Onko tässä nyt kaikki tarpeellinen? (TÄYDENTÄKÄÄ SAIRAALAKASSIA!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xxx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Aloitin itse keskustelun koska minusta synnytysvideoilla oli ihan järkyttäviä alapääpehkoja. Täällä vaan todettiin että sehän on luonnollista eikä raskaana ollessa ole mitään syytä ajella karvoja. Joten ota vaan sheivauskamat mukaan, näistä mielipiteistä on turha välittää ;).

O.K. Itse en moista ketjua ole huomannut.
Miksei raskaanaollessa olisi syytä ajalla karvoja? :o

En vieläkään tiedä että miksi ei, vaikka pitkä ketju olikin :D. On kuulemma liian vaivalloista eikä ollenkaan tärkeää pyhässä raskaudessa...

:o Aha!

Laitoin muuten merkille tässä ketjussa, että äidit hävisi kuin pieru saharaan, kun saivat kuulla, että olenkin jo kokenut sen pyhän synnytyksen...Ei voinut tulla laukomaan enempää niitä "synnytä ensin ja puhu sitten vasta"-kommenteja :D

Mutta siis...Vielä saa lisäillä listaan juttuja, jos tulee mieleen jotain...Minulla onkin jo aika iso arsenaali paperille kirjoitettuna...Vielä kun jaksaisi pakata :D

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Mulla oli viimeksi se tarkkailukoppi sen kokoinen, että kyllä se 8 kilon kassi olisi jo joutunut käytävään jossain vaiheessa.
Varsinkin kun saliremonttien takia lopulta synnytinkin sitten siellä...

Ja osastollakin oli huoneessa niin vähän tilaa ja nihkeästi kaappia ja laattikkoa, että miksi änkeä niitä kamoja sinne pyörimään kun ne voi roudata sinne vasta tarvittaessa?
Mutta jos et kerran ole ensimmäistä kertaa asialla, niin mitä sä sitten täällä tyhmiä kyselet?
Ihmiset on erilaisia, ja luulisi jokaisen edes kokemuksen kautta tietävän mitä siellä ehkä tarvitsee.
(Muoks. unohda, olitkin jo vastannut)

Tota peitettä kyllä myös ihmettelen listalla??

Joudun näköjään toistamaan itseäni kuin rikkinäinen radio, kun te ette lue aiempia vastauksiani ollenkaan :D

Mitä TYHMÄÄ on kysellä täydennyksiä listaan? SELITÄ KUN OLET ITSE NIIN V¤TUN VIISAS! :ashamed:

Ihmettelet peitettä...Siis jos on kova pakkanen, niin turvakaukalon päälle kun mennään autoon...

Mähän korjasin jo, että unohda, olitkin jo vastannut sillä aikaa, kun naputtelin omaa tekstiäni :snotty:

Ihmettelin vaan kun sen peitteen kohdalla ei lukenut, että mies toisi tullessaan, mutta kuskaa nyt ihmeessä sekin sinne jo heti kättelyssä jos siltä tuntuu.
Jokaisellahan on oma tapansa toimia, mikäs siinä.

Mä en itse ole kokenut järkeväksi roudata sinne matkalaukullista tavaraa josta suurinta osaa tarvitsen vasta viime minuuteilla, mutta jos sä koet niin se on mun puolesta ihan fine. (Toivottavasti vaan ei osuta sellikavereiksi... :whistle: )

Alkuperäinen kirjoittaja Cologne:
Synnytin ulkomailla yksityissairaalassa ja siellä tuli oikeasti meikkaaja (tietysti vapaaehtoinen) aamulla ilahduttamaan äitejä! Oi sitä autuutta, olipa ihana tapa aloittaa päivä.

Lainaus meni väärään kohtaan...[/quote]

Meikkaaja? :o

OHO! Aika luxusta! :) Mutta yksityissairaalassa oli / on varmaan myös yksityissairaalan hinnat...

Mähän korjasin jo, että unohda, olitkin jo vastannut sillä aikaa, kun naputtelin omaa tekstiäni :snotty:

Ihmettelin vaan kun sen peitteen kohdalla ei lukenut, että mies toisi tullessaan, mutta kuskaa nyt ihmeessä sekin sinne jo heti kättelyssä jos siltä tuntuu.

Mä en itse ole kokenut järkeväksi roudata sinne matkalaukullista tavaraa josta suurinta osaa tarvitsen vasta viime minuuteilla, mutta jos sä koet niin se on mun puolesta ihan fine. (Toivottavasti vaan ei osuta sellikavereiksi... :whistle: )

Juu, huomasinkin, että korjasit :).

Jos laitan sitten vauvan vaatteet + kaukalon + peitteen yhteen nurkkaan ja pyydän miestä tuomaan ne myöhemmin. Olisiko järkevämpää? :)

Juu, huomasinkin, että korjasit :).

Jos laitan sitten vauvan vaatteet + kaukalon + peitteen yhteen nurkkaan ja pyydän miestä tuomaan ne myöhemmin. Olisiko järkevämpää? :)

Niin mä ehdottomasti tekisin. Koska ei niillä siellä kuitenkaan mitään käyttöä ole ennen kotiin lähtöä, tiellä vaan pyörivät.
Tosin kuten sanoin, jokainenhan tekee niin kuin parhaaksi katsoo. Mä olen kokenut helpommaksi noin. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miks meikkejä? et sä siellä ittees kerkee tai jaksa ehostaan vai meinaatko et ku oot vauvan putkauttanu ulos ni rupeet vetää pakkelia naamaan:laugh:

:o:o

Pitääkö synnyttäneen äidin siis näyttää juuri synnyttäneeltä äidiltä? :o

Miksei voi laittaa meikkivoidetta ja ripsaria? :o

Mä laitoin mutta Suomi-kulttuurin mukaisesti salaa ja vähän häpeillen, kun kaikki muut äidit todellakin näytti niiltä juuri synnyttäneiltä äideiltä. ;)

Höylä on hyvä olla, mä en tykkää olla päivää pidempään ajelematta kainaloita+sääriä. Alapään ajelussa tosiaan kannattaa varautua siihen ettei pysty mutta mikäs siinä jos pystyy. Tapauskohtaista.

Korjasin muuten meikkivoiteella ja huulirasvalla vielä synnytyssalissa kun käynnisteltiin, oli se naama niin hurjan näköinen että huhhhuh. :D :D

Saa kyllä olla melkoinen karvankasvu jos ne pitää joka päivä ajella,taitaa mennä pelkän nahkan ajeluks :X
Minulle kaikkien lasten kohdalla sanottu että sitä parempi mitä luonnollisempi alapää,et jos siellä on jotain tikkaamista häiritseviä tuppoja edessä niin he kyllä hoitavat ne.Joskus alapäät on kuulemma vedetty ihan rutiinilla posliineiks,siis nää kätilöt/hoitajat ovat vetäneet.
Synnytyksen jälkeen en kyllä terää veisi lähellekään jo kärsineitä paikkoja,ei oo limakalvot ehkä ihan kondikses.

Ite olin ykkösestä ainakin erittäin hyvinvoiva ja pakkeloin, siis meikkivoide + ripsari luokkaa :) Tykkään muutenkin sutata naamaani! ;) Ja sheivauksesta, sen tehköön ken pystyy! ois kiva kun sais ees nyt sheivattua - kaameet liitoskivut ja jättivatsa, RV 35 menossa. Ja oishan tuo jäkivuotokin mukavampaa kun ei ois ihan jäätävää pöheikköä :D Mutta en oo aatellu sheivailla, maks ihan kainalot vaan sairaalassa!

Alkuperäinen kirjoittaja ai ai!:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voi myös hyvinkin olla, ettei heti synnytyksen jälkeen pariin päivään edes kärsi ajella sitä alapäätään...

Kuvittelin, että alapäässä joutuu synnyttäessä koetukselle ainoastaan ne reiät...Ei ne karvat...Mutta olin kai väärässä...:ashamed:

Mulla ainakin niitä karvoja on myös häpäreis ja jos en niitä voi höylätä pois,niin en kyllä höylää muitakana karvoja.

Mutta eikö niitä voi ajella pois, mitkä ajeltua saa.

Toki mutta miksi?

Alkuperäinen kirjoittaja Cologne:
Synnytin ulkomailla yksityissairaalassa ja siellä tuli oikeasti meikkaaja (tietysti vapaaehtoinen) aamulla ilahduttamaan äitejä! Oi sitä autuutta, olipa ihana tapa aloittaa päivä.

Lainaus meni väärään kohtaan...

Meikkaaja? :o

OHO! Aika luxusta! :) Mutta yksityissairaalassa oli / on varmaan myös yksityissairaalan hinnat...[/quote]

Oli kyllä luxusta :), samoin oli kattava ruokalista jolta sai tilata mitä tykkää, shampanja-aamiaisineen. Yksityissairaalan kustansi vakuutus.

Niin mä ehdottomasti tekisin. Koska ei niillä siellä kuitenkaan mitään käyttöä ole ennen kotiin lähtöä, tiellä vaan pyörivät.
Tosin kuten sanoin, jokainenhan tekee niin kuin parhaaksi katsoo. Mä olen kokenut helpommaksi noin. =)

Taidanklin sitten tehdä noin...Pitää vaan laittaa päällekäin pinoon kaikki mitä vauva tarvii + kasiiin valmiiksi...Muuten meitä tullaan noutamaan niin, että vauvalle on varattu mukaan isosisaruksen t-paita, legginssit ja kumisaappaat :whistle:

Itse ajattelin sheivata niin kauan kuin yletän :D. Sairaalaan en ota sheivausvehkeitä mukaan, koska taitaa pimppa saada siellä sellaista kyytiä, ettei paljon ajelemaan pysty. Tosin yläosaa, bikinirajan tuntumassa vois mahdollisesti tuskailematta siistiä, mutta häppäreihin ei varmaan kannata koskea.

Meikit otan ehdottomasti mukaan. Mun täytyy olla _todella_ raato, jos en yhtään meikkaa ja ihan häpeilemättä ajattelin meikkaukset tehdä. On kämppiksillekin mukavampaa katsottavaa :D. Kertokaas viisaammat/kokeneemmat, että mitä puuhaa sairaalassa on niin paljon, ettei meikkaamaan ehdi (siis synnytyksen jälkeen)? (joku tuolla kommentoi jotain, että meikit turhia kun ei ehdi meikata ) Nukkuu kai se lapsi sielläkin, eikä kai tarkoitus olisi siellä mitään lenkkeillä eikä kai koko ajan ole mitään lääkärikiertoakaan meneillään? Kai nyt pari minuuttia meikkaamisen liikenee (pestäänhän siellä hampaitakin, käydään suihkussa, kammataan hiuksia...)?

Alkuperäinen kirjoittaja En halua haamuilla:
Itse ajattelin sheivata niin kauan kuin yletän :D. Sairaalaan en ota sheivausvehkeitä mukaan, koska taitaa pimppa saada siellä sellaista kyytiä, ettei paljon ajelemaan pysty. Tosin yläosaa, bikinirajan tuntumassa vois mahdollisesti tuskailematta siistiä, mutta häppäreihin ei varmaan kannata koskea.

Meikit otan ehdottomasti mukaan. Mun täytyy olla _todella_ raato, jos en yhtään meikkaa ja ihan häpeilemättä ajattelin meikkaukset tehdä. On kämppiksillekin mukavampaa katsottavaa :D. Kertokaas viisaammat/kokeneemmat, että mitä puuhaa sairaalassa on niin paljon, ettei meikkaamaan ehdi (siis synnytyksen jälkeen)? (joku tuolla kommentoi jotain, että meikit turhia kun ei ehdi meikata ) Nukkuu kai se lapsi sielläkin, eikä kai tarkoitus olisi siellä mitään lenkkeillä eikä kai koko ajan ole mitään lääkärikiertoakaan meneillään? Kai nyt pari minuuttia meikkaamisen liikenee (pestäänhän siellä hampaitakin, käydään suihkussa, kammataan hiuksia...)?

Minusta tuntuu, että se on tekosyy se kiire...Kuten niin monessa muussakin asiassa...Vauva kuitenkin nukkuu suurimman osan ajasta :)

Toki mutta miksi?

No ei kai PIDÄ, mutta itse kyllä ajattelen niitäkin, jotka sitä römpsää joutuu työkseen siellä sairaalassa katselemaan ja samalla se lyhennys menee, kuin kainalot + sääretkin.

He kyllä tekevät työkseen ihan sitä että auttavat lapsia maailmaan,eivät tienaa palkkaansa sillä että katselevat römpsiä.
Tee ihan miten lystää,omapahan on asiasi.Voisin vaikka vannoa että jos kätilöiltä kysyttäisiin mielipidettä asiaan,niin he katsoisivat sinua kauhulla....

He kyllä tekevät työkseen ihan sitä että auttavat lapsia maailmaan,eivät tienaa palkkaansa sillä että katselevat römpsiä.
Tee ihan miten lystää,omapahan on asiasi.Voisin vaikka vannoa että jos kätilöiltä kysyttäisiin mielipidettä asiaan,niin he katsoisivat sinua kauhulla....

Katsoisivat kauhulla, jos toinen kertoisi ajatuksestaan ajella alapäänsä...Enpä usko :D!

Alapääpehkoista en tiedä, mutta mä unohdin höylän nyt vikalla kerralla, ja kyllä ketutti kun en päässyt kainaloita ajamaan sairaalapäivinä. :headwall:

Mutt ap: muista lakata kynnet!! Kun pitelet vauvaa, kaikissa kuvissa näkyy varmasti sun kädet, ja jos kynnet on rumat... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Meillä mies toi vauvan vaatteet+kaukalon ja minulle kotiutumis vaatteet + kengät vasta kotiin lähtö päivänä.Ei niillä mitään siellä laitoksella tehnyt.

Kotiutumiskengät?

Kyllä.Jalat turposivat palloiksi:/
Näin on käynyt molempien lasten syntymän jälkeen,tällä toisella kertaa turposivat vain tosi paljon pahemmin.Sain raskausarvet pohkeisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alapääpehkoista en tiedä, mutta mä unohdin höylän nyt vikalla kerralla, ja kyllä ketutti kun en päässyt kainaloita ajamaan sairaalapäivinä. :headwall:

Mutt ap: muista lakata kynnet!! Kun pitelet vauvaa, kaikissa kuvissa näkyy varmasti sun kädet, ja jos kynnet on rumat... :whistle:

Onneksi ei ole kynsiä...Ei ole tuota ongelmaa :D

Äläkäs yritä siellä rivien välistä nimitellä minua turhamaiseksi ...;)

Meillä mies toi vauvan vaatteet+kaukalon ja minulle kotiutumis vaatteet + kengät vasta kotiin lähtö päivänä.Ei niillä mitään siellä laitoksella tehnyt.

Kotiutumiskengät?

Kyllä.Jalat turposivat palloiksi:/
Näin on käynyt molempien lasten syntymän jälkeen,tällä toisella kertaa turposivat vain tosi paljon pahemmin.Sain raskausarvet pohkeisiin.

O.K. Harmi :(.

Itse ajattelin tallustella lenkkitossuissa synnärille, jos on pakkasta paljon, sitten Uggeissa ja takaisin samoilla...Siis osastolta autolle.

Meillä mies unohti ottaa mukaan minun kotiutumisvaatteet ja kengät... Eipä kauheesti naurattanut lähteä lapsiveteen kastuneissa varvastossuissa ja oloasussa kotiin.
Ensi kerralla pakkaan kaiken mahdollisen ja mahdottoman ehdottomasti sairaalakassiin mukaan ;)

Yhteistyössä