Onko täällä naisia, jotka ovat leikkauttaneet pitkät hiuksensa lyhyiksi?

• Viestiketjun aloittaja W
  • Ensimmäinen viesti
Non compos mentis
Lähinnä tuo kysymys oletteko kohdanneet lesbottelua lyhythiuksisina kimposi tuosta tuttavani mielipiteestä, sekä tästä viestistä:

En siis ihan heti usko, että naiset iskemään tulisivat. Lähinnä sen luulisi olevan sellaista haukkumista joko joiltakin heteronaisilta tai -miehiltä.
eikö se ois helppoa, jos hiustyyli erottelisi valmiiksi idiootit ja järkevät ihmiset?

"vieras"
Monet kerrat olen hiukseni leikannut lyhyeksi, pirulaiset vain aina kasvaa takaisin. Joku puolusteli pitkiä hiuksia niiden helppoudella, senkun vaa sipasee kiinni, joka päivä kun sipasee hiukset kiinni, niin alkaa väistämättä ihmetellä, että mitä kaunista näissä nyt on. Lyhyet hiukset on paljon helpompi laittaa nätisti ja ylipitkissä hiuksissa ei todellakaan ole mitään kaunista. Hyvä parturi osaa kertoa sopiiko joku hius malli sinun kasvoillesi vai ei. Leikkaa vaan, kyllä ne takas ajan kanssa kasvaa.

Ken guru
Tämä
ja

Tämä ovat minun painajaisiani.:$ En tiedä miten yleistä tuo on, että hiukset eivät enää kasvaisivat tai ettei kampaaja kunnioittaisi yhtään asiakkaan toiveita.
Inhoan sitä ettei kampaaja kunnioita asiakkaan toiveita, olen sen monta kertaa joutunut kokemaan :mad:. Sen vuoksi uudelle kampaajalle mennessäni kerron pari horror tarinaa ko. tilanteista muiden kampaajien kynsissä (kerran yksi vetäisi saksilla otsatukan mulle, raks, ja "kysyi" että laitetaanko näin :O..öööö ei....), vähän niinkuin ohimennen ja nätisti. Tuo on vähän rajoittanut kampaajien oman mielivallan käyttöä.

Mulla on ollut lähes aina pitkät hiukset, ja viimeksi menin kampaajalle sillä ajatuksella, että haluan vain siistiä latvat "rikotusti". Kampaaja alkoi yrittämään puhua mua ympäri lyhyiden hiusten leikkuuseen kehuen kauheasti, että: "tää kyllä sopis sulle toosi hyvin", ja rankutti että leikataanko, että et tule katumaan. No mä sitten loppupelissä myönnyin, että o.k, anna mennä, kun puhui vaan vähän leuan alle- tyylistä. Nooooooh, kyni sitten niskavillat täysin lyhyiksi, ja mä vähän nieleskelin siinä kauhuissani :D. Sitten vaan kiitti ja heippa, ja kotiin harmittelemaan.

Tyyli oli kyllä ihan kiva, eteenpäin piteni, ja nyt kun ovat kasvaneet vähän, niin alkaa olla aika passeli, enkä taida tästä kovin paljon pidempiä hiuksia enää haluta. Mutta muutos oli melkoisen radikaali, että sain puolitutuiltakin (mm. opettajalta) kommentteja että johan oot muutoksen tehnyt :D.

Pitkiä hiuksia on ärsyttävä kuivata ja laittaa, samoin uinnin jälkeen ovat inhottavan tuntuiset, ja jos kuivuvat ilman kuivausta, tukka on kun ekaluokkalaisella....mulla siis. Pidän siis näistä puolipitkistä, vaikka ajatuksena sellainen on hölmö että kun tulee "vanhaksi", niin "pitäisi" olla lyhyet hiukset, siihen en yhdy. Enkä siihen että nainen on näyttävä vain pitkillä hiuksilla.

"vieras"
[QUOTE="Miia";24056857]Älä leikkaa, tuut katuun vielä. Pitkät hiukset on naisilla upeammat ku lyhyemmät. Ja monet miehet pitää pitkähiuksisista naisista, jos ne vielä paksut ni avot.[/QUOTE]

Miehiäkö tässä vain pitää miellyttää? Eiköhän jokainen saa päättää ihan itse millaiset hiukset haluaa. Ainakin mulla on ollut enemmän vientiä lyhythiuksisena, ne kun korostavat kasvojen parhaita puolia.

täh?
Mulla oli hiukset pisimmillään rintoihin asti. Sitten sain inspiksen leikata aivan lyhyen poikatukan ja kaduin sitä helvetisti. Joskus sen sai kivasti, mutta useimmiten se oli kamala. Vieläkin kaduttaa, koska en ole saanut kasvattua sen jälkeen niin pitkiä hiuksia, kuin minulla oli ennen leikkaamista. Kun katselee niitä vanhoja kuvia, joissa mulla oli pitkät hiukset, niin näytän niissä upealta ja hiukseni näyttävät paremmilta kuin ikinä. Kaduttaa perkeleesti!

"vieras"
Mulla on useimmiten ollut pitkät hiukset, ne on myös tosi paksut. Mä kyllästyn aika ajoin pitkiin ja leikkaan lyhyeks. Mulla on ollu monta eri mallia, kannattaa kokeilla eri vaihtoehtoja, koska eri naamaan sopii eri malli... mulle on hyväks havaittu takaa lyhyt ja eteenpäin pitenevä malli. Viimeks leikkautin polkan vahingossa, kun en tajunnu, että menee niin lyhyeks. Ihan kiva, muttei todellakaan mun malli, nyt odottelen et kasvais taas vähän pituutta. Mulla on nyt ollut pari vuotta lyhyet hiukset ja oon tykännyt tosi paljon, niin kevyet ja helppohoitoset.

Ken guru
[QUOTE="Miia";24056857]Älä leikkaa, tuut katuun vielä. Pitkät hiukset on naisilla upeammat ku lyhyemmät. Ja monet miehet pitää pitkähiuksisista naisista, jos ne vielä paksut ni avot.[/QUOTE]

Mun mielestä taas monilla lyhyemmät toimii paremmin kuin pitkät. Pitkät on hienot jos on hyväkuntoiset ja niitä jaksaa laittaa nätisti, mutta monet ei jaksa, ja Suomen pipokelit myös lätsäyttää hiuksia. Pitkiä hiuksia siitä on vaikeampi "palauttaa" näteiksi, lyhyet saa usein haromalla taas pöyhkeiksi ja kivoiksi.

Toinen asia mitä tuohon haluan kommentoida, että mä en ainakaa ole riippuvainen miesten katseista, tai mua ei kiinnosta olla kävelevä mallinukke jota voi ihastella, vaan ratkaisut hiustyyliini ja pukeutumiseeni määrittelee oma maku enemmän kuin mikään muu (ajan hengessä, mutten orjallisesti muotiakaan seuraten).

täh?

Niin putkiaivoista ajattelua. Läheskään kaikille ei sovi pitkät hiukset varsinkaan jos ne on ohuet. Ärsyttää miesten ehdottomuus joissakin ulkonäköön liittyvissä asioissa. Joidenkin mielestä naisen pitäisi olla pitkähiuksinen, pukeutua mekkoon eikä meikata ollenkaan. Jotkut näyttävät hurmaavilta siinä tyylissä, mutta ei sovi läheskään kaikille. Miksei miehet suostu uskomaan, että lyhythiuksinen, farkkuihin pukeutuva meikkaava nainen voi olla kaunis ja naisellinen siinä missä mekkoon pukeutuva pierulta haiseva naapurintyttökin?

W
Sellanen tuli mieleen onko kukaan kampaajalla käynnin jälkeen alkanut itse pitämään lyhyitä hiuksiaan mallissa? Eli jos nyt pitkistä kävisin parturilla repäisemässä kivan lyhyen mallin ja sen jälkeen alkaisin itse leikkaamaan sitä kotona yrittäen pitää saman mallin, toimisikohan? Kovasti houkuttaisi moinen, kun ei hirveästi se ainainen kampaajalla ramppaaminen innostaisi.:|

Mitään parturin koulutusta ei siis taskusta löydy. Ihan maijameikäläisenä mietin.:D

Viimeksi muokattu:
"Miia"
Alkuperäinen kirjoittaja täh?;24056929:
Niin putkiaivoista ajattelua. Läheskään kaikille ei sovi pitkät hiukset varsinkaan jos ne on ohuet. Ärsyttää miesten ehdottomuus joissakin ulkonäköön liittyvissä asioissa. Joidenkin mielestä naisen pitäisi olla pitkähiuksinen, pukeutua mekkoon eikä meikata ollenkaan. Jotkut näyttävät hurmaavilta siinä tyylissä, mutta ei sovi läheskään kaikille. Miksei miehet suostu uskomaan, että lyhythiuksinen, farkkuihin pukeutuva meikkaava nainen voi olla kaunis ja naisellinen siinä missä mekkoon pukeutuva pierulta haiseva naapurintyttökin?
Ihan miten vaan :D Onneks itsellä paksut pitkät hiukset, koskaan en leikkaa pois :p

Voi, vaikka kuinka monta kertaa:D

Mä tykkään kaikkein eniten lyhyestä tukasta mutta niin vaan taas äitiyslomalla päätin antaa kasvaa pitkäksi ja on taas lapaluihin, leikkaushinku on mieletön mutta mies on vielä saanut estettyä...

W
[QUOTE="joku";24056962]Minulla ei ollut sellaista. Katastrofia edeltävä vakikampaajani asui pitkän, pitkän matkan päässä.[/QUOTE]

Minullakaan ei ole sellaista.: / Sen verran harvoin olen kampaajalla käynyt ja joka kerta pettynyt, että olen sitten aina vaihtanut puljua.

"joku"
[QUOTE="vieras";24056898]Miehiäkö tässä vain pitää miellyttää? Eiköhän jokainen saa päättää ihan itse millaiset hiukset haluaa. Ainakin mulla on ollut enemmän vientiä lyhythiuksisena, ne kun korostavat kasvojen parhaita puolia.[/QUOTE]

Minullakin oli lyhyitä hiuksia halutessani mielessä kasvojen parhaitten puolien korostaminen. Ei tosin miesten vuoksi, vaan kaikkien kanssaihmisten iloksi. No, kampaaja sitten leikkasi sen ainoan kasvojeni huonoja puolia korostavan pituuden!

"vieras"
Jos kaverilla on nätti lyhyt tukka, kysykää siltä millä kampaajalla käy. Sillä tavalla minä löysin oman vakipaikkani, kaikki työntekijät osaavat leikata sellaisen kun haluan ja tekevät hyviä ehdotuksia jos kaipaan vaihtelua. Kyse on Oulun Ponnarista jos joku miettii. :)

Ja jos jostain on löytynyt mieleinen malli, ei muuta kuin kuva mukaan kampaajalle, ammattilainen osaa sanoa sopiiko malli asiakkaalle vai ei. Jos kampaaja leikkaa kuvasta huolimatta ihan mitä sattuu, kieltäytykää maksamasta. Tukkaa ei enää saa takaisin, mutta jääpähän tunari ilman rahoja.

"vieras"
[QUOTE="joku";24057025]Minullakin oli lyhyitä hiuksia halutessani mielessä kasvojen parhaitten puolien korostaminen. Ei tosin miesten vuoksi, vaan kaikkien kanssaihmisten iloksi. No, kampaaja sitten leikkasi sen ainoan kasvojeni huonoja puolia korostavan pituuden![/QUOTE]

Se on selkeästi ammattitaidottoman kampaajan vika. Sinulle voi hyvinkin sopia lyhyet hiukset kun vain oikea malli löytyy. Minultakin leikkasi kerran yksi kampaaja liian lyhyeksi ohimoilta (kasvot levenivät todella paljon) ja sen jälkeen olen aina sanonut ennen leikkaamista, että siitä ei sitten parane ottaa kuin milli kerrallaan kunnes olen tyytyväinen. :D

------
[QUOTE="joku";24057025]Minullakin oli lyhyitä hiuksia halutessani mielessä kasvojen parhaitten puolien korostaminen. Ei tosin miesten vuoksi, vaan kaikkien kanssaihmisten iloksi. No, kampaaja sitten leikkasi sen ainoan kasvojeni huonoja puolia korostavan pituuden![/QUOTE]

Mitä jos ne piirteet oli sen kampaajan mielestä hyviä piirteitä, joita hän halusi korostaa? Tuntuu, että monesti itseään katselee peilistä aivan eri tavalla ja kriittisemmin, mitä muuta katsovat sinua.

W
Mitä jos ne piirteet oli sen kampaajan mielestä hyviä piirteitä, joita hän halusi korostaa? Tuntuu, että monesti itseään katselee peilistä aivan eri tavalla ja kriittisemmin, mitä muuta katsovat sinua.
Sepä se. Omasta mielestäni minulla on leveä naama ja mietityttää korostaisiko lyhyt malli sitä leveyttä. Äitini sen sijaan oli aivan hämmästynyt, kun mainitsin tästä hänelle. "Eihän sinulla ole yhtään leveät kasvot! Mitä sinä oikein höpötät?". No toki hän on äitini ja mielipide siten ei ole kovin puolueeton. Tosin on hän ainakin ennen sanonut ikävätkin asiat suoraan. Tiedä sitten valehteleeko peili vai äiti.:stick:

"vieras"
no mä mietin että josko leikkais kun pitkät hiukset on ruvennu rasittamaan, mut en luota oikein kampaajiin että osasivat leikata naamaani sopivaksi, ja toisaalta lyhyet hiukset vaatii laittamista sit..

Yhteistyössä