olevani asian kanssa yksin. :D
Nyt esim tän vikan synnytyksen jälkeen: multa meni paljon verta kun istukka jäi jumiin ja se poistettiin väkivalloin, nasulta taju veks ja sitt kahden kätilön voimin painamalla niin että mahaan sattu viikkoja, ihan kuin ois potkittu. Ja olin tosi kovissa lääkkeissä luonnollisesti toimenpiteen ajan. Niin silti muistin harmitella sitä höylän puutetta mielessäni synnytyksen jälkeisenä aamuna osaston suihkussa, vaikka hoitaja odotti suihkun ajan oven ulkopuolella, etten pyörry tms sinne suihkuun, en saanut edes sukunimeäni sanottua niin ett siitä ois saanut selvää. Ett asiat tärkeysjärjestyksen, eikö? :saint: :whistle:
 
Ap.llä tuntuu nyt olevan joku pakkomielle alapään karvoistaan joten annetaan hänen pitää se! Tai sitten koko juttu on lapsellista provoilua.Toistan vielä että en ole tähän päivään asti noihin karvoihin tai karvattomuuksiin keskittynyt,mutta ehkä nyt tunnistan sinut ja posliinisi jos olemme samasta sairaanhoitopiiristä ja tulet vuorossani synnyttämään! :) Hyvää jatkoa sinulle!
 
Alkuperäinen kirjoittaja kätilö:
Ap.llä tuntuu nyt olevan joku pakkomielle alapään karvoistaan joten annetaan hänen pitää se! Tai sitten koko juttu on lapsellista provoilua.Toistan vielä että en ole tähän päivään asti noihin karvoihin tai karvattomuuksiin keskittynyt,mutta ehkä nyt tunnistan sinut ja posliinisi jos olemme samasta sairaanhoitopiiristä ja tulet vuorossani synnyttämään! :) Hyvää jatkoa sinulle!

Sinulla taas jokin päähänpinttymä sheivailevista äideistä? :hugH:

Otan osaa, mahtaa olla rankkaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja 2kk tytön äiti:
Mun on pakko sanoa, (mulla tosin oli suunniteltu sektio ja meil oli perhehuone )
mutta mulla oli vauvanvaatteet mukana (koska vihaan niitä sairaalan)
samoin mulla oli omat vaatteet mukana kaikkea myöten (samasta syystä kuin ed.),
mä myös meikkasin hitusen vierailujen ajaksi ja ihan itteni takia.
Mukana oli lehtii, mp3-soitin, karkkia ja kaikenmoista muuta rentouttavaa ajankulua.
mulla oli meikkien ja meidän vaatteiden lisäksi myös kotiinlähtövaatteet, liivinsuojia, liivit, tuttipullo, korviketta (nämä kaksi kotiinlähtöä varten jos maitoa ei alkaskaan tulemaan ),
tutteja, hygieniavälineet eli hammasharjasta jne suihkusaippuaan.
Oli myös HÖYLÄ, ja sillä ajelin kainalot..olis ollu oksua olla karvasis kainalois siin hormonihiessä.

Laita mukaan kaikki tarpeellinen ja tarkista lista niin että listaat kaiken mitä tarttet normina päivänä, sen lisäksi tekemistä ja sen lisäksi kuvittelet päivän synnärillä :D

Minä en aio käyttää sairaalassa vauvalla omia vaatteita, samoin kun en itsellänikään...Paitsi ehkä niitä imetysliivejä.
Maksan joka vuorokaudesta ja teen pyykkiä niin paljon kuin sitä tulee :D

Korvikettakaan en synnärille mukaan ota, kotiin kyllä ostan varmuuden vuoksi.

Juu, tuo oli hyvä vinkki, että ottaa kaiken mitä normipäivinä tarvii :).
 
Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Meillä mies toi vauvan vaatteet+kaukalon ja minulle kotiutumis vaatteet + kengät vasta kotiin lähtö päivänä.Ei niillä mitään siellä laitoksella tehnyt.

Kotiutumiskengät?

:laugh: ei pahalla mutta otti nauruhermoon

Mulla ainakin sairaalaan mennessä lapsivettä valui kenkiin ja päällä olevat vaatteet oli ihan märkiä... niillä ei olisi ollut kiva lähteä kotiin. Tai no tosin niillä kengillä piti lähteä kun mies unohti ottaa varaamani kotiinpaluuvaatteet mukaan. Sentään siinä lapsivesimekossa ei tarttenu kotiin lähteä ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Alkuperäinen kirjoittaja John:
Korvatulpat! Todellakin!

Miks? En herää sitten OMAN vauvan itkuun kumminkaan :ashamed: :D

Mullakin oli tulpat ja tarpeen. Voin kertoa että oman vauvan tarpeisiin herää varmasti kun sitä on niin virittynyt sille tajuudelle. Mutta tulpat vaimentavat muita ääniä, ei ne kokonaan kuuroksi tee.
 
Ja kotiinlähtövaatteet+kaukalo tulivat lähtöpäivänä miehen mukana, osastolla oli niin pienet tilat että turhaa ois ollu kaikkea kerralla olla mukana ja tunkea johonkin.
Imetysliivit olivat ehdottomat, ei sielä edes ollu lainattavia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja En halua haamuilla:
Itse ajattelin sheivata niin kauan kuin yletän :D. Sairaalaan en ota sheivausvehkeitä mukaan, koska taitaa pimppa saada siellä sellaista kyytiä, ettei paljon ajelemaan pysty. Tosin yläosaa, bikinirajan tuntumassa vois mahdollisesti tuskailematta siistiä, mutta häppäreihin ei varmaan kannata koskea.

Meikit otan ehdottomasti mukaan. Mun täytyy olla _todella_ raato, jos en yhtään meikkaa ja ihan häpeilemättä ajattelin meikkaukset tehdä. On kämppiksillekin mukavampaa katsottavaa :D. Kertokaas viisaammat/kokeneemmat, että mitä puuhaa sairaalassa on niin paljon, ettei meikkaamaan ehdi (siis synnytyksen jälkeen)? (joku tuolla kommentoi jotain, että meikit turhia kun ei ehdi meikata ) Nukkuu kai se lapsi sielläkin, eikä kai tarkoitus olisi siellä mitään lenkkeillä eikä kai koko ajan ole mitään lääkärikiertoakaan meneillään? Kai nyt pari minuuttia meikkaamisen liikenee (pestäänhän siellä hampaitakin, käydään suihkussa, kammataan hiuksia...)?

Kyllä, lapsi nukkuu. Ja sitä aikaa tosiaan riittää meikata ja sheivata vaikka 10 kertaa päivässä. Mulla oli onneks huonekaverikin sellaista itsestään huolehtivaa tyyppiä ja aina sovittiin et katsotaan toisenkin muksua sillä välin kun toinen kävi suihkussa. Mä lähdin joka aamu aamiaiselle normaali päivämeikki päällä.
 
. neuvolakortti
. rahaa tai luottokortti taksimatkaa, kahvilaostoksia tai muita menoja varten
. kännykkä ja laturi
. kamera, muistikortti
. hammasharja ja -tahna
. sampoo, hoitoaine, hiusrenksuja ja harja
. deodorantti
. huulirasva
. kosteusvoide
. meikkejä ja puhdistusaineet, karvanpoistovälineet (jos joudutkin jäämään esim. vauvan kellastumisen vuoksi sairaalaan voi reissu venyä yli viikon mittaiseksi)
. tekemistä, kuten käsitöitä tai lukemista, ehkä päiväkirja/vauvan kirja
. mukavat sisätossut
. liivinsuojuksia
. imetysliivit
. vauvalle vauvanvaatteet ja mahd.tutti, vaihtovaippa
. itselle kotiinlähtövaatteet
 
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Alkuperäinen kirjoittaja John:
Korvatulpat! Todellakin!

Miks? En herää sitten OMAN vauvan itkuun kumminkaan :ashamed: :D

Mullakin oli tulpat ja tarpeen. Voin kertoa että oman vauvan tarpeisiin herää varmasti kun sitä on niin virittynyt sille tajuudelle. Mutta tulpat vaimentavat muita ääniä, ei ne kokonaan kuuroksi tee.

Näitä saa myös sairaalasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miks meikkejä? et sä siellä ittees kerkee tai jaksa ehostaan vai meinaatko et ku oot vauvan putkauttanu ulos ni rupeet vetää pakkelia naamaan:laugh:

Miksei kerkeis? Mä ainakin sitten seuraavana aamuna halusin vähän laittaa ripsiväriä jne. Olen aina pikkuisen meikannut ja ihan useamman lapsen olen saanut. Lisäksi olen sheivannut sääret, ja raskaana ollessa siistinyt tuota alapäätäkin viimeseen asti. Jokainen tavallaan, mulle itsestä huolehtiminen on oman päänkin kannalta tärkeää, vaikka toki vauvaan tutustuminen, imetys ja tällaiset hommelit ajaa kaiken muun edelle.
 
Itse olen tarkka sheivaamaan raskaanakin mutta synnyttämääm mennessä tein senkin etukäteen joten sairaalassa ei tarvinnut vaikka olin 10 päivää. Se on aikamoinen tulehdusriski jos siellä jälkivuodot on menossa ja haavoja ja verenpurkaumia, tikkejä. Saati sektiohaava, ei sinne silloin laiteta sheivausterää mielellään. Kainalot ajelin ja sääret mutta tuonne en viitsinyt jakota. Se on ap ihan sama miltä se näyttää karvoilla vai ilman jos sun alapää klitorista ja häppäreitä myöten on turvonnut nakeiksi ja on suoraansanoen sinipunainen tennispallo haaroissa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no et varmaan tarvi höylää ja vaahtoa,mulla ei käyny ees mieles..

Ajattelen myös kätilöitä...Itse en haluaisi käsitellä sänkiintynyttä alapäätä :D!

No eipä ne viikkoa keskity sun alapätä käsittelemään.

Meinaat, että sheivaat siinä vaiheessa kun vauvantulo alkaa olla minuuttien päässä, vai..?

Täällä ainakin on potilaille niin pienet kaapit, ettei sinne mahdu juuri mitään. Siksi otan vain omat ihan välttämättömät, isä saa tuoda vauvalle vaatteet sitten kun on kotiinlähdön aika.
 
Suosittelen kyllä niitä imetysliivejä ottamaan erityisesti, olen kahdessa eri sairaalassa ollut ja siellä ei ollut mitään liivejä eikä suojia. Vessapaperia ja verkko-tuubi jotain kuminauhaa joka puristi päällä. Niinpä vuodin maitoa siihen tahtiin, että aina oli yöpaidat märkiä... Kesähelteellä makasin omissa maisoissani. Kunnes älysin pyytää miestä ostamaan liivinsuojia ja tuomaan edes parit rintsikat kotoa, vaikakkin ne oli jo siinävaiheessa pieniä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Alkuperäinen kirjoittaja En halua haamuilla:
Itse ajattelin sheivata niin kauan kuin yletän :D. Sairaalaan en ota sheivausvehkeitä mukaan, koska taitaa pimppa saada siellä sellaista kyytiä, ettei paljon ajelemaan pysty. Tosin yläosaa, bikinirajan tuntumassa vois mahdollisesti tuskailematta siistiä, mutta häppäreihin ei varmaan kannata koskea.

Meikit otan ehdottomasti mukaan. Mun täytyy olla _todella_ raato, jos en yhtään meikkaa ja ihan häpeilemättä ajattelin meikkaukset tehdä. On kämppiksillekin mukavampaa katsottavaa :D. Kertokaas viisaammat/kokeneemmat, että mitä puuhaa sairaalassa on niin paljon, ettei meikkaamaan ehdi (siis synnytyksen jälkeen)? (joku tuolla kommentoi jotain, että meikit turhia kun ei ehdi meikata ) Nukkuu kai se lapsi sielläkin, eikä kai tarkoitus olisi siellä mitään lenkkeillä eikä kai koko ajan ole mitään lääkärikiertoakaan meneillään? Kai nyt pari minuuttia meikkaamisen liikenee (pestäänhän siellä hampaitakin, käydään suihkussa, kammataan hiuksia...)?

Kyllä, lapsi nukkuu. Ja sitä aikaa tosiaan riittää meikata ja sheivata vaikka 10 kertaa päivässä. Mulla oli onneks huonekaverikin sellaista itsestään huolehtivaa tyyppiä ja aina sovittiin et katsotaan toisenkin muksua sillä välin kun toinen kävi suihkussa. Mä lähdin joka aamu aamiaiselle normaali päivämeikki päällä.

Mulla oli meikit mukana kahdella kertaa mutta ei tullut käytettyä. Aikaa olisi ollut meikkiin ja kivahan se olisi ollut näyttää vähän freshimmältä :D Mutta kun sitä tuli niin paljon sängyssä maattua ja välillä nukuttua pitkin päivää, ei tuntunut yhtään hyvältä meikit siinä. En osaa nukahtaa jos on likaiset kasvot. Mutta lähtiessä meikkasin ihan rajauksia ja luomivärejä myöten :)
 

Yhteistyössä