Onko tämä sallittua parisuhteessa?

  • Viestiketjun aloittaja ei ymmärrä
  • Ensimmäinen viesti
Tuli vaan mieleen
Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä;26379432:
Olen muuten usemman kerran joskus aikoinaanki tullu tänne kysymään jotain ja aina on tullut että pakene! Hhmm...
En todellakaan näytä tätä ketjua miehelle, vaan kysyn tätä yöpymis juttua ihan vaan.
ok,
onnea matkaan teitpä niin tai näin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26379439:
Kepsistulkki kertoo: K:n ideaalitilanteessa ne säännöt on tosiaan yhteisesti sovittuja. Sinä kun aiemmin vihjaisit, etteivät ne yleensä ole ihan tasapuolisesti sovittuja, vaikka ovatkin yhteisiä sääntöjä.
Mutta kepuli itse väitti aiemmin kaikkia yhteisesti sovittuja sääntöjä kuitenkin kontrolloinniksi. Vai oliko tässä nyt jotain sarkasmia mitä en ymmärtänyt?
 
Niin että kun puhutaan yhteisistä pelisäännöistä niin silloin ne on yhteisiä pelisääntöjä eikä toisen osapuolen keksimiä ja ylläpitämiä sääntöjä siitä miten parisuhteen tulisi mennä, kuuntelematta sitä mitä oikeasti se toinen osapuoli on mieltä ja hyväksyykö hän niitä.
Sulla ei nyt ole siis mitään käsitystä tällaisten hommien dynamiikasta. Kaikki säännöt kulkevat nimellä "Iloisesti yhdessä sovitut säännöt" silloinkin, kun niitten sopimisessa on käytetty gestapokeinoja.
 
Mutta kepuli itse väitti aiemmin kaikkia yhteisesti sovittuja sääntöjä kuitenkin kontrolloinniksi. Vai oliko tässä nyt jotain sarkasmia mitä en ymmärtänyt?
:LOL:

Sanoi juu lisäksi, että kontrollointia ovat joka tapauksessa, oli säännöt sovittu miten tahansa, sovussa tai ei. Yhteisesti sovitut säännöt = yhteisesti hyväksyttyä kontrollointia. :xmas:
 
Kepsis
Mutta kepuli itse väitti aiemmin kaikkia yhteisesti sovittuja sääntöjä kuitenkin kontrolloinniksi. Vai oliko tässä nyt jotain sarkasmia mitä en ymmärtänyt?
Siis se on parisuhteen kontrollointia, se oli vain heitto siitä että kontrollointia on myös monenlaista. Sitä mikä on hyväksyttyä ja mikä ei ole. Toisen kontrollointi sitä on, yhdessä sovitut kontrolloivat säännöt jotka koskee molempia on ihan ok. Jos se on ok niille parisuhteen ihmisille kerta, niinQ juu nou? Mutta se että se toimii heillä ei tarkoita että se olisi joku yleinen sääntö mitä kaikkien on hyvä noudattaa... Täällä kun tuntuu olevan välillä sellainen vallalla että joku kun on keksinyt jotain niin ei voi käsittää miksi ei muut toimi niin.
 
Kepsis
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26379468:
:LOL:

Sanoi juu lisäksi, että kontrollointia ovat joka tapauksessa, oli säännöt sovittu miten tahansa, sovussa tai ei. Yhteisesti sovitut säännöt = yhteisesti hyväksyttyä kontrollointia. :xmas:
Miksi sinä olet se joka tajuaa mitä olen ajanut takaa :D
 
"vieras"
Siis ET USKALLA vastustaa miestäsi ja PELKÄÄT miehen reaktiota. Mitä helkettiä, miksi ihmeessä roikut suhteessa ihmisen kanssa, joka ei kohtele sua tasavertaisena ja jolle pelkäät puhua??
 
"juups"
Niin että kun puhutaan yhteisistä pelisäännöistä niin silloin ne on yhteisiä pelisääntöjä eikä toisen osapuolen keksimiä ja ylläpitämiä sääntöjä siitä miten parisuhteen tulisi mennä, kuuntelematta sitä mitä oikeasti se toinen osapuoli on mieltä ja hyväksyykö hän niitä.
Niin semmosista mäkin puhuin, sä kerroit niiden olevan kontrollointia, mitä ei sais harrastaa. Miten sitten niitä sääntöjä luodaan? Onhan se lakikin kontrollointia? Liikennesäännöt, järjestyssäännöt jne. Kontrollointia, vaikka ovatkin "vain" sääntöjä. Pappi sanoo naimisiinmennessä, kunnioita puolisoasi, rakasta myötä- ja vastoinkäymisissä. Kontrollointia?
 
[QUOTE="vieras";26379497]Siis ET USKALLA vastustaa miestäsi ja PELKÄÄT miehen reaktiota. Mitä helkettiä, miksi ihmeessä roikut suhteessa ihmisen kanssa, joka ei kohtele sua tasavertaisena ja jolle pelkäät puhua??[/QUOTE]

Daa? Jos pelkää muutenkin puhua toiselle suoraan, niin eiköhän vielä enemmän pelota se eron pläväyttäminen.
 
Kepsis
[QUOTE="juups";26379507]Niin semmosista mäkin puhuin, sä kerroit niiden olevan kontrollointia, mitä ei sais harrastaa. Miten sitten niitä sääntöjä luodaan? Onhan se lakikin kontrollointia? Liikennesäännöt, järjestyssäännöt jne. Kontrollointia, vaikka ovatkin "vain" sääntöjä. Pappi sanoo naimisiinmennessä, kunnioita puolisoasi, rakasta myötä- ja vastoinkäymisissä. Kontrollointia?[/QUOTE]


minen jaksais nyt ihan kaikkea toistaa mitä olen tähän ketjuun jo sanonut, anteeksi.
 
"vieras"
Daa? Jos pelkää muutenkin puhua toiselle suoraan, niin eiköhän vielä enemmän pelota se eron pläväyttäminen.
No sitähän minä ajan takaa! En ymmärrä yhtään naisia, jotka roikkuu suhteessa pelottavien miesten kanssa, en sitten yhtään. Ei ole olemassa mitään asiaa, jota en uskaltaisi sanoa omalle miehelleni, pystymme puhumaan ihan kaikesta ja puhutaankin. Sunko mielestä sitten pitäis jatkaa kiltisti yhteiseloa tollaisessa tilanteessa?? Voi tsiisus, voiko noin tyhmiä ollakaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä;26379262:
Eli on ihan ok, esim lähteä yöksi muualle, esim mökkireisuuille ystävien kanssa, tai tässä minun tapauksessani yhdeksi yöksi ystävän luo! Kyllä minäki päästäisi minun miehen minne haluais mennä, mutta eihän se mihinkään halua, ku nyhjöttää aina kahden... :/
Mutta mitä keksin järkevää sanottavaa miehelle, tiedän että hän alkaa huutaa ja haukkua ja epäillä jne, pelkään että sorrun etten saa sanottua tai miestä ymmärtämään ettei se ole väärin...
esim mitä vastaan kysymyksenn miksi pitää olla yötä eikö muutama tunti riitä? No muuten vaan, vastaisin, olisi se hauskaa ilman kiirettä nauttia seurasta kun niin harvoin näkeekin.
Missä vaiheessa te olette erakoituneet ja vieraantuneet täysin todellisesta/muusta maailmasta?
 
[QUOTE="vieras";26379525] Ei ole olemassa mitään asiaa, jota en uskaltaisi sanoa omalle miehelleni, pystymme puhumaan ihan kaikesta ja puhutaankin. [/QUOTE]
Hei, jos sinulla on noin, niin et kai luule että kaikilla on? Jos tilanne nyt vain ON sellainen, ettei uskalla tai osaa miehelle kaikesta puhua, niin arveletko että sinun kommentistasi oli jotakin apua?

(Juu, minunkaan kommenteistani ei ole ollut apua, mutta kysynpä nyt silti.)
 
"joku"
[QUOTE="juups";26379507]Niin semmosista mäkin puhuin, sä kerroit niiden olevan kontrollointia, mitä ei sais harrastaa. Miten sitten niitä sääntöjä luodaan? Onhan se lakikin kontrollointia? Liikennesäännöt, järjestyssäännöt jne. Kontrollointia, vaikka ovatkin "vain" sääntöjä. Pappi sanoo naimisiinmennessä, kunnioita puolisoasi, rakasta myötä- ja vastoinkäymisissä. Kontrollointia?[/QUOTE]

Missä vaiheessa on sanottu että ei sais harrastaa? Jos se on molemmille ok että kummankaan mielestä kumpikaan ei saa mennä kavereiden kanssa laivalle, eikä itekään halua mennä, niin se on ok siinä parisuhteessa. Mutta se on kontrollointia. Miten se ei olis?

Tottakai laki on kontrollointia. Pappi nyt ei voi mitenkään kontrolloida kenenkään parisuhteita vaikka vihkipuheessaan jotain kehoituksia tekeekin.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26379536:
Hei, jos sinulla on noin, niin et kai luule että kaikilla on? Jos tilanne nyt vain ON sellainen, ettei uskalla tai osaa miehelle kaikesta puhua, niin arveletko että sinun kommentistasi oli jotakin apua?

(Juu, minunkaan kommenteistani ei ole ollut apua, mutta kysynpä nyt silti.)
No ei se tilanne itsekseen siihen ajaudu, mutta jos on kyse hullusta miehestä ja tossukkanaisesta, niin noin käy. Yritän auttaa avaamalla aloittajan silmät omalle tekstilleen. Ja luultavasti ap:llekin on vaan hyssytelty, kun ei ole uskaltanut puolustaa itseään, oisko aika että joku sanoo asiat suoraan?? Jos joku haluaa olla ihmisten mollattavana ikänsä, niin mikäpä siinä, mutta kuka oikeasti haluaa? Ja jos ei halua, niin miksei sitten tee asialle mitään? Koettakaa nyt vähän valoittaa, mitä te naiset ajattelette kun jäätte suhteeseen, jossa puoliso pelottaa?
 
[QUOTE="vieras";26379525]No sitähän minä ajan takaa! En ymmärrä yhtään naisia, jotka roikkuu suhteessa pelottavien miesten kanssa, en sitten yhtään. Ei ole olemassa mitään asiaa, jota en uskaltaisi sanoa omalle miehelleni, pystymme puhumaan ihan kaikesta ja puhutaankin. Sunko mielestä sitten pitäis jatkaa kiltisti yhteiseloa tollaisessa tilanteessa?? Voi tsiisus, voiko noin tyhmiä ollakaan?[/QUOTE]

En ole sitä mieltä että pitäisi. Yritin vain tuoda esiin ilmeisen syyn, miksi suhteessa saatetaan olla.
 
---
Mietippä ap tätä. Miehesi on sinusta liian mustasukkainen eikä päästä sinua yökuntiin mihinkään miksi? Koska on itse joskus pettänyt sinua. On varma että sinä petät häntä ja että tulisit tuolla reissulla pettämään. Pettäjän ja valehtelijan mieli on kiero.
Mistäkö päättelen tällaista? No siitä että olen ollut joskus juuri samanlainen kuin miehesi ja nuo oireet ei viittaa oikein muuhunkaan.
 

Yhteistyössä