onko tämä paniikkikohtaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "paniikki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"paniikki"

Vieras
Mikä mulla on? Eilen oli miehen kanssa riitaa sanottiin pahasti puolin ja toisin, tilanne kärjisty siihen, että oltiin autossa valtatiellä vauhtia noin 70km/h ja se tarttu käsijarruun (minä ajoin) ja niin mentiin puolkierrosta ympäri, mitään ei sattunu. Tiellä oli vaan yksi toinen auto joka ehti jarruttaa ennen ku oltiin keulat vastakkain samalla kaistalla.

Säikähin aivan hirveästi ja vapisin varmaan kymmenen minuuttia tuon jälkeen, en pelästyny itteni puolesta vaan, koska oon raskaana miten ois voinu käydä.

Tämä tapahtu eilen illalla n.23 ja yöllä sain nukuttua kaks kahden tunnin pätkää. Heräsin paniikkiolotilaan enkä saa tuota eilistä mielestä vaan vatvon ja mietin. Itken ja olen tuskanen, mietin miten ois voinu käydä. Jonkulainen paniikkitila päällä ja olen levoton, väsyny en silti pysty nukkumaan.

Ja nyt kun tuo mies ryyppyreissultaan kotiutu (oli tuolloin illalla juonu jo) mietin uskallanko olla kotona! Tää on niin sekavaa, onko tämä paniikkikohtaus tai joku jälkishokki??

Varmaan jonkinlainen jälkishokki, ottaen huomioon millaiseen vaaratilanteeseen olet joutunut. Paniikkikohtaus menee yleensä ohi minuuteissa, ja siihen liittyy mm. kuolemanpelkoa. Toki sen jälkeen voi olla pitkään ahdistunut olo.

Niin ja lisäksi vielä huoli miten tämä stressitila vaikuttaa vauvaan????
Tuo mies ei ole ikinä viiden vuoden yhdessäolon aikana käyttäytyny vastaavasti, tuo tuli niin yllättäen ja mietin voiko vielä tulla jotakivastaava eteen!
Ja hirveä tarve puhua ja puhua, muttei ole ketään jolle voisin tai kehtaisin/uskaltaisin kertoa tuosta tapahtumasta.
Koko ajan oon tuskanen ym. mutta suurentelenko nyt tuota ja millä ihmeellä rauhotan itteni ihan vauvan takiaki?

Olen raskaana ja meillä asustaa kissa. Nyt alkuraskaudessa iski hirveä pelko toksoplasmoosista. En vaihda ite kissanhiekkaa, mutta tuo pelko on saanu jo käsittämättömät mittasuhteet! Tiedän toki, ettei tuo "loikkaa" kissasta, mutta keittiöntasojen kuuraaminen ym. on välillä aivan pakkomielteistä.

Kaipailisinki kipeästi faktoja toksoplasmoosista, yleisyydestä, tartunnasta jne. jne. ja kokemuksia jos joltain löytyis!

Ja toinen mieltä askarruttava juttu on siis kissa ja vauva. miten toimii yhtälö ja mullahan on nyt pelko esim. että kissa kömpii vauvan nukkuessa tämän päälle lämmittelemään, ku on kuullu tarinoita vaunuihin eksyneistä kissoista.

Kiitollinen olisin jos saisin kuulla kokemuksia tästä! :)

[QUOTE="mirri";25445070]Olen raskaana ja meillä asustaa kissa. Nyt alkuraskaudessa iski hirveä pelko toksoplasmoosista. En vaihda ite kissanhiekkaa, mutta tuo pelko on saanu jo käsittämättömät mittasuhteet! Tiedän toki, ettei tuo "loikkaa" kissasta, mutta keittiöntasojen kuuraaminen ym. on välillä aivan pakkomielteistä.

Kaipailisinki kipeästi faktoja toksoplasmoosista, yleisyydestä, tartunnasta jne. jne. ja kokemuksia jos joltain löytyis!

Ja toinen mieltä askarruttava juttu on siis kissa ja vauva. miten toimii yhtälö ja mullahan on nyt pelko esim. että kissa kömpii vauvan nukkuessa tämän päälle lämmittelemään, ku on kuullu tarinoita vaunuihin eksyneistä kissoista.

Kiitollinen olisin jos saisin kuulla kokemuksia tästä! :)[/QUOTE]

HUPSISTA! Kysymys pomppaski väärään paikkaan! :) Sorry, siirryn oikeaan osotteeseen! ;)

[QUOTE="vieras";25445086]Herrajumala, onko miehesi aivan päästään sekaisin??? :O[/QUOTE]

Niinpä! Toi toi teko tuli niin puskasta. On hellä, rakastava ja rauhallinen. Ja joo oli vihanen ja humalassa, muttei todellakaan ikinä ole silti ko. tilassa tommosta tehny!
En tod. tiiä voinko jatkaa yhteistä arkea hänen kans. Ja kysyin ja kysyin ja... miten voi tehdä tollasta, ku oma lapsi mukana matkassa!
Aivan sekasin oon itekki! :(

Ja taas purkaudun!
Kaiken tän sekavuuden keskellä vielä pistää todella vihaksi, kun hän ite vähättelee koko asiaa: "siinä oli tilaa vaikka kuinka paljon" , "ei siinä ois voinu sattua mitään"!
Voi luoja, en tunne enää tuota ihmistä!!

Yhteistyössä