Onko tämä kummittelua?

J.Ketkupolkka

Jäsen
08.07.2011
921
0
16
Itse suhtaudun kummitteluun hieman skeptisesti, koska uskon jälleensyntymään, enkä oikein tiedä, voiko tänne jäädä haahuilemaan kuoleman jälkeen, ennenkuin siirtyy seuraavaan elämään. :xmas:

Mutta kuitenkin.. Nyt olen paria asiaa ihmetellyt aivan viimeaikoina.
Eräänä aamuyönä heräsin, kun kuulin, että ikkunaan koputettiin. (Ikkuna on aivan pääni takana nukkuessa). Ihmettelin sitä vähän aikaa, ja arvelin, että olen nähnyt unta.. Nukahdin pian uudestaan, kunnes heräsin taas selvään koputukseen.
Aloin jo olla paniikissa, että jos siellä tosiaan on joku hiippari. Tulin kuitenkin siihen tulokseen, että koira olisi haukkunut jos pihassa olisi joku ylimääräinen. Ja toisaalta täällä maalla ei juuri kulkijoita näy.
Aamulla muistin, että olen nähnyt samanlaisen "unen" melkein vuosi sitten, kun muutettiin tähän.

Toinen tapahtui eilen, kun oltiin pojan kanssa kahdestaan pötköttelemässä makuuhuoneessa.
Kuultiin, kun ulko-oven ripaa painettiin, kuin joku olisi tullut sisään. (Poikakin kuuli tämän.)
Makuuhuone on siis eteisen vieressä ja ikkunasta näkyy ulko-ovelle.
Mentiin katsomaan, olettaen, että mies tuli kotiin. Mutta ei siellä ollut ketään.

Nuo ylemmät voisi laittaa vaikka unihalvauksen piikkiin, mutta tuota jälkimmäistä ihmettelen, kun sitä en ainakaan voinut hourailla.

Mä olen pohtinut yhtä tapahtumaa mitä itselle sattui ja tytölleni.
Oltiin alkamassa nukkumaan, mies tosin toisessa huoneessa mutta kuorsaus kuulu. Oltiin tytön kanssa hereillä kun kuultiin ihan selvästi askelia oven takaa. Tyttö kysyi "miksi isi kävelee tuolla". ja tosiaan mies kuorsasi seinän takana, ei siis siellä kävellyt.
Ei ole ensimmäinen kerta kun sellasta kuulen..nyt sen kuuli tyttökin.
Nostaa karvat pystyyn..

Meillä on sattunut tässä puolen vuoden asumisen aikana kaikenlaista, tänään jotain sellaista jota ei voi enää kuvitella...
Tarkoitus on kirjoittaa se kohta blogiin, sopiiko jos linkitän sen tähän myöhemmin?

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;26387410:
Meillä on sattunut tässä puolen vuoden asumisen aikana kaikenlaista, tänään jotain sellaista jota ei voi enää kuvitella...
Tarkoitus on kirjoittaa se kohta blogiin, sopiiko jos linkitän sen tähän myöhemmin?

Laita ihmeessä! Nämä ovat mielenkiintoisia asioita. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;26387410:

Linkitä ihmeessä (siis mun puolesta). Mä oon ihan hermoheikko näiden kummitusjuttujen kanssa, nytkin vilkuilen koko ajan ympärilleni ja silti ahmin ne kaikki ja sit pelkään illalla ja yöllä :).

Mutta eikös eläimet ole hyvinkin "herkiä" tällaisille paranormaaleille ilmiöille? Eli koiranne olis luultavasti reagoinut asiaan, jos siellä "kummittelisi"...

[QUOTE="vieras";26387433]Mutta eikös eläimet ole hyvinkin "herkiä" tällaisille paranormaaleille ilmiöille? Eli koiranne olis luultavasti reagoinut asiaan, jos siellä "kummittelisi"...[/QUOTE]

Tähän on pakko vastata.
Meidän koira on hyvin herkkä kaikille elollisille ihmisille. Jos siis pihaan tulee joku muu kuin mun äitini, se haukkuu. Kaikille.

Kerranpa sitten sattui niin, että lapsi kertoi nähneensä aamulla aikaisin "jonkun hattupäisen miehen" keittiön oven raossa. Asutaan maalla, vanhassa talossa ja siis eteisestä tullaan suoraan keittiöön. Ulko-ovi oli visusti lukossa, koira joka nukkuin eteisessä, täysin hiljaa. Mutta lapsi vannoi ja vakuutti nähneensä kyseisen miehen. Se oli seissyt hetken hiljaa, kääntynyt pois ja kadonnut. Samaista heppua myös vanhemmat lapset sanoivat nähneensä yläkertaan menevissä rappusissa.

Että niin. Ei ainakaan meidän koira reagoi noihin. Ja tuon miehen lisäksi täällä kuuluu selkeästi askeleita, ovien aukaisua/sulkemista jne. Meidän perheen lisäksi muutama muu on kokenut samoja asioita täällä, joten ei ole mielikuvitusta.

En kyllä usko kummituksiin, kyllä noihin varmasti joku syy löytyy. Omaa kokemusta on tuollaisesta ikkunaan koputtelusta aamuöisin, säikäytti ihan pirusti! Ja syylliseksi paljastui HARAKAT! Ne kävi jostain syystä ikkunalaudalla jotain touhuilemassa ja samalla koputtelivat tahallaan tai tahattomasti ikkunaan.

Pelkään todella helposti ja mielikuvitus lähtee helposti laukkaamaan, mutta tähän mennessä kaikelle on löytynyt joku järkevä selitys.

oisko nuo elukoille ihan normi juttu ja eivät siks reagoi, meilläkin kuultu mm. puhetta illalla vaikka kaikki laitteet kiinni ja ketään ei varmasti ole pihalla. Poika alko 3 vuotiaana kertoilla juttuja jotka eivät ihan mielikuvitukselta vaikuttaneet ja koirat ei oo reagoineet mihinkään..

Kyllä toi kummittelulta kuulostaa.

Itsekin uskon jälleensyntymään mutta myös kummitteluun.. Ajattelen että jotkut sielut eivät siirry kovin halukkaasti eteenpäin, ja jotkut eivät suorastaan suostu luopumaan vanhasta ja jäävät haahuilemaan johonkin välitilaan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
viime yönä oltiin työkaverin kanssa lajittelemassa pyykkejä niin kuului joku edesmennyt asukas käyvän muistuttamassa, että on joskus ollut olemassa. Kävi koputtamassa sen paikan seinään missä silloin oltiin.
Viime kesänä sitten yks yö muutamaa päivää aikaisemmin kuollut kävi vielä kattomassa huoneensa ja muutenkin paikat, kun olin yössä. Selvästi hänen huoneen ovi avattiin ja lähti kävelemään omasta huoneestaan käytävää pitkin.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;26387584:
Mä voin kertoa salaisuuden: kummituksia ei ole olemassa.

Tällä faktalla ei tosin ole uskoville mitään merkitystä. Näitä tämänkin ketjun tapaisia juttuja kun lukee, niin ei tiedä pitäisikö nauraa päänsä irti vai huolestua kansakunnan henkisestä tilasta.

viime yönä oltiin työkaverin kanssa lajittelemassa pyykkejä niin kuului joku edesmennyt asukas käyvän muistuttamassa, että on joskus ollut olemassa. Kävi koputtamassa sen paikan seinään missä silloin oltiin.
Viime kesänä sitten yks yö muutamaa päivää aikaisemmin kuollut kävi vielä kattomassa huoneensa ja muutenkin paikat, kun olin yössä. Selvästi hänen huoneen ovi avattiin ja lähti kävelemään omasta huoneestaan käytävää pitkin.
Man_Laying_on_a_Couch_Talking_to_His_Psychiatrist_101015-002945-351042.jpg

Mitä sä itse koet sen? Onko sulla lapsena ollut vaikeaa kavereiden kanssa? Kerro ihan omin sanoin.

No voi h-vetti, yrittäkää nyt edes vähän keskittyä! Miksi ne "henget" ja muut "kummitukset" niitä ovia aukovat, kun kerran muutoin kulkevat varsin näpsäkästi seinien ja muiden esteiden läpi?

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26387669:
No voi h-vetti, yrittäkää nyt edes vähän keskittyä! Miksi ne "henget" ja muut "kummitukset" niitä ovia aukovat, kun kerran muutoin kulkevat varsin näpsäkästi seinien ja muiden esteiden läpi?
Jep, jos minä osaisin kulkea seinän läpi niin ei kyllä paskaakaan kiinnostaisi enää ovissa rampata.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26387669:

PÖÖÖ

chost.jpg

Yhteistyössä