Uskaltavatko jotkut tosiaan nukkua parvekkeen ovi auki?

  • Viestiketjun aloittaja Ihmettelen Vain
  • Ensimmäinen viesti
Ihmettelen Vain
Olen lukenut internetistä keskusteluja siitä, kuinka jotkut pitävät jopa koko kesän parvekkeen ovea auki vuorokaudet ympäriinsä. Ihanko tosissaan jotkut uskaltavat nukkua asunnossaan, vaikka parvekkeen ovi on auki? Itse en todellakaan uskaltaisi nukahtaa, jos parvekkeen ovi jäisi auki! En tosin vielä asu asunnossa, jossa on parveke, mutta tarkoitus olisi sellaiseen asuntoon muuttaa. Minä en todellakaan jättäisi edes parvekkeen ovea auki yöksi, koska pelkäisin, että siitä pääsisi sisään joku hiippari, varsinkin kun tuleva asuntoni on vain toisessa kerroksessa. Nykyäänkin käyn joka ilta tarkistamassa moneen kertaan, että onko ulko-ovi ovi varmasti kiinni ja tulevassa asunnossa tarkistan myös parvekkeen oven kiinniolon varmasti ennen kuin uskallan mennä nukkumaan!
 
vierass
Vähän joutuisi ensin kiipeämään ja sen jälkeen vielä avaamaan parvekelasit. Joskus meillä oli parvekkeen ovi auki, mutta parvekelasit kiinni kesäöisin. Nykyään ei voi pitää auki, kiitos alakerran ketjupolttajien :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tietäväinen;30666059:
Kyllä sinne viidennen kerroksen parvekkeellekin pääsee, jos on tarpeeksi pitkät tikkaat.
Pääsee toki jos aivan välttämättä haluaa. Harvempi murtomies semmosia kantaa mukanaan, menevät sinne minne pääsee nopeasti ja helposti. Tässä talossa ei reilun 8v aikana ole ollut ainuttakaan murtoa asuntoihin. Eiköhän ne ovesta pyri tai alakerroksen parvekkeilta,jotka nekään eivät ole kovin alhaalla.
 
Helposti. Ja olen nukkunut monet yöt myös niin, että takapihan ovi on sepposen selällään, joten päästäkseen sisälle ei tarvitse muuta, kuin astua kynnyksen yli.

Ainakin siis periaatteessa. Käytännössä tilanne on kuitenkin toinen, koska koirat pitävät huolen siitä, että jos joku tulee yöllä pihalle, kukaan ei enää nuku kilometrin säteellä. Joten yllättäen ei kukaan pääse edes lähelle ovea.

Ja vaikea uskoa, että kukaan pääsisi sisälle saakka ilman, että koira tai pari roikkuisi jalassa, joten en pelkää nukkua ovet auki.
 
,
Ei kyllä pelota täällä neljännessäkään kerroksessa nukkua parvekkeen ovi auki. Ja jos joku hiippari meille yrittää tunkea niin koirat kyllä pitää huolen että tietää yrittäneensä...
 
"hmmm"
Ihan tässä maan kamaralla nukutaan ovet auki kesällä. Tervetuloa, jos siltä tuntuu. Kyllä tuo koira äläkän nostaa, jos vieraita tulee. Jos ne taas haluu tulla, ei siinä ovet ja ikkunat juuri pitele.
 
Kyllä tässä kakkoskerroksessa uskaltaa ihan hyvin. Siitä en tiedä vielä käytännössä miten onnistuu kun vasta eka kesä edessä. Saa nähdä miten vilkas tuon kävelyväyläpuolella on mikä kulkee parvekkeen alta.
 
noh.
Asun alimmassa kerroksessa eli parveketta ei ole, mutta kesäisin nukun ikkuna auki. Kyllähän siitä helposti joku sisään kömpisi jos niikseen tulisi, mutta ei ole ketään näkynyt. Ja luotan kyllä siihen että heräisin jos joku sisään pyrkisi, kun nukun samassa huoneessa jossa se ikkuna on auki.

Tuli muuten hieman typerä olo kun just tajusin, että ulko-ovi on kyllä kesäöisin lukossa ja siinä on vielä turvaketjukin. Huvittaa että ikkuna on apposen auki mutta oven lukitsen oikein kunnolla turvaketjun kera, miettikää nyt :D
 
Edellisessä asunnossa oli parveke makuuhuoneessa ( 2. Kerros, rivitalo), ja nukuin aina parvekkeen ovi auki.
Nykyään nukun makuuhuoneen iso ikkuna auki, maan tasalla ,>200 000 asukkaan kaupungin keskustassa.
Olipa meillä jäänyt yksi yö pääovikin auki...
 
Nap
Hyvin olen uskaltanut vaikka ollut toisen kerroksen asunto. Saa aika ninja olla, että pääsisi noiden koirien ohi ilman että ne nostaa metelin. Vaikka on pikkukoiria, mutta kun pientä vahtirotua niin kyllä meteli nousee herkästi.
 
Spencer Hastings
Saa olla todella omistautunut asialleen, että kapuaa seiskakerrokseen.

Olen myös asunut Vuosaaressa rivarissa maantasalla, ja nukuin silti ovet auki. Mutta se oli jotain nuoruuden kuolemattomuutta, koska nyt en muuttaisi maantasalle ilman haulikkoarsenaalia käden ulottuvilla.
 
Minä en todellakaan jättäisi edes parvekkeen ovea auki yöksi, koska pelkäisin, että siitä pääsisi sisään joku hiippari, varsinkin kun tuleva asuntoni on vain toisessa kerroksessa.
Jaa. Enpä ole koskaan ajatellutkaan, että jos pitäisin parvekkeen ovea useammin ja enemmän auki, niin sieltä voisi tulla joku ihminen kyläilemään. Täytyypäs kokeilla. Hyvällä tsäkällä voisi tutustua johonkin uuteen mielenkiintoiseen ihmiseen.
 
"jepsis"
Alkuperäinen kirjoittaja Tietäväinen;30666059:
Kyllä sinne viidennen kerroksen parvekkeellekin pääsee, jos on tarpeeksi pitkät tikkaat.
Eikä tarvi olla edes tikkaita jos on yhtä kätevä kiipeilijä kuten se yks jenkkiläinen sarjamurhaaja joka kiipeili pitkin parvekkeita korkeallekin ja kävi raiskailemassa ja murhaamassa nukkuvia naisia :)
 
Asumme okt:ssa pk-seudulla. Talo on bussireitin varrella, tontti on pieni ja parveke näkyy suoraan tielle. Monta vuotta laitoin parvekkeen oven kiinni yöksi, kun ei se montas ajatusta ohikulkijalta vaatisi lähteä yöllä meidän partsille kurkkaamaan. Partsille menee vielä portaat :) Nyt kuitenkin olen antanut olla. Mitään ei ole koskaan käynyt ja yöt(kin) ovat täällä rauhallisia. Auki on parvekkeen ovi sekä makkarin iso ikkuna (joka on käytännössä auki koko kesän).
 
[QUOTE="jepsis";30666427]Eikä tarvi olla edes tikkaita jos on yhtä kätevä kiipeilijä kuten se yks jenkkiläinen sarjamurhaaja joka kiipeili pitkin parvekkeita korkeallekin ja kävi raiskailemassa ja murhaamassa nukkuvia naisia :)[/QUOTE]

Minä pääsin kerran toisen kerroksen parvekkeen kautta oman asuntoni parvekeelle toiseen kerrokseen. Kerrostalon seinässä oli jonkinlainen uloke. Kiipeämälle ensin ensimmäisen kerroksen parvekkeen kaiteelle pääsin siitä siihen ulokkeelle, josta pystyin ponnistamaan omalle parvekkeelleni. Olin roskia ulos viedessäni unohtanut avaimeni toisen takin taskuun, oli yö eikä minulla ollut kännykkää mukana, jotta olisin voinut soittaa huoltomiehen paikalle avaamaan ovea, joten saan kiittää onneani, että olin jättänyt oman parvekkeeni oven auki. Käsittääkseni siinä kerrostalossa oli vastaavanlainen koroke kaikkien kerrosten parvekkeiden välillä, joten periaatteessa siinä olisi pystynyt jatkamaan omalta parvekkeelta vielä samalla metodilla kolmannen kerroksen parveekkelle jne...
 
"123"
Jos joku hullu tosiaan meidän kämppään haluais ni kyl se sisään pääsis vaikka ovet oliskin lukossa.
Koko lapsuuden asunut okt:ssa maalla missä kesäisin toinen ovi sepposen selällää ja toinenkin lukitsematta vuoden ympäri, niin jotenkin ehkä siihen on vain tottunut ettei kaiken tarvitse olla lukossa ja säpissä.
 

Yhteistyössä